Zdjęcie w tle

Inspirator
  • 71wpisy
  • 179komentarzy
Przeglądam czasami oferty sprzedaży kamperów bo miałem w planie zmienić swojego 14-letniego kampervana na coś nowszego. Dzisiaj rzuciły mi się w oczy dwie oferty polskiej firmy Vannado robiącej piękne zabudowy vanów. Widać, że ciągle podnoszą jakość, a w ślad za tym idzie cena. Coraz częściej pojawiają się oferty kampervanów powyżej 500kzł. Fajnie się ogląda, ale zauważam coraz większy rozjazd między tymi ofertami, a tym o czym mógłbym chociaż pomarzyć
Chyba będzie trzeba się trzymać staruszka, chuchać i dmuchać.

Wspomniane 2 oferty:

Facebook Vannado

Tak nawiasem, nie jestem z tą firmą w żaden sposób związany, podoba mi się co robią...

Jeśli masz zbędne 3 bański to tu oferta dla Ciebie

Ciekawe są też oferty powypadkowych lub zjaranych kamperów. Co z czymś takim można zrobić?

#kamper #samochody #motoryzacja #podroze
k0201pl

@nieinteresujsie spalone, to pewnie da się tylko zezłomowac albo sprzedać .

A zdjęcia ładne ;D

Zly_Tonari

@nieinteresujsie między ofertową na zakupową jest około 75k różnicy. Kolega kupował wprawdzie nie vannado ale knausa ostatecznie ale objechaliśmy w rok chyba z 10 dealerów.

Jak coś stoi za 320 to za 270 bierzesz, jak coś stoi za 420 bierzesz za 360 itd. pandemia bardzo napompowała marże. Przy zakupie np. 5 szt bo chcesz wypożyczać bez zastanowienia dorzuca jeszcze po 15k rabatu od sztuki jeśli bierzesz z placu.

Więc jeśli ten o którym piszesz wychodzi 530k to zakładam że marża wynosi 160k i spokojnie kupisz go za 420-440k.

Sam przez 4 lata miałem ale to 14 lat temu uroczego MB100 którym 2 razy byłem w Chorwacji zanim mi się dzieci urodziły i jakoś mnie znów już nie kusi żeby prowadzić sracz na kółkach przez pół europy 90km/h ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Chociaż czasem tęsknie i paczam czy nie wpadł jakiś ciekawy klasyk np. l300 camper albo Datsun

24a3c697-2eb3-45d9-8dcf-f7cbffd29226
IronFist

Powypadkowe to wiadomo, do ulepienia, a spalone całkowicie to często złodzieje kupują dla dokumentów i przebijają na skradziony :P

Jako że polityka u nas osiągnęła poziom patrostreamingu i z przykrością zauważam brak tagu #protestsong to proponuję na wstępie grupę Death i kawałek z 1967 roku (czyli mniej więcej schyłek kariery Elvisa i początki Pink Floyd) pt: Politicians In My Eyes.

Niestety panowie mieli problem z wydaniem muzyki ze względu na nazwę kapeli, której nie chcieli zmienić.
Wtórną popularność w 2012 przyniósł im dokument "A Band Called Death".

#muzyka #rock #punk #starszezwoje

Dybala

@nieinteresujsie wpisałem "Fight Club" wyskoczyło "Star Wars"

Dwa oblicza gór

W święta nadążyła się w końcu okazja na zimowy wypad w góry. Przed świętami wiało tak mocno, że decyzja zapadła w ostatniej chwili.
W sobotę wiatr trochę odpuścił więc ruszyliśmy na pętlę z Karpacza, przez Polanę, zielonym na Odrodzenie, grzbietem do Domu Śląskiego i powrót do Karpacza. Na Polanie plan trzeba było zmienić, bo zielony był nieprzetarty, a śniegu tyle, że nogi wpadały po kolana, czasem głębiej. Postanowiliśmy pójść żółtym na Słoneczniki, którym ktoś przed nami szedł. Postawiłbym tej osobie solidny kompot, bo po śladach szło się znacznie łatwiej. Im bliżej szczytu tym mocniej zaczynało wiać. Niestety nie miałem gogli i czułem jakby mi twarz przecinało tysiące kryształków lodu pędzących zdecydowanie za szybko. Po dotarciu na Słoneczniki skręciliśmy w lewo, ustawiając się tyłem do wiatru. Pierwsze osoby na szlaku spotkaliśmy dopiero przed Śląskim, dwóch strażaków w swoich niezniszczalnych uniformach na każde warunki. Współczułem im bo szli pod wiatr, a gogli też nie mieli, twarde chłopy. Latem żeby coś zamówić w Śląskim trzeba kilkanaście minut w kolejce postać. Tego dnia nie było prawie nikogo.
Śnieżkę, sobie odpuściliśmy bo tam zawsze wieje dwa razy mocniej, ale kilku śmiałków się znalazło. Schodząc minęliśmy półnagiego goscia udowadniającego, że niemożliwe nie istnieje. Trafiło się też kilka osób w trampeczkach, które pewnie wjechały wyciągiem na Kopę i się lekko zdziwiły.
W sumie wyszło jakieś 14 km, ale w tych warunkach liczę je podwójnie.

