Z tego miejsca chciałbym zaapelować do pieszych przed zbliżającą się jesienią. Rozejrzyjcie się przed wejściem na pasy. Jeśli wam na tym bardzo zależy to nie musicie się zatrzymywać, po prostu obróćcie twarz w stronę nadjeżdżającego samochodu. Często mamy na sobie ubrania które są maskujące (szare, ciemne barwy). Kierowcy nie chcą was rozjeżdżać, po prostu was nie widzą. Obrócenie twarzy - powoduje wystawienie dużego jasnego, widocznego obszaru który jest dużo łatwiej dostrzec.

PS. Odblaski też mile widziane.

#szaujmysiewzajemnie #prawodrogowe #piesi #kierowcy #polskiedrogi
Opornik

@Fulleks a co ma powiedzieć ktoś jak jest czarnuchem?

b935f916-9299-45dc-9631-8b0c88d0083b
goroncy_kartofel

@Opornik to był apel do ludzi a nie do czarnuchów

Opornik

@goroncy_kartofel kurwa jak dobrze że nie jesteśmy na wykopie.:)

Sweet_acc_pr0sa

@Opornik anegdotka z mojego pobytu w belgi, wracamy późnym wieczorem ze znajomym z rynku w Gent lekko popiwkowani, i ten nagle mowi do mnie "ty kurwa trampki ida" wiec rzucam okiem tam gdzie on wskazuję i rzeczywiscie same biale trampki i nic wiecej, jak sie za chwile okazalo


Szedl murzyn taki czarny jak noc, w czarnym dresie i bialych trampkach i rzeczywiscie ze 100 metrow wyglądał jak same trampki xD

TrocheToBezSensu

@Opornik kurwa jak dobrze że nie jesteśmy na wykopie

Fakt, rasistą i prostakiem możesz być wszędzie.

Opornik

@TrocheToBezSensu No właśnie nie wszędzie, a tutaj mogę.

jotoslaw

kolorowe ubrania na jesień-czapki, szaliki-będzie was widać

madhouze

@Fulleks mieszkam za granicą już 6 lat i prawo pierwszeństwa dla przechodniów wprowadzono, jak już mnie nie było. Ostatnio byłem w Polsce załatwić sprawy w mieście powiatowym i zupełnie zgłupiałem. Miasteczko sparaliżowane rondami I przejściami tak, że nie da się normalnie jeździć, bo co chwilę ktoś wchodzi na jezdnie. Już nawet nie mówiąc, jakim zdziwieniem dla mnie było, że mi się ludzie zatrzymywali jak byłem kilka metrów przed przejściem. Chyba nie tak miało to działać.

Opornik

@madhouze w sumie jestem ciekaw jak jest w innych krajach pod tym względem.

ja nie zauważyłem żeby zwiększyły się korki.

jedno co mnie bardzo podjarało to zwiększenie kar za wyprzedzenie na przejściu dla pieszych.

dawno temu jeszcze Na wykopie zbierałem link na ten temat i to była plaga.

dla mnie to powinno podchodzić pod usiłowaniu zabójstwa i kończyć się kulą w łeb.

bo na to nie ma wymówki.

DiscoKhan

@madhouze nie ma bata, zanim zwyczaje dorównają prawu trochę czasu niestety minie i nie ma idealnego rozwiązania.


Zresztą to w dwie strony działa, kierowcy też zamiast płynnie wyhamowywać zajeżdżają klocki nagłym hamowaniem. Nie zawsze ale dosyć często. Jak ktoś jest bardziej bojaźliwy to stoi na pasach i czeka na jasny sygnał kierowcy do przejścia, jak ktoś jest mniej jak ja to się wpiernicza jak to siebie do domu i tylko patrzy czy trzeba odskoczyć. Raz mi się taka sytuacja zdarzyła, co ciekawe jak byłem w 3/4 części pasów gdzie kierowca stał cały czas. Coś mu się w stykach popienirczyło i zaczął mnie nagle chodnikiem wymijać.


