Mauretański pociąg transportujący rudę żelaza, jeden z najdłuższych i najcięższych na świecie, osiąga długość do 3 km, przebywa trasę 704 km i składa się z 200–300 wagonów, z których każdy może ważyć do 84 ton.


#ciekawostki #kolej

1e611f8f-9260-4afa-ba1a-1a8709a9184b

Komentarze (27)

AdelbertVonBimberstein

@Enzo i weź jak ci przejazd zamkną a on akurat nadjeżdża...

emdet

@Enzo a wytłumaczy może ktoś - skoro i tak z tego co widzę skład ciągną 3 lokomotywy, to w czym taki układ jest lepszy od puszczenia 3 krótszych pociągów jeden za drugim?

ColonelWalterKurtz

@emdet oszczędzają dniówkę dwóch maszynistów bo jedzie tylko jeden

Sweet_acc_pr0sa

@ColonelWalterKurtz jak sie jeden spierdoli to wszystkie leza, a tu jak sie jedna spierdoli to masz jeszcze dwie i jakos dociagniesz xD

emdet

@ColonelWalterKurtz i jeden maszynista obsługuje 3 lokomotywy? One nie działają niezależnie?

Trupus

@emdet W posiadaniu najdłuższego pociągu na świecie.

Poji

@emdet bo nawet jak trzeba (?) trzech maszynistów, to wystarczy 1 konduktor, 1 wagon restauracyjny itp ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

globalbus

@emdet nie musisz mieć blokady liniowej, żeby jeden drugiemu w tyłek nie wjechał.

pat85

@emdet Te lokomotywy mają sterowanie ukrotnione, wszystko jest sterowane z pierwszej lokomotywy.

Konto_serwisowe

@emdet Oprócz tego, co już napisali, to wydaje mi się, że opór powietrza jest mniejszy. Pytanie tylko czy to wpływa jakoś znacząco na zużycie energii w tym przypadku...

Jarasznikos

@emdet Tak na szybko zapytałem copilota to podał, że jest to łatwiejsze w organizacji (acz na tej jednej linii możliwe że nie o to chodzi), oszczędność załogi, mniejsze zużycie infrastruktury, ale najważniejsze to wydajność. 3 lokomotywy ciągnąć powiedzmy 90 wagonów załadowanych na 9000 ton zużyją mniej paliwa niż 1 lokomotywa ciągnąca 30 wagonów z 3000 ton (liczby z dupy, ale proporcje zachowanie).

Adonix

@emdet przepustowość toru. Nie wiem jak jest tam ale w pl w każdej czynnej lokomotywie masz jednego maszynistę

emdet

@pat85 o, nie wiedziałem że tak można. Dzięki.

Sweet_acc_pr0sa

@Enzo tez widzialem topgear xD

dahomej

przekleję po prostu mój komentarz spod poprzedniego wpisu o tym pociągu

9e97d727-38e1-4c3a-8640-29a23c439144
Naczelnyhejterkacapow

@emdet wtedy musisz płacić trzem maszynistom zamiast jednemu, przecież to oczywiste

emdet

@Naczelnyhejterkacapow zadałem serio pytanie a tu ekipa śmieszków się zebrała xD

kitty95

@emdet no ale masz odpowiedź. Koszty. Takiego pociągu nie puścisz z jedną lokomotywą, muszą być mnimum dwie. 3x2 to 6, a nie 3. Rozladunek i załadunek też jest pewnie bardziej optymalny jak jest więcej na raz - to się na statki przeładowuje, więc im krócej w porcie stoi, tym mniejsze koszty.

emdet

@kitty95 jak 3 uciągną cały, to jedna nie uciągnie 1/3?

kitty95

@emdet a jak się zepsuje? Poza tym siła trakcyjna się nie skaluje liniowo. Czyli dwie razem do kupy mają większą niż każda z osobna x2. Po to się ukratnia lokomotywy.

Adonix

@Naczelnyhejterkacapow skąd pomysł, że czynna lokomotywa jest zostawiona bez nadzoru?

kitty95

Najdłuższy na świecie był zestawiony w Australii, coś koło 7km długości i prawie 100 tys. ton rudy.

Pirazy

@Enzo it's so fuckin' long

maks_kow

Gdyby tylko dało się go puścic przejadem kolejowym na Jagodnie

ytilibuuun

Jaka siła uciągu wariacie?

bori

@Enzo Ciekawe ile trwa szczegółowa próba hamulca.

Zaloguj się aby komentować