Zdjęcie w tle
Kierkegaard

Kierkegaard

Wirtuoz
  • 27wpisy
  • 258komentarzy
Od dłuższego czasu staram się unikać w miarę możliwości tankowania na orlenie z wiadomych względów. Ostatnio, dokonując generalnej refleksji nad wybijaniem lokalnych firm przez zagraniczne korporacje, zacząłem się zastanawiać, czy nie pójść dalej i ograniczyć korzystanie z wszelkich dużych sieciówek. Rynek co prawda wybił już niemal wszystkie niezależne stacje benzynowe, ale trochę się tego jeszcze ostało. Tak, obiegowa opinia o jakości takiego paliwa bez wątpienia im nie sprzyja, ale nie pomyśleliście o tym, że warto dać im szansę i zweryfikować legendy z lat 90? No ja dziś w końcu o tym pomyślałem i odwiedziłem tą starą stacyjkę na krakowskich czyżynach, gdzie ojciec mój przez długie lata tankował swoje Renault 11 i późniejsze renault 19. Cena gazu - 2,95, 30 groszy mniej niż sąsiedni lotos! Żadnych zbędnych pytań o punkty, karty, płyny, hotdogi. Tanio, szybko, sprawnie, a kasa leci do kieszeni normalnych ludzi, a nie zagranicznej korpo czy polskojęzycznego oligarchy. Jakość paliwa? Będzie testowana bo moje tipo potrafi być pod tym względem wybredne, jeśli ktoś jest ciekaw recenzji to mogę dać znać po przejechaniu baku.
Polecam wam podobną refleksję, bo wszyscy narzekają na to, czym się współcześnie stały stacje hotdogów i promocji, a nikt nie pomyśli, żeby dać szansę zwykłym małym biznesom nie przyciągającym naszej uwagi kartami, neonami i reklamami. A jeśli się okaże że zapomniano o tych stacjach nie bez przyczyny - no to przynajmniej próbowaliśmy szukać alternatyw.
#krakow #revoltagainstmodernworld #motoryzacja
2457ca13-15dd-465b-847e-6bee766de95f
Quake

@Kierkegaard też tankuję na takiej stacji, czasami jest nawet 10 groszy taniej niż na sępenie i nie zauważyłem żadnej różnicy jeśli chodzi o jakość gazu czy benzyny, a te miejskie legendy gdzie ktoś zatankował gruza i coś mu się niby podziało mogę włożyć między bajki

Kierkegaard

@Yarecky wydaje mi się, że sieciówki mają kolosalnie wyższe koszta dodatkowe: 3-5 pracowników vs. 1 pracownik, duże doinwestowane budynki z działającymi 24h lodówkami i grillem, franczyza za markę, marketing, rabaty i promocje (żeby ktoś zapłacił mniej, ktoś musi zapłacić więcej). A tu masz budę z jednym pracownikiem i do zasilenia conajwyżej oświetlenie, tv/radio i malutkie źródło ogrzewania w zimie. To będą kilka razy mniejsze koszta za infrastrukturę.

Kierkegaard

@Yarecky te firmy mają przecież ogromne biurowce z całą rzeszą korposzczurów do utrzymania nie wiadomo po co, i charytatywnie ich raczej nie utrzymują.

Zaloguj się aby komentować

10 537+41=10 579
Test zimowego stroju i powrót do całorocznego jeżdżenia pod dłuugiej przerwie od zimy na siodle. Trochę żałowałem zjechania z asfaltu bo tego roweru brudzić nie lubię, ale jak tu nie wstąpić do jednej z ulubionych dolinek. Coś mi ster luzuje, trzeba będzie dokręcić.
#rowerowyrownik
1e172012-e4a2-4b7b-9a1c-6baf65314847
Kierkegaard

@Procyon dolina Będkowska

vcl

kto to widział na łysych oponach po śniegu

a____s

@Kierkegaard piękny rower!

Zaloguj się aby komentować

Gdzie poza kauflandem na Kombatantów są automaty na butelki? Ewentualnie czy gdzieś w centrum przyjmują bez paragonów poza żabkami?
DerMirker

@Kierkegaard np kupujesz jedno piwo, albo cokolwiek i przy okazji oddajesz stare butelki

Kierkegaard

@DerMirker oddałem w Kaufie za bona, problem był taki, że dużo się u mnie zbiera butelek a sam rzadko to kupuję, więc chciałem oddać więcej bez dodatkowych warunków

Zaloguj się aby komentować

Czy moda na gravele to głównie moda, czy jest to faktycznie tak genialne brakujące ogniwo? Jakie są wasze odczucia, co stałoby w waszym idealnym garażu ograniczonym do 3 rowerów? Na razie mam starego 29era i retro szosę i właśnie się zastanawiam czy będzie to dobry wybór na wół roboczy do miasta i okolic, ewentualnie na wyprawy z sakwami. Czy może brać szosę a do ciężkiej roboty zostawić swojego starego 29era? Jeśli gravel, to jakie marki mają najlepszą renomę w przedziale cenowym 3-4k za używkę?
Dla atencji dodaję #pokazrower
#rower #szosa #gravel
bfe022d6-e9a4-435e-8fd1-8d4e71406ec7
Kazix

imho gravel jest dla ludzi, którzy przyzwyczaili się do ciśnięcia szosowego, ale radość daje im natura

Jak będziesz częściej jeździł na "zabytku" po szosie niż na nowym gravelu po polach, to nie ma sensu kupować gravela.