Za 10 lat sytuacja powinna się już w miarę elegancko unormować, do tego czasu mamy stan przejściowy który się z roku na rok będzie poprawiać. Cudów nie ma i prawda jest taka, że sporo zależy od kierowców i jak agresywnie będą jeździć, bo większość pieszych nie jest tak popierdzielona jak ja, że lubi swój refleks sprawdzać i ryzykować zdrowie.

Ragnarokk

@Opornik Wolniejsza ale jednostajna jazda jest mnie korkogenna jak szybsza lecz szarpana. Nie mówiąc o korkach spowodowanych głupimi stłuczkami. Myślę że statystycznie na A2 Łodź-Wawa ludzie jeździliby szybciej jadąć na tempomacie 120kmh niż jechać 140-150, ale czasem stać w korkach bo wypadki.

madhouze

@Opornik @DiscoKhan być może to też wynik bardzo niefortunnej lokalizacji miasta. Znajduje się w widłach 2 rzek, są tam 2 podwójne mosty kolejowe i drogowe z rondami, wiadukt nad torowiskiem w a'la centrum i tory przecinające miasto, droga wojewódzka dzieląca na kolejny kawałek oraz jedna dzielnica znajdująca się po drugiej stronie rzeki. Do miasta wjeżdża się tak naprawdę przez blokowisko, więc naprawdę ciężki temat.

madhouze

@Opornik w moim przypadku to UK i kierowcy potrafią się zatrzymać nawet i poza przejściem, żeby przepuścić pieszego, ale samochód dalej ma pierwszeństwo. Nie zawsze tak było i musieli też zaostrzyć ich kodeks drogowy i obniżyć liczbę punktów do 12. Od znajomych z Polski wiem, że zmiany były potrzebne, bo podobno nowobogacka husaria w SUVach wybijała pieszych na przejściach

DexterFromLab

@DiscoKhan ja nie wchodzę, nie wjeżdżam na rowerze na przejazd do czasu aż auto wyraźnie nie zacznie zwalniać. Z daleka widzę że samochód pędzi. Jeśli kierowca mnie widzi i zrozumie sytuacje to oczywiście zdąży wychamować. Jeśli nie to może mnie zabije. Sam jestem kierowcą i wiem że czasem popełniam błędy. Poza tym uważam że kierowcy w Polsce jeżdżą tragicznie. Za szybko i zbyt agresywnie. Zbyt polegają też na umiejętnościach innych kierowców. A każdemu kto jeździ jak debil wydaje się właśnie że jest świetnym kierowcą i ta zasada działa tak że im gorzej jeździ tym lepsze ma zdanie na temat swoich umiejętności.

Opornik

@Fulleks apelujący o większą widoczność pieszych jesienią.

Opornik idący rano po bułki.

2a2c68e1-dcdf-4c01-bafe-71fdb4fbca34
greenmoose

Dodatkowo proszę ubierajcie odblaski. Nie widać was

inskpektor

Piesi! Mój apel - mrugająca czerwona lampka przyczepiona do czapki to naprawdę nie wiele żeby być bezpiecznym!

walus002

Ode mnie:

Kierowco zwolnij jak nie jesteś pewny,że nikt nie zbliża się do przejścia dla pieszych. Pieszy ma pierwszeństwo i to Ty jako kierowca musisz mieć pewność przy wjeździe na przejście dla pieszych.

hejno

@walus002 https://youtu.be/i-YNtObncNI?si=UZL4ryscxWgUnXu3

Cmentarze są pełne ludzi z pierwszeństwem

MrBean

@walus002 Rozwalają mnie tego typu wpisy przerzucające całą odpowiedzialność na kierowców. Wyobraź sobie, że pieszy też ma obowiązki w ruchu drogowym. Między innymi jest zapis o tym, że przy wchodzeniu na pasy ma zachować szczególną ostrożność.

DiscoKhan

@hejno zaś więzienia są pełne ludzi którzy tego pierwszeństwa nie uszanowali. Z dwojga złego to lepiej do piachu niż na piętnaście lat do pierdla, oszaleć można i na pewno się inaczej patrzy na męskie ciało po takim czasie.

Fulleks

@DiscoKhan 

Obstawiam że przy nieposzlakowanej opinii i braku alkoholu to będzie parę lat w zawiasach.


