Zdjęcie w tle
SUQ-MADIQ

SUQ-MADIQ

Autorytet
  • 670wpisy
  • 977komentarzy
WolandWspanialy

@SUQ-MADIQ Ciekawe od jakich warunków uważa stosowanie lifeliny za konieczne

Zaloguj się aby komentować

Nie ma róży bez kolców , a Horn nie wbacza.


Trudne warunki na trasie The Ocean Race .


𝗥𝗼𝘀𝗮𝗹𝗶𝗻 𝗞𝘂𝗶𝗽𝗲𝗿 z Team Malizia wczoraj około 9:00 UTC 𝗱𝗼𝘇𝗻𝗮ł𝗮 𝘂𝗿𝗮𝘇𝘂 𝗴ł𝗼𝘄𝘆 po tym, jak w pobliżu Przylądka Horn wyjątkowo duża fala nieoczekiwanie rzuciła jachtem.


Rosie nie straciła przytomności, 𝗱𝗼𝘇𝗻𝗮ł𝗮 𝗷𝗲𝗱𝗻𝗮𝗸 𝘀𝗶𝗹𝗻𝗲𝗴𝗼 𝗸𝗿𝘄𝗮𝘄𝗶𝗲𝗻𝗶𝗮 𝘇 ł𝘂𝗸𝘂 𝗯𝗿𝘄𝗶𝗼𝘄𝗲𝗴𝗼. Will Harris i Antoine Auriol opatrzyli jej ranę i co godzinę monitorowali Rosalin pod kątem nasilających się objawów wstrząsu mózgu.


Spike Briggs, lekarz wyścigu, potwierdził, że Rosie doznała wstrząśnienia mózgu i musi odpocząć. Jak odpocząć na kilkumetrowej fali nie wyjaśnił .


Dyrektor zespołu zapewnia że Rosie jest twarda i dużo odpoczywa, podczas gdy Will Harris potwierdził, że załoga robi wszystko co w ich mocy, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku.


Załoga, zespół lądowy i organizatorzy wyścigu będą monitorować Rosalin, korzystając z porad doktora Briggsa, aby zapewnić najlepszą możliwą opiekę.


𝗪𝗴 𝗽𝗿𝗼𝗴𝗻𝗼𝘇, 𝘁𝗿𝘂𝗱𝗻𝗲 𝘄𝗮𝗿𝘂𝗻𝗸𝗶 𝗺𝗮𝗷𝗮̨ 𝘀𝗶𝗲̨ 𝗱𝘇𝗶𝘀́ 𝗽𝗼𝗽𝗿𝗮𝘄𝗶𝗰́.


Team Malizia pomimo kontuzji Rosie prze naprzód, właśnie mija Horn i prowadzi w wyścigu. Kilka mil za nimi Team Holcim - PRB, natomiast zespoły Biotherm i 11th Hour Racing Team straciły ok. 250 mil do liderów


#żeglarstwo


foto: The Ocean Race press release


https://m.facebook.com/story.php?story\_fbid=pfbid02fMWnMxdwc6HVAjG2yRjpuQJc69ayjpvvmueBpTzWWvcYGW79i56kkVkvB7NQQVc6l&id=100064718649184

798b79cb-a125-4ea5-a5b2-e216f577ef1f
b224cb65-0488-47a6-ab3d-813f37f19b5c

Zaloguj się aby komentować

#pracaspawaczamnieprzeistacza #spawanie #holandia #ofertapracy


firma w której pracuję szuka ludzi więc się dzielę ofertą:


Maxtech oferuje pracę w charakterze montera konstrukcji stalowych z podstawami spawania.


Praca na stałe na umowie holenderskiej. Okolice Eindhoven - Breda


61h x 17€ = 1037€ x 4 (wypłaty są co 4 tygodnie a nie co miesiąc) = 4148€ minus chata ok 170€


Wychodzi około 4000€ na rękę.


Na A1 też można za 23€ i chata nieodpłatnie.


Transport firmowy na miejscu - nie trzeba przyjeżdżać swoim autem


Sama praca jest łatwa i niemęcząca, zakłada się blaszki na różne profile z umiarkowaną dokładnością, część materiału przychodzi potrasowana. Jeżeli ktoś montował już samodzielnie z rysunku to sobie poradzi. Monter od trzymania miarki z pewnością nie bo pozakłada blachy odwrotnie w najlepszym wypadku - jeśli ktoś nie jest pewny że umie to znaczy że nie umie.