Po swietch w Karpaczu po śniegu zostały tylko wspomnienia, a na górze przestało wiać. Wybrałem się na pętlę przez Sowią przełęcz, Śnieżkę, Śląski, Strzechę Akademicką. Do Śnieżki było bardzo przyjemnie, prawie zero wiatru, mało śniegu, nie było slisko. Na Śnieżce oczywiście pizgawka i sporo ludzi. W plecaku rączki czekały na pierwszą okazję, ale do tej pory nie było takiej konieczności. W kilku miejscach na zejściu zakosami z Śnieżki jednak by się przydały, ale nie chciało mi się zakładać. Udało się zejść w jednym kawałku. Dobra pogoda automatycznie przełożyła się na ilość turystów. Dom Śląski znowu był oblegany, prawie jak latem. Droga przez Strzechę i w dół do Karpacza była już spacerkiem. Paradoksalnie największa szansa na wywinięcie orła pojawiła się na stromym odcinku już przy kościółku Wang.

Dwa wypady w ten sam region gór w przeciągu kilku dni i dwa zupełnie różne doświadczenia. Jestem zadowolony bo dawno nie miałem okazji zaznać gór w zimowej oprawie i dostałem zarówno wersję trudną, niedostępną oraz lekką i piękną.
Zabrakło mi jedynie aparatu bez funkcji kalkulatora.
Wybaczcie przydługi wpis, ale w pociągu nudno jest.
#gory #karkonosze #sniezka #podroze #trekking #zima
2ca7b30e-8c5c-47d4-8b9d-7aeb98452264
b7154b18-42b9-4685-9055-1fec29b1113a
4ee0b297-1b60-4ea1-9a4e-e045eadacad5
70860d0e-084b-4096-9ec1-cd9b1928f25d
b2c45434-d377-48c8-8173-6c1eeed42f0f
em-te

@nieinteresujsie  o ile się nie mylę, tego "minęliśmy półnagiego goscia" GOPR ściągał. Zamarzł pod szczytem idiota.

Rozpoczął się sezon biathlonowy. Jest to moja ulubiona dyscyplina zimowa, ale niestety relacja przeniosła się z Eurosportu do TVP. Nie będzie już "rach ciach ciach"
Krzysztof Wyrzykowski już od kilku sezonów nie komentował, ale Tomasza Jarońskiego z Tomaszem Sikorą też się dobrze słuchało.
Szukałem jakiegoś ciekawego wątku na YT i trafiłem na primaaprilisowy komentarz piłkarski. Takich komentatorów uwielbiam.
#sport #biathlon #primaaprilis #telewizja #mecz

grzegorz-lato

powinna być kara za produkcję takiego fejka.

Kolejny raz po aktualizacji Manjaro mam problem z miejscem na dysku. Usuwam jakieś pierdoły, czyszczę cache i nadal dostępne zero. Dopiero po usunięciu 10+ GB zaczął pokazywać cokolwiek dostępnego. Coś z matematyką też jest słabo - rozmiar: 436G, użyte: 410G, dostępne: 2,9G. Może ktoś to wyjaśnić?
#linux #manjaro #archlinux
30f5bdfb-1fcf-4d61-9e09-e9e71ea696e8
dotevo

U mnie manjaro obecnie działa fajnie, ale miałem taką sytuację wcześniej, że odpalałem aktualizację raz na kilka mc i zawsze był problem. Dochodzę do wniosku, że Manjaro trzeba cały czas trzymać aktualne bo inaczej kaszana

ramzes

@nieinteresujsie usuwanie plików otwartych nie zwolni miejsca aż proces zwolni deskryptor usuniętego pliku. Ktoś już wspominał o lsof. Tam będzie się ten efekt objawiał jako pliki 'deleted', ale ktoś już o tym chyba wspominał tu w komentarzach. Również możesz w ostateczności zmniejszyć rezerwę systemu plików, byle nie do 0.

