Zdjęcie w tle
piwowar

piwowar

Wirtuoz
  • 47wpisy
  • 609komentarzy
https://niepodlegla.men.gov.pl/#/missions
Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało zestaw gier dla uczniów.
W zestawieniu z tym to nawet mój "Komunizm" nie wygląda tak źle. Problemem nie jest tutaj "promowanie wartości" bo myślę, że to ciekawy pomysł, by je promować w sposób atrakcyjny dla młodego pokolenia graczy. Problemem jest niesamowita drewnianość tych "gier". Co najlepsze- wydano na ich produkcję 1,7 miliona złotych.
c87185d1-8baf-451f-96a0-4451571654e8

Zaloguj się aby komentować

Witam, mam zaszczyt w imieniu teamu KiW przedstawić Wam kolejny raport prosto z pierwszej linii frontu! Zgodnie z obietnicą prezentujemy wam skromny, ale czytelny, interface do wersji Alfa 0,1 "Krwi i Wina". Mam nadzieję, że jego przejrzystość takiego rozwiązania to nie tylko nasz wymysł a stan rzeczywisty.
Pozwolę sobie teraz opisać pokrótce elementy interface'u, żeby rozjaśnić co nieco sytuację. Na górnym pasku od lewej widzimy liczby reprezentujące ilość:
  1. gotówki
  2. beczek wina
  3. zasiewów na polach
  4. prestiżu.
Jak widzicie koło wskaźnika ilości pieniędzy i prestiżu mamy w nawiasie, kolorem czerwonym napisaną liczbę ujemną. Ma to związek z opcją eventu, która aktualnie jest zaznaczona. Przesuwając wzrok w prawo, możemy zobaczyć oznaczenie aktualnej daty z dokładnością do miesiąca, a dalej przycisk przenoszący nas w czasie (do przodu oczywiście).
Po lewej stronie mamy wielki panel eventu- każdego miesiąca będzie pojawiać się event, na który będziemy mogli odpowiedzieć na różnoraki sposób. Efekty tego wyboru są kompleksowe:
  1. mogą załączyć inny event
  2. wpływają na wyżej wymienione współczynniki (tj. pieniądze, beczki, zasiewy, prestiż)
3.wpływają na zaufanie grup oznaczonych po prawej stronie ekranu
Wybierając opcję w evencie możemy podejrzeć jego konsekwencje, a jego zatwierdzenie następuje poprzez odciśnięcie swojej pieczęci w laku.
Poniżej mamy menu dające nam możliwość uruchomienia okno jednego z trzech budynków tj. Tłoczni, Magazynu i Pałacu. Tam też możemy rozbudować dany budynek, tak by lepiej spełniał postawione przed nim zadania.
Grupy społeczne przedstawione w prawym górnym rogu to kolejno: pracownicy, Kościół, możnowładcy i miasta. Spadek zaufania którejkolwiek grupy do zera załącza serię eventów, od których do upadku tylko jeden krok. Tutaj również widzimy przewidywany efekt aktualnie wybranej opcji eventu na zaufanie stronnictw.
Poniżej znajduje się panel pałacu, w którym możemy zobaczyć nasz bilans od początku roku i podjąć decyzje, które kosztem pieniędzy, prestiżu czy wina mogą polepszyć nasz wizerunek w oczach różnych grup społecznych. Poniżej mamy już tylko okno tłoczni i magazynu.
Mam nadzieję, że znajdujecie interface równie czytelnym co my. Mile widziane są komentarze (również krytyczne), bo dadzą nam jakąś szerszą prerspektywę, która może okazać się niezwykle użyteczna. To już koniec tego raportu. Kolejny prawdopodobnie pojawi się w kolejnych kilku dniach
b38dc5cb-07d7-4d7b-a82d-0a60d17798c0

Zaloguj się aby komentować

Proszę bardzo, łapcie raport!
Wczorajszego wieczora przedyskutowaliśmy w ramach zespołu raz jeszcze plan okrojenia "Krwi i Wina" do poziomu, który da się w miarę sprawnie wprowadzić w życie. Każdy element starej głównej mechaniki już na starcie zazębiał się z innymi- bardziej skomplikowanymi. Sprawiało to, że stworzenie sensownego demka musiałoby się wiązać z ogarnięciem na start kilkunastu systemów i wdrożeniem ich do komputerowej rzeczywistości. Zależy nam jednak na informacji zwrotnej od naszych znajomych, którzy zadeklarowali chęć brania udziału w testach. Do tego potrzeba jednak działającej gry.
Stworzyliśmy więc nowy, do bólu prosty, rdzeń rozgrywki. Nie zazębia się on już z niczym. Mamy nadzieję, że nie będzie najmniejszego problemu z jego stosunkowo szybką implementacją. W planach mamy oczywiście obudowanie go w przyszłości mechanikami, opracowanymi na potrzeby poprzedniej iteracji projektu, w pierwszej połowie tamtego roku. Ale oczywiście wszystko w swoim czasie...
Rozgrywka ma być prowadzona w turach i wymagać od gracza sprawnego balansowania pomiędzy różnymi grupami interesu, zdobywania prestiżu i sprawnego zarządzania interesami winnicy. Spore znaczenie odgrywać będą comiesięczne eventy. Grę umilała by, znana wam już, muzyka autorstwa @HappyNewYear88 .
Jednym z głównych celów jest stworzenie systemu zasysającego informacje o eventach z plików, które każdy- bez znajomości programowania- mógłby swobodnie edytować za pomocą zwyczajnego notatnika. Moglibyście więc dodawać, w oparciu o mechaniki gry, swoje własne eventy a nawet całe historie mające wydatny wpływ na rozgrywkę.
To koniec tego raportu, na razie dyskutujemy jeszcze nad elementami, które powinny znaleźć się na głównym panelu gry. Jednak prawdopodobnie już niebawem zdecydujemy się na to czy inne rozwiązanie. Możecie wtedy liczyć na wyraźny screen projektu wraz z opisaniem elementów na ekranie.
83347530-f54c-4cab-8342-51f247286a46
lubieplackijohn

