Wojna
Treść dla dorosłych lub kontrowersyjna

Wojna
Treść dla dorosłych lub kontrowersyjna
Wojna
Treść dla dorosłych lub kontrowersyjna
Jedno z najbezpieczniejszych aut na świecie. W Volvo po aktualizacji oprogramowania potrafią zniknąć hamulce.
https://www.carscoops.com/2025/07/volvo-brake-failure-software-recall-plug-in-hybrids/
Film z zajścia:
https://www.youtube.com/watch?v=emTZf0nVUUM
#volvo #wtf #samochody #motoryzacja
@Ciuplowski Volvo to ta renomę bezpieczeństwa miało prawdziwa kilka lat temu, teraz już bym nie szafował tym okresleniem
Od kiedy Chińczycy ich kupili to jest zjazd jakościowy, jeździłem S60 i V90 ale w tym ostatnim miałem nieusuwalną usterkę systemu BLIS a potem zrobili kaganiec na 180 km/h i zaczęli sprzedawać tylko hybrydy i elektryki więc przesiadłem się na Skodę i jestem zadowolony.
Ogólnie to problem, który zaczyna pojawiać się w niektórych hybrydach. Jacek Balkan pokazał podobny przypadek chyba w VAG
Zaloguj się aby komentować
Przypadkowa Litwa c.d.
Miała być jeszcze Łotwa, ale prognozy nie napawają optymizmem.
Dziś oblecieliśmy Kłajpedę i Kowno. Teraz analiza pogody i może dojdzie jeszcze Wilno, albo zjazd do PL i dokończyć w okolicach Augustowa.
Kamper idzie jak zły, także trzeba wykorzystać urlop do ostatniego dnia.
#podroze #litwa #kamper

@Ciuplowski drugi dzisiaj co zbieżności ustawionej nie ma
@Ciuplowski śmieszna jest ta autostrada do Kłajpedy, trochę jak Gierkówka przed remontem, tylko bez świateł xD
Łotwy bym żałował, taniej, bardziej pusto i drogi przyjemniejsze, o ile na szutry nie polecisz.
W Suwałkach mamy festiwal bluesa obecnie. Może zainteresuje?
Zaloguj się aby komentować
Nad Bałtykiem, a gdzie?!
Nie ma parawanów (° ͜ʖ °)
Park Narodowy Mierzei Kurońskiej
Kuršių nerijos nacionalinis parkas
#podroze #litwa

@Ciuplowski zanim doczytałem to pomyślałem "to na bank nie Polska", ale strzelałem w Niemcy xd
@Ciuplowski Kuroń ma swój park narodowy?
Pewnie wielu słyszało, ale niewielu wie dokładnie - to bohater słusznie minionej poprzedniej epoki - https://pl.wikipedia.org/wiki/Jacek_Kuroń
Wyspa Sobieszewska, wyjście nr 19 dzisiaj. Ewenement latem - bezludna plaża*
*bezludna, bo tak pizdzilo z północnego zachodu, że najwytrwalsi pochowali się między wydmami i lasem i tam się smażyli 😎

Zaloguj się aby komentować
Dobra, szybka ankieta, bo dzisiaj muszę podjąć już decyzję. U-lock vs Foldlock?
Ograniczę się do firmy Kryptonite.
Do walki stają:
Zabezpieczenie antykradzieżowe typu foldlock - Evolution 790 Folding Lock
Zabezpieczenie antykradzieżowe typu U-lock - Kryptonite Evolution LS/Standard/Mini 9
Cena zbliżona.
Przypomnę — zabezpieczenie w ciągu dnia crossowego roweru damskiego o wartości ok 3k PLN, stawianego pod centrum handlowym, jakimiś małymi sklepami, siłownią itd. Na noc parkowany w garażu mocowany do kotwy. Blokada transportowana/mocowana do ramy roweru.
#rowery #roweryelektryczne #motocykle #zabezpieczenia #zlodzieje