CV wysyłamy na [email protected] 


Rysunki wyglądają tak:


co do samej firmy, jak wiecie jestem najemnikiem 14 krajów i ponad 60 kontraktów, nigdy bym nie powoedział że rzuce robote i wrócę do firmy dwa razy, teraz wróciłem czwarty raz w ciągu trzech lat do nich.

8c2d1f18-fc44-41ed-a07c-38e87cef8cdd
62c1a3d6-51c0-4953-9807-39220d0c1e27

Zaloguj się aby komentować

jiim

@SUQ-MADIQ a gdzie jakieś nagranie z normalną prędkością? Chyba że nagrywający był liliputem o bardzo wysokim głosiku.

Zaloguj się aby komentować

StaryMokasyn

@michalnaszlaku bo to jest Snowpiercer, tylko na początku podróży.

Zaloguj się aby komentować

myoniwy

@SUQ-MADIQ Która forma niepełnosprawności umożliwia pracę jako spawacz?

Głuchoniemy?

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

DeadRabbit

Tadek, gdzie majster? Nie wim, powiedzioł, że idzie się gdzieś kimnąć na chwila.

JackDaniels

@Ymir cooo? archeologa z własnej kieszeni? no chyba kogoś pojebało. a jak znajdziesz w ziemi złotą monetę to nawet nie jest twoja. takiego wała.

Petrolhead

Nooo, takie to już są uroki prawne xd Osobiście znam przypadek gdzie gostka odkopano jak prowadzono przyłącze wodne do wielorodzinnego. Jak się jorgnęli co to, to tak jak ktoś wyżej wszyscy mieli przykaz mordy w kubeł włożyć. Kości nikt nie chciał ruszać, bo raz, że dosłownie nikt nie chciał, dwa, że nieelegancko i niech już sobie spoczywają tam gdzie są, a trzy, że niby co mieliby z nimi zrobić? Zupy nagotować?

Wykop trochę wyprofilowano w inną stronę, rury położono z ominięciem kości, i na odbiorze przez wodociągi wszystko było git.

Teraz stoi tam piękne prestiżowe osiedle deweloperskie xd

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #statki #historia


Queen Anne's Revenge was an early-18th-century ship, most famously used as a flagship by Edward Teach, better known by his nickname Blackbeard. Although the date and place of the ship's construction are uncertain,[3] it was originally believed she was built for merchant service in Bristol, England in 1710 and named Concord, later captured by French privateers and renamed La Concorde. After several years' service by French sailors (both as a naval frigate and as a merchant vessel – much of the time as a slave trading ship), she was captured by Blackbeard in 1717. Blackbeard used the ship for less than a year, but captured numerous prizes using her as his flagship.


In May 1718, Blackbeard ran the ship aground at Topsail Inlet, now known as Beaufort Inlet, North Carolina, United States, in the present-day Carteret County. After the grounding, her crew and supplies were transferred to smaller ships. In 1996, Intersal Inc., a private firm, discovered the remains of a vessel that was later determined to be Queen Anne's Revenge, which was added to the U.S. National Register of Historic Places.The shipwreck was discovered off Beaufort Inlet, North Carolina. 


https://en.wikipedia.org/wiki/Queen_Anne%27s_Revenge


https://www.facebook.com/groups/tallships/permalink/9034056143332482/

f0228b4d-a0e9-41fc-8f83-24e344ee3d11
ArthurBurbridge

@SUQ-MADIQ na polski nie umiesz przetłumaczyć?

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #historia #mechanika


EVINRUDE introduced a “FOUR-STROKE” outboard, two inboards and two boats in 1916


In 1916, Evinrude Motors, now owned by Ole’s ex-partner Chris Meyer, introduced a four-cycle, opposed twin-cylinder outboard producing 4-horsepower and costing $125 to its product line. Unfortunately, the motor failed to deliver any significant speed or performance increase over the improved single-cylinder, two-cycle Evinrudes, though weighting and costing considerably more. It was discontinued after 1917.


Notably, a pair of two-cycle “inboards” were also introduced in 1916. The single-cylinder 2-horsepower model cost $50, while the two-cylinder 5-horsepower model cost $90. That year, Evinrude Motors also ventured into the boat building business showcasing two 16-foot boats - a round bottom model ($80) and flat bottom model ($40) - for use with its motors.


