Proszę bardzo, łapcie raport!
Wczorajszego wieczora przedyskutowaliśmy w ramach zespołu raz jeszcze plan okrojenia "Krwi i Wina" do poziomu, który da się w miarę sprawnie wprowadzić w życie. Każdy element starej głównej mechaniki już na starcie zazębiał się z innymi- bardziej skomplikowanymi. Sprawiało to, że stworzenie sensownego demka musiałoby się wiązać z ogarnięciem na start kilkunastu systemów i wdrożeniem ich do komputerowej rzeczywistości. Zależy nam jednak na informacji zwrotnej od naszych znajomych, którzy zadeklarowali chęć brania udziału w testach. Do tego potrzeba jednak działającej gry.
Stworzyliśmy więc nowy, do bólu prosty, rdzeń rozgrywki. Nie zazębia się on już z niczym. Mamy nadzieję, że nie będzie najmniejszego problemu z jego stosunkowo szybką implementacją. W planach mamy oczywiście obudowanie go w przyszłości mechanikami, opracowanymi na potrzeby poprzedniej iteracji projektu, w pierwszej połowie tamtego roku. Ale oczywiście wszystko w swoim czasie...
Rozgrywka ma być prowadzona w turach i wymagać od gracza sprawnego balansowania pomiędzy różnymi grupami interesu, zdobywania prestiżu i sprawnego zarządzania interesami winnicy. Spore znaczenie odgrywać będą comiesięczne eventy. Grę umilała by, znana wam już, muzyka autorstwa @HappyNewYear88 .
Jednym z głównych celów jest stworzenie systemu zasysającego informacje o eventach z plików, które każdy- bez znajomości programowania- mógłby swobodnie edytować za pomocą zwyczajnego notatnika. Moglibyście więc dodawać, w oparciu o mechaniki gry, swoje własne eventy a nawet całe historie mające wydatny wpływ na rozgrywkę.
To koniec tego raportu, na razie dyskutujemy jeszcze nad elementami, które powinny znaleźć się na głównym panelu gry. Jednak prawdopodobnie już niebawem zdecydujemy się na to czy inne rozwiązanie. Możecie wtedy liczyć na wyraźny screen projektu wraz z opisaniem elementów na ekranie.
83347530-f54c-4cab-8342-51f247286a46
piwowar

@lubieplackijohn Zapomniałem Cię zawołać, a miałem Ci przecież osobiście raportować.

lubieplackijohn

@piwowar Tym razem wybaczam

piwowar

@lubieplackijohn Postaram się nie zapomnieć kolejnym razem. Kolejny wpis wleci jeszcze dziś, albo jutro- więc możesz już wyczekiwać.

alq

@piwowar co to za ciekawy projekt?

piwowar

@alq Gra turowa o prowadzeniu winnicy w XV wiecznych Włoszech, a dokładniej w regionie Chianti. Nad “Krwią i Winem” pracujemy w kilkuosobowej grupie znajomych-amatorów. Projekt oryginalnie wystartował w marcu tamtego roku- ale jako, że rzuciliśmy się na głęboką wodę to zakończył się porażką. Decydując się na reaktywację projektu przyjęliśmy doktrynę małych kroków.

alq

@piwowar uuu brzmi naprawdę ciekawie. Rozumiem, że to webówka jakaś? W czym piszecie?

piwowar

@alq Ś.P nieboszczka była w Marcu robiona w Unity, niestety Pan programista z Marca ma przez matury zapchany grafik więc różnie z tym może być. Jest też mglista opcja, żeby inna osoba walnęła to JavaScripcie ale kilka osób nam to odradzało. Ciekawy pomysł, żeby ew. zrobić z tego grę webową, bo myśleliśmy jedynie o pc’tach i smartphonach. Problem jest tylko taki, że w przypadku gry webowej trzeba by ogarnąć infrastrukturę sieciową i odpadają ważne dla nas mody.

alq

@piwowar No tak. Z modami to trudna sprawa. Chociaż też jest do zrobienia w ten czy inny sposób. Web ma to do siebie, że łatwiej zebrać ludzi, bo nikogo nie trzeba jednak "zmuszać" do instalacji żadnych apek. Nie mniej, trzymam kciuki bez względu na formę, bo zapowiada się ciekawie!

piwowar

@alq Dzięki za udział w dyskusji.

Jeśli chodzi o mody i jednoczesny brak instalowania gry to kojarzę, że można by wrzucić grę z Unity do przeglądarki, bez gry online. Wtedy każdy mógłby sobie załadować mody jakie by tam chciał. Nie wiem jednak jak z wydajnością takiego rozwiązania. U mnie na laptopie działa to niezmiernie mizernie nawet w przypadku najmniej efektownych projektów.

Cieszymy się, że ktoś interesuje się projektem- Jutro wleci pewnie wpis opisujący główne założenia dla wersji Alfa 0.1

Zaloguj się aby komentować