Śmiertelne potrącenie na pasach – konsekwencje prawne

177 § 2 Kodeksu karnego. Za spowodowanie takiego wypadku przewiduje on karę pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat. Kara ta ma zastosowanie również w przypadku, kiedy pieszy w wyniku wypadku doznał ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.

Stashqo

@walus002 Nasze prawo jest tak debilnie napisane że zasadniczo to pieszy ma pierwszeństwo tylko jeśli idzie po pasach lub na nie wchodzi. Nie ma pierwszeństwa stojąc przed przejściem lub idąc w jego kierunku. Straszna głupota, ale pierwszeństwo masz dopiero jak przed pasami podniesiesz nogę z zamiarem wejścia. Jeśli zrobisz to kiedy nadjeżdżający kierowca nie ma już szans wyhamować to może być to uznane za wtargnięcie.

Ragnarokk

@Stashqo 

Konsekwencja wybierania do władz ludzi niekompetentnych

DiscoKhan

@Fulleks to zajebiście, moim zdaniem powinieneś dodować gazu, wymuszać na przejściach i zobaczyć jak świetnie są warunki w więzieniach i jak szybko człowiek przyzwyczaja się do smrodu spoconego ciała gdy administracja oszczędza na wodzie.


5 latek zleci jak ta lala, a jaką będziesz mieć pewność za kierownicą od tego czasu, jak świetną pozycję na rynku pracy! Ja zaś jako pieszy spokój nieboszczyka, trud dla mnie skończon.


Tylko upewnij się, że potrafisz śmiertelnie, najgorzej jak z kogoś kalekę zrobisz i będziesz płacić do końca życia na czyjeś utrzymanie. Paru pechowców się wolało wyhustać niż oddawać praktycznie całą pensję nie licząc minimum egzystencjonego.


Także musisz tylko się upewnić, że to na pewno będzie wyglądać na nieumyślne przy każdym przejeździe przez pasy i że na pewno będzie ze skutkiem śmiertelnym. Jak nie daj bogowie z odruchu po hamulcach dasz to będzie z tego ludzka tragedia xD

MrBean

@DiscoKhan Z kim ty dyskutujesz? Bo na pewno nie jest to odpowiedź na komentarz @Fulleks. Jesteś kolejnym, który sobie w głowie dopowiada coś czego inna osoba nie napisała i zaczynasz z tym dyskutować.

DiscoKhan

@MrBean streść moje i mojego dyskutanta wypowiedzi do jednego zdania to sobie odpowiesz z kim i o czym dyskutuję. Menedżer się znalazł od siedmiu boleści xD

Fulleks

@Stashqo wydaje się że prawo się zmieniło nie dawno, i teraz ma pierwszeństwo dochodząc do pasów.


@DiscoKhan ochłoń, bez wycieczek osobistych. Wymagajmy dbania o bezpieczeństwo przez wszystkich na drodze zamiast tworzyć kastę swietych krów.

MrBean

@DiscoKhan xD Co tu streszczać. Obsrałeś się po pachy odpowiadając na komentarz, w którym autor napisał tylko o realnej karze za potrącenie w odpowiedzi na debilny wpis o rzekomych nastu latach więzienia. A z tym menedżerem nie wiem o co ci chodzi.

Stashqo

@Fulleks paradoksalnie zbytnio się nie zmieniło, ostatnio było na ten temat kilka materiałów w mediach i wypowiadało się nawet ministerstwo. Jeśli stoisz przed przejściem lub dopiero do niego dochodzisz to nie masz jeszcze pierwszeństwa. Bubel prawny a media wcześniej nadmuchały ten balonik tak jakby pieszy miał bezwarunkowe pierwszeństwo.

Fulleks

@Stashqo O, widocznie dotarł do mnie przekaz medialny. W jeździe kierowców widzę, że w wielu przypadkach dużo się zmieniło i czasem pieszy 10m od pasów idący w przeciwnym kierunku potrafi sprawić, że kierowca się zatrzymuje, co gorsza część kierowców zapomniała od czego są światła i zatrzymuje się przed przejściem kiedy samochód ma zielone, a pieszy czerwone.