@piwowar Tym razem wybaczam

Zaloguj się aby komentować

Wiedźmin 3- piękna gra, porywająca przygoda, do której chce się wracać. Choć ta produkcja ma na karku już prawie 6 lat, to wciąż nie wszystkie ciekawostki i nawiązania zostały wyłapane. Na internecie roi się od filmików opisujących setki ciekawostek z gry Redów, jednak czy gra została już w ten sposób dogłębnie opisana i nie kryje przed nami już żadnych sekretów?
Wręcz przeciwnie! Ciekawostek, których nie wyłapało oko żadnego youtubowego poszukiwacza wiedźmińskich ciekawostek jest jeszcze parę- dziś pragnę Wam przedstawić jedną z nich. Niestety nie mam aktualnie możliwości, żeby nakręcić fragment gameplay’u z gry więc możecie mi zaufać na słowo bądź sprawdzić ją na własną rękę.
Pewnego czasu sporo czytałem na temat przedrozbiorowej Rzeczpospolitej- wchodząc w klimat tych czasów często słuchałem Jacka Kowalskiego- autora który w bardzo przystępnej formie prezentuje nam dziedzictwo dawnej Polski. Możecie sobie tylko wyobrazić jak wielkiego banana miałem na twarzy gdy wchodząc do obozu temerskich partyzantów usłyszałem wykrzykiwane frazy: “Bij Czarnych! Bij! Wziąwszy dobry kij! Pal Czarnych! Pal! Wbijaj ich na Pal!”...
"Ale do czego to wgl nawiązanie"- Mógłby ktoś spytać. Ta piosenka śpiewana przy okazji ćwiczeń w jaskiniowej kryjówce partyzantów jest niemalże nie zmienioną wersją polskiej pieśni “Bij Francuzów! Bij!” opisującej bitwę pod Mątwami z roku 1666. Była to bitwa stoczona pomiędzy stronnictwem króla Jana Kazimierza forsującego regencję vivente rege, a przeciwnym takiemu rozwiązaniu demosem szlacheckim.
Podobnych sarmacko-muzycznych ciekawostek jest więcej- ciekawe czy je wyłapaliście podczas swojej rozgrywki. Poniżej wklejam link do pierwowzoru dla wiedźmińskiego “Bij Czarnych! Bij” w wykonaniu Jacka Kowalskiego.
https://youtu.be/Fm2femzl-94
seniorkawosz

Obiecuję sobie, że już w te wakacje przejdę Wieśka. Nigdy nie mam czasu - tak sobie tłumaczę

piwowar

@seniorkawosz Sporo czasu się schodzi z przejściem W3, także... Ale na pewno polecam tą grę. Mogę też zarekomendować Wiedźmina 1 czy Wiedźmina 2, są krótsze- w niektórych miejscach lepsze, w niektórych gorsze. W każdym razie życzę powodzenia!

seniorkawosz

@piwowar Dziękuję W Wiedźmina 1 grałem, choć za wiele już nie pamiętam. Do Wiedźmina 3 podchodziłem wiele razy, przy każdym podejściu posuwam się co prawda na przód, ale jak jednak trzeba przysiąść regularnie aby ogarniać ekwipunek i fabułę.

Zaloguj się aby komentować

Zgodnie z obietnicą, za poleceniem @lubieplackijohn . Składam raport dotyczący stanu prac nad KiW.
Świadomi tego, że pierwotny plan jest niemożliwy w realizacji w szybkim tempie przy naszym doświadczeniu, opracowaliśmy dziś wersję minimum. Choć nie realizuje ona wielu pomysłów na rozgrywkę z marca tamtego roku, mogłaby stanowić bazę do nadbudowy tamtymi właśnie rozwiązaniami. Uważamy, że wdrożenie mechanicznej strony projektu w życie byłoby stosunkowo proste, reszta pracy polegałaby na napisaniu kilku(nastu) kartek tekstu. Nie jest to plan na grę zapewniający graczom głęboką immersję w świecie gry tak jak zakładaliśmy, ale od czegoś trzeba zacząć.
Pojawił się jednak nowy problem- zgodnie z przewidywaniami poprzedni spece od technicznej strony produkcji mają zapełniony grafik. W pełni ich rozumiem i w związku z tym będziemy musieli znaleźć jakieś rozwiązanie, które pozwoli nam to sprototypować bez ich pracy.
To chyba koniec dzisiejszego raportu, w każdym razie wydaje się, że idziemy w dobrym kierunku. Opracowaliśmy podstawową mechanikę rozgrywki łatwą w implementacji, możliwą do obudowania innymi mechanikami. Także jestem dobrej myśli. Przedyskutujemy dziś jeszcze ten wstępny koncept i w najbliższych dniach może przedstawię Wam go do oceny (ostrzegam, jest prosty jak drut i prymitywny).
HappyNewYear88

