17-latka nie żyje, 15-latek w stanie ciężkim. Tragedia na hulajnodze elektrycznej

Nie żyje 17-latka poszkodowana w wypadku, do którego doszło w miejscowości Przydwórz w Kujawsko-Pomorskiem. Jechała wraz z 15-latkiem na hulajnodze elektrycznej. Młodzi ludzie, poruszając się bardzo szybko i bez kasków, wypadli z drogi. Chłopiec w stanie ciężkim nadal jest w szpitalu. Policja czeka, aż jego stan się poprawi, aby móc go przesłuchać i ustalić m.in. to, kto kierował hulajnogą.


#wiadomoscipolska #wypadek #hulajnoga

Rmf24

Komentarze (85)

jenot

@30ohm Uregulowanie za 1, 2, 3

Kto pierwszy wykorzysta to w kampanii ?

Tyle pytań a tak mało odpowiedzi.

Tom.Ash

@jenot moim zdaniem tego się nie da skutecznie uregulować. Jedyną opcją jest zbanowanie tego gówna (wystarczającym rakiem są e-rowery, sądzę że nikt poza 15latkami -również mentalnymi- by za tym nie płakał)

30ohm

@jenot ja jestem za regulacjami. Pojeby na elektrycznych rowerach to dramat. Wjedzie taki w ciebie to szukaj wiatru w polu. Mam hulajnogę która była swego czasu najpopularniejsza z okresu kiedy jeszcze przepisów nie było, więc fabrycznie jest odblokowana. Idzie nawet 35 km/h. Tylko to totalna głupota. Mimo tego że mam zmienione opony i hamulec. Oczywiście na forum co chwilę pytania jak odblokować aktualne modele. Husaria musi zapierdalać nawet na drzwiach od stodoły.

cebulaZrosolu

@jenot no i dobrze, czekam z niecierpliwością

Tom.Ash

@30ohm ebike to jednak mam wrażenie trochę inny sprzęt. Większy, cięższy, stabilniejszy konstrukcyjnie przygotowany do prawie takich samych prędkości i ludzie na nich mimo wszystko minimalnie rozważniej jeżdżą. Zupełnie przeciwnie do e-hulajnóg

Tom.Ash

@Nemrod no i regulacje są. Tylko że w praktyce nie do wyegzekwowania.

30ohm

@Tom.Ash oj nie. 50 po chodniku widziałem nie raz

Tom.Ash

@30ohm no to mi się nie zdarzyło. Raczej zapierdalają po ulicach ew. ścieżkach rowerowych. Za to jazda >20/30 km/h na chodnikach z pieszymi to rzekłbym prawie standard na hulajkach.

30ohm

@Tom.Ash 10 minut temu mnie wymijał w centrum Warszawy dostawca żarcia po chodniku, 20 to nie miał na pewno

Furto

@30ohm Dostawczy żarcia praktycznie nie jeżdżą na rowerach elektrycznych, tylko na motorowerach bez homologacji.

Yes_Man

@Nemrod czyli kolejne nieegzekwowalne prawo bo bagiety siedzą na komendach ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Pantokrator

@jenot Ale jak uregulować? A jak geniusz poleje się benzyną ekstrakcyjną i podpali i zginie, to uregulujesz obrót rozpuszczalnikami? A jak ktoś na rowerze się rozpędzi z górki i zabije?

Ludzie nie zachowujący nawet odrobiny ostrożności ginęli, giną i ginąć będą i nic z tym nie zrobisz.

hejtooszukuje

@jenot psiarnia utb i rowery ma w duppie, łatwiej kierowców suszarką łapać

hejtooszukuje

@Pantokrator przecież przepisy obowiązują, elektryczne utb ma mieć ogranicznik prędkości -przy 25km/h, za gówniarza na rowerze na żwirku hamowałem kolanami i rękami i tyłkiem- troszkę poobcierane były

Pantokrator

@hejtooszukuje No ja wiem. Dlatego piszę do @jenota, jakie on chce jeszcze regulacje wprowadzić, jak chce lepiej zabronić idiotom ryzykować swoim i cudzym życiem.

