Dev update: naprawiłem problem z zaliczaniem celów misji, gdzie wymagane jest ukończenie innego questa. Dokończyłem dialogi i pierwszy główny quest jest ukończony #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe

Społeczność
Sztuka Sprawiedliwa
Miejsce kontemplacji nad Sztuką Sprawiedliwą.
Gra jest na itch.io ? Dawaj pogramy to powiemy ci jest do zrobienia :D
@zboinek taki jest plan, żeby tam wypuszczać. Tylko wciąż nie zdecydowałem czy będzie demo, bo na 99% nie będzie się dało kontynuować sejwa z dema w pełnej wersji
@MrGerwant nikt tego nie oczekuję na early stage. Publikuj i dawaj ludziom grać, zbudujesz whish listę i lepszą grę ;)
Zaloguj się aby komentować
Dev update: zacząłem dodawać nowe opcje dialogowe do pierwszego głównego questa, ale jeszcze okazało się, że wprowadzenie zapisu i odczytu posuło zaliczanie misji, więc musiałem to naprawiać (już działa). Bonus: pod poprzednim postem w komentarzu napisałem, że nie ma dużej różnicy pomiędzy ustawieniami grafiki, w budynkach jednak jest. Załączam screeny #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev





Wyskoczył jeszcze błąd, który powoduje, że nie zalicza się cel zadania, który wymaga ukończenia innego zadania, ale jeszcze nie wiem co tam jest nie tak
naprawiłem - przy okazji, levele wbijają się trochę za szybko, zmniejszyłem przyznawanie expa za cele zadań ze 100 do 50
Zaloguj się aby komentować
Dev update: zrobiłem menu ustawień #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev

@MrGerwant Po co ustawienie jakości trafiki? Ta gra wygląda, jakb6 ją 10-letnia integra była w stanie uciągnąć.
@sierzant_armii_12_malp np. jak ktoś chce sobie jeszcze bardziej zbrzydzić gorszym antialiasingiem i teksturami (ugułem różnic dużych tu nie ma, przy niższych ustawieniach postacie bardziej się gibią przy chodzeniu)
Jak się zwiększy rozdzielke za wysoko to powinnien się pokazywać wir i crush gry, wiadomo ze jak ktoś gra na większej niż stare dobre hd to złodziej chciwy.
@MrGerwant po kim Ty taki chytry na FPSy?
Zaloguj się aby komentować
Dev update: zrobiłem jeszcze menu pauzy (i quicksave/quick load z klawiatury, ale nie pokazuję na filmiku) https://streamable.com/pie7hh #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev
@MrGerwant planujesz żeby budynki też miały zaplecze itp? Bo na razie jest tylko fasada.
@Tomekku kilka ma wnętrza, postowalem wcześniej
Ależ to zaczyna dobrze wyglądać! Kiedy jakaś pre-alpha sprawiedliwa do ogrania?
@mtriciak33 wcześniej myślałem, że kategorycznie nie opublikuję, dopóki wszystko nie będzie gotowe, ale jednak może wypchnę jakieś demko, zobaczymy
>zrobiłem jeszcze menu pauzy
menupauzy? halyna też updejta dostała? ༼ ͡° ͜ʖ ͡° ༽
Zaloguj się aby komentować
Dev update: rozwiązałem problem niepoprawnie wyświetlanych opisów #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev

Zaloguj się aby komentować
Dev update: zrobiłem dojebany ekran tytułowy https://streamable.com/lk4ai9 #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev
@MrGerwant - musi być mini-gra o trzymaniu latarki Januszowi przez Pjotera przy naprawianiu Passata.
@koszotorobur ty nie ucz dzieci ojca robić
@MrGerwant - zezwalam na wykorzystanie mojego pomysłu na mini-grę za darmo
@MrGerwant definitywnie należy zrobić quest pt.: Kiedyś to było, kuurła...
Na podstawie: https://youtu.be/BpkAuqpvmFI i podobnych.
Jaki silnik używasz?
@wiatraczeg Unreal Engine 5
@MrGerwant kur*a ziomek
znalazłem stare zdjęcie na street view