Szukając ostatnio koncertów wpadł mi w oko The Flower Kings, którego fanem nie jestem, ale czasami lubię posłuchać. Moją uwagę jednak przykuł support HiPoKaMP projekt. Oswajam się na razie z tą muzyką. Na albumie Futurocklogia recytowane są wiersze Stanisława Lema, co było dla mnie zaskoczeniem, bo nie znałem tej części jego twórczości. Poniżej link do nagrania z akustycznego koncertu LemINOscencja - Live in Poland 2021 (acoustic concert). Koncert dość mocno różni się od studyjnego albumu, ale chyba jest bardziej przyswajalny.

Jakby komuś wpadła w ucho muzyka The Flower Kings i HiPoKaMP projekt to koncert jest 6 października w Poznaniu.

#muzyka #koncert #rockprogresywny #stanislawlem #lem

Jakiś czas temu śledziłem kanał podróżniczy bikepackera Iohana Gueorguieva, który jechał na rowerze z Alaski do Argentyny. Filmy przyciągały nie tylko ze względu na szalony pomysł, ale również świetne widoki, dobrą muzykę i pozytywny komentarz autora.
Niedawno sobie o tym przypomniałem i okazało się, że ostatni film wrzucił ponad 2 lata temu. Doczytałem, że chłop niestety nie żyje, popełnił samobójstwo. Na wiki podana jest informacja, że cierpiał na jakieś problemy z oddychaniem podczas snu.
Smuteczek mnie ogarnął i zacząłem oglądać cykl "see the world" od początku, co również Wam proponuję.

Filmy są dość długie (30-60 min.), bez wartkiej akcji, ale fajnie sobie włączyć wieczorem, świetny relaks.
Poniżej odcinek 27. z Boliwii, gdzie taszczy rower na 5000 mnpm.
W komentarzu daję stronę z wszystkimi odcinkami, z jakiegoś powodu nie wszystko jest wylistowane na jego kanale YT.
#rower #podroze #gory #bikepacking #alaska #argentyna
Farmer111

Nasi też byli niezli:

Najciekawsze jest to, że dziewczyna miała rower z marketu za 100 euro kupiony gdzieś w Turcji, a na pytanie jak się ubrać na taką wyprawę mówi, że do południowych brzegów Afryki dojechała w klapkach... Ludzie, którzy ruszyli w dobie e-maili z kompa, a wrócili w dobie smartfonów. W międzyczasie w świecie nastąpiła rewolucja technologiczna, której sobie nie uświadamiamy będąc jej częścią każdego dnia. Teraz mają mowy motywacyjne dla banków z których wynika, że najważniejsze to zrobić pierwszy krok i się nie bać. Podróż miała kilka dramatycznych zwrotów akcji: w Turcji zmarł jeden z chłopaków. Ona z drugim kolesiem wróciła do Polski na jego pogrzeb po czym doszli do wnioskuz że miałby życzenie, żeby pojechali dalej więc wrócili i ruszyli dalej. Dołączył do nich kolejny chłopak. w Afryce kolejny wypadek z udziałem ciężarówki - chłopak był w stanie krytycznym pomogli Polacy mający transport lotniczy i Polska ambasada. kolesia przetransportowano do Polski. Lekarze przewidywali padaczkę w wyniku urazu głowy i ogólne złamania dyskwalifikujace jakąkolwiek jazdę na rowerze. Koleś po roku rehabilitacji poleciał do Afryki do miejsca gdzie był wypadek i ruszył w pogoń za tamtą dwójką. Dojechał samotnie na południe Afryki, złapał stopa na jachcie do Ameryki południowej (Argentyny) i pojechał na południe spotykając się po drodze z tamtą dwójką, która w międzyczasie dojechała na sam dół Ameryki i powoli jechała na północ. Doszedł do wniosku, że też dojedzie na sam dół Ameryki południowej i ruszy jak oni na Alaskę. Nigdy ich nie dogonił, poznał po drodze dziewczynę chyba w Chile, ożenił się z nią i mają dziecko.

Farmer111

@nieinteresujsie Dzięki za fajny materiał do obejrzenia.