Ulocki są z reguły bezpieczniejsze, ale średnio się je transportuje. Mi na przykład nie pasował do ramy uchwyt na niego i zwykle wożę w plecaku. Teraz szkoda mi hajsu, ale wolałbym chyba zapięcie składane. Kupiłem takie lubej i jest bajka, elegancko się mieści do dołączonego uchwytu. Rower jakiej marki?
@Ciuplowski Pytam, bo tak jak z autami, niektóre marki rowerów również są szczególnie narożne na kradzież. Brałbym raczej składane. Pamiętaj, że jak pojawiają się wstrząsy, to słabo wykonane mocowanie ulocka łatwo się rozleci, miałem tak z ongoardowym.
Używam łańcucha gerdy, polecam
Zaloguj się aby komentować
Nie wiem, jak to skategoryzować (wyciek/bajka), nie wiem, czy w ogóle jest to jakkolwiek legitne, także wrzucam z ogromnym znakiem zapytania.
Wrzucam, bo taki wyciek w Indiach nie byłby niczym nadzwyczajnym, a sama treść wygląda dość... fachowo?
AAIB Preliminary report surfacing from the US/UK.
''Flight: AI-171 | Aircraft: Boeing 787-8 | Date: June 12, 2025 | Route: Ahmedabad (VAAH) → London Heathrow (EGLL) Crash Site: ~1.2 km from VAAH Runway 23, post-V1 and rotation Fatalities: 247 (243 onboard + 4 ground) Survivors: 0 onboard survivors (alternate to original), 3 injured on ground (more to be identified)
AAIB Preliminary Report Highlights
1. Primary Cause – Electrical Power Transfer Interruption (PTI) During Rotation
• During transition from ground to airborne electrical configuration, the aircraft experienced a cascading dual-engine FADEC (Full Authority Digital Engine Control) failure.
• Root cause: Uncommanded bus transfer failure due to arcing in the main power relay box (PRB-A), traced to water ingress during pre-flight GPU disconnection in heavy rain.
• This led to loss of electronic engine control at rotation, resulting in both GEnx engines rolling back to ground idle within 4–5 seconds.
2. Flight Data Record Timeline
• +0:11 sec: Nose gear lifts off.
• +0:13 sec: Sudden engine rollback begins. Thrust reduces from 92% N1 to <27% within 3 seconds.
• +0:16 sec: Master caution + ENG FAIL L/R warnings. FO calls, “Both engines dropping!”
• +0:20 sec: Autopilot and flight control reverts to Direct Mode. Pitch up attitude peaks at 18°.
• +0:25 sec: Aircraft stalls at 186 ft AGL. • +0:30 sec: Full aerodynamic stall; nose drops rapidly.
• +0:38 sec: Ground impact at 54° nose-down attitude, 174 knots.
Contributing Factors
• Environmental Conditions:
• Torrential rain during pushback.
• Moisture intrusion into PRB-A connector (P/N: HLN8471) — a known corrosion-risk component.
• Latent Maintenance Issue:
• Power transfer relay unit showed signs of thermal damage in a previous MEL deferral 2 weeks prior.
• No replacement had been conducted; aircraft was cleared under repetitive deferral.
• Design Oversight:
• *Boeing 787 has no physical engine control backup (i.e., no direct mechanical linkage in FADEC loss scenario).*
• Loss of power supply to both EEC channels resulted in engine “freeze” at ground idle instead of flameout.
• Flight Crew Response:
• Attempted engine relight sequence not completed before stall onset.
• Emergency power selector not activated — possibly due to confusion from multiple ECAM warnings.''
Immediate Safety Actions
• DGCA + EASA + FAA Emergency AD issued within 24 hours:
• Mandatory PRB-A moisture integrity inspection on all Boeing 787 aircraft.