Dildorsz

@Tom.Ash DO wyegzekwowania byłyby. Pytanie jakim kosztem. Nie ma środków i zasobów, żeby obstawić ścieżki rowerowe ludźmi i sprzętem pomiarowym Ja w perle "pułnocy" nawet na drogach nie widuje zbyt wielu kontroli. Co dopiero kontrole ścieżek, chodników.

kruq

@Tom.Ash Co e-rowery? Nie masz już do czego się przyjebać? Mieszkasz w płaskoPolsce i jeździsz wypierdzianym przez Helmuta gruzem i wszystko wiesz co komu jest potrzebne...

Guma888

@Tom.Ash niekoniecznie. Ostatni się we mnie wjebal typ na rowerze,bo omijał mnie przy krawężniku od strony pasów,na które skręciłem(fakt nie odwróciłem się za siebie,bo byłem na chodniku,a jednak omijając kogoś na chodniku powinno się użyć dzwonka czy czegokolwiek) Bolało. Przypieprzyl akurat w łokieć,a jechał pewnie 5-10km/h

Tom.Ash

@Guma888 generalnie to na rowerze powinien wypierdalac z chodnika.

Tom.Ash

@kruq ale co e-rowery? Pisałem o e-hulajkach. E-rowery to rak na górskich szlakach. W zeszłym sezonie pojawił się wysyp ludzi na wypożyczonych rowerach. Techniki do jazdy zupełny brak.

Tom.Ash

@Dildorsz właśnie ze względu na koszty pisałem o tym że nie do wyegzekwowania.

kitty95

A może tak zrobić wielki park rozrywki dla patusiarni. Wstęp wolny, w środku wszystko bez żadnych zabezpieczeń, fury po 800KM, odblokowane hulajki, rowery elektryczne, ścigacze, jakieś miejsca do skoków na główkę w metrową wodę, itp.


Raz w tygodniu wjeżdża smieciarka, zbiera padlinę i elo.


Bo tak to za wolno się eliminują, a jeszcze mogą kogoś postronnego uszkodzić.

WysokiTrzmiel

@kitty95 Panie prezydencie, ma pan mój głos XD

Aksal89

@kitty95 Ja pierdolę, opłacałbym regularnie subskrypcję za oglądanie czegoś takiego XD

kitty95

@WysokiTrzmiel za późno na kandydowanie

pacjent44

@kitty95 ymm, park rozrywki "Dziki Zachód". Na wejściu wybierasz sobie broń i paczkę amunicji. Wolno zbierać fanty z zabitych. Brak jakiejkolwiek służby medycznej.

D21h4d

Ja jednak byłbym za rejestracją tych urządzeń. Tak zeby miały tablicę rejestracyjną i ubezpieczenie OC. Tyle powinno wystarczyć, żeby ułatwić identyfikacje i późniejsze dochodzenie odszkodowania.

matips

@D21h4d Tak, mamy za mało regulacji, wprowadźmy więcej. I jakieś kursy, licencje, może badania lekarskie. Dzieciak się zabił, to dobra okazja do zwiększenia zamordyzmu.

WysokiTrzmiel

@matips Żartujesz, prawda?


Ubezpieczenie i rejestracja, gdzie widzisz w tym zamordyzm?

matips

@WysokiTrzmiel Jak to "gdzie"? Przymus, kolejne procedury w administracji publicznej i pewnie kary za nieprzestrzeganie nowych regulacji. Toż to oczywiste przesunięcie od liberalizmu w kierunku zamordyzmu.

WysokiTrzmiel

@matips To samo działa w przypadku aut i jakoś nie krzyczysz o zamordyźmie.

Ciekaw jestem twojej opinii jak ktoś na hulajnodze elektrycznej uszkodzi twoje mienie lub zdrowie. Czego oczywiście ci nie życzę.

tygry

@matips uff jak to dobrze że liberalnie dzieciaczki mogły sobie 70 pozapierdalac i liberalnie ktoś pozbierał łeb dziewczyny z chodnika ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tom.Ash

@WysokiTrzmiel @D21h4d hulajnoga to nie kilkutonowy pojazd z winem i historia w cepiku. Po wsiach ludzie moto nie rejestrują a Wam się zdaje że komuś się będzie hulajnogi chciało?

matips

To samo działa w przypadku aut i jakoś nie krzyczysz o zamordyźmie.