Zaraz zaczyna się rzeźnicki etap La Vuelta, 135 km, ponad 4000 m przewyższenia, meta na Tourmalet.

Finałowy podjazd ma 18,9 km o średnim nachyleniu 7,4%. Dla porównania najtrudniejszym podjazdem szosowym w PL na altimetr.pl jest przełęcz Karkonoska 11 km / 7,7%.

#rower #sport #kolarstwo #szosa #hiszpania
To_Stan_Umyslu

@nieinteresujsie etap wygra Rafał Majka!!!

@nieinteresujsie transmisja Vuelty w tym roku to totalna porażka. Mam wrażenie że na trasie mają 4 motocykle z kamerami. To że nie pokazali co z Dunczykiem to są jaja.

Allez

@nieinteresujsie w tym roku to bardziej La Jumbo niż La Vuelta. Szkoda że Remco strzelił tak szybko

Od dłuższego czasu interesował mnie temat żywicy i tego jakie niesamowite ludzie z tego rzeczy robią. Oglądałem filmiki i niejednokrotnie szczena mi opadała widząc efekt końcowy. Wystarczy poszukać na YT "epoxy resin", jest tego cała masa.
W końcu kupiłem żywicę i niezbędne rzeczy. Jak zwykle okazało się, że to co na filmiku ktoś robił z łatwością dla początkującego nie jest takie proste. Po wielu próbach udało mi się doprowadzić pierwszy breloczek do końca. Nie jestem całkowicie zadowolony, widać bąbelki i niewielkie zanieczyszczenia, ale pęk kluczy zyskał nową ozdobę.
Przedstawiam niedorzecznie drogi breloczek, na wykonanie którego poświęciłem niedorzecznie dużo czasu
Na ostatniej fotce kilka nieudanych prób.
#rekodzielo #tworczoscwlasna #diy #chwalesie #hobby #zywica #rower #majsterkowanie
67aa8b1e-16a8-4c8c-8a18-5c6e98e73c24
1039f890-13e1-4023-a238-a79a49b71f85
f2a0d7fe-0a41-4e49-94e5-3885248744c6
markxvyarov

@nieinteresujsie jeszcze zobaczysz jak to będzie wyglądać po latach użytkowania)

Szuuz_Ekleer

@nieinteresujsie Bardzo rysuje się? Nawet jeśli będzie trzeba polerować, to będzie warto aby wyglądało fajnie jak teraz z tym efektem lewitacji.

VonTrupka

@nieinteresujsie niech zgadnę, zrobiłeś brelok rowerowy? (. ❛ ᴗ ❛.)

241a2eaa-e429-4324-ae44-f52c6729b56e

Kilka ostatnich fotek zwiastujących nadejście jesieni.

1. Malinowska Skała

43ddcc02-69d5-4261-b104-e1848721300c
236d6c5b-dfff-4208-88c5-9c9f398be643
kokosowa_sniezka

szkoda, że ja nie umiem tak ładnie w zdjęcia

nieinteresujsie

@kokosowa_sniezka dzięki, ja też nie jestem asem w zdjęcia. 5 ze 100 trafi się ciekawych, warto próbować.

Pan_Buk

@nieinteresujsie Daję piorunka bo to moje okolice.

Shivaa

Bardzo nostalgicznie ❤️

Czy Was też wkurwiają piosenki typu "mam superśmoce"? Rozpoznaję tę piosenkę po pierwszej nutce i natychmiast wyłączam. Dawno mnie coś tak nie denerwowało. Miałem już nic nie proponować w temacie muzyki instrumentalnej, bo nikt tego nie słucha, ale równowaga musi być!
We Lost The Sea - Towers (Live)
#muzyka #instrumental #postrock #rockprogresywny
kominiorz_sandomierz

Dla mnie ta piosenka jest zjebana i ryje banie. Nie wiem jak mozna wypuscic takie gowno.

Ogolnie z doswiadczenia pracy na budowie nienawidze komercyjnego radia.

Przy okazji rocznicy D-Day polecałem ekipę Time Ghost z YT, która relacjonuje tydzień po tygodniu wydarzenia z IIWŚ.
Obecnie dotarli do sierpnia 1944, czyli istotnych dla nas wydarzeń. Główna seria filmów skupia się na wydarzeniach politycznych i wojskowych, są również serie dodatkowe jak "War Against Humanity", opisująca najbardziej pojebane aspekty wojny.
Dzisiaj polecam filmik właśnie z tej serii, dotyczący początku Powstania Warszawskiego.
W komentarzu film z głównej serii z tego tygodnia.

