Bardzo szczegółowy opis przebiegu wypadku Majtczaka na A1 obalający jego obronę.


W Kii była czarna skrzynka, więc wiedzą na 100%, że nie zmieniała pasa, prędkość przepisowa. Prawdopodobnie w BMW również była czarna skrzynka, bo mają kąty kierownicy także z tego auta. Prędkość oczywiście, plus opony z indeksem do 300 km/h i modyfikacje, które właściwie wykluczały auto z ruchu drogowego (ASO przywróciło auto do ustawień fabrycznych, więc gość "tuningował" ponownie)

https://brd24.pl/spoleczenstwo/zle-opony-ponad-300-km-h-i-luk-tak-sebastian-m-wpadl-na-auto-rodziny-prokuratura-ma-dowody/

#polska #polskiedrogi #kryminalne

Komentarze (76)

SuperSzturmowiec

i podobno ręczny zaciągnął chwile przed uderzeniem

Nemrod

@SuperSzturmowiec Nic o tym nie ma, to było na łuku i wyleciał z lewego pasa w kierunku prawego, a niestety na środkowym była Kia.

Nie wiem, czy przy takiej prędkości zdążyłby to zrobić, a też obecnie większość aut nie ma klasycznego "ręcznego"

100mph

@SuperSzturmowiec elektryczny reczny w trakcie jazdy?

SuperSzturmowiec

@100mph tego nie wiem podaje info co tam napisali. tez mi sie nie chce wierzyc

Nemrod

@SuperSzturmowiec Może ktoś sobie skojarzył, ze poślizg=ręczny, bo przecież na suchej drodze i łagodnych autostradowych łukach nie ma innej możliwości, prawda? Np. jadąc ponad 300 km/h i mając nieodpowiednie opony i absolutny brak rozumu.

kejdzu

@Nemrod


Prowadzony przez Sebastiana Majtczaka samochód poruszał się z prędkością od 315 do 329 km na godz., a siła odśrodkowa zniosła go na środkowy pas, którym jechała rodzina z Myszkowa. Sekundę przed uderzeniem mężczyzna zaciągnął hamulec ręczny — podaje "Rzeczpospolita".

Nemrod

@kejdzu Chętnie się dowiem jak to zrobił. Mam 15-letnie auto i się tak nie da. Tu masz dość szczegółowy opis wypadku i też ani słowa o tym.

kejdzu

@Nemrod

Kilka stron podaje taką informację .

Jak to zrobił?

Podejrzewam że jak z każdym ręcznym :

klasyczny(mechaniczny)- pociągnął dźwignie

elektryczny - klikasz przycisk lub ruszasz odpowiednim przyciskiem (samochód zaczyna zwalniać)

Chyba że chodzi ci o coś innego?

Nemrod

@kejdzu Tak. Chciałbym zobaczyć w miarę nowe auto z klasycznym ręcznym. On nie jechał 20-letnim gruzem.

Dwa: elektroniczny służy do parkowania albo awaryjnego hamowania ale bez driftu, bo jest spięty z ABS i ESP (jeśli akurat się da taki uruchomić w czasie jazdy). Czyli używanie go nie ma żadnego sensu przy działających prawidłowo hamulcach.

W normalnych autach jest to jakiś niewielki przycisk na konsoli, nie do końca pod ręką i zwykle żeby taki ręczny odpuścić coś trzeba zrobić dodatkowo. No nie.

mtriciak33

@Nemrod są nowe auta, klasycznym ręcznym, choćby Toyota auris w hybrydzie którą często się poruszam (2018) ma normalny ręczny. Niby już 7 letnie auto ale na pewno nie jest to stary gruz

Nemrod

@mtriciak33 Ale on nie jechał 7-letnią Auriską, tylko BMW, które ma sztucznie ograniczoną moc, żeby auto nie przekraczało 300 km/h. Nie ma bata, żeby tam była jakakolwiek ręczna dźwignia. Mógł mieć nawet auto-hold, czyli brak nawet przycisku do ręcznego.

kejdzu

@Nemrod

Kliknął przycisk bo zapisało sie to w czarnej skrzynce a czy coś zadzialało to już inna kwestia 🤔

Nemrod

@kejdzu Tu akurat nie ma nic o tym przycisku, pytanie, czy tamte gazety pisały o danych z czarnej skrzynki, czy o przypuszczeniach/ustaleniach na podstawie śladów. Po prostu te przyciski są w ujowych miejscach i jadąc 300 km/h i tracąc kontrolę nad autem raczej nie masz czasu na ich szukanie.