@WysokiTrzmiel Dyskutujemy o hulajnogach, dlaczego miałbym nagle schodzić na temat samochodów? Tak, regulacje związane z samochodami też są formą zamordyzmu. Przyzwyczailiśmy się do niej, ale to nie powód by wprowadzać tego więcej.

WysokiTrzmiel

@Tom.Ash

Po wsiach ludzie moto nie rejestrują


Jak myślisz, jest to większa część motocykli, czy jednak marginalna mniejszość?

Zakładam, że wiesz jaki wpływ ma na to kwestia odpowiedzialności prawnej.

WysokiTrzmiel

@matips

Dyskutujemy o hulajnogach, dlaczego miałbym nagle schodzić na temat samochodów?


Porównałem temat do aut bo to jest identyczna sytuacja.

Każdy może łatwo kupić hulajnogę, auto czy skuter, którymi da się rozwinąć większe prędkości. Codziennie widzisz duże natężenie ruchu wyżej wymienionych pojazdów. Dodaj do tego nowych użytkowników z brakiem ubezpieczenia i rejestracji. Przy braku jakichkolwiek sensownych regulacji (czyli bata nad głową) ci nowi kierowcy będą jeździć po chodnikach, wśród pieszych. Stłuczki i poważne wypadki są nie do uniknięcia. Nikt nie chce płacić za szkody wyrządzone przez przypadkowego kretyna, którego nie da się namierzyć. Do tego biję.

Tom.Ash

@WysokiTrzmiel ale większą część Moto ogółem czy na wioskach? tych ludzi nie będzie obchodziła kwestia odpowiedzialności prawnej tylko ryzyka przypału. Samochód jest trudno porzucić, Moto trochę łatwiej a że hulajnoga elektryczna - pikuś i tak nie dojdą czyja.

D21h4d

@Tom.Ash Ale ja nie tylko o hulajkach ale i o rowerach. Myślę, ze to by ukruciło cwaniackie zapędy i bezkarność osób które się na tym poruszają. Wiem że część ludzi którzy myślą będą czuli że zabieramy im wolność. Ale niestety wolność się kończy gdzie się narusza cudzą swobodę

Tom.Ash

@D21h4d to nie chodzi o wolność a koszta. Realistycznie patrząc ze względy na koszta w stosunku do celów to jest nierabialne.

WysokiTrzmiel

@Tom.Ash Ogólnie. I to jest dowód na to, że wszelkie działania eliminujące patologię mają duży wpływ.

Na wsiach niezarejestrowane motorki to promil. Mam na myśli te jeżdżące po drogach publicznych.

Ten cały przypał to jest właśnie odpowiedzialność prawna. Serio, to są sprawy oczywiste i banalne.

D21h4d

@Tom.Ash Ale czyje koszta? Posiadaczy rowerów i hulajnóg? Mi chodzi o wykrywalność i łatwość identyfikacji.

Tom.Ash

@D21h4d koszta wprowadzenia modyfikacji do istniejących systemów (taki cepik) bądź zbudowania nowych i ich utrzymania. Przeciez za darmo nikt tego nie zrobi. i co jak ktoś zgubi takie tablice? O jakiej identyfikacji wtedy będzie rozmowa? Musiałbyś zmusić importerów do weryfikacji czy każdy pojazd ma numer seryjny i traktować ten numer jak VIN (co wtedy ryzykiem dubli?)

Tom.Ash

@WysokiTrzmiel @Tom.Ash Ogólnie. I to jest dowód na to, że wszelkie działania eliminujące patologię mają duży wpływ.

Na wsiach niezarejestrowane motorki to promil.

Promil to jest chyba wśród motocyklistów dla których Moto jest środkiem transportu a nie zabawka

Mam na myśli te jeżdżące po drogach publicznych.

I te wszystkie dzieciaki na enduro i quadach to się magicznie teleportują do lasu i wcale ich nie widać jak jeżdżą po wioskach?

Ten cały przypał to jest właśnie odpowiedzialność prawna.

Przypał przed rodzicami. Dzieciaki zwykle nie odpowiadają prawnie.

Serio, to są sprawy oczywiste i banalne.

Ależ oczywiście. Jestem prawie pewny że ta para gówniarzy przed rozjebaniem się jadąc 70 na hulajce rozważalaby (gdyby był taki wymóg ) czy aby na pewno mają ją zarejestrowaną i ubezpieczoną.