Sales, however, continued to decline for Meyer, and by 1917, had fallen to 5,534 units, or roughly half the volume produced by Ole and Bess the year they embarked on their five-year retirement and non-compete in 1914. Despite lagging in sales, Evinrude Motors was still the leading outboard producer when Ole’s non-compete expired in 1919.


(Brochure cover upper left.)

0c289b5f-9153-4f9b-b08b-154aecd71e77

Zaloguj się aby komentować

InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz

@SUQ-MADIQ w którymś skandynawskim kraju robili jakiś Bank informacji, który ma wytrzymać 1000 lat. Informacje były zawarte w szklanych płytach. Wszystko ciasne w jakimś bunkrze pod górą. A wystarczy sznurek. Moje ulubione "nic nie może przecież wiecznie trwać" ma mały wyjątek wyjątek.

pietruszka-marian

@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz ten sznurek to tylko pieczec ktora wskazuje ze grobowiec nie byl nigdy otwierny ta droga, nie rodzaj zamkniecia

gumowy_ogur

@InstytutKonserwacjiMaryliRodowicz elegancki login, żałuję, że sam takiego nie mam

Zaloguj się aby komentować

#ciekawostki #apple #design #grafika


 Apple logo, 1977 by Rob Janoff


In 1977, Janoff worked for Regis McKenna as an art director and was tasked to design the logo for Steve Jobs of Apple Computer, creating an apple with a bite out of it, included so that people did not mistake the apple for a cherry or another fruit.The colored stripes in the logo were to indicate that Apple machines had color screens. Each stripe was printed in its own specially mixed color, which Jobs approved because he felt the more vivid colors improved people's emotional response.


https://en.wikipedia.org/wiki/Rob_Janoff


https://robjanoff.com/


https://www.fineprintart.com/history-of-the-apple-logo/

51bbc583-0356-4020-a098-b0dc417223f3
Blask

@Dolan między innymi w tym celu powstało to kolorowe logo, ale też ze względu na to, że był w tamtym zestawie kolorowy monitor.

MikeleVonDonnerschoss

@SUQ-MADIQ mi się logo Apple zawsze kojarzyło z grzechem pierworodnym

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #podcasty #historia #piraci


https://spotify.link/jRVHUVrdhyb

Piraci - Skarby, legendy i życie na morzu!

Piraci - Skarby, legendy i życie na morzu!

