Mauretański pociąg transportujący rudę żelaza, jeden z najdłuższych i najcięższych na świecie, osiąga długość do 3 km, przebywa trasę 704 km i składa się z 200–300 wagonów, z których każdy może ważyć do 84 ton.
#ciekawostki #kolej

Mauretański pociąg transportujący rudę żelaza, jeden z najdłuższych i najcięższych na świecie, osiąga długość do 3 km, przebywa trasę 704 km i składa się z 200–300 wagonów, z których każdy może ważyć do 84 ton.
#ciekawostki #kolej

@Enzo i weź jak ci przejazd zamkną a on akurat nadjeżdża...
@Enzo a wytłumaczy może ktoś - skoro i tak z tego co widzę skład ciągną 3 lokomotywy, to w czym taki układ jest lepszy od puszczenia 3 krótszych pociągów jeden za drugim?
@emdet oszczędzają dniówkę dwóch maszynistów bo jedzie tylko jeden
@ColonelWalterKurtz jak sie jeden spierdoli to wszystkie leza, a tu jak sie jedna spierdoli to masz jeszcze dwie i jakos dociagniesz xD
@ColonelWalterKurtz i jeden maszynista obsługuje 3 lokomotywy? One nie działają niezależnie?
@emdet W posiadaniu najdłuższego pociągu na świecie.
@emdet bo nawet jak trzeba (?) trzech maszynistów, to wystarczy 1 konduktor, 1 wagon restauracyjny itp ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@emdet nie musisz mieć blokady liniowej, żeby jeden drugiemu w tyłek nie wjechał.
@emdet Te lokomotywy mają sterowanie ukrotnione, wszystko jest sterowane z pierwszej lokomotywy.
@emdet Oprócz tego, co już napisali, to wydaje mi się, że opór powietrza jest mniejszy. Pytanie tylko czy to wpływa jakoś znacząco na zużycie energii w tym przypadku...
@emdet Tak na szybko zapytałem copilota to podał, że jest to łatwiejsze w organizacji (acz na tej jednej linii możliwe że nie o to chodzi), oszczędność załogi, mniejsze zużycie infrastruktury, ale najważniejsze to wydajność. 3 lokomotywy ciągnąć powiedzmy 90 wagonów załadowanych na 9000 ton zużyją mniej paliwa niż 1 lokomotywa ciągnąca 30 wagonów z 3000 ton (liczby z dupy, ale proporcje zachowanie).
@emdet przepustowość toru. Nie wiem jak jest tam ale w pl w każdej czynnej lokomotywie masz jednego maszynistę
@pat85 o, nie wiedziałem że tak można. Dzięki.
@Enzo tez widzialem topgear xD
przekleję po prostu mój komentarz spod poprzedniego wpisu o tym pociągu

@emdet wtedy musisz płacić trzem maszynistom zamiast jednemu, przecież to oczywiste
@Naczelnyhejterkacapow zadałem serio pytanie a tu ekipa śmieszków się zebrała xD
@emdet no ale masz odpowiedź. Koszty. Takiego pociągu nie puścisz z jedną lokomotywą, muszą być mnimum dwie. 3x2 to 6, a nie 3. Rozladunek i załadunek też jest pewnie bardziej optymalny jak jest więcej na raz - to się na statki przeładowuje, więc im krócej w porcie stoi, tym mniejsze koszty.
@kitty95 jak 3 uciągną cały, to jedna nie uciągnie 1/3?
@emdet a jak się zepsuje? Poza tym siła trakcyjna się nie skaluje liniowo. Czyli dwie razem do kupy mają większą niż każda z osobna x2. Po to się ukratnia lokomotywy.
@Naczelnyhejterkacapow skąd pomysł, że czynna lokomotywa jest zostawiona bez nadzoru?
Najdłuższy na świecie był zestawiony w Australii, coś koło 7km długości i prawie 100 tys. ton rudy.
@Enzo it's so fuckin' long
Gdyby tylko dało się go puścic przejadem kolejowym na Jagodnie
Jaka siła uciągu wariacie?
@Enzo Ciekawe ile trwa szczegółowa próba hamulca.
Zaloguj się aby komentować