WysokiTrzmiel

@Tom.Ash Jak sam zauważyłeś, te dzieciaki jeżdża na drogach tylko tam gdzie jest małe ryzyko spotkania policji lub stłuczki. Serio nie widzisz jaki jest tego powód?

A jakby taki quad, hulajka, czy kros był ubezpieczony to korona by z głowy spadła młodemu? To akurat byłby plus z perspektywy rodzica gdyby dziecko spowodowało wypadek.


I na koniec. Jesteś pewien, że dzieci na tym sprzęcie to jest jakaś duża ilość? Dziwnym trafem nigdy ich nie widuję na drogach wojewódzkich, ekspresowych, w mieście, ani nawet w małych miasteczkach.

Tom.Ash

@WysokiTrzmiel @Tom.Ash Jak sam zauważyłeś, te dzieciaki jeżdża na drogach tylko tam gdzie jest małe ryzyko spotkania policji lub stłuczki. Serio nie widzisz jaki jest tego powód?

Ależ widzę i śmiem twierdzić że te same powody (i skutki) będziesz miał dla ehulajek w miastach.

A jakby taki quad, hulajka, czy kros był ubezpieczony to korona by z głowy spadła młodemu?

Pewnie nie ale zakładam że jak zawsze jest to kwestia hajsu. Od po co dodatkowo płacić za wersję z homologacją do po co dodatkowo płacić za ubezpieczenie zabawki

To akurat byłby plus z perspektywy rodzica gdyby dziecko spowodowało wypadek.

Przecież jest coś takiego jak OC w życiu prywatnym - obejmuje również dzieciaki


I na koniec. Jesteś pewien, że dzieci na tym sprzęcie to jest jakaś duża ilość?

Jeżeli w okolicy jest las bądź pagorki to jest tego sporo

Dziwnym trafem nigdy ich nie widuję na drogach wojewódzkich, ekspresowych,

Tam też nie widuje ehulajek

w mieście, ani nawet w małych miasteczkach.

Bo tam już są ehulajki.

Jeszcze raz ehulajki są zbyt tanie aby grupy które najwięcej nanich odpierdalaja zawracały sobie głowę ich rejestracja czy ubezpieczeniem. To nie samochod w którym po VIN jesteś w stanie odnaleźć właściciela czy sprawdzić jego historię. Rejestracja + ubezpieczenie takiej hulanki prawdopodobnie podwajałaby jej koszt - myślisz że przy nikłym szansie na złapanie mało będzie chetnych na podjecie ryzyka jazdy "nielegałem" i w razie kontroli ucieczkę na lub ewentualne porzucenie sprzetu i spieprzanie z buta?

WysokiTrzmiel

@Tom.Ash

myślisz że przy nikłym szansie na złapanie mało będzie chetnych na podjecie ryzyka jazdy "nielegałem" i w razie kontroli ucieczkę na lub ewentualne porzucenie sprzetu i spieprzanie z buta?


W sumie racja, skoro zawsze znajdzie się jakiś debil to nie róbmy z tym nic. Przecież i tak nic się nie zmieni według twojego rozumowania. Mimo, iż nawet sam zauważyłeś, że równie tanie krosy jednak nie jeżdża wszędzie i po każdej drodze.

Tom.Ash

@WysokiTrzmiel noszenie hulajek nie jest obligatoryjne. Wprowadzisz za ciężkie pieniądze hulajki do cepiku i się okaże że rejestrować je będą jedynie "normalni" userzy. Mam przeświadczenie graniczące z pewnością że debile będą mieć to w pompce. Krosy nie jeżdżą po mieście a hulajki po lasach bo się do tego słabo nadają. Nie jest to wynik regulacji prawnych.

Więc gdzie będzie jakąkolwiek

WysokiTrzmiel

@Tom.Ash Udawanie, że nie da się nic zrobić z problemem nie sprawi, że sam się rozwiąże.

Niezarejestrowane motorki to nie tylko krosy. I nie widać takich wynalazków na ulicach ponieważ nawet głupki wiedzą jak może się to skończyć.