Listen to this episode from Podcast Historyczny on Spotify. Zabieram was dziś na prawdziwą, morską przygodę – czekają nas niespokojne, nękane sztormami i huraganowym wiatrem morza i pełne niebezpieczeństw tropikalne, duszne krainy. Biada temu, kto nie wytrzyma tych piekielnych warunków. Ale nie trafiło na byle kogo – dziś dołączamy do zahartowanej załogi XVII-wiecznych piratów. Wspólnie wypłyniemy i pod czarna bandera zapolujemy na nieostrożne statki handlowe! Przed nami niejedno wyzwanie! Niezależnie, czy to Atlantyk, Karaiby czy Morze Indyjskie - razem przygotujemy nasze statki do rejsu, zbierzemy wierną załogę, wyposażymy się w śmiercionośne pistolety i kordelasy. Nie mogę wam obiecać, ze będzie łatwo - ale jeśli nasze łowy się powiodą, jeśli uda nam się zdobyć jakiś wypełniony po brzegi drogocennymi towarami statek handlowy, to naszą nagrodą będą nieprzebrane skarby i bogactwa. Opowiem wam dziś o historii piractwa, od antyku aż po dzisiejsze, współczesne nam czasy. Opowiem o statkach pirackich i życiu na nich, o sposobie działania piratów, o tym jakiej używali broni, jak atakowali inne statki, co robili w wolnych chwilach, a nawet o tym, co jedli podczas wielotygodniowych rejsów. Dowiecie się wszystkiego o kodeksach pirackich, pirackich zwyczajach i przesądach. Rozprawimy się z mitami związanymi z piractwem. A to wszystko pozwoli nam zrozumieć, co jest tak fascynującego w profesji pirata i dlaczego piractwo jest tak romantyzowane w grach, książkach i filmach nawet dziś, przeszło 200 lat po jego zmierzchu. Gotowi? Naostrzcie zatem swój hak, nakarmcie swoja papugę, przegryźcie twardy jak kamień suchar, nalejcie sobie rumu aż po krawędź kielicha i rozsiądźcie się wygodnie w kajucie – oto wyruszamy na pirackie łowy! Dziękuję moim Patronom: https://pastebin.com/xr1UvWUc Jeśli Ci się podoba - wesprzyj Podcast Historyczny :) https://patronite.pl/podcasthistoryczny @patronite2062 @patronite Muzyka/Music by - Whitesand; Kupno/buy: https://whitesand.bandcamp.com Spotify: https://open.spotify.com/artist/3GXunV3wsCpSdKp0L5tcNH YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCe96JG5gdgSRtmqStx0isXA Whitesand songs: Adventure Begins https://www.youtube.com/watch?v=yj7g27GDVrY Kingdom https://www.youtube.com/watch?v=EFWo5hl4h3g Brand New World https://www.youtube.com/watch?v=udZdqsrMLoo Airborne https://www.youtube.com/watch?v=bdNULFOawlU Humanity https://www.youtube.com/watch?v=SwEK59aLXj4 Eternity https://www.youtube.com/watch?v=X5c83Uixoj8 Spaceman https://www.youtube.com/watch?v=i27sSTYnKdo Voidbringer https://www.youtube.com/watch?v=0TfL_8uu270 The Way of Kings https://www.youtube.com/watch?v=dJJ75n1yAV4 Adamantine https://www.youtube.com/watch?v=cVsQ8Ly6xfs Last of It's Kind https://www.youtube.com/watch?v=wqjAr_UmhUs Into the Unknown https://www.youtube.com/watch?v=F4eAAYSaqmo Legend of the Sword https://www.youtube.com/watch?v=62j6VWu-9VI Legends Anthem https://www.youtube.com/watch?v=JSAcPWYbwPI The Giant https://www.youtube.com/watch?v=cKrrFQ1j4Qs Unbreakable https://www.youtube.com/watch?v=ZRLpr_v714Q Undiscovered https://www.youtube.com/watch?v=KbmJPgXkljU Fallen Leaves of Old https://www.youtube.com/watch?v=NwZK4dITPw0 Worth Fighting For https://www.youtube.com/watch?v=e6Gx7V7mDsg Worthy https://www.youtube.com/watch?v=bQE4_fazzys Ancient Mastery https://www.youtube.com/watch?v=vBn-QfxrelU Legends https://www.youtube.com/watch?v=yMOz5Ssd6EE Open Music Revolution (www.openmusicrevolution.com) Zrodla: https://pastebin.com/49RLgLbh 0:00 Wstęp 3:52 Dlaczego ludzie zostawali piratami? 9:44 Pirat, Kaper, Bukanier czy Korsarz? 16:14 Piractwo w Antyku 24:35 Piractwo w Starożytnym Egipcie 34:09 Juliusz Cezar 38:17 Święty Patryk 47:10 Piractwo w Średniowieczu 52:25 Wiek Żagla 59:26 Złoty Wiek Piractwa 1:13:34 Krótkie podsumowanie części historycznej 1:17:10 Życie Pirata! 1:24:18 Typowy dzień pirata 1:30:00 Jedzenie 1:35:35 Szkorbut 1:40:19 Łupy i ich dzielenie 1:44:56 Kodeksy pokładowe piratów 1:50:09 Przesądy i rytuały 2:00:22 Statki 2:04:11 Broń 2:13:02 Co o piratach jest mitem? 2:13:28 Flaga piracka 2:16:22 Arrrr! 2:17:35 Piracki hak zamiast dłoni 2:19:17 Spacer po desce 2:20:23 Papugi 2:24:23 Potwory morskie 2:28:46 Zmierch piractwa 2:31:26 Piractwo w XXI wieku 2:33:58 Zakończenie Mój Twitter: https://twitter.com/sadowski_rafal Mój Instagram: https://www.instagram.com/rafal_sadowskii Facebook: https://www.facebook.com/podcasthistoryczny

Spotify
pol-scot

@SUQ-MADIQ jest też na podcastgo, tak w ogóle to autor mirkuje, nie wiem czy jest na hejto ale polecam cały podcast

Zaloguj się aby komentować