Miejmy nadzieje że prace nad grą będą szły w dobrym tempie, sprawnie i bez problemów. Wspieram oczywiście, jak w sumie, współtwórca gry

Zaloguj się aby komentować

W najbliższym czasie postaram się Wam opisać główne założenia, które przyświecały nam kiedy pracowaliśmy nad "Krwią i Winem" w marcu tamtego roku. Dziś pewnie po nabraniu nowych doświadczeń zmienimy trochę priorytety przy tworzeniu tej produkcji. Jednak na taki opis przyjdzie jeszcze czas.
Teraz pozwolę sobie Wam wysłać link do strony projektu na Itch'u. Strona jest napisana w języku angielskim. Dzięki takiemu wyborowi zgłosił się do współpracy kiedyś jeden Włoch... po czym uciekł po wysłaniu jednego pomysłu i nigdy nie wrócił.
Nie mniej jednak, możecie sobie poczytać co nas zainspirowało do stworzenia gry i na temat innych aspektów naszej gry.
https://piwski.itch.io/blood-wine
piwowar

@Popkulturnik_Kulturnik Jeszcze jak! Tylko nwm czy projekt w stanie Alpha 0.1jest jakkolwiek możliwy do atrakcyjnego przedstawienia. Z tym będzie chyba trzeba chwilę poczekać, chociaż- kto wie.

Zaloguj się aby komentować

Dziś przed państwem kolejny wpis dotyczący muzyki do "Krwi i Wina".
W tym miejscu zamiast wstępu pozwolę sobie wspomnieć o problemach jakie zaszły podczas dodawania poprzednich postów. W wyniku dwóch niezależnych od siebie przyczyn posty z 2ch ostatnich dni mają inne melodie podpięte niż te wspomniane w danym poście. Nie rozmieniając się na drobne proponuję, by ktokolwiek chce przesłuchać pełnego zestawu udał się pod link, który zostawię w komentarzu- zaprowadzi Was on do odpowiedniej PLAYLISTY.
Przejdźmy jednak do rzeczy, przed państwem "Preambulum w F". Utwór o rodowodzie renesansowym opracowany przez @@HappyNewYear88. To niestety na ten moment ostatni wpis z serii przedstawiającej wam Soundtrack do KiW. Postaramy się czasami wrzucić jakąś migawkę z prac, które miejmy nadzieję powoli zaczną postępować.
https://youtu.be/idDUnyfxvWc
piwowar

@gacek Miejmy nadzieję, że forma ta forma udzieli się w pracach na grą.

PeBe

@piwowar Będę trzymał kciuki, no i... zaczynam obserwować, by mnie nic nie ominęło ^_^

piwowar

@PeBe Dzięki hejto może uda się zebrać jakieś pomysły na ew. obudowanie rdzenia rozgrywki. Nwm czy nie wrzucę wpisu opisującego założenia gry. Opinie ludzi z zewnątrz byłyby bardzo pomocne. Teraz będzie jednak problem z tymi grafikami (nad czym będziemy pracować po przyjściu sprzętu) i być może naszym programistą- w tym roku wszyscy piszemy maturę więc może mieć mniej czasu i chęci. Nie mniej jednak postaramy się coś wykombinować.

Zaloguj się aby komentować

Zgodnie z obietnicą, kolejny utwór składający się na Soundtrack do "Krwi i Wina" został właśnie oddany do Waszej dyspozycji. Jest to utwór pt. "Preludium und Toccata"- tak jak poprzednie ścieżki jest to dzieło o renesansowym rodowodzie, opracowane na potrzeby gry przez @HappyNewYear88 . Jest to ostatnia ścieżka wykonana w pierwszym rzucie- później prace ustały, graficy opuścili posterunek, motywacja gasła, aż zgasła.
Jednak to nie koniec tej historii, kilka dni temu coś zaskoczyło i wzięliśmy się tak jakby do roboty. Wobec tego nasz niezawodny Pan muzyk opracował kolejną ścieżkę dźwiękową dzięki czemu jutro pojawi się kolejny wpis z serii, prezentujący tym razem utwór młodszy od Hejto.
Uznaliśmy też, że nie ma co opierać się na grafikach-wiarołomcach i postanowiliśmy zakupić sprzęt do digital artu... Może grafika nie będzie tak estetyczna, ale jak się nie ma co się lubi, to się kradnie co popadnie- jednak wobec trudności z porwaniem doświadczonego grafika musimy załatwić to sami. Być może uda nam się wskrzesić trupa- byłaby to pewnie pierwsza akcja wskrzeszenia zmarłego, trudności przysparza też czas zgonu denata, który nastąpił w okolicach połowy sierpnia. W razie powodzenia akcji, możecie spodziewać się raportów- w razie niepowodzenia... chyba też.
https://youtu.be/9Jg2wpf-18E
piwowar

@HappyNewYear88 Kurdebele, ee... potrzebna edycja posta (która jest niewykonalna) bo tutaj widzę, że pamięć szwankuje i pomyślałem, że to też utwór snuty na bazie renesansowych motywów. Nwm czy nie powinienem teraz posta usunąć.

