Komentarze (60)

Opornik

@LordWader Rynek motoryzacyjny/rynek na elektrogówna sam się nie nakręci.

5tgbnhy6

strefa czystego powietrza, wolnego od smrodu biedy

Daniel_Obajtek

Słuchaj, gdybyś miał takie auto to chciałbyś stać w korkach? Trzeba jakoś eliminować inne pojazdy, jednym ruchem eliminujesz korki a na dodatek jesteś eko.

cweliat

@LordWader I co, spala te 3 litry?

Topia

@cweliat w jakichś tam warunkach pewnie tak, ale na codzień spalanie poniżej 5 jest bardzo realne.

Bigos

@cweliat Podobno w trasie przy bardzo oszczędnej jeździe można zejść nawet i poniżej trójki.

Jarem

@Bigos

Golf VII, na długiej trasie spalił mi 3.5 litra diesla. Nadal nie wiem jak to możliwe

Topia

Udajesz głupiego?

Chodzi o czystość spalin, a nie spalanie. Ten Lupo nie ma DPFa i przy wciánięciu gazu buduje zaslonę dymną.

@LordWader

cweliat

@Topia Nie udaje, to pisowiec

pozdrawiam_was_ciule

@Topia to jest pożyteczny idi*ta prawicy, tego nie ogarniesz. I nie udaje. Problemem jest dziewiętnastu jemu podobnych co to łykają jak wykopowicze.

Zulu

@Topia Ale wiesz co też jest głupsze?

W Niemczech normalnie możesz wykonywać modyfikacje samochodu, które potem po przeglądzie dopisywane są do papierów. Na przykład instalacje katalizatorów czy DPFów. Mercedes W123 w dieselu z katalizatorem prawie spełnia euro 3 i prawie pod euro 4 podchodzi, co jest o wiele lepsze niż brak normy Euro. Mercedesy W124 w Niemczech normalnie żyją. W Polsce w przepisach niemożliwe jest podniesienie norm emisji. Ale na przykład możesz sobie wsadzić baterie i silnik elektryczny do starego samochodu i dostaniesz zielone blachy, bo wtedy zmienia Ci się rodzaj paliwa w dowodzie na elektryczne, które z automatu jest traktowane jako bezemisyjne.


O wiele ekologiczniejsze byłaby możliwość instalacji katalizatorów i DPFów do starszych samochodów i następnie przechodzenie testów emisji. Technologia katalizatorów też się ulepszała z czasem, więc nowe katalizatory będą wydajniejsze niż stare. Nie miałbym przeciwko wtedy kontrolowaniu obecności tych systemów na każdym przeglądzie po takiej przeróbce. Wymogiem byłoby dbanie o stan techniczny silnika, nieremontowane graty, które zostają za sobą czarną chmurę ze względu na swój stan techniczny powinny być wycofane z ruchu do czasu napraw, po których trzeba byłoby przejść przegląd emisji.


Mazda zrobiła 3.3 litrowy silnik diesla, który spełnia Euro 6d. Są wersje o mocach 200km i ~250km. Spełniała normy bez ad blue, ale musieli zainstalować ad blue w Europie ze względu na regulacje. Downsizing w dieselach powoduje, że samochody muszą mieć mocne doładowanie, co z kolei powoduje zwiększenie emisji NOx. Mazda po prostu nie zrobiła downsizingu, zastosowała kilka technologii i zrobiła to co zrobiła.

Topia

@Zulu o czym tu mówimy, skoro w każdym warsztacie oferują operację "optymalizacji" DPF i AdBlue i nikt problemu nie widzi. Auta jeżdżą, na przeglądzie nikt nie pyta.

w1lq

To dlatego, że nasze przeglądy rejestracyjne tak naprawdę nic nie sprawdzają. Zdecydowanie nie analizujemy składu spalin, a analiza słupa światła to niezbyt miarodajne.

wombatDaiquiri

@Zulu no i to jest wartościowy content


W Niemczech normalnie możesz wykonywać modyfikacje samochodu, które potem po przeglądzie dopisywane są do papierów.