Zaloguj się aby komentować
Dev update: naprawiłem wczytywanie drużyny z sejwa zrobionego po wyjściu z budynku (w zasadzie to nie wczytywanie tu było problemem, tylko ustawienia spawnowania - gra nie spawnuje domyślnie aktorów, gdy jest w tym miejscu jakiś obiekt z kolizją, ale da się to zmienić dla każdej klasy, np. spawnować obok, gdzie już kolizji nie ma), natomiast dalej nie wiem co się dzieje z questami - niby zapisują się poprawnie, ale przy wczytaniu w obiekcie sejwa w tablicy na questy jest pusto, mimo, że przy zapisie były dane, nie mam pojęcia o co tu chodzi i debugowanie przyniosło więcej pytań niż odpowiedzi #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev
[UPDATE] Wczytywanie questów już działa (patrz komentarz)
[UPDATE 2] nagrałem na dowód, że działa (mam nadzieje, że wszystko widać) https://streamable.com/lgmzua
Jedna rzecz, którą zauważyłem teraz to, że w klasie Sejwa nie dałem makra UPROPERTY() [które, powoduje, że Garbage Collector nie niszczy obiektu, wcześniej przez to wyskakiwały mi nulle podczas walki w miejsce skilli postaci) do tablicy Questów - chociaż wątpię, że tylko o to chodziło, bo raczej Unreal nie odpala "odśmiecania" po zaledwie paru sekundach, więcej się dowiem jak odpalę znowu, tylko naprawiam jeszcze jedną małą rzecz
Jednak to było to, teraz po wczytaniu widzę questa
Zaloguj się aby komentować
Dev update: wczytywanie działa połowicznie np. wczytywanie sojuszników działa tylko przy zapisie przy wejściu do budynku a nie przy wyjściu z niego (nwm z jakiej racji), a wczytanie questów nie działa w ogóle #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev
Weź no to napraw
@MrGerwant a czemu kłesty się nie chcą zapisywać? Jakoś oddzielnie będziesz musiał je tam pooznaczać i w każdym sejwie będzie czeklista który jest zrobiony, rozpoczęty itp. a który nie czy da radę bsrdziej cywilizowanie to ogarnąć? xd
@DiscoKhan nie wiem jaka jest przyczyna, ogólnie to Unreal nie zapisuje w plain text, tylko sejw to głównie nieczytelne bazgroły z okazjonalnymi nazwami zmiennych i na początku robiłem 3 oddzielne sejwy na Drużynę, Mapę i Questy ale teraz zrefaktorowałem do jednego, nie wiem czy to coś pomoże
dalej nie działa, kiedy indziej to będę debugował
@MrGerwant zostaw jak jest, to trzeba na spokojnie usiąść.
Zaloguj się aby komentować
Dev update: wygląda na to, że poprawnie tworzy sejwa. Jeszcze nie robiłem wczytywania, także nie wiem, czy dobrze odtworzy sojuszników, ale w pliku pomiędzy nieczytelnym bełkotem znaków widać imiona towarzyszy i nazwy moich zmiennych, więc chyba jest ok. Jeszcze nie zapisuję ekwipunku, obiektów na mapie czy questów, ale to trza na spokojnie. No i nie widzę też mojej pięknej ikonki sejwa (możliwe, że zapis trwa zbyt szybko, żeby ją ujrzeć i trzeba zrobić timer np. 2-sekundowy, żeby się pokazała) #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev
Nie no nie rób takich timerów.
@kodyak czemu? zrobiłem i teraz działa (patrz komentarz niżej)
@MrGerwant ale po co takie rzeczy robić. Teraz zawsze będzie działało to 2s za wolno.
Ok chyba skumalem. Że pokazujesz ja na 2 s ok.
Coś pan strzasznie powoli to robisz, trza chyba bedzie po j.e. Króla Szczurów zadzwonić.
@Yossarian a co ty taki chitry? pracuję na pełen etat, więc ni mam czasu na rozwój gierki, ale staram się regularnie coś z nią robić
@MrGerwant
Co to za wymówki?
Mnie wygląda na to, że jesteś niezdolnym kodowania słabeuszem.
Z tajmerem ikonka się elegancko pokazuje (co prawda, nie będzie to z tego względu żaden wskaźnik, jak szybko się gra zapisuje, bo zawsze ikonka zniknie po 2 sekundach od zakończenia sejwa, ale to lepsze niż nie widzieć jej w ogóle i nie wiedzieć przez to, że gra się zapisuje)
Zaloguj się aby komentować
Dev update: porobiłem struktury danych, z których będą tworzone i odczytywane zapisy, w pewnym momencie wgl mi nie kompilowało, nie mogłem znaleźć błędu, ale okazało się, że jeden specyfikator, którego użyłem nie może być używany tam, gdzie go chciałem użyć, jak to wywaliłem to poszło #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev
Zaloguj się aby komentować
Zrobiłem animowaną ikonkę zapisu, uważam, że jest idealna #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev https://streamable.com/lidi6e
a c⁎⁎j, flipbooków chyba nie da sie w taki sposób dodawać do widgetów, więc muszę trochę inaczej
@MrGerwant weź daj taką jakąś starą dyskietkę do Amigi z klasykiem może?