HappyNewYear88

@piwowar Nie trzeba, niech już będzie taki jaki jest.

piwowar

@HappyNewYear88 Najgorsze jest to co się dzieje z tymi linkami po utworzeniu playlisty. W każdym razie- postem się trochę wkopałem, że tak to mogę ująć żartobliwie. Teraz jak będę chciał uciec od produkcji to się lud będzie o raporty dopominał więc tak łatwo mi to nie przyjdzie.

Zaloguj się aby komentować

Dziś prezentuję wam zgodnie z wczorajszą obietnicą kolejny utwór składający się na ścieżkę dźwiękową "Krwi i Wina". Tym razem w waszych głośnikach zagości "Alia poznanie". Ścieżka przygotowana została na potrzeby gry na podstawie motywów renesansowych przez @HappyNewYear88 , za co zresztą jesteśmy bardzo wdzięczni.
Już jutro pojawi się kolejny utwór z tej serii. Poniżej podaję link do samego utworu a w komentarzu załączam odnośnik do świeżo utworzonej playlisty, na której znajdziecie inne utwory z gry.
https://youtu.be/9Jg2wpf-18E?list=PLJSac5onQX9ddVJyi1z-V0fkcjUh_OV4L
@hejto
Ok kilku godzin nie wyświetlają mi się wgl posty innych użytkowników, mogę co prawda np. wejść w profil jakiegoś użytkownika i wtedy widzę jego aktywność, jednak ani na sztosach, ani w najnowszych czy docenianych nic nie znajduję poza komunikatem: "Brak wpisów". Czy dałoby się coś zrobić w celu naprawy tego błędu?
piwowar

@LisPustyni Dzięki, idę czytać podlinkowanego posta. Mam nadzieję, że może coś pomoże.

piwowar

@LisPustyni Usunąłem blokowane tagi i wszytko działa, dzięki za pomoc. @hejto także problem rozwiązany pomyślnie.

LisPustyni

@piwowar No i super, miejmy nadzieję że już nie będzie takich problemów.

Zaloguj się aby komentować

Dziś proponuję wam przesłuchać kolejny utwór składający się na Soundtrack "Krwi i Wina". Zarówno postowany wczoraj "Szewczyk idzie po ulicy" jak i "Hayducki" będący bohaterem tego wpisu, mają polski rodowód renesansowy, a na nasze potrzeby opracował go, zawsze niezawodny, @HappyNewYear88.
Zapraszam do przesłuchania, a już jutro pojawi się kolejny utwór z KiW.
https://youtu.be/siXP8rV_6iM
HappyNewYear88

Praca nad tymi utworami jest świetna. Człowiek analizując partytury renesansowych dzieł, poznaje dawne drogi sztuki kompozytorskiej. Samo opracowanie dzieła nie jest trudne, dzięki technologii jaką dysponujemy. Mimo wszystko nadal wspieram, lekko upadły projekt "Krew i Wino". Miejmy nadzieję że wszystko wyjdzie znów na prostą drogę.

piwowar

@HappyNewYear88 Tutaj trzeba funduszy i zaangażowania porównywalnych do tego potrzebnego do wskrzeszenia Papieża Polaka. Łatwo na pewno nie będzie… ale coś mnie naszło, żeby nad tym popracować- będzie trzeba zebrać drużynę pierścienia

HappyNewYear88

@piwowar Damy radę, oby znaleźli się chętni do pracy nad tym projektem

Zaloguj się aby komentować

Wczoraj napisałem co nie co na temat świętej pamięci "Krwi i Wina", które umarło niestety w wieku dziecięcym. Wspomniałem tam, że jedyne co mi dobrego po tym projekcie zostało to kilka plików na dysku, przyjemne wspomnienia i trzy renesansowe utwory, opracowane na nasze potrzeby, przez @HappyNewYear88. W przyszłości miały one stanowić zalążek Soundtracku do naszej małej produkcji.
Utwór pt. "Idzie szewczyk po ulicy", pierwszy utwór opracowany na potrzeby gry, jest polskim utworem renesansowym stworzonym przez Jana z Lublina. Był to jeden z trzech utworów opracowanych na potrzeby "Krwi i Wina" przed upadkiem projektu. Kolejne utworu pojawią się na kanale Yt i zostaną tutaj udostępnione w ciągu kolejnych dni.
https://www.youtube.com/watch?v=HvzilnGrDUA&feature=youtu.be
Popkulturnik_Kulturnik

@piwowar Muzyczka the best wiadomo. Ale bardzo dobrze udało ci się wizualnie ten filmik z soundtrackiem przygotować. Koks

piwowar

@Popkulturnik_Kulturnik Cieszę się, że się podoba. Kolejne dwie ścieżki już na dniach. Jak już ogarnę wrzucenie OST "Krwi i Wina" to chyba wrzucę też inne materiały, które ostały się po grze.