Gdybyś kiedyś był ministrem albo robił projekt obywatelski to daj znać, chętnie podpiszę bo brzmi super. P.s. ja raczej z szurów lubiących transport publiczny jak coś.

Fausto

@LordWader To teraz pytanie, czy normy euro mówią o spalaniu, czy o emitowaniu szkodliwych cząstek? btw. są auta, które mieszczą się w ograniczeniach, a palą mało. Oczywiście dał najbardziej skrajne wartości

LordWader

@Fausto To tak jak ze śmieciami. Polska ma recykling śmieci na niskim poziomie. Nie ważne, że produkujemy ich czasami kilka razy mniej niż w innych krajach. Ale ekologia i dbanie o środowisko, na tym można zrobić piniądz.

Fausto

@LordWader manipulacja jest manipulacją, nie ważne co sobie tam dopowiesz.

Mikel

@Topia

@Fausto

Czy Panowie oszaleli? Z logicznymi argumentami do szurów którzy świat biorą na swój chłopski rozum?! Nie mówcie proszę że próbujecie mu przemówić do rozsądku. Musiałby go mieć....


Przecież wiadomo że szurom chodzi o WIEK i SPALANIE a nie o jakieś normy emisji Że ten mały truł bardziej? Niemożliwe, przecież popatrz na tego LUPO? Dla zwykłego szura który myśli 'zdroworozsądkowo' to nie zadziała


Auta o danym wieku miały przechodzić jakieś normy emisji. A że normy nie wynikają ze spalania. Niepodobne o tym wspomnieć.


Najgorzej że Ci debile jutro wrzucą to samo w innej formie.

I pojutrze

i popojutrze

7e723d86-d4d1-4f8e-ac6b-c4ea134e7aeb
Topia

@Mikel że OP zrobił fikołka, to nie znaczy, że zasadność wprowadzenia tej strefy nie jest dyskusyjna.

Ile widujesz na co dzień aut benzynowych starszych niż 27 lat? Przecież to uderzy głównie w posiadaczy ałt na żółtych i czarnych blachach!

Diesel z normą Euro6dT im za kilka lat będzie smrodził, ale że teraz polowa diesli Euro 5 lata z wyciętym DPF, to im nie przeszkadza.

mortt

@Topia oczywiście, że wycięty dpf przeszkadza i diagnosta powinien zatrzymać dowód rejestracyjny. Czy to zrobi? nie wiem ale się domyślam

Opornik

@Topia W Warszawie ci sami ludzie którzy stoją za Dupiarzem nie mieli nic przeciwko zabudowywaniu korytarzy napowietrzających i zieleni, wręcz "eksperci" mówili publicznie że nie są potrzebne. Teraz ci sami eksperci tak się troszczą o powietrze w Warszawie?

Rączki załamują?


Weźcie mnie nie wkurwiajcie, chodzi o hajs i o nic innego, i przestańcie się bawić w adwokata diabła.

230552ee-6e43-4280-a66a-632bd69793bd
Mikel

@Topia 

W ogóle nie pije do zasadności wprowadzenia SCT tylko do logiki (a właściwie jej braku) OPa


Nie mam zdania czy SCT w aktualnej formie jest dobra czy nie. Śmieje się tylko ze 'specjalistów' którzy się burzą, choć nie wiedzą nawet na jakich założeniach opierają się wytyczne co do SCT. 'Wolnościowcy' za trzy grosze co się burzą choć nie wiedzą o co.


Z jednej strony rozumiem potrzebę jej wprowadzenia, z drugiej strony mi też nie podoba mi się że są grupy które oberwą rykoszetem. Ale jak chcemy ich wyłączyć, to tworzymy prawo pełne warunków, które jest a) trudno zrozumiałe w interpretacji b) podatne na naciągnięcia. Tu nie ma idealnego rozwiązania. A w kraju w którym powszechnie uważa się że samochód jest prawem a nie towarem - jest to podwójnie ciężkie do wprowadzenia.

Topia

@Mikel a wg jakich przesłanek "widzisz potrzebę jej wprowadzenia"?

Szczerze, to ja wcale nie widzę takiej potrzeby. Uważam, że to skok na kasę.

Dlaczego?