Olmec

Od siebie dodam, że stan ostrości wzroku wśród kierowców często bywa tragiczny i... nie chcą z tym nic robić. Przerazilibyście się, gdybyście wiedzieli jak wielu kierowców ma śmiesznie niską ostrość.


Tak więc, jak kolega pisze: rozglądać się, jak jesteście fanami goth metalu albo kochacie urban camo to załóżcie odblask i (napiszę to) włączcie myślenie. Wykłócanie się w sądzie, post factum, o to kto miał pierwszeństwo to luksus, który nie będzie dany wielu pieszym uczestnikom potrącenia. A i to często o kulach lub na wózku.


Oczy dookoła głowy i spotykamy się na wiosnę.

MrBean

@Olmec To prawda. Faceci niedowidzą, a nie chcą iść zrobić sobie tych okularów.

GtotheG

@Olmec oj tak. Moja matka tak jezdzi, ledwo widzi, ale jezdzi.

Ragnarokk

@Fulleks 

Ja dodam jako zapalony pedalarz co nie ma czasu na rower bo jeździ autem.


Elementy odblaskowe na kołach. Kosztuje grosze, a zmienia diametralnie. Wczoraj miałem taki przypadek - koleś pięknie światło z przodu, światło z tyłu, ale akurat jechał do mnie bokiem i ledwo go widziałem. Odblasku co się kręci zaś nie idzie nie zauważyć.

Dzban3Waza

A widzę wielu kierowców i pieszych nadal jest przekonanych że pieszy ma pierwszeństwo od momentu kiedy wczoraj pomyślał że musi wyjść z domu xD

conradowl

To jest tak durny przepis (to pierwszeństwo dla pieszych na przejściach), że w głowie mi się nie mieści, iż to wprowadzono. Miałem chyba coś 4 lata, gdy mnie matka nauczyła „patrz w lewo, w prawo i znowu w lewo". I patrzę. Nawet jak są światła i mam zielone to patrzę.

Po prostu w głowie mi się nie mieści jak dorosły, myślący człowiek może wejść na drogę bez rozejrzenia się. Żyję na planecie wypełnionej debilami. Po prostu.

To jest dla mnie jakaś abstrakcja by dorosły człowiek apelował do innych dorosłych o coś tak logicznego i rozsądnego...

Ragnarokk

@conradowl A jednak statystyki mówią coś innego.

conradowl

@Ragnarokk co tylko potwierdza, że ludzie to debile. By mieć prawo jazdy i prowadzić samochód wymagana jest odrobina skupienia i poniesienie jakiegoś kosztu: pojazd, paliwo, ubezpieczenie... pieszy ma tylko (i aż) życie na szali, więc zamiast wymagać od pieszych uwagi wymaga się podwójnej uwagi od kierowców.

Nie oznacza to, że przestanę to uważać za idiotyzm. Niestety - ludzie to debile. I jak się ich tak traktuje to wszystko lepiej działa.

Ragnarokk

@conradowl 

Zmiana poprawiła sytuację, więc wnioskujesz, że ludzie to debile i to wciąż zła zmiana. Nie wiem, czy to autorefleksja czy coś w tym stylu.

conradowl

@Ragnarokk zmiana poprawiła sytuację w statystykach wypadków.

A w czasie dojazdu, średniej prędkości w danej miejscowości, płynności ruchu i wielu innych aspektach? Tak tylko zwracam uwagę.

Zresztą wcześniej piesi powinni się rozglądać, ale się nie rozglądali, stąd multum wypadków. Teraz się nie rozglądają, ale całkowita odpowiedzialność spadła na kierowców. Nadal uważam, że piesi powinni się rozglądać.

GrindFaterAnona

@conradowl przecież ten przepis nie mówić, ze masz się nie rozglądać.

conradowl

@GrindFaterAnona a co robią ludzie? W dupie mają rozglądanie się. Odpowiedzialność zrzucono na kierowców i jak widać to działa - w statystykach zgonów. Ale nadal uważam, że potraktowano po prostu debili jak debili i stąd efekty. Niestety ciężko mi przyjąć do wiadomości, że tak po prostu trzeba z ludźmi (w tym przypadku pieszymi).