HappyNewYear88

Poprawka* Została napisana przez Mikołaja z Krakowa, lecz znajduje się w Tabulaturze Jana z Lublina

Zaloguj się aby komentować

Cześć z Was widziała mój jedyny "wydany" produkt z dziedziny komputerowej rozrywki. Trzeba przyznać- “Komunizm” nie jest produktem wysokiej jakości- mówiąc eufemistycznie. Nie jest to jednak problem- taki był właśnie cel- zrobić “grę” dla samego faktu zrobienia jej zrobienia. Była ona robiona wieczorkiem przed Discorda bez żadnego przygotowania i spełniła pokładane przed nią zadanie- jej zrobienie dało nam masę frajdy.
Niestety robiąc “Komunizm” nabrałem przekonania, że robiąc gry wideo mogę się po prostu dobrze bawić… to był mój błąd. Oczywiście wiele osób potrafi czerpać z tego radość nawet w przypadku budowania działających produkcji, czego wyraz dają na mnogich game jamach, nie mniej jednak to co spotkało mnie po podjęciu decyzji o zrobieniu grywalnej gry przesycone jest smakiem porażki. A szkoda- przecież miało być tak pięknie.
O porażce związanej z nieudaną produkcją “Krwi i Wina” osadzonego w XV wiecznym Chianti we Włoszech z połowy poprzedniego roku już prawie zapomniałem, i pewnie te smutne wspomnienia odeszłyby kiedyś w niepamięć gdyby nie ostatnia promocja na GOG’u… postanowiłem tam zakupić za 31 zł “Wojnę Krwi: Wiedźmińskie Opowieści”- nie wiedziałem, że dokonując tego pozornie dobrego wyboru popełniam nierozważny krok.
Wystarczyło kilkadziesiąt minut gry w tą nieznaną mi wcześniej produkcję by zobaczyć w niej obraz gry, którą pragnąłem stworzyć. Oczywiście są pewne istotne różnice pomiędzy grą dostarczoną nam przez Redów a projekcikiem nad którym pracowałem.Tutaj gra odbywająca się na wielu planszach, z fizyczną reprezentacją bohatera i gwintową walką- tutaj gra strategiczno-fabularna z interface point-and-click. Jednak element moim zdaniem najważniejszy jest ten sam- historia i ekspozycja realiów wynikających z ciekawego uniwersum. Może wydaje się to śmieszne- przecież wiele gier stawia na historię… jednak w tym przypadku podobieństw z wizją na “Krew i Wino” było na tyle sporo, że wspomnienia powróciły.
Jestem teraz nieco zakłopotany- nie wiem co ze sobą zrobić- nie mogę zapomnieć o projekcie, korci mnie żeby zajrzeć do naszej jako tako wykonanej dokumentacji jednak jak sobie przypomnę, że pomimo tylu trudu i zaangażowaniu w projekt osób obeznanych w grafice i mających doświadczenie we współpracy z gamedevem wszystko spełzło na niczym to się “żyć odechciewa”. Po projekcie zostało jednie trochę dokumentacji, parę grafik dostarczonych przez grafików, którzy później nas olali, troch wiedzy o średniowicznych włoszech w których miała być osadzona akcja, dobre wspomnienia i trzy utwory mające być częścią soundtracku opracowane przez @HappyNewYear88.
4f73306d-ccdf-4d95-8799-76f00fbb3973
db62fbbf-a46a-4bc4-88be-35960adaa83c
c305ff0b-9536-4ac2-bf11-e1e1151e11d7
HappyNewYear88

Projekt był piękny i ambitny, trochę szkoda że upadł. Widzę że nawet został zamieszczony mój "projekt" domku stworzony w notatniku. Może warto dać tej produkcji drugą szansę, mimo wszystko?

piwowar

Oto ostatnia iteracja grafiki z posta, niestety w słabej rozdziałce bo normalnej nie jestem się w stanie doszukać.

8c4f2cb4-a557-4b05-b6a8-f23b7d97b308
piwowar

@HappyNewYear88 Najpierw muszę chyba pojechać w wakacje na zbiory do jakiejś uroczej burgundzkiej winnicy. Praca jak donoszą znajomi, nie specjalnie trudna, a można zarobić na grafika i poznać ciężki los pracownika winnicy. Ale racja- szkoda to porzucać... A co do notatnikowej grafiki- to chyba jedyna realna opcja na stworzenie grafiki w tym momencie.