Czykl życia samochodu jest liczony na jakieś 20 lat. Aut starszych niż 20 lat jest mało, bo przeważnie do tego czasu wyeleminowuje je korozja, dzwon, kosztowna naprawa, czy inne zdarzenie. Jeśli ktoś już takim autem jeździ, to przeważnie ma jakiś powód. Jest to albo pasjonat, który ma jakiegoś rodzyna i o niego dba, albo stary grzyb, który jeździ swoim gratem raz w tygodniu na działeczkę, więc jego udział w ruchu jest znikomy. Niech sobie jeżdżą, póki stan techniczny ich auta jest nienaganny, co powinno się sprawdzać na przeglądzie.

sebie_juki

@Topia przeszkadza, spodziewaj się, że w ciagu kilku lat stacje diagnostyczne przestaną przymykać oko na takie numery

Mikel

@Topia 

Niech sobie jeżdżą, póki stan techniczny ich auta jest nienaganny, co powinno się sprawdzać na przeglądzie.

Z tym pełna racja - niech sobie jeżdżą.

Ale czy to jednocześnie znaczy że mogą jeździć wszędzie?


Duża część ludzi to debile którzy nie zrezygnują z własnych wygód, nawet kiedy w rozrachunku całego społeczeństwa - szkodzą temu społeczeństwu. Dlatego w imię zdrowia społeczeństwa powinno zmniejszyć się smrodzenie w najbardziej zagęszczonych rejonach.


> Centra miast mieszczą setki tysięcy ludzi którzy w nim pracują albo w nim przebywają.

> Dużo ludzi chce się do tego centrum dostać samochodem dla własnej wygody, mimo że zbiorkom nie jest w złym stanie.

> Tłukąc się do tego centrum powodują zwiększone zanieczyszczenie.

> Setki tysięcy ludzi siedzi i wdycha to zanieczyszczenie bo ktoś przekładał swoją wygodę ponad dobro o zdrowie współmieszkańców.


Mam na to klaskać? Uważać że problem smogu i zdrowia z tym związanego nie istnieje?


Ja rozumiem że są ludzie którzy jak nie zaparkują 10metrów od wejścia to czują że miasto nie zapewnia dostatecznej ilości miejsc parkingowych.

Ale są też ludzie którzy zostawiają auto na rogatkach miasta (Park&Ride) a do centrum dojeżdżają zbiorkomem, odstawiając po drodze dziecko do szkoły.

Jak myślisz, której grupie kibicuje


Rozumiem że Ci ze starymi autami czują się najbardziej pokrzywdzeni. Rozumiem argumenty że tylko najbogatszych (czyli mających najnowsze auta) będzie stać na wjazd do centrum.Dlatego nawet nie patrzyłbym na wiek auta tylko docelowo wprowadził SCT tylko dla elektryków żeby nikt nie czuł się pokrzywdzony.

Smrodzisz - out

Nie smrodzisz - wjeżdżasz

Za te 10-15 lat, kiedy ten zakaz będzie w pełni egzekwowany, mam nadzieję że cena elektryków spadnie na tyle że będzie na nie stać też mniej zamożną część społeczeństwa.

argonauta

@Mikel wiesz, że katalizator można wymienić na akcesoryjny? niestety Unia nie wie.

Mikel

@argonauta 

Nawet ja nie wiem co masz na myśli

Wymienić katalizator na co?


W sensie, że wyciąć katalizator i wstawić przelot?

Czy chodzi Ci w drugą stronę - o domontowanie/wymianie katalizatora o którym mówił tutaj w komentarzach Zulu? Ale skoro w Niemczech to działa to może jednak unia wie ? Pytałeś czy wiedzą czy nie wiedzą?

argonauta

@Mikel mówię o wymianie katalizatora na nowy z inną normą. Sam kiedyś przeprowadziłem sobie taką akcję w aucie (lepszy przelot pomimo wyższej normy). Sprawdź jak wygląda taka legalizacja, bo w Polsce nie istnieje, (auto dalej ma homologację oryginalną), mimo to w miastach ograniczają wjazdy. Chyba zgodzisz się, że nie taka powinna być kolejność?


