Komentarze (28)

GordonLameman

@bartek555 

patrz Do kogo piszesz:)

GazelkaFarelka

@bartek555 czterolitrowe terenówki będą miały wjazd do strefy czystego transportu bo są nowsze, a Seicento w gazie nie

Xianth

@GazelkaFarelka w Gazie nie ma strefy czystego powietrza, chyba że masz na myśli no-fly zonę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Xianth

@GazelkaFarelka SCP limituje wjazd dizli i benzyniakow, gazowców chyba nie ruszają.

tomilidzons

@GazelkaFarelka seicento mające euro 3 nie będzie mogła wjechać do SCT w Warszawie dopiero w 2028 roku

Bajo-Jajo

lpg nie ma osobnych regulacjii wiec sa zaliczane do benzyniakow

jedzczarnekoty

@Bajo-Jajo zawsze mnie to śmieszy że SUV palący 15l/setkę jest bardziej ekologiczny od Yariska palącego 5 litrów

Bajo-Jajo

@jedzczarnekoty jesli by w tym bajzlu chodzilo o ekologie to promowaliby male stare auta miejskie typu c1 czy seicento

GordonLameman

@jedzczarnekoty 

wiesz na czym polega norma euro 3, 5,6?


bo póki co to pokazujesz, że nie rozumiesz.

starszy_mechanik

@Bajo-Jajo to że coś mało pali nie znaczy że jest ekologiczne

jedzczarnekoty

@GordonLameman @starszy_mechanik a panowie chyba na matematycy w szkole spali. Nawet żeby spełniał normę spalin Euro1000, zawsze samochód cięższy, spalający więcej paliwa wygeneruje więcej spalin, więcej pyłu z opon, klocków hamulcowych i zużyje więcej zasobów do produkcji, niż mały spełniający tę samą. A jakoś nie widzę żeby promowano małe autka, które tak samo wiozą tyłek z punktu A do punktu B.

I za dobrze znam (wprawdzie z innej branży) pseudoekologiczny bełkot UE żeby wierzyć że naprawdę zależy im na ochronie środowiska.

starszy_mechanik

@jedzczarnekoty spaliny spalinom nierówne. To że oba silniki spalają to samo paliwo nie oznacza że na końcu z rury wydechowej wydobywa się to samo.

jedzczarnekoty

@starszy_mechanik czyli, według Twojej logiki norma emisji nie ma nic do rzeczy bo większy samochód ma lepszy skład spalin? I całej reszty też emituje mnie? Sorry, ale to wbrew fizyce.

bori

@jedzczarnekoty @Bajo-Jajo Jakby naprawdę chodziło o ekologię, to kryterium byłaby rzeczywista emisja pojazdów a nie wiek. Kilkuletnie zajechane i lekko kopcące diesle będą mogły wjechać, ale zadbane 20 letnie benzyniaki z małym przebiegiem (starszy pan jeździł tylko tankować) już nie

GordonLameman

@bori 


bzdury.


kryterium jest emisja.

stara benzyna też emituje szkodliwe substancje. A porównywanie niesprawnych aut ze sprawnymi dowodzi, że manipulujesz tak samo jak op.

Fausto

Normy euro, biorą pod uwagę ilość emitowanych szkodliwych substancji, a nie spalanie, ignorant robił tego mema.

Sezonowiec

Mam starego niejebliwego diesla z lat 90, sędziwy TDI popierdala sobie aż miło wszystko sprawne i zadbane, robię sobie nim długie trasy, jestem pewny że posłuży jeszcze bardzo długie lata. Mam zacząć już się biczować za swoje grzechy? Jak policzyć ile dzieci już zabiłem oparami z rury wydechowej, jest gdzieś jakiś kalkulator do tego? Bosze jestem takim c⁎⁎⁎em dla planety lepiej kupię sobie nowe autko XD

Wytłumaczy ktoś dlaczego właściciele starszych pojazdów w pełni sprawnych są jakimiś trucicielami a ludzie zmieniający fury co dwa lata na nowe, palące sporo zasobów naturalnych planety tj ropa i sama produkcja takich autek już nie. Nie mówię że oni też robią coś złego ale gdzie jest sens takiego porównania?

Ale tak na serio jak kiedyś bym furkę zmieniał to chyba jakiś hybrydowy japończyk to byłoby to. Trwałe i na lata.

libertarianin

łał jabobajo odkrywa że stare seicento pali niewiele mniej niż nowe suvy

Jarasznikos

@Bajo-Jajo te wielkie kloce powinny być wycofane z kategorii B, albo i nawet całkowicie.

Erebus

@Bajo-Jajo w dodatku seicento jest zagazowane, ale według wspaniałej unii klekot co bierze olej z powodu ich super wyżyłowanych norm jest bardziej przyjazny środowisku i mieszkańcom ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Lvter

Dziś jechałem za jakimś zdezelowanym benzynowym, waliło gorzej niż z nowego diesla, więc jakiś sens pewnie za tym stoi...

mjnck

@Lvter No i słowo klucz, zdezelowanym. Wystarczy, żeby samochody były sprawne, mało który obecnie jeżdżący samochód został wyprodukowany bez katalizatora, a to głównie jego brak powoduje śmierdzące spaliny

serwer

@Lvter @Lvter każdy zepsuty samochód nowy czy stary będze kopcił. Politykom i prezesom bardzo podobają się wypowedz taka jak twoja. Strefy ograniczonej wolności mają za zadanie zmusić ludzi do kupna nowych drogich aut

grappas

Bo nie o to chodzi, żeby było czyściej, a żebyś kupił nowy samochód ヽ(´ー`)┌

Zaloguj się aby komentować