Zaloguj się aby komentować

Zapowiedziano właśnie nowe DLC do Europy Universalis IV, część z Was pewnie kojarzy tą produkcje, część może nawet grała i darzy produkcję paradoxu sympatią. Zazwyczaj grywam w EU4 Kastylią. Budowa kolonii jest dla mnie co prawda satysfakcjonująca jednak z otwartymi ramionami przyjął bym rozbudowanie całego systemu kolonizacji. To właśnie między innymi ma zaoferować nowy płatny dodatek do wspomnianej produkcji. Choć nie wiemy na czym ma polegać ta rozbudowa to mam nadzieję, że wpłynie pozytywnie na jakość gry państwami mającymi potencjał w walce o kolonie.
Przy tej okazji pozwolę sobie na niezobowiązujące dywagacje na temat kolonii europejskich w Amerykach. Czytając przy różnych okazjach o rządach kolonialnych w nowym świecie zauważyłem jak wielka była różnorodność ustrojowa poszczególnych kolonii.
Całkowicie inaczej działał model w ramach którego, kolonizowano Brazylię, a inaczej wyglądała taktyka Hiszpanów. Zresztą temat reform ustroju brazylijskiej kolonii sam w sobie jest niezwykle interesujący- ile to Portugalczycy mieli problemów, żeby jakoś ogarnąć ten nieprzyjazny kawał ziemi. Ogromne fortuny prywatnych inwestorów portugalskich zdobyte na handlu ze wschodem były wydawane w Brazylii w nadziei na zysk, a w koniec końców prawie zawsze tonęły one w błocie tropikalnej dżungli. Do tego oparcie kolonizacji na prywatnych "baronach" stwarzało problemy przeszkadzające w harmonijnym rozwoju kolonii. Ale szerzej o temacie Brazylii, jeśli w ogóle, kiedy indziej, teraz pozwolę sobie tylko lekko zarysować kwestię różnorodności kolonii europejskich.
Teraz przejdźmy może w mniej egzotyczne obszary- w ramach 13 kolonii które dały później początek Stanom Zjednoczonym Ameryki, istniały różniaste ustroje, mieliśmy nawet bodajże dwa organizmy będące w istocie księstewkami. Były kolonie mające ustrój bardziej lub mniej postępowy- w jednych kwakrów i katolików prześladowano, w innych znajdowali oni bezpieczną przystań.
Na samym tylko terenie 13 kolonii istniały w różnym okresie kolonie wielu państw- każda z nich miała inny typ administracji, czy inne podejście do tubylców. Francuzi traktujący indian jak ludzi często zyskiwali sobie ich przychylność a prowadzone przez nich misje chrystianizacyjne miały często owocne skutki. Dla kontrastu fundamentaliści zakładający kolonie angielskie wyznawali często pogląd, że niczym izraelici w starym testamencie muszą usunąć ludność mieszkającą w ich ziemi obiecanej- tym razem Kannanitów zastąpili jednak indianie. Jak więc widać różnorodność w podjściu do kolonizowanych obszarów i zamieszkujących je ludów była spora.
Mam nadzieję, że ten krótki i niezborny wpis zainspirowany aktualizacją do EU4 jako, tako rozbudził w Was zainteresowanie tematyką kolonii- jest to niezwykle ciekawy temat- na pewno ciekawszy niż nieco płaska wersja znana ze szkół.
6013b3ef-1b2c-4c2d-acac-5b284c86c7bf
piwowar

@Bipalium_kewense Może spróbuję na ten temat znaleźć coś w internecie. Skoro został już poruszony temat stosunku Anglików i Francuzów do swoich kolonii to myślę, że warto zaznaczyć nieznany chyba szerszej publice fakt stosowania w Niemieckiej Afryce Wschodniej bardzo uczciwego na tle innych kolonii stosunku do miejscowych. Poskutkowało to min. tym, że Askarysi podczas 1WŚ dzielnie walczyli w Afryce z brytyjczykami często pomimo mniejszych zasobów stosując taktyki partyzanckie. Ale żeby nie ocieplać wizerunku Niemiec za bardzo- wystarczy wspomnieć o obrzydliwych zbrodniach niemieckich po drugiej stronie kontynentu- nad Atlantykiem. Jak widać sprawa kolonizacji to bardzo zasobny w interesujące ciekawostki temat.

piwowar

@Rastablasta Pierwszą grą paradoxu i chyba pierwszą grą wgl jaką "ograłem" była Victoria 1. Mama kupiła mi ją jak miałem z 6 lat w Pepco w jakiejś serii klasyków. Nic z niej nie rozumiałem i denerwowałem się, że non stop wybuchają mi bunty ale miała w sobie to coś... to chyba ona wyrobiła we mnie zamiłowanie do muzyki klasycznej bo były tam fajne kawałki z tego co pamiętam. Za to pierwszą grą tego typu po którą sięgnąłem świadomie była EU3 w wymaxowaniej wersji z tego co pamiętam. Tam potrafiłem już malować mapę na polski kolor.

Rastablasta

@piwowar o! Ścieżka dźwiękowa Europki to mistrzostwo świata i okolic w dziedzinie growych soundtracków. Chyba czas odpalić gierkę.

Moja miłość do strategii zaczęła się od Megalomanii na Amidze. Na PC pierwszym RTSem był Warcraft 2. A z EU jakoś późno się zetknąłem, bo chyba dopiero przy trójce. Ale to EU4 mnie zdobyła na wieki.