kejdzu

Można tylko gdybać. Fakt, w takiej sytuacji nawet bym chyba zapomnial gdzie mam ręczny :) Pzdr

Hejto_nie_dziala

@100mph elektryczny ręczny w czasie jazdy to podstawowa funkcja, przecież ten hamulec w swojej podstawowej formie miał służyć jako awaryjny w razie uwalenia przewodów hamulcowych. Wystarczy przytrzymać podczas jazdy

Nemrod

@Hejto_nie_dziala To teraz rozpędź się do ponad 300 km/h, wpadnij w poślizg i szukaj tego przycisku, po czym go przytrzymaj w czasie lotu (bo jazdą tego nie nazwę). Driftu nie będzie, bo to jest spięte z ABS i ESP, odpuścić też się tego za łatwo nie da, więc po co w ogóle używać, skoro masz działające hamulce?

bartek555

@Nemrod to jest tak debilne, ze dziwi mnie, ze nikt nie zwrocil na to uwagi.

To jest reczny w tym bmw. Na pewno lecac taka predkoscia w poslizgu puscilby kiere i celowo pociagnal te klapke, co i tak by nic nie dalo. Masz 100% racji

603ad6f3-9599-4cf7-8f18-3a6011e04fd5
Odczuwam_Dysonans

@SuperSzturmowiec jak chcesz ominąć paywall, to wrzucasz link w archive.ph - jeśli nie było wcześniej zarchiwizowane to trzeba poczekać, ale ta strona była tam już zassana 2 dni temu więc można czytać od razu :)

Odczuwam_Dysonans

@bartek555 może przy takim "bardzo awaryjnym" hamowaniu kontrola trakcji dodatkowo dohamowuje szczękami? Może z logów wyszło coś takiego, a piamaki podchwycili i źle zinterpretowali dane.

Hejto_nie_dziala

@Nemrod @bartek555 w tyłku mam czy on zaciągnął ręczny czy nie, wiem doskonale gdzie w moim aucie jest elektryczny ręczny, wiem gdzie mam w starszych autach wajchę od ręcznego. Wiem jak działa. Może teraz i Wy będziecie wiedzieć jak działa. Może nie, nie płacą mi za to że próbuję Was czegoś nauczyć, staram się po prostu podnieść poziom dyskusji.


PRODUCENCI AUT MORDUJO, TEN RECZNY NIE DZIALA, ESZYSTKO ZEBYSMY GINELI W WYPADKACH !!!!111111

Nemrod

@Hejto_nie_dziala Weź leki, napij się melisy, ochłoń. My tu rozmawiamy o możliwości "zaciągnięcia" ręcznego w takim przypadku. A raczej o tym, jak mało to jest prawdopodobne lecąc 300 km/h i mając niewielki guzik na środkowym tunelu. Tyle. Też mam elektroniczny ręczny, też wiem gdzie on jest, nigdy w życiu mi nie przyszło na myśl, żeby go użyć w czasie jazdy, nie mam nawet takiego odruchu. Bo nie wiem nawet jakby się to skończyło.

bartek555

@Hejto_nie_dziala ale sie zesrales, calkowicie niepotrzebnie

Hejto_nie_dziala

@Nemrod nie masz takiego odruchu to w razie awarii hamulców jebniesz w coś. Dwa razy mi się udało rozwalić hamulce, dwa razy mnie ratował ręczny. Kiedyś z górki jadąc po lodzie próbowałem się zatrzymać i ABS to skutecznie uniemożliwiał, znowu ręczny przyszedł z pomocą. Nie uważam że ten gość użył czy nie użył ręcznego, nie chce tu widzieć glupot o treści 'elektryczny reczny w trakcie jazdy?' stworzonych przez @100mph


Kształcić się, edukować, poznawać własne pojazdy bo

społeczeństwo durnieje, poziom spada, przykładem nich będzie niezbyt miły komentarz @bartek555 pt 'ale się zesrales'. Taki oto poziom dyskusji o elektrycznym ręcznym. Eot

bartek555

@Hejto_nie_dziala zobacz na swoj komentarz, szczegolnie ostatnia czesc. I ty cos o poziomie mowisz? Dostosowalem sie do rozmowcy