W Niemczech może to jest, nie ma zaś w większości Europy. Więc nie do końca to Unia wie - bo narzuca ograniczenia, nie wprowając dyrektyw nakazujących wprowadzenie legalizajci usprawnień. Chyba , że zakładasz, że Unia to 5 Reich

Bystrygrzes

@Mikel i git w 2030 nie wjade do warszawy

rakokuc

Wszystkim piorunującym głupoty wrzucane przez @LordWader polecam przeczytać je przynajmniej dwa razy i chwilę się zastanowić, bo łykacie bzdury jednego barana z Twittera repostowane tutaj przez drugiego. Potem komuś może być głupio, że z rozpędu dołączył do stada.

Mikel

@rakokuc 

O to to. Dodam tylko że dotyczy to wszystkich wpisów OPa a nie tylko tego jednego.

LordWader

@Mikel Potwierdzam, od dzisiaj czytajcie tylko Mikela, zawsze nieomylny.

wombatDaiquiri

@LordWader a przyznasz że pomyliłeś się w tym poście i wprowadza on ludzi w błąd?

LordWader

@wombatDaiquiri Strefy czystego transportu tyle mają wspólnego z czystem powietrzem, że można sobie to w gdzieś wsadzić. A zmuszanie ludzi siłą do zakupu nowych samochodów gdzie na ich wyprodukowanie marnuje się masę energii i surowców z ekologią też nie ma nic wspólnego.

wombatDaiquiri

@LordWader no ok, czyli nie przyznasz. I to właśnie Was różni. I dlatego z użytkownikiem @Mikel doszliśmy kiedyś do porozumienia, a z Tobą jeszcze nigdy się to nie wydarzyło.

sebie_juki

@LordWader ale wiesz, że chodzi o różnicę w spalinach?

Per analogia:

Może wolę zaprosić 20 Japończyków, którzy zjedzą 20 porcji obiadowych, ale nie zostawią po sobie syfu, choć korzystali z toalety

vs

Niż zaprosić 3 Ruskich, którzy zjedza tylko 3 porcje obiadowe, ale wszystko zasrają i zdemolują.


Lupo ma nieaktualny technologicznie katalizator, tu nie chodzi o ilość CO2, tylko o niedopalone węglowodory aromatyczne i niektóre tlenki azotu.

boogie

@sebie_juki lupo wydziela więcej tych gazów niż x7? Aż ciężko w to uwierzyć...

Mikel

@boogie Wydziela więcej zanieczyszczeń a nie gazów...


Jedna chmura gazu może być duża ale mniej szkodliwa od mniejszej chmury, która ma dużo niechcianych związków.


To tak jakbyśmy gadali na temat czystości jeziora:

Jest jedno jeziero w cholerę duże ale czyste

Jest też drugie jezioro, malutkie ale tak bardzo zanieczyszczone że wszystko co żywe w nim umiera.


Czy to że jezioro jest duże czy małe (w analogii do ilości spalin) to czy ma to bezpośredni wpływ na zanieczyszczenie tego jeziora?

Topia

Jeszcze angegdotka taka, jak lubimy, czyli Z ŻYCIA, NA CHŁOPSKI ROZUM, która wg mnie obrazują jak bardzo lewactwo dyma zwykłych ludzi ze swoimi ekostrefami.


Służę w Szwajcarii w ochotniczej straży pożarnej i co roku grupka naszych ludzi jeździ na ćwiczenia do różnych miejsc. W zeszłym roku przyjeżdżają do Holandii, a tam obraz jak z wojny w Zatoce Perskiej: wielka plama ropy się pali, płomienie wielkości budynku, gęsty czarny dym widoczny z bardzo daleka...

Nasi w szoku:

- U was tak można?

- Można!

- Ale jak?! Przecież ekologia itd... my u nas nie możemy już nawet ćwiczyć ĆWICZEBNĄ pianą gaśniczą, a wy sobie tu robicie takie coś?

- Tak! Oficjalnie jesteśmy na terenie lotniska, a tu żadne normy spalin nie obowiązują, więc możemy robić co chcemy!