Jak ciągnie cię do lasu, to gravel jest naturalnym wyborem.

kapustaglowapusta

Dla mnie gravel zrobiony w teren (czyli mój - szeroka opona i przełożenia mtb) to wspaniały rower. Czuję się "szosowcem", a jednak szosówka głównie siedzi u mnie na trenażerze, jeździ na wyścigach albo po górach. Jakoś tak wychodzi, że jak jadę polatać po okolicy to prawie zawsze jest to mój Ulep. MTB miałem, nie używałem za bardzo bo zwyczajnie mnie to nudziło. MTB jest fajne na singlach czy zjazdach - czyli przez chwilę. Na łatwych szlakach idzie zasnąc na tej krowie. Za to gravel czuje się tam świetnie. Tylko jeszcze raz - o ile masz opony i przełożenia, żeby wjechać wczędzie gdzie masz ochotę a nie "planować" jak jakimś samochodem za przeproszeniem elektrycznym

ThePX

@Kierkegaard Jak dla mnie gravel to taka szosa, ale dla większości ludzi, bo nie każdy zasuwa jak szalony. Chyba, że zamontuje się jakieś terenowe kapcie

MTB to nie to samo, inne geo, cięższe, a na gravelu fajnie można pomykać na asfalcie. Od biedy można mieć nawet dwa komplety kół - szosowe i bardziej terenowe.

Do tego wjedziesz na szutrową drogę, super sprawa na jakąś wyprawę, aby zamontować sakwy.

Zaloguj się aby komentować

Jeszcze raz wrzucam bo tagi były złe xd
Widziałem już kilka komentarzy wybielających ubera w świetle ostatnich afer, a że to kierowcy a nie firma, a że to pośrednicy a nie uber. No to wam teraz pokażę jaką "piękną" postawę w tej sprawie przyjął sam uber.
Kiedyś rozważałem jazdę i się tam zarejestrowałem, od tego czasu dostaję maile dla kierowców. Wczoraj dostałem mail w sprawie zapobiegania problemom z kierowcami jeżdżącymi bez wymaganych dokumentów, z ciekawości przeczytałem. No więc co ci geniusze biznesu wymyślili? No bo w mediach się przecież chwalą, że podnoszą rygor weryfikacji, wzywają do kontroli wszystkich kierowców. Czy w końcu zablokują tych co nie dostarczą papieru? Skontrolują na żywo "jakość" kierowcy?
Ha, nic z tych rzeczy, po prostu obniżą prowizję tym, którzy jeżdżą legalnie, i podniosą prowizję tym, którzy jeżdżą bez USTAWOWO OBOWIĄZKOWYCH DOKUMENTÓW. Proszę, niech mi ktoś walnie fikoł tłumaczący takie skurwysyństwo w postaci wykorzystania nagonki na śmieciowych kierowców nie do tego, żeby ich wywalić i zacieśnić kontrolę, tylko do tego, żeby przyciąć sobie na nich dodatkową prowizję, bezczelnie złodziejską swoją drogą, bo korporacje taxi nigdy nie brały od kierowców więcej jak 10-15%, a aplikacje wliczając vat zdzierają 30%
Nie jesteś w stanie zdać badań lekarskich, zdobyć licencji, pokazać jakim w ogóle autem u nas jeździsz? Spokojnie, zapłacisz nam więcej a my nic z tym nie zrobimy!
#uber #bolt #taxi #januszebiznesu #afera
33522daf-541e-4323-925c-3e0fddbac26e
4ff4be57-0c3b-4be7-a240-6d31a88009a3
Kierkegaard

@Sweet_acc_pr0sa przecież żadne konkretne regulacje nie miały wpływu na dominację firm o których mówię, a w branży taxi wręcz przeciwnie, jak były regulacje to były setki lokalnych korpo, teraz są 3 liczące się firmy na cały świat. Monopole wygrywają tym, że są ekonomicznie wydajne, mają dużo kasy od inwestorów i ładują masę kasy w marketing, przez co we wczesnej fazie są atrakcyjne dla klienta. Ludzie chodzą do żabki bo muszą, czy dlatego że żabka jest taka ładna, ma fajne produkty, aplikację z promocjami i jest na nią ogromny hype? Najpiwrw przyzwyczają ludzi że sklep=żabka, potem powoli ceny do góry, jak już faktycznie nikt nie pomyśli że można robić zakupy w niezależnym sklepie.

Kierkegaard

@rafal155 no udowadnia moje tezy, że jakby się komuś chciało, to miałby o co oskarżać ubera, i że się nikomu na górze nie chce, bo uber ma plecy u czołowych europejskich polityków.

rafal155

@Kierkegaard Ojezusie, weź przeczytaj ten wątek jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem

Zaloguj się aby komentować

Można gdzieś składać uwagi co do układu strony? Bo wydaje mi się być dużym problemem, że nie ma jakoś łatwo dostępnej listy obserwowanych tagów/społeczności. Droga kwestia, że nie widzę, żeby była opcja obserwować tag, ale nie dostawać z niego powiadomień.
#hejto

Zaloguj się aby komentować

Poprzednia