#historia #iiwojnaswiatowa #drugawojnaswiatowa #powstaniewarszawskie

Ostatnio próbowałem przekonać do noszenia kasku na rowerze. Niestety mam kolejny argument od znajomych. Jeśli możecie to pomóżcie.
#rower #kolarstwo #zrzutka #pomoc
Allez

@nieinteresujsie zawsze mam wywalone na zrzutki, ale wszedłem z ciekawości. Nie jest napisane co jej się dokładnie stało, jakie ma obrażenia, jakiej rehabilitacji będzie potrzebować. Za to jest informacja że zrzutka pójdzie też na rower.

nieinteresujsie

Możliwe że opis obrażeń pomógłby w zbiórce. Ja nie będę zdradzał szczegółów, ale z tego co wiem to obrażenia są znacznie poważniejsze od tego co ja tutaj opisywałem z własnego doświadczenia. Ja miałem wypadek 15 kwietnia i do dzisiaj potrzebuje rehabilitacji i fizjoterapii. Nie sa to tanie rzeczy. Osobiście nie widzę nic złego w tym że chcą kupić rower, skoro stary jest skasowany.

Jakby ktoś jeszcze nie słyszał to Michał Kwiatkowski wygrał 13. etap Tour de France na Grand Colombier.
#rower #sport #tourdefrance #kwiatki
Nursi

@nieinteresujsie Kiedyś bardziej śledziłem kolarstwo, teraz jednym okiem. Kwiatek niektóre klasyki dalej jeździ na siebie?

nieinteresujsie

@Nursi Kwiato teraz jest głównie pomocnikiem, jednym z najlepszych gregario, ale od czasu do czasu dostaje swoje szanse.

Chciałbym przekonać nieprzekonanych do noszenia kasku podczas jazdy na rowerze. Prawie 3 miesiące temu złamałem obojczyk, kilka żeber i przebiłem płuco podczas wywrotki na płaskiej, prostej drodze. Głowa wyszła bez żadnego zarysowania. Na zdjęciu kask który wtedy miałem na sobie.
Dzisiaj pierwsza jazda od wypadku. Nie jest lekko, ale cieszę się, że powoli wracam do sprawności.
Udanego i bezpiecznego rowerowania życzę na ten pięknie zapowiadający się weekend.
#rower #bezpieczenstwo
a0adc37a-8c81-4e08-aba2-ecd2814cdbe4
Stashqo

@nieinteresujsie Propsuję, sam śmigam głównie po lesie i szutrach a najgroźniejszy wypadek zdarzył mi się przy jakichś nędznych 30km/h, na równym asfalcie, w ładną pogodę i na trasie, którą świetnie znałem i codziennie pokonywałem. Efektem były 2 złamane ręce i morda pokiereszowana tak, że blizny będę miał do końca życia. Gdybym nie mial wtedy kasku to bym pewnie nie żył.

Na noszenie (lub nie) kasku wpływa głównie środowisko. Po przeprowadzce do Norwegii gdzie praktycznie każdy nosi kask czy to na rowerze czy na stoku w ogóle nawet na myśl człowiekowi nie przychodzi żeby samemu nie zakładać. Znowu kiedy jestem na rodzinnej wiosce w PL to jak ubieram kask na rower to się jak na kosmitę patrzą xD

nieinteresujsie

@Stashqo nie ma się co przejmować tym co ludzie myślą. Złamane kości się zrosną, a uraz głowy może być znacznie poważniejszy. Ostatnio widziałem osobę na hulajnodze w kasku fullface. Przeszła mi na początku myśl, że to kosmita, ale przypomniałem sobie, że bardzo dużo osób na hulajnodze doznaje urazu szczęki.

pawlo1

@nieinteresujsie jak się zapierdala rowerem to się kask nosi, ja jadący rowerem do roboty z prędkością 15-20km/h to ma taki sens że w głowę nie jest zimno. Jak mnie pedalaże wkurwiaja.

nieinteresujsie

@pawlo1 co zrobisz jak zaczną Cię gonić duże psy? nadal będziesz jechał 15-20 km/h? Co do ostatniego zdania które napisałeś to polecam udać się do specjalisty, bo wychodzi na to, że sam siebie wkurwiasz.

Dzban3Waza

No ale co ze słuchawkami