Hejto_nie_dziala

@bartek555 sarkazm to był, widzę że za dużo wymagam, przepraszam, nie powtórzy się to, masz czarną

bartek555

@Hejto_nie_dziala no czyli mialem racje, zesrales sie

Hejto_nie_dziala

@bartek555 żyj w tej bańce i nigdy z niej nie wychodź, świat może cię skrzywdzić, nie daj mu się!

bartek555

@Hejto_nie_dziala poczucie humoru to masz najwyzszych lotow

100mph

@Hejto_nie_dziala typie, o co Ci kurwa chodzi xD proste pytanie zadalem a Ty sie srasz o nie zamiast merytorycznie odpowiedziec i jeszcze sie wymadrzasz o poznawaniu samochodu xD zadaj se pytanie po co sie pytania zadaje

100mph

@Hejto_nie_dziala podzielam zdanie @bartek555 - zesrales sie i to kilka razy

Hejto_nie_dziala

@100mph elektryczny ręczny w czasie jazdy to podstawowa funkcja, przecież ten hamulec w swojej podstawowej formie miał służyć jako awaryjny w razie uwalenia przewodów hamulcowych. Wystarczy przytrzymać podczas jazdy


No jak ten komentarz nie był merytoryczny to coś z tobą jest nie tak a nie ze mną. Dalej to wg waszego języka sami odpowiadający się zesrali, chyba nie brałeś w tym udziału, rozpocząłeś głupim komentarzem ten wątek i tyle tu miałeś udziału

bartek555

@Hejto_nie_dziala tu nie chodzi o to co napisales, tylko jak napisales ;) wyluzuj troche

Hejto_nie_dziala

@bartek555 jak narazie nikomu z własnej nieprzymuszonej woli nie napisałem 'zesrałeś się' więc może sam wyluzuj zanim jebniesz taki tekst? Przeczytaj moje komentarze na spokojnie, potem odpowiedzi na nie, potem moje odpowiedzi na te odpowiedzi. Może jestem uszczypliwy ale w dobrej wierze, niech nikt nie myśli że elektryczny ręczny nie działa podczas jazdy bo od powielania takich mitów mogą zginąć ludzie którzy w to uwierzą

Nemrod

@Hejto_nie_dziala Nigdy nie miałem awarii hamulców. Ten gość w BMW też NIE MIAŁ żadnej awarii. Dlatego w normalnych warunkach hamujesz nogą, bo ręce masz na kierownicy!

Jeśli będę miał kiedyś awarię hamulców, to wtedy będę zaciągał elektroniczny ręczny (licząc, że jest osobno na lince, bo inaczej też nie zadziała). Ale nigdy przy normalnej jeździe.

100mph

@Nemrod ja moze jestem ignorant ale wydaje mi sie, ze na takim dohamowaniu to nie mozna zrobic nic gorszego niz recznym zablokowac sobie kola i dlatego nie wyobrazam sobie aby uzywac w takiej sytuacji recznego ;)


Btw. dobrze rozumuje, ze elektryczny reczny dziala na te same zaciski hamulcowe co pedal hamulca?

Marchew

Kilkadziesiąt sekund przed wypadkiem jechał 309,6 km/h. A tuż przed samym wypadkiem – według biegłych – prędkość BMW wynosiła 315-329 km/h.

Dopiero na sekundę przed uderzeniem w kię, Sebastian M. puścił gaz, najpierw do połowy, potem całkiem. Pogłębiał skręt w lewo – kierownica skręcona była o 22 stopnie. Wówczas odnotowano działanie systemu ABS.

Na pół sekundy przed wypadkiem skręt kierownicy się pogłębiał – 44 stopnie w lewo, a w momencie uderzenia skręcał już mocno w lewo – 86 stopni. W tym czasie nie panował już nad samochodem, który z lewego pasa zaczęło znosić na prawy – na ten, na którym jechała niczego nieświadoma rodzina w kii. Także ślady na jezdni wskazywały, że BMW Sebastiana M. po prostu wpadło w poślizg i na łuku zjeżdżało z lewego pasa na środkowy – aż do uderzenia w auto rodziny i zepchnięcie jej na bariery.


edit:

BMW użytkowane przez Sebastiana M. – a wzięte w leasing przez jego ojca na firmę w 2020 r. – było tak zmodyfikowane, że według prokuratury pojazd nie spełniał już norm, dzięki którym został homologowany, „a co za tym idzie nie powinien był uczestniczyć w ruchu, ponieważ stwarzał realne zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym”.


