Witam, mam zaszczyt w imieniu teamu KiW przedstawić Wam kolejny raport prosto z pierwszej linii frontu! Zgodnie z obietnicą prezentujemy wam skromny, ale czytelny, interface do wersji Alfa 0,1 "Krwi i Wina". Mam nadzieję, że jego przejrzystość takiego rozwiązania to nie tylko nasz wymysł a stan rzeczywisty.
Pozwolę sobie teraz opisać pokrótce elementy interface'u, żeby rozjaśnić co nieco sytuację. Na górnym pasku od lewej widzimy liczby reprezentujące ilość:
  1. gotówki
  2. beczek wina
  3. zasiewów na polach
  4. prestiżu.
Jak widzicie koło wskaźnika ilości pieniędzy i prestiżu mamy w nawiasie, kolorem czerwonym napisaną liczbę ujemną. Ma to związek z opcją eventu, która aktualnie jest zaznaczona. Przesuwając wzrok w prawo, możemy zobaczyć oznaczenie aktualnej daty z dokładnością do miesiąca, a dalej przycisk przenoszący nas w czasie (do przodu oczywiście).
Po lewej stronie mamy wielki panel eventu- każdego miesiąca będzie pojawiać się event, na który będziemy mogli odpowiedzieć na różnoraki sposób. Efekty tego wyboru są kompleksowe:
  1. mogą załączyć inny event
  2. wpływają na wyżej wymienione współczynniki (tj. pieniądze, beczki, zasiewy, prestiż)
3.wpływają na zaufanie grup oznaczonych po prawej stronie ekranu
Wybierając opcję w evencie możemy podejrzeć jego konsekwencje, a jego zatwierdzenie następuje poprzez odciśnięcie swojej pieczęci w laku.
Poniżej mamy menu dające nam możliwość uruchomienia okno jednego z trzech budynków tj. Tłoczni, Magazynu i Pałacu. Tam też możemy rozbudować dany budynek, tak by lepiej spełniał postawione przed nim zadania.
Grupy społeczne przedstawione w prawym górnym rogu to kolejno: pracownicy, Kościół, możnowładcy i miasta. Spadek zaufania którejkolwiek grupy do zera załącza serię eventów, od których do upadku tylko jeden krok. Tutaj również widzimy przewidywany efekt aktualnie wybranej opcji eventu na zaufanie stronnictw.
Poniżej znajduje się panel pałacu, w którym możemy zobaczyć nasz bilans od początku roku i podjąć decyzje, które kosztem pieniędzy, prestiżu czy wina mogą polepszyć nasz wizerunek w oczach różnych grup społecznych. Poniżej mamy już tylko okno tłoczni i magazynu.
Mam nadzieję, że znajdujecie interface równie czytelnym co my. Mile widziane są komentarze (również krytyczne), bo dadzą nam jakąś szerszą prerspektywę, która może okazać się niezwykle użyteczna. To już koniec tego raportu. Kolejny prawdopodobnie pojawi się w kolejnych kilku dniach
b38dc5cb-07d7-4d7b-a82d-0a60d17798c0
piwowar

@lubieplackijohn Oto Twój raport

gacek

@piwowar cisnijcie dalej! W przyszlosci popracujcie nad szata graficzna!

piwowar

@gacek Taki właśnie jest plan, teraz chcemy jak najszybciej to zaprogramować, i zebrać feedback.

lubieplackijohn

@piwowar Świetnie, żołnierzu! Oby tak dalej!

piwowar

@Havelock_Vetinari @lubieplackijohn Dziękuję w imieniu swoim i całego zespołu. Przyda nam się szczypta szczęścia...

adrian-wieczorek

@piwowar zapowiada sie ciekawie, interfejs musi byc bardziej kimatyczny, taki karczmiany ale to pewnie zorbicie na koncu jak bedziecie mieli core dopracowany

piwowar

@adrian-wieczorek Postaramy się coś zaradzić w tej kwestii. Początkowo w pierwszej iteracji projektu interface miał wyglądać zupełnie inaczej. Jednak polityka cięć w funkcjonalności wersji Alfa 0.1 i związane z tym zmiany w jadrze rozgrywki wymusiły też zmianę naszej koncepcji na interface.

Zaloguj się aby komentować