Trochę żałuję, że nie ma polskiej wersji językowej - znam angielski, ale jednak fajnie byłoby zagrać Rzeczpospolitą w otoczeniu polskiego języka

Zaloguj się aby komentować

Jakiś czas temu wspomniałem w komentarzu, że game dev, nawet hobbystyczny to nie jest łatwe rzemiosło. Niestety wszystkie moje przygody z gamedevem zakończyły się bezpłodnie. Ale czy napewno wszystkie? Nie!
Prezentuję wam jedyne dzieło moich rąk, które jest "grywalne"
Przed Państwem "Communism".
Gra zrobiona w jeden wieczór, gra nie mająca większego sensu, zrobiona bez znajomości żadnego języka programowania, ale także przy braku ogarnięcia programu w którym była produkowana.
Wersja, którą możecie pobrać na własne komputery, przejść, i chwilę później usunąć to już trzecia wersja tego wspaniałego produktu zbudowanego z taśmy klejącej. Pierwszy update zgodnie ze słowami teoretyków komunizmu zakładał 100 procentową szansę na zwycięstwo rewolucji. Drugi wprowadził już możliwość przegranej, a trzeci dodał przygodową sekcję dającą nam możliwość odbicia się od dna po przegraniu rewolucji i jej efektywne zaprowadzenie w przyszłości.
Pragnę również zauważyć, że kilka miesięcy po powstaniu gry powstała na jej podstawie sztuka teatralna, niczym dziady w XIX wieku, niesceniczna. Nie chodzi tu jednak o trudność w zorganizowaniu scenografii i problemach techniczno-artystycznych. Tutaj problemem jest brak odwagi licealnych aktorów. Co oczywiście rozumiem... trudno byłoby mi ich nie rozumieć- chociaż sam z największą chęcią bym zagrał, ale nie sam ze sobą (chociaż to mógłby być ciekawy eksperyment). Kiedyś z całą pewnością Wam ją wyslę.
Wrzucę tutaj zarówno link do pobrania produkcji jak i trailer. Ale ostrzegam- jeśli zamierzacie zagrać to nie oglądajcie trailera- masa tam "spoilerów" jeśli można o nich mówić w przypadku tego wspaniałego produktu.
Link do pobrania gry: https://piwski.itch.io/communism
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=yglem1Poihc
Admiral

Po trailerze wygląda okropnie, ale pewnie za to gameplay zajebisty!

piwowar

@Admiral Nie, jest dokładnie tak jak na trailerze

hejto

@piwowar tak prowadzone są prace nad powiadomieniami

Zaloguj się aby komentować

Nie będę ukrywał, nie jest to może wartościowy post, nie mniej jednak sama strona to po prostu mistrzostwo. Można się pośmiać, zaproście do komputera Mamę, Tatę, rodzeństwo i dziadków i odpalajcie "Generator Obostrzeń" jest pewnie jakąś niezwykle rozbudowaną siecią neuronową uczącą się na podstawie wydarzeń z ostatniego roku. Poziom realizmu gwarantuje, że można pomylić komunikaty z generatora z tymi z konferencji prezesa rady ministrów. Chociaż... gdyby rząd przerzucił się na ograniczenia z generatora to może byłoby trochę śmieszniej: https://koronawirus.lol/
bcf3c3e3-b4f3-41f8-ae5e-590287eb4bf2
soyjakposter

niezwykle rozbudowaną siecią neuronową


imo to bardziej jakiś łańcuch Markowa, ale sieć też może być

Lebiediew

@piwowar świetne XD Obostrzenia tak realistyczne, że wygląda to bardziej na wyciek z ministerstwa niż żart xD

Zaloguj się aby komentować

Ostatnio trochę czytałem na temat koncepcji na powojenną reformę państwa polskiego, prezentowanych przez nasze podziemie podczas 2WŚ. Ciekawy obraz alternatywnej rzeczywistości powojennej wyłania się z lektury planów stronnictw zjednoczonych w “Krajowej Reprezentacji Politycznej” a później w “Radzie Jedności Narodowej” Niestety naszym dziadkom nie przyszło żyć w państwie w którym reformy powojenne byłyby przeprowadzane nie przez PPR na wzór radziecki, a przez kwartet Polskiej Partii Socjalistycznej, Polskiego Stronnictwa Ludowego, Stronnictwa Pracy i Stronnictwa Narodowego. Dziś jednak zamiast zastanawiać się nad tym jak mogłyby wyglądać życie w urządzonej w ten sposób odrodzonej Rzeczypospolitej, wrzucę ciekawą mapę, którą znalazłem w internecie.
Mapa została wydana w roku 1941 przez Polonię amerykańską i prezentuje Polskę powojenną w nowych granicach mających zapewnić większą ochronę od zagrożenia niemieckiego. Granica wschodnia z traktatu ryskiego współgra tutaj z granicami przesuniętymi na zachód.
Jak wyobrażacie sobie powojenną Polskę w takich granicach? Zakładając scenariusz w którym ludność niemiecka zostaje przesiedlona do macierzy a kresy wciąż są ziemiami wchodzącymi w skład RP, to nie widzę szansy na sprawne zasiedlenie Wrocławia, Królewca, Szczecina czy Gdańska, nie mówiąc już o setkach mniejszych miast czy nawet wsi.
5b8420ec-338c-42b1-b0c2-9051fb000d02
Rebeliant34PL