- Aha... xD


Zaraz obok jest duże miasto, w którym oczywiście obowiązuje STREFA CZYSTEGO TRANSPORTU. Miasto portowe, wpływają do niego potężne kontenerowce, które dymią tak, że Admirał Kuzniecow by się nie powstydził. Czy to komuś przeszkadza? Jasne, że nie xD

Także szary człowieku, wymieniaj auto co 10 lat, pij soczek przez papierową słomkę i przypadkiem się nie interesuj czym nie trzeba, bo kociej mordy dostaniesz!

Mikel

@Topia 

No faktycznie, wziąłeś to mocno na chłopski rozum. Dlatego zapytam:


Ile zanieczyszczeń dostało się do atmosfery od tej plamy?

Ta plama pali się tam codziennie? Codziennie odbywają się te treningi?


Ile zanieczyszczeń jest w dymie tych kontenerowców?

Jak często odpalane są silniki tego kontenerowca? Codziennie czy inaczej? I na jak długo?


Jednym słowem - ile uwolniłeś zanieczyszczeń z tej plamy skoro porównujesz je do ciągłej pracy kontenerowca?

To jest w ogóle porównywalne?

Na chłopski rozum jakoś to porównałeś. W końcu to kopci i to kopci ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przystawiłeś jedno do drugiego i jakoś Ci wyszło że plama jest większym zanieczyszczeniem niż wszystkie te kontenerowce itp. I jeszcze wnioski na tej podstawie wyciągnąłeś że lewactwo Cię dyma xD Mistrz

Sezonowiec

Ile zanieczyszczeń jest w dymie tych kontenerowców? W chuj. A konkretniej pierwszy z brzegu cytat:

"W 2019 Transport & Environment wyliczyła, że statki armatora Carnival Corporation pływające wokół Europy wyemitowały w ciągu roku 10 razy więcej tlenków siarki niż 260 mln samochodów jeżdżących po drogach starego kontynentu. Drugi pod względem wielkości armator – Royal Caribbean wyemitował 4 razy więcej siarki niż samochody na kontynencie europejskim."

W cytacie mowa TYLKO o dwóch armatorach i TYLKO o tlenkach siarki. A nie zapomnij że zasilane są mazutem.

Link do artykułu: https://ekoguru.pl/baza-wiedzy/szkodliwy-transport-morski/


Koledzy @Opornik I @Topia mają zwyczajnie rację. A SCT jest niepotrzebne. Tak jak kolejny podatek od posiadania samochodu spalinowego. A ja stąd idę zanim zostanę zwyzywany od szurów. Nara

Sweet_acc_pr0sa

@Mikel jeden super tankowiec na trasie Europa usa robi warszawskie roczne spalanie licząc wszystkie samochody xD

Opornik

@Sezonowiec co mnie trochę dziwi bo wydawało mi się że już dawno osiągnęliśmy konsensus że wszystkie dzisiejsze tzw. "lewackie" organizacje, w tym "eco", to dziwki na pasku wielkiego biznesu i kapitału.

Jedni ściągają imigrantów by zalewać rynek tanią siłą roboczą, i nakręcać konsumpcję, nawet kosztem zadłużania się państw, w przypadku nierobów którzy nie zamierzają pracować.

A inni pieprzą o eco żeby więcej elektryków/więcej nowych aut się sprzedało.


Jak tylko tą fabrykę Tesli pod Berlinem postawili, co może nawet milion aut rocznie robić, mówiłem: Oho, teraz dopiero się otworzą budżety na lobbing wśród polityków i na "ekologiczne" NGOsy.

Mikel

@Sezonowiec @Sweet_acc_pr0sa

Dlatego ten kontenerowiec jest realnym problemem a nie ta podpalona plama oleju.


Gadanie że plama oleju jest problemem a w tle nikt nie zwraca uwagi na zanieczyszczone przez kontenerowce jest głupotą i odwracania kota ogonem.


Każdy ma wyjebane na tę plamę bo to kropla w morzu.

A na statki już mniej wyjebane bo to faktycznie realny problem.

A zostało to przedstawione na opak.

Sweet_acc_pr0sa

@Mikel myślę że opisujący chcial pokazać jak debilne jest szwajcarskie prawo, które zabrania im ćwiczyć w realnych warunkach "bo ekologia" a obok wielkie korporacje robią co chcą

Mikel

@Sweet_acc_pr0sa Ok, jeżeli tak to źle to zinterpretowałem.