„W pojeździe (…) zamontowano w sposób trwały i zintegrowany z jego instalacją elektryczną, niefabryczną część wyposażenia, tzw.(…) – urządzenie wykrywające i zakłócające pracę laserowych mierników prędkości stosowanych przez organy kontroli ruchu drogowego w Polsce. Rodzaj oraz sposób montażu urządzenia wskazuje na to, iż było ono zdatne do użytku” – czytamy w akcie oskarżenia.

jiim

Powinni dać 25 lat za każdą ofiarę gnojowi, bez prawa łaski.

zjadacz_cebuli

@Nemrod dla takiego śmiecia odblokował bym karę śmierci. Drastyczne? Tak. Ale wina jest niepodważalna, jechał 300 km/h i to jest usiłowanie morderstwa, on je popełnił. Jeszcze do tego bezczelnie spierdolił do Dubaju, po powrocie zrzucał winę na ofiary. Po co takie coś ma chodzić po świecie? To nie złodziej którego może uda się zresocjalizować, on jak wyjdzie a wyjdzie, nie będzie miał żadnych refleksji. Bo on niw czuje się winny. Druga zaleta była by taka, że może ktoś by się zastanowił zapierdalając, autem, że jest potencjalnym mordercą.

SuperSzturmowiec

@zjadacz_cebuli po co kara śmierci. moze bedzie robił za cwela

DirtDiver

@zjadacz_cebuli Drastyczne? Wcale Szczególnie, że więzienie to nie będzie dla niego kara, bo hajs ojca zapewni mu tam święty spokój.

100mph

@DirtDiver smierc przez bicie lyzeczka

PanNiepoprawny

@zjadacz_cebuli karta śmierci? Zdecydowanie zbyt szybkie. Powinien już nigdy nie wiem na wolność

lurker_z_internetu

@zjadacz_cebuli karę śmierci powinni ponieść wszyscy funkcjonariusze publiczni, którzy wiedzieli co zrobił i mu pomagali, tj. policjanci. To od nich oczekujemy najwięcej i oni zawiedli najbardziej. Pozostali pomagający po kilka lat odsiadki. Sam Majtczak nie powinien już wyjść z więzienia. To jedyne sprawiedliwe rozwiązanie jakie bym widział.

Hilalum

@Nemrod o, to pewnie dostanie z 5 lat więzienia i wyjdzie w połowie za dobre sprawowanie. O ile w ogóle będzie bezwzględne a nie zawiasy.

Nemrod

@Hilalum Nie no, jednak brak udzielenia pomocy, ucieczka - chyba nawet #wolnesady by wiedziały, że to by było całkowite przegięcie pały.

Trawienny

@Nemrod W jakim Ty świecie żyjesz... Ma kasę i jego tatuś ma kasę i to już wystarczy. Włos mu z głowy nie spadnie.

Nemrod

@Trawienny Sprawa jest niezwykle głośna. Jakiej by kasy tatuś nie miał, to może być za mało, żeby pokryć ewentualne polityczne straty.

artu3131

@Nemrod Ucieczki żadnej nie było.Ani z miejsca wypadku(bo policmajstry nie powiązały go z wypadkiem( ͡° ͜ʖ ͡°) ),ani z kraju.Bo wyjechał sobie na „wycieczkę” przed jakimikolwiek wezawaniami.

Tyle, że nie wrócił do kraju na przesłuchanie jako podejrzany.

Ale przy tym burdelu prawnym z neo sędziami, i wymiarem sprawiedliwości, który poczyniła jedyną słuszna władza zawsze może się wytłumaczyć.I podejrzewam, że pewnie Trybunał Europejski przyznał by mu rację.¯\_(ツ)_/¯

I nie żebym gnoja bronił.

brain

Krótko po samym zdarzeniu powstał materiał wideo z rekonstrukcją zdarzenia. W sumie to prawie wszystko pokrywa się z ustaleniami śledczych. Jedynym wyjątkiem jest kwestia którym pasem jechał samochód Kia. W materiale przyjęto że samochód ten zjechał z lewego na środkowy, a śledczy ustalili że cały czas jechał środkowym.


Jak ktoś jest zainteresowany to: https://www.youtube.com/watch?v=6Ygh1KVAhq8

JestPanZerem

No dobra, pojazd mocno zmodyfikowany, a "ktoś" to dopuścił do ruchu? Jakiś przegląd? (domyślam się, przegląd po znajomości). A może zawiodły przepisy i pewnie brak wymogów co do szczegółowości przeglądów

Nemrod

@JestPanZerem Czy ktokolwiek na przeglądzie sprawdza oprogramowanie silnika? xD

Jak to chcesz wykryć?