@piwowar W mojej rodzinie z tego co mi było wiadomo. Mój pra dziadek od strony taty pochodził z Krakowa i osiedlił się w rodzinnej wiosce gdzie mieszkam. Była tam wioska gdzie wpierw nazywał się Błożyń. A potem zmieniona została na Więcław. Ogólnie w rodzinnej wiosce jest tak ,że jesteśmy rozlokowani w jednym miejscu. Niestety są oni skłóceni. I to mocno akurat ja myślę by sobię nie zrobić testu DNA i sprawdzić skąd moi przodkowie się wywodzą.

piwowar

@Rebeliant34PL Na zachodzie trudnej chyba do tego dojść, ale polecam sobie pochodzić po rodzinie, popytać, sprawdzić archiwa to może odnajdziesz ew. kuzynów na wschodzie. Ja nawet nie podejrzewałam kilka tygodni temu, że mogę mieć w rodzinie Ramirezów. Także jeśli mi udało się znaleźć zaginioną rodzinę w Stanach Zjednoczonych (ich przodkowie wyjechali jeszcze w pierwszej dekadzie XX wieku) to może i Tobie uda się coś ciekawego wyciągnąć z pomroki dziejów.

Rebeliant34PL

@piwowar No tak wiadomo. Możliwe ,że spróbuje tak kiedyś ,lecz teraz jest ciężko.

Zaloguj się aby komentować

Przyobiecałem Wam kilka dni temu wrzucenie świeżutkiego materiału o tematyce regionalno-historycznej. Niestety w najbliższych dniach go nie wrzucę. "Nie chciało się dokończyć? Co?"- można by spytać.
Jednak przyczyną przesunięcia premiery jest szansa na zdobycie intratnego kontraktu od Powiatu Jasielskiego. Rozmawiałem wczoraj z naczelnikiem odpowiedzialnego za reklamę wydziału i z tego co zdołałem mu w kilkuminutowej rozmowie telefonicznej wyciągnął wniosek, że to dobry pomysł na reklamę.
Za wskazaniem pana Andrzeja na skrzynkę wydziału poszedł wczoraj mail z dokładniejszym opisaniem sprawy. Być może już niedługo zamiast jednego materiału to wam wrzucę kilka(naście) i to opłaconych przez mój samorząd terytorialny.
Wspaniale byłoby zarabiać na swojej pasji. Mógłbym się pochwalić tym nauczycielom którzy mówili że nie ma sensu się uczyć na własną rękę. Niestety jako, że wysłałem e-maila w piątek pod koniec godzin pracy urzędu to teraz minimum do poniedziałku będę zżerany przez niepewność- a może i dłużej.
41511007-b8c7-430a-86cd-5b8e7351f326
piwowar

@Coyote_Starrk Ja 19 mam dopiero w maju, także...

Pertaseth

@piwowar Nie chciało się dokończyć? Co?

piwowar

@Pertaseth Jeszcze jak!

Zaloguj się aby komentować

Są tu może jacyś gracze Eu4, którzy mogliby mi pomóc z jedną rzeczą?
Grając na multiplayer czy to jako host czy to jako gracz doświadczam ciekawych fenomenów. A to HRE jednoczy się w 1450 roku, a to nagle inny gracz dostaje ode mnie gifta 2000 dukatów a ja na tyle się zadłużam. Do tego dochodzą ciągłe desynchronizacje itd. Gdyby ktoś miał jakiś pomysł to proszę o pomoc bo to dosyć uciążliwe, nie wiem z czego to może wynikać ale takie akcje się dzieją, że jacieniemogę.
piwowar

@Rebeliant34PL Tzn. na multi to chyba po wciśnięciu tyldy nic się nie dzieje. A te dukaty to nie na start, gram sobie wesoło i nagle długu 2tyś dostaję a inny gracz dostaje 2tyś w gifcie. Wiem, że to nie jakieś jego cziterskie sztuczki bo za każdym razem rehosta robimy. Także nie mam pomysłu co by się tu miało dziać

Rebeliant34PL

@piwowar To je szamańskie absurdy O.O ,ale tak poważnie. Dziwne to tak jakby miał przedziwny błąd. Może dać na steam w Europa Universalis sprawdź spójność plików ?

piwowar

@Rebeliant34PL Robiłem już nawet reinstalację gry, po drodze miałem format systemu, wszystko się zmienia a ten bug pozostaje niezmienny

Zaloguj się aby komentować

A Wy jak? Przygotowani na weekend? Promocje w biedronce to jednak są wspaniałe, ostatnio chipsy, teraz piwo. Miłego weekendu Wam życzę.
1bb0ce9e-bf17-4ab1-8f94-01878aa7c61d
piwowar

@gacek Piwowar to że mnie taki że nawet kwasu chlebowego nie potrafię dobrego zrobić.

piwowar

@Havelock_Vetinari Duże zbiory?

Havelock_Vetinari

@piwowar z jednego fermentora mam jakieś 40 butelek piwa. Mam dwa więc, z jednego wychodzi mi jasne, a z drugiego ciemne ;d Zaznaczam, ze jestem całkowicie amatorem ;d

Zaloguj się aby komentować