• Temporary restriction on dispatch with MEL items related to power transfer systems.
• Boeing:
• Issued Service Bulletin SB-787-24-212 requiring replacement of PRB-A connectors with sealed versions.
• Exploring addition of dual-path power redundancy for FADEC systems.
Lessons Learned
• Over-reliance on electrical power distribution architecture without layered redundancy.
• Lack of crew procedural training for full engine rollback during takeoff in EEC dual failure scenarios.
• Need for improved environmental sealing in GPU/electrical handover units in monsoon zones.
Human Toll
• The loss of 243 onboard lives, including 12 crew and 18 infants, deeply impacted the aviation community.
• Final words captured on CVR: “We lost everything – no thrust!”
• One family of five was killed on the ground, struck by debris.
What’s Next?
• Aug 15, 2025: Release of FAA/Boeing electrical design audit report
• Sept 5, 2025: ICAO session on electrical-critical phase-of-flight risk mitigation
• Oct 2025: Mandated design retrofit across 787 fleet (rev. SB-787-24-219)''
Źródło:
#katastrofa #lotnictwo #samoloty #indie #boeing
dodaję także tag: #teoriespiskowe bo kij wie, co to jest XD
@Ciuplowski a mi to wygląda na fejka.
Dlaczego?
Preliminary report jest opublikowany ok. miesiąca po zdarzeniu i mało kiedy zawiera aż tyle szczegółowych informacji.
Tego typu raporty zazwyczaj zajmują kilka lat dochodzenia, analiz, symulacji, konfrontowania hipotez z faktami itd. A tu mamy wszystko na talerzu po kilku dniach? Fake and gay.
@Ciuplowski chatgpt nie takie rzeczy generował
Dobra, na 99% to, co wrzuciłem to fejur. Ponoć więcej podobnych lata w sieci, wspominają o tym tutaj...
https://youtu.be/2s4IqA3xR20?si=bFOgDHW_mvdc_mP1&t=1370
Także wszystko posiadające podobną formę można od razu skreślić i nie marnować czasu na zapoznawanie się z treścią.
Zaloguj się aby komentować
Wojna
Kontrowersyjna
Treść dla dorosłych lub kontrowersyjna
Kupiliśmy żonie nowy rower o wartości około 3k PLN.
Żona jeździ nim do pracy (trzyma go w bezpiecznym miejscu), na siłownię, po jakieś drobne szybkie zakupy, itd..
Zastanawiam się nad skutecznym, acz mało upierdliwym zabezpieczeniem antykradzieżowym.
Rower na noc jest przyczepiony do kotwy łańcuchem wraz z motocyklem.
Zastanawiam się nad jakimś U-lockiem, by żona mogła szybko odczepić rower rano i zapewnić przyzwoity poziom bezpieczeństwa jednakowo w garażu jak i w trakcie pobytu na siłowni, w sklepie itd.
Upierdliwe jest przewlekanie łańcucha z oczkiem 16 mm przez ramę roweru i wczepianie go w zamek kotwy, przy okazji upierdliwe jest także odbezpieczanie motocykla, gdy na tym samym łańcuchu stoi też rower. U-lock pozwoliłby przyczepić rower do łańcucha zabezpieczającego motocykl i nie przeszkadzałby przy odbezpieczaniu motocykla.
Problem z U-lockiem jest taki, że musi być długi, by był wygodny w użytkowaniu, a co za tym idzie upierdliwy w transporcie.
Zastanawiałem się nad tymi segmentowymi blokadami (foldinglock) typu Abus Bordo, Kryptonite Folding lock/keeper, ale patrząc po filmach, jak idzie je cicho załatwić (pomijam zabawy z wytrychami) to nabieram wątpliwości, czy aby na pewno to słuszny kierunek. Niby są proste w użytkowaniu i wygodne w transporcie, ale podatność połączeń na rozczłonkowanie trochę mnie martwi.
Co byście doradzili folding lock czy U