JestPanZerem

@JestPanZerem odpowiadam sam sobie xD nawet mi chodzi po głowie coś ala hamownia - technicznie jak najbardziej wykonalne, finansowo... no ciężko, żeby każdy warsztat to posiadał. Może jakieś specjalne wpisy w dowodzie, że jeżeli auto jest w jakikolwiek sposób zmodyfikowane to powinno przechodzić "specjalny" przegląd?


Tak, wiem, żyjemy w kraju z kartonu i gówna

LaMo.zord

@JestPanZerem furę zmodyfikujesz w taki sposób, że na przeglądzie nie będzie się jak przyczepić ¯\_(ツ)_/¯

Jest też opcja, zrobisz przegląd i siup do tunera, a przed kolejnym usuwamy i w kółko

JestPanZerem

@LaMo.zord racja, bogatych na to stać, ale niektórych "biedaków" w gruzach może by to skutecznie powstrzymało

Nemrod

@JestPanZerem Forsujące badanie, nie mówiąc już o tym, że wymaga specjalistycznego sprzętu i czasu. I pytanie czy każda modyfikacja powoduje ewentualną dyskwalifikację.

A z tym wpisem to nie rozumiem. Że niby tuner miałby wystawić kwitek, ty z tym kwitkiem do starostwa, oni pieczątkę do dowodu i potem na przeglądzie jakieś dodatkowe sprawdzanie? xD

JestPanZerem

@Nemrod no trochę głupie, ale jak z tym walczyć? xD jak montujesz lpg to robisz modyfikacje auta i musisz to zgłosić, a jak robisz plus 200 koni to już nie musisz, no jak to tak...

LaMo.zord

@JestPanZerem najtańsza hamowania to 100k PLN. Nierealne na skp

Wpisy do dowodu to już niestety "XD", nikt by tego nie wpisał.

Można by jak w Hiszpanii, jakakolwiek modyfikacja fury = przegląd poszerzony. Ale czy ktoś by to robił? Doubt.

Tym bardziej jeśli chodzi o soft.

Nemrod

@JestPanZerem Bo lpg widać gołym okiem. Tak samo jak hak, czy dodatkowe światła. Teoretycznie są jakieś przepisy, auto ma homologację i teoretycznie nie możesz tego przekraczać. Tylko jak to chcesz wykrywać? Licząc na to, że oni sami się zgłoszą? "Przepraszam, zmodyfikowałem sobie auto dodając pierdylion KM, proszę mnie skierować na specjalistyczne badanie techniczne"

maks_kow

@JestPanZerem zaden kraj nie stosuje az tak wysrubowanych procedur. Raz, ze to strzelanie z armaty w komara a dwa, ze takie rozwiazania sa trudne do wykrycia i latwe do zamaskowania.

JestPanZerem

@maks_kow @Nemrod ja sobie zdaje sprawę z tego wszystkiego, ale tak tylko głośno myślę czy można w jakoś sposób to ukrócić. Może jak w całej Europie będzie więcej takich majtczaków to może by się ta unia do czegoś przydała. Stare auta ciężko sprawdzić, nowe mają mnóstwo elektroniki, tu byłoby łatwiej

Nemrod

@JestPanZerem Teoretycznie łatwiej. Już widzę pana Wieśka, który analizuje sterowniki silnika/wtrysków czy czego tam jeszcze. Jedynym sposobem byłoby zmuszenie producentów do wywalania jakiegoś "błędu", który by informował, że takie modyfikacje zostały wgrane. Ale skoro masz kogoś, kto ci modyfikuje mapy silnika, to pytanie, czy nie będzie potrafił wyłączyć takiego błędu?

No i UE ma wyrąbane, bo przecież spalinowe będą produkowane jeszcze zaledwie 10 lat (tzn. dłużej, ale tamte będą dla bogaczy, czyli w sumie temat bananowych zapierdzielających ponad 300 km/h oskarków zostanie xD)

maks_kow

@JestPanZerem Dobrych obyczajow nie da sie regulowac przepisami.

Takie majtczaki to promil spoleczenstwa. W dobie mediow, ktore nie przekazuja informacji tylko zarabiaja na emocjach, tacy debile staja sie celebrytami. To zacheca kolejnych do nasladowania.