GrindFaterAnona

@conradowl odpowiedzialnosc za potracenie pieszego na pasach byla i wczesniej na kierowcach ale racja, zmienilo się zachowanie pieszych. Widzę po sobie ale w duzej mierze wynika to z czegos innego. Czuję się zobligowany wejsc na przejscie przed samochodem, bo mam pierwszenstwo. Samochod bedzie czekal az to zrobię zanim będzie mogl kontynuowac jazdę. Nie ma wiec co przedluzac.


Masz jakies statystyki jak się liczba wypadkow na pasach zmienila? Duzo o tym piszesz, a chetnie bym zobaczyl

conradowl

@GrindFaterAnona ja o tym nie piszę, kolega Ragnarok wspomniał, sprawdziłem w google. Statystyki się poprawiły. Ale ja tylko zwracam uwagę na to, o czym napisał OP - odblaski, nie uważać się za świętą krowę i się rozglądać. Serio uważasz, że 2 sekundy to przedłużenie? W lewo, w prawo i znowu w lewo. Na znakomitej większości przejść wszystko widać i rozglądać się możesz już te dwa kroki przed przejściem więc w zasadzie się nie zatrzymujesz. O to mi chodzi. Do tego odblaski plus zwyczajnie ustąpić - widzisz, że ktoś jedzie, jest zima, ślisko - pomachać dłonią, wskazać „jedź" i tyle. Pierwszeństwo to nie wszystko...

GrindFaterAnona

Serio uważasz, że 2 sekundy to przedłużenie? 

@conradowl normalnie wydaje się to nic ale w warunkach presji wydaje się, ze trzeba jak najszybciej bo samochody czekają. I myślę, ze wiele osób tak ma. Z perspektywy kierowcy widzę jacy niektórzy ludzie są zakłopotani na przejściach, ze im ustępuję.


W lewo, w prawo i znowu w lewo. 


Rozglądam się, piszę o tym, że i tak wchodzę pod koła bo czuję presję.

Piechur

Prawda jest też taka, że wiele przejść dla pieszych jest po prostu tragicznie - jeśli nie w ogóle - oświetlona. Mimo, że nie jestem zwolennikiem ustalania przez państwo zbyt wielu przepisów, w tym przypadku sądzę, że przydałby się taki, który nakazywałby instalację odpowiedniego systemu oświetlenia każdego przejścia i kawałka przed nim (aby pieszy nie pojawił się "z nikąd").

Jedyne, czego się obawiam, to masy wałków i zakładanych przez rodziny i znajomych urzędników firm specjalizujących się w tego typu rozwiązaniach po wejściu przepisu w życie...

GrindFaterAnona

@Piechur u mnie jest tak, ze przejscie juz doswietlili na maksa: wielkie błyskające znaki, odbaski na drodze, oświetlenie pasów z gory, barierki spowalniające pieszych. I co z tego, skoro pieszy wychodzi na pasy zza krzaka, więc zanim nie dojedziesz na odległość 5 metrow to nie wiesz czy ktos tam stoi

Fulleks

@GrindFaterAnona Może wystarczyło wyciąć krzaki ? U mnie na najbardziej ruchliwym przejściu dla pieszych zasadzili trawę, co rośnie tak wysoko, żeby kierowcy nie widzieli pieszych co się do pasów zbliżają, żeby nie musieli się zatrzymywać. Na szczęście od roku tną odpowiedni rąb dla widoczności...

Fulleks

@czasnaplacki Prawda jest taka, że kierowca prawdopodobnie dostanie wyrok w zawieszeniu + zakaz prowadzenia + mandat, a Ty mandat za przechodzenie używając telefonu i wózek do końca życia. Bilans tego, że kierowca się zagapił, a Ty nie rozejrzałeś to sytuacja Lose-Lose. W każdej innej opcji występuje sytuacja Win-Win. Pytanie czy wolisz zaufać 22 mln kierowców czy może sobie

Zaloguj się aby komentować