Tom.Ash

@WysokiTrzmiel nadal - to są pojazdy mechaniczne. Wrzucanie do podobnych rozwiązań chińskich zabawek wydaje się być karkołomnym zadaniem. Troche jakbyś próbował rejestrować noże kuchenne analogicznie do broni palnej.

tmg

Mam hulajnogę, dojeżdżam nią do pracy po ścieżce rowerowej i chodnikach. Nie szaleję, zwalniam gdzie trzeba. Przy przystankach prowadzę na piechotę. Nie miałem ani jednego wypadku od kiedy ją mam a sporo jeżdżę. Większość jeździ ostrożnie a przepisy są wystarczające. Wystarczy ich nie łamać. Przypadki śmiertelne i szpitalne z ostatnich dni to patologia. Takie same obrażenia można złapać w zwykłym wypadku rowerowym i też paru ludzi jest już na cmentarzach z tego powodu. Nie szajelcie z tymi zakazami i regulacjami bo niedługo już niczym i nigdzie nie będzie można jeździć .

kitty95

@tmg a jak byś chciał nad patolą panować, której wbrew pozorom coraz więcej jest.


Dobrym słowem?

tmg

@kitty95 przypadki śmiertelno-szpitalne z Bydgoszczy i Lublina dotyczą przestępstw drogowych za którą normalnie są mandaty. Bydgoszcz to jazda drogą publiczną bez ograniczenia 30km/h i pobliskiej ścieżki rowerowej. Lublin to jeszcze lepiej, z tego co czytałem gostek pomykał Kompozytorów Polskich czyli jezdnią dwupasmową a żeby było śmieszniej to po OBU stronach są równoległe ścieżki rowerowe. Zjeb na sprawę sądową bo jeszcze w kogoś wjechał.

D21h4d

@tmg Bo masz wyobraźnie. Cześć ludzi którzy sie porusza tymi pojazdami jej nie ma i dlatego trzeba złapac wszystkich za mordy. Niestety tak funkcjonuje dziś w większości przypadków cały świat. Za dużo cwaniactwa jest w nas.

D21h4d

@tmg mandat to za poruszanie się tymi wynalazkami. Za to co się stało to się przed sądem odpowiada.

kitty95

@D21h4d to nie kwestia cwaniactwa w nas, tylko kwestia że jest przyzwolenie, a nawet podziw dla cwaniactwa wśród dużej części populacji.


Jednocześnie nie ma chęci i środków żeby przykładnie i surowo to cwaniactwo karać.

hejtooszukuje

@tmg zapraszam manianę odwalić i zbić hulajnogą reflektor przedni matrix led w nowym samochodzie np. w audi a8, cena samej części: zamiennika z internetu to ponad 18 koła brutto, w aso nie pytałem.

ostatnio gościu w necie płakał-rowerkiem uszkodził toyotkę- ma wezwanie do zapłaty z ubezpieczalni na ponad 23 koła-naprawa w aso

tmg

@hejtooszukuje nie twierdzę, że ubezpieczenia dla rowerzystów i hulajnogów to zły pomysł. Warto się nad tym zastanowić bo tak się rozwiązuje kwestie zdarzeń losowych w cywilizowanych krajach. Natomiast twardo obstaję przy nie ograniczaniu na siłę swobody ruchu co to by niektórzy chcieli zrobić. Przepisy są i trzeba się po prostu do nich stosować.

Michumi

@30ohm znowu jakiś marginalny przypadek który nabiera nieadekwatnie dużego szumu medialnego. Prosta rzecz dla każdego politycznego c⁎⁎ja żeby się czymś tam "wykazać"

Co do hulajnóg egzekwować blokady jak odblokowana to kara 10 000 cześć.

Wiele osób tego używa rozważnie i jest to dla nich niezastąpione narzędzie do dojazdów np do pracy.

Tom.Ash

@Michumi egzekwować blokady - niby jak? Bagieta ma się przejechać z GPSem? Czy ma wyciągnąć z kieszeni hamownie? A jak ktoś wpadnie na pomysł i hulajka będzie odblokowana po odpowiedniej sekwencji? A potem wraca do blokady?

Michumi

@Tom.Ash a jak sprawdzają zdjęcie dlawika na moto np z 300 na 700cc?

d.vil

@Michumi jak wygląda dławik zmieniający pojemność z 300 na 700?