Moim zdaniem zaostrzenie przepisow, kontroli i kar niczego nie zmieni. Wystarczyloby skuteczne egzekwowanie obecnych, zamiast umozliwiania zmontowania spierdolki takiemu patusowi jak majtczak.

I to jest drugi aspekt, brak skutecznosci aparatu sprawiedliwosci wobec ludzi, ktorzy maja hajs i wplywy. Pod tym wzgledem niewiele sie zmienilo od czasow PRL.

LaMo.zord

@JestPanZerem bez problemu zatrzesz wszelkie ślady ingerencji w nowych autach.

Wystarczy wspomnieć o wszelakich eko filtrach, masz błąd wycięcia DPF, EGR, FAP na desce? Lecisz do ogarniętego programisty i problem znika ¯\_(ツ)_/¯

Nie tędy droga.

Tak jak @maks_kow napisał. Nieuchronność kary, a nie hajs i koneksje i problem będzie mniejszy lub zniknie.

EerieAlligator

@JestPanZerem Realnie to przecież mógł by to zmodyfikować po badaniu technicznym, nawet mega szczegółowym gdzie wszystko byłoby ok.


Za to ludzie, konkretnie policjanci, którzy puścili go wolno po wypadku powinno pójść konserwację.

Marchew

@JestPanZerem @Nemrod

Nie wiem czy wiecie, ale na każdym przeglądzie jest obowiązek podpięcia się pod OBD i sprawdzenie całości skanerem.

Martwe prawo.

Nemrod

@Marchew Mi spalin od kilkunastu lat nie sprawdzał, a co dopiero to. Podepnie, sprawdzi czy są krytyczne błędy i tyle. Jak on ma wykryć tuning?

Marchew

@Nemrod Wersja softu, sprawdzenie podstawowych parametrów pracy? Gdyby UE i producenci mieli chęci, byłby gotowy "skaner" sprawdzający wszystko automatem.

Nemrod

@Marchew I by leżał na SKP nieużywany na wypadek kontroli. Tak samo jak analizator spalin. Kurła świateł mi od dawna nie sprawdzał nikt nawet. Już nie wspomnę o motocyklach, bo tam kontroli nie ma absolutnie żadnej. Kompletnie nic.

Jedyną realną kontrolę miałem pierdylion lat temu, bo jakaś idiotka w wydziale komunikacji wysłała mnie tam z motorowerem - nie wiem czemu, bo te nie miały przeglądów. I tam faktycznie mi sprawdzili niemal wszystko, mieli tylko problem ze skasowaniem, bo nie było takiej pozycji w cenniku.

Marchew

@Nemrod Światła, zawieszenie, hamulce, spaliny, sprawdzają u mnie zawsze.

Millionth_Visitor

@JestPanZerem nie wiem jak diagnosta miałby wykryć taką przeróbkę to raz, dwa pierwsze badanie techniczne w nowym aucie jest po 3 latach

Odczuwam_Dysonans

@Marchew no raczej nawet jakby diagności logowali parametry, to na postoju gówno zobaczą. Bez obciążenia i doładowanie i dawki są bezpieczne, czyli na niskim poziomie.

Tak samo wersja oprogramowania - żaden tuner przecież tego nie zmienia, wręcz przeciwnie, przelicza sumę kontrolną pliku tak, żeby sterownik nie widział że ma inny wsad.

Hamownia też tak sobie, bo wiadomo że niektóre samochody mają powszechnie "bonusy", np. BMW. I teraz jeśli wyjdzie nieco więcej mocy, to co z tym fantem? Tak naprawdę musiałbyś zgrywać wsad z komputera i porównywać z serią - czyli robić ślamazarną robotę tunera, dużo czasu, duże koszty, nierealne. No i to nie problem żeby na czas przeglądu wgrać serię, to dzisiaj trwa 5min i robi się to po złączu OBD. Tunerzy będą to robić za 200zł i system obejdźnięty.

FriendGatherArena

Jest też opcja, zrobisz przegląd i siup do tunera, a przed kolejnym usuwamy i w kółko

@JestPanZerem @Lo@LaMo.zord tu nawet zaszla dosc podobna sytuacja, bo podczas przegladu w autoryzowanym serwisie usuneli mu ta modyfikację , po czym wgrał je na nowo

kitty95

Ale śmieciom od tjuningu z jakiegoś chujgarage też się do d⁎⁎y dobiorą, prawda? Prawda?

Zaloguj się aby komentować