@MrGerwant albo to. xD

Ja uważam że wir lepiej by się nadał na animację zapisu.
@korfos A myślisz dlaczego pjoter tak wiruje?
Pjoter w wirze 👍
Zaloguj się aby komentować
Dev update: zacząłem pracować nad sejwami, poszperałem po necie jak się to robi i zacząłem pisać klasy. Tak się zastanawiałem i chyba to jak mam zrobione Questy wymusza bym Lokacje poza Sieradzem dodawał do głównej mapy w podobny sposób co wnętrza budynków (coś takiego co się nazywa LevelInstacne, czyli cały odrębny level wstawiać na mapę jako obiekt), żeby przy przejściu między poziomami nie znikały Questy #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev
@MrGerwant Fajne że się jednocześnie uczysz nowych rzeczy.
Pewnie w przyszłości będziesz gamedevem w całym formacie.
Zaloguj się aby komentować
Dev update: naprawiłem buga z promptem do rozmowy (przyczyną była niewłaściwa kolejność działań - wyświetlałem prompta zanim sprawdziłem czy aktor, który wszedł w kolizję z triggerem enpca to nasza postać, więc pewnie wywoływało dla innych obiektów na mapie randomowo) i crashe przy zamykaniu gry (nie dałem sprawdzania nulli w klasie triggerów wyjścia z budynku). Jutro zacznę robić system sejwów #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev
@MrGerwant ło panie, nawet sejwy majo być? Za moich czasów to nie było i człowiek nie narzekał.
@DiscoKhan w końcu nie mogę oczekiwać, że gracze przejdą całość za jednym zamachem i że nie będą ginąć
@MrGerwant git gud, nóbki xD
Zaloguj się aby komentować
#konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem pjoter, czasem to się nawet na co przydasz

To jest czysta prawda
Zaloguj się aby komentować
Dev update: Dodałem na mapę wnętrza domu Somsiada i komisariatu, zrobiłem stosowne cutscenki, dodalem je do gry razem z napisaniem celów questa, ale żeby to wszystko przetestować to muszę chyba zrobić w końcu system sejwów, bo nie chce mi się rozpoczynać od nowa za każdym razem. Opisy questów chyba wywalę bo za c⁎⁎ja nie wiem, jak zrobić, żeby sie poprawnie wyświetlały (nie mogę zrobić nowej linii) poza opcją "na chama", czyli przechowywanie opisu jako kilka zmiennych po jednej na każdą linijkę tekstu zamiast wszystko naraz, mam też crashe przy wychodzeniu z gry i prompt do interakcji się odpala przy pierwszej cutscence nie wiadomo z jakiej racji #konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev
Zaloguj się aby komentować
#konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem
#postmemizm
I tak ma być.

@Dalmierz_Ploza niesprawiedliwe traktowanie Pjotera, ani chybi sługa Żula Szczurów.
Zaloguj się aby komentować
#konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem

Zaloguj się aby komentować
#konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev
Dodać opisy questów?
@MrGerwant pamiętaj, że Król Szczurów nie potrzebuje niezdolnych do napisania opisów questów słabeuszy.
@rakokuc a ty co taki chitri jesteś na wiedzę opisów kłestowych?
Sobie japska Królem Szczurów nie wycieraj!
Nie tylko opisy, ale też wygeneruj różnorodne głosy z pomocą AI, czytające te opisy.
Mam trochę problem, bo opisy się nie wyświetlają prawidłowo, nie da się wstawiać nowej linii i napisy migają
Zaloguj się aby komentować
#konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev Dev update: osadzeni w areszcie

@MrGerwant nie zgadzam się z licem towarzysza w przykucu słowiańskim. Proszę zmienić na twarz Uakari!
@macgajster masz

@MrGerwant czekam cierpliwie na grę bo już się chitrości oduczyłem
Powiem ci że jestem bardzo zaciekawiony tą grą. Tworzysz ją sam ale świetnie oddajesz klimat wiru.
Grafika na najwyższym poziomie jest. Dźwięki też. Kiedy demo jakieś będzie?
@biskitus nie będzie bo nie ma sensu wypuszczać jak nie jest gotowa
Zaloguj się aby komentować
#konkursnanajbardziejgownianymemznosaczem #wirsprawiedliwosci #grysprawiedliwe #gamedev Dev update: kolejne detale na komisariacie


coś tak odbiega od 1D wszystkich innych budynków i wnętrz :<
@MrGerwant ten żart ze sprzedażą ziomków xD
Za⁎⁎⁎⁎ste xD
Zaloguj się aby komentować