Zrozumiałem że fragment 'nikomu to nie przeszkadza' dotyczy tylko statków.

Topia

@Mikel wiesz co to jest kontenerowiec? To jest taki statek. Od momentu zbudowania, przez kilkadziesiąt lat prawie codziennie, non stop pracuje, bo po to został stworzony. I w ciągu godziny pali kilkanaście ton paliwa przpominającego przepalony olej silnikowy. Bez DPF, bez Ad Blue i bez EGR. A Diesel z 2020 roku jest fuj, bo za bardzo truje xD

@Sweet_acc_pr0sa szwajcarskie prawo jest spójne, bo nie można używać piany, ale robić ognisk z mazutu też nie można. To prawo holenderskie jest niespójne.

Czy ta plama pali się tam bez przerwy? Podejrzewam, że tak, bo skoro ludzie ze Szwajcarii jadą tam ćwiczyć, to pewnie pół Europy tam jeździ.

Rmbajlo

@Sezonowiec to czekamy na wprowadzenie strefy czystego transportu na morzach i oceanach

kaszalot

Szury które nie rozumieją podstawowych zależności znalazły sobie nowy temat do generowania poronionych teorii na chłopski rozum

Janus92

@kaszalot Ale to Ty nie ogarniasz skali problemu, a sam wyzywasz od szurów. Jesteś jak ten leming, tylko pod nos Ci podrzucić informację i już wyzywsz, atakujesz i byłbyś w stanie zabronić ludziom jakiegokolwiek rozwoju. Tacy jak Ty są rakiem na Europie i zasłużenie przegramy w cuglach wyścig w 4 rewolucji przemysłowej.

rzYmskielajno

Chwila chwila, a zapomnieli już jak na początku pandemi zamarł ruch na ulicach i nie miało to znaczenia dla urządzeń pomiarowych ? Ekologia tak ale zacznijmy od dużych korporacji i producentów. To tak jak ze spotami oszczędzającymi wodę i energię za którą odpowiadamy my szaraczki w 1/4

Reminev

@rzYmskielajno Nie to ze nie mialo znaczenia tylko zmiany byly niewielkie. Żeby nie bylo smogu w miastach trzeba zakazac palenia tym jebanym weglem i smieciami, inaczej ciagle bedzie 800% normy w zime i "polski zapach zimy".


Ale samochody to inna para kaloszy, posmigaj sobie przez centrum wawy o 15 rowerem nawet w lato to poczujesz to w płucu, szczegolnie za pasatami w dieslu

powodzenia

@LordWader kurła, koniec 2023 roku a ludzie nadal nie rozumieją skąd te zmiany.. Nie, nie chodzi o ekologię (tzn może pośrednio). Po prostu mamy kupować nowsze samochody, gospodarka i handel mają się kręcić.

Macer

@powodzenia no, ekonomia zbitej szyby

Budo

@LordWader a jak tam z emsjami CO2?

Bystrygrzes

@Budo tez o tym pomyslalem ale nijak


81g dla lupo i minimum 200g dla x7

by1wb

@LordWader nie o spalanie chodzi, tylko o emisję szkodliwych gazów.

wrukwiony

@LordWader to tez dobre: 25 letnie bmw z euro 4 nie jest eko, 20 letnie bmw z euro4 jest eko xD (ten sam model i silnik, tylko inny rocznik)


Badania w czasie cyrkvidu pokazaly, ze zmniejszenie ruchu samochodow nie powoduje polepszenia jakosci powietrza xD


Po prostu trzba przestac byc biednym.

Erebus

@LordWader Jezu, uwielbiam ten portal, poczytać komentarze tych mądrali i się okazuje, że niedemokratycznie wybrani psychopaci u sterów UE wcale nie chcą nam do⁎⁎⁎⁎⁎olić zasłaniając się ekologią/klimatem/czym im w danej chwili wygodnie tylko działają dla naszego dobra! uff, ulżyło mi, mogę spać spokojnie

Zaloguj się aby komentować