Próbowaliście kupić na jutro bilet na pociąg? Może się to nie udać, a przynajmniej nie na głównych trasach miedzy dużymi miastami, w tańszych pociągach. Większość jest już wyprzedana. A sezon się jeszcze nie zaczął…
Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego regularnie brakuje miejscówek w pociągach PKP IC/TLK? Gdyż po Polsce jeździ zwyczajnie bardzo, ale to bardzo mało pociągów.
U nas standardem jest kilkanaście pociągów miedzy dużymi miastami na dobę, w innych państwach UE - kilkadziesiąt.
Porównałem liczbę połączeń jutro, w niedzielę 19 maja na głównych trasach w Polsce i na wybranych trasach zagranicą:
🚆 Wrocław-Warszawa - 12 pociągów, w tym 10 tanich (TLK lub IC)
🚆 Poznań-Warszawa - 14 pociągów, w tym 9 tanich
🚆Katowice-Warszawa - 16 pociągów, w tym 11 tanich
🚆Gdańska-Warszawa - 26 pociągów, w tym 10 tanich
🚆Kraków - Katowice - 19 pociągów, w tym 19 tanich
🚆 Wrocław - Poznań 17 pociągów, w tym 17 tanich
Tymczasem zagranicą:
🚆Rzym - Mediolan - 81 pociągów
🚆 Zurich - Berno - 55 pociągów
🚆 Praga - Brno - 35 pociągów
🚆 Paryż - Lyon - 32 pociągi
🚆 Berlin - Monachium - 22 pociągi
Zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów to największe wyzwanie stojące przed 🇵🇱 koleją. Przez ostatnie lata PKP Intercity nie realizowała swojego planu zakupów taboru. PKP Intercity musi kupować 70 wagonów rocznie, żeby ich tabor się nie starzał.
Nie bez przyczyny Polacy jeżdżą dwa razy rzadziej koleją niż średnio w UE. To nie tak, że nie lubimy kolei, po prostu mamy zbyt słabą ofertę.
https://twitter.com/MarekJozefiak/status/1791901386625495134?t=8Be2eN5dWyoNT7UJ5YfuLg&s=19
#pociagi #pkp #kolej
