Klarna chciała być "króliczkiem doświadczalnym OpenAI". Zwolniła wiele osób, a teraz musi zatrudniać na nowo

Klarna chciała być "króliczkiem doświadczalnym OpenAI". Zwolniła wiele osób, a teraz musi zatrudniać na nowo

Business Insider Polska
Jeszcze w 2023 r. szwedzka Klarna chwaliła się, że jej chatbot "robi robotę 700 specjalistów", a dyrektor generalny Sebastian Siemiątkowski zapewniał, że fintech będzie "ulubionym króliczkiem doświadczalnym.

#ai #technologia #IT #programowanie #programista15k

ps. tak będzie coraz częściej. AI w pewnym momencie odbije się czkawką wszystkim "fanatykom" korporacyjnym.
21

Komentarze (21)

@boogie opinie w Googlach na temat Klarny z ostatniego roku to same 1/5 xD

Tak będzie coraz częściej ponieważ odpowiedzi od AI z wierzchu wydają się być bardzo poprawne ale tak naprawdę im dłużej je czytasz albo jak znasz się bardzo na temacie na który odpowiada to zaczynasz zauważać, że w cale nie jest aż tak super. AI mogło by na pewno odciążyć działy obsługi klienta rozwiązując wszelkie trywialne problemy typu "a próbowałeś włączyć i wyłączyć?" oraz zajmować się odsyłaniem klientów do poszczególnych działów obsługi klienta co na pewno zwiększy wydajność bo interesant trafi od razu do kogo trzeba. No ale to nadal wymaga pracy prawdziwych ludzi a nie tylko samego AI.

@Catharsis potwierdzam. W pracy też nam dali dostęp do kilku modeli do takiego devopsowania i nie powiem- zaskakująco świetnie się sprawdza toto jako taka wyszukiwarka na sterydach do jakiegoś zapytania, gdzie musiałbyś się mocno napocić, żeby google w ogóle zakumał o co ci chodzi, albo jak zadajesz konkretne pytanie odnośnie bardzo małego, jakby to ująć- "zamkniętego" wycinka z pełnym kontekstem do takiego kodu, albo ogólnego zapytania. Wtedy potrafi dać solidne odpowiedzi, ale jak ma czegoś się "domyślić", albo przez dłuższą wymianę promptów pamiętać kontekst tych poprzednich, albo zanalizować kilka plików, to zaczyna tak płynąć, że dłużej potem już zajmuje dopisywanie do prompta wszystkich warunków, które ma pamiętać, uwzględnić i jak to ma przeprocesować.


I koniec końców dochodzisz do takiego etapu, gdzie zdajesz sobie sprawę, że jak robisz w swojej działce już dostatecznie długo, to sam wszystko wiesz bez szukania, tylko co najwyżej składni potrzebujesz, albo... po prostu sam to szybciej napiszesz, bo stajesz przed wyborem dostania wadliwych wyników i potrzeby poprawy, albo napisania tego raz a dobrze. Nie mówiąc już o tym, że LLMowa zgaduj-zgadula notorycznie robi taki niewinny, acz wkurwiający szwindel, gdzie podmienia sobie nazwy zmiennych. Ot z "item" zrobi "items", albo na odwrót i nagle połowa rzeczy się rozjeżdża i finalnie i tak to musisz poprawiać.

@NiebieskiSzpadelNihilizmu podpisuję się obiema ręcyma. Szczególnie o gubieniu kontekstu i podmienianiu nazw zmiennych

@Catharsis Dwukrotnie próbowałem użyć copilota do rozwiązania problemu z szeroko zakrojonego AI. Raz w robocie, dostałem polecenie by zrobić update docker-compose, dali mi nawet komende którą miałem to zrobić, ot bułka z masłem. No nie, przy próbie update poleciał jakiś error. No i wrzuciłem ten error do copilota, opisując co próbowałem zrobić. Podpowiedzi nic mi nie pomogły. Dopiero sam się dogrzebałem do tego że... po prostu miałem starszą wersje Debiana i musiałem uaktialnić paczkami dla starszej wersji. Zmiana jednej cyfry i cyk działa.


Miałem też problem z wordpressem, wpadły mi pod footerem jakieś dziwne linki. Podał mi tylko oklepane rozwiązania z innych stron, więc w sumie jak nieco bardziej gadatliwa wyszukiwarka.

@boogie dopóki AI zapomina w trakcie rozmowy pełny kontekst, dopóty jest wuja warte pod kątem zastępowania ludzi.

@tosiu No serio myślenie, że zgadywarka (tym są LLMy) zastąpi specjalistów... to już Filipiak bardziej ogarnięty był.

@tosiu Ludzie też zapominają. Ale cały czas AI jest słabsze niż nawet średnio rozgarnięty pracownik. Niestety, w stosunku do pracownika jest za półdarmo, więc nie spodziewałbym się odwrócenia tego trendu.

@LondoMollari nie no odwrócenia nie będzie. Będzie coś w rodzaju "obsługa przez człowieka -usługa premium"

@tosiu już jest. No prawie.

Matko, już myślałem że @Klamra chciał być króliczkiem doświadczalnym

LoL powertujcie reddita i postów nt wdrożen AI w HR, ludzie dziwią sie że nikt nie odpowiada na CVki...a te są obrabiane przez algorytm z narzuconymi ramami. Hitem jest generowanie PDFow z promptami które każą to i tamto, a przez tak spreparowane CV zyskuje priorytet

Ja mam Klarne, bo pewnego dnia obudziłem się i już nie było Stocard - a tam miałem wszystkie karty lojalnościowe. Przejęła to Klarna, ale szczerze - nawet nie wiedziałem, że oprócz trzymania obrazów kart ma jakieś dodatkowe funkcjonalności.

@ramen skurwiesyny wykupiły najlepszą w Norwegii porównywarkę cen i zepsuły. Teraz używam innej. Tęsknię za darmową funkcją powiadomień na maila, że coś jest na przecenie.

Ludzie zapominają, że to tylko narzędzie a nie cudowne remedium na wszystko. Ja sobie AI chwalę, ułatwia mi pracę, oszczędzam masę czasu który zmitrężył bym na grzebanie po sieci, stronach, stack overflow itp. W AI odpowiedzi mam w kilka sekund. Oszem nie zawsze są poprawne, ale wtedy już można doprecyzować lub poszukąć ręcznie, mimo to 90% orki AI ogarnia za mnie.

AI = Actually Indian,

Im dłużej pracuje z AI tym większe mam wrażenie, że tam pod spodem to siedzi jakiś hindus i klepie odpowiedzi. Im bardziej kreatywnie i niesztampowo chcesz dostać odpowiedź, tym gorzej.

@WujekAlien

tez tak uwazam.

Chatgpt wali momentami takie pierdy i bledy,ze az oczy bola.

@WujekAlien ostatnio copilot wyplul mi unit testy do prywatnych metod w obiekcie. Dalem mu kolejny prompt zeby testowal tylko publiczne, to dostalem odpowiedz rodem z indyjskiego suportu "dziekuje za spostrzeżenie, wezmę to pod uwagę na przyszłość" i elo zero kodu xD


W trzecim prompcie, w tym samym kontekscie, poprosilem jeszcze raz o kod unit testów do publicznych metod. Dostalem odpowiedź, zebym spojrzał na poprzednie wiadomości xD Tam musi jakiś Rajesh siedzieć

@mnie_tu_nie_ma nie lepiej zmienić pierwszy prompt, albo nawet nie zmieniać, tylko regenerować?

Zaloguj się aby komentować