Michumi

@d.vil kurwa nie chodzi tutaj o sprawy techniczne bo się na tym nie znam Natomiast są urządzenia które powodują że motory o pojemności 700 mają parametry jak trzysetki

d.vil

@Michumi typowe, się nie znam, ale będę pierdzielił

Michumi

@d.vil na chuj mam się znać - są przepisy i metody ich egzekwowania, więc niech to robią osoby do tego wyznaczone. Obywatel musi się znać na lotnictwie, żeby mieć pewność, że spełnione są wytyczne prawne i techniczne?

d.vil

@Michumi Ty się serio dziwisz, że ludzie Cię na czarno wrzucają? Poczytałem, co tam publikujesz i... najostrzejszą kredką w piórniku to nie jesteś.

Michumi

@d.vil kolejny imbecyl który myśli że ja się dziwię

przytocz fragment w którym się dziwię

ostra kredko xDDDD

d.vil

@Michumi pozwól, że tak podsumuję dyskusję z Tobą - głupi nie zrozumie a mądremu nie trzeba tłumaczyć. EOT, pa

100mph

Na glupote ludzka zadne regulacje nie pomoga. Utrudnia tylko zycie pozostalym.

LondoMollari

17-latka nie żyje, 15-latek w stanie ciężkim. Tragedia na hulajnodze elektrycznej

Tragedia to jest, kiedy samolot z setką pasażerów się rozbije, albo gdy jakiś idiota wyprzedzający na czołówkę zabije całą rodzinę na drodze.


To jest tylko bezpośrednia konsekwencja głupoty ich obojga, a nie tragedia.


I zanim ktoś rzuci tekstem w stylu "każdy kiedyś był młody i robił głupie rzeczy, ty też", z góry powiem, że nie - nie jeździłem 70km/h jakimś nielegalnym gównopojazdem.

pokeminatour

Natura, lepiej żeby taki element odsiał się sam za młodu niż parę lat później gdy otrzyma prawo jazdy kat B I zabierze kogoś ze sobą.


Hulajnogi elektryczne to bardzo niebezpieczne pojazdy ze względu na niski środek ciężkości, małe koła i długa drogę hamowania. Co nie oznacza że trzeba je od razu banować przez grupkę debili. To mimo wszystko bardzo dobry środek transportu na ostatnią mile, dojeżdżasz taka hulajnoga do metra, wysiadasz i dojeżdżasz do pracy, albo na małe odległości nie wyciągasz samochodu redukując korki.

Problemem rowerów w tym elektrycznych i hulajnog elektrycznych jest brak infrastruktury. Mamy albo chodniki albo drogi 50km/h gdzie ludzie jeżdżą 60, ścieżek rowerowych jest za mało i często są niespójnie poprowadzone. Możnaby było zrobić strefy 30km/h I tam skierować te pojazdy przy okazji powodując zmniejszenie hałasu albo zwężając jezdnię dodając ścieżkę ale to spotyka się z bólem tyłka u kierowców.

Fly_agaric

Czytam i ręce załamuję, bo autorzy wpisu popierają regulacje. Nosz karwa, przecież to już jest uregulowane. Ludzie!! Tu chodzi o pilnowanie tego i egzekwowanie, a wy dalej chcecie nowych przepisów i dajecie więcej paliwa politycznym szmatom.

Potwierdzacie tylko, że macie takich polityków, na jakich zasługujecie.

30ohm

@Fly_agaric nie ma regulacji. Są martwe przepisy. Policja woli stać po krzakach i polować na kierowców niż zająć się realnymi problemami. Wystarczy popatrzeć że za zachodnią granicą mają proste regulacje. Rejestracja takiego pojazdu, nawet przez stronę. Nieobowiązkowe OC, jak coś odwali to niech płaci z własnej kieszeni. A policja powinna walić wtedy mandaty dla tych nielegalnie poruszających się. Dlaczego gówno skuter 50 ccm potrzebuje rejestracji i ubezpieczenia a hulajnoga jadąca 70 czyli prawie 2x więcej jak taki skuter według przepisów może już nie potrzebuje? Jak się tego narodu cwaniaków za mordę nie złapie to nie dotrze do pustych głów.

Fly_agaric

@30ohm

nie ma regulacji. Są martwe przepisy.

To są, czy nie ma, bo sam sobie zaprzeczyłeś?

Jeśli są, ale są martwe, to jest dokładnie, jak napisałem. Jak jednak wydaje ci się, że ich nie ma, to masz nieaktualne info. Przepisy nie są egzekwowane nie dlatego, że są złe, ale dlatego, że instytucje za to odpowiedzialne tego nie robią. Policja nie łapie, prokuratura nie oskarża, a sądy nie sądzą. Tysiąc nowych przepisów jeszcze stwórz, politycy już się doczekać nie mogą, by ci dogodzić, ale to tylko tysiąc kolejnych, których nikt nie będzie egzekwował.

Nawet jak wprowadzisz przepis o rejestracji, to większość patusów i tak nie będzie tego robiła. Więc znowu ja mam rację - tu działania policyjne i egzekucję idzie, a nie o coraz większą ilość przepisów.

Przepisy do łapania za mordę są - nie ma komu ich wykorzystywać. Rozumiesz różnicę?

Michumi

@Fly_agaric ALE JAK MAJOM EGZEKFOWADŹ JAK ONE TO SPRAWDZOM NO JAK

xD

Fly_agaric

@Michumi No właśnie. Musiałoby się chcieć. A o ileż łatwiej jest natrzepać piany i stworzyć kolejny martwy przepis.

Michumi

@Fly_agaric a obywatele jeszcze bronią tej patologii i żądają regulacji

Fly_agaric

@Michumi Kolejnej i kolejnej i kolejnej...

Michumi

@Fly_agaric btw - w kontekście regulacji: podobno Brzoska w dość niemiłej atmosferze skończył przygodę z Rudym :)) czekam na szersze info bo podobno grubo.

Fly_agaric

@Michumi Ej, a co tam się mogło stać? Jeden chciał przepychać swoje pomysły, a drugi wciąż robił politykę. Brzóska przypie€rdolił i odbił się od politycznego reality.

Enzo

Rok temu jadąc 25 km/h na tym gównie zaliczyłem niezłego fikołka. Cudem się nie połamałem.

Slash

Ostatnio od takiego Pana ktory sie rozwalil na hulajnodze (ktora dostal na urodziny od zony i dzieci dzien wczesniej) uderzajac glowa w kraweznik pobrano pluca do przeszczepu. Mam nadzieje, ze i od nich cos uda sie pobrac, moze jeszcze sie na cos przydadza. Myslenie nie boli, wypadki sie zdarzaja, kolezanki brat w wieku 15 lat zabil sie na skuterze. Dziecko 10 letnie to nie bylo.

ciemek

Mieszkam w dużym mieście i moja perspektywa tego zjawiska jest dokładnie taka – to trzeba pilnie uregulować, bo to, co się dzieje, to już nie jest "wolność przemieszczania się", tylko anarchia na kołach. Codziennie widzę kurierów gnających po chodnikach czy ścieżkach rowerowych 40-50 km/h, bez kasku, bez żadnych zasad, wśród pieszych i dzieci. Taki człowiek to po prostu pocisk – waży 80 kg, hulajnoga 20, i przy tej prędkości efekt zderzenia jest jak z wypadku samochodowego.


Do tego dochodzą małolaty jeżdżące po kilka osób na jednej hulajnodze, często wieczorami, bez świateł, często pijani albo kompletnie nieświadomi zagrożenia. Hulajnogi są fajne, ale obecnie przypominają bardziej bronię bez nadzoru niż środek transportu. Może w mniejszych miejscowościach czy miastach powiatowych to zjawisko nie jest jeszcze aż tak widoczne, ale w dużych miastach to plaga, która wymyka się spod kontroli.

macgajster

Część pisze o regulacjach, część o nieregulowaniu, część o karaniu.

Podszedłbym nieco inaczej. Mamy szkoły, mamy nauczycieli. Można poświęcić te 45 minut i pokazać jakiegoś stopchama z hulajnogami czy rowerami elektrycznymi/skuterami. Łącznie z rozprutymi flakami. Edukować, bo młode homo sapiens mają zakodowany god mode i nie widzą związku przyczyna-skutek, czy też nie potrafią przewidzieć jak chwila "oszczędności" może się skończyć.

Widywałem pary jeżdżące na hulajnogach, ale teraz coraz częściej widzę trójkąciki (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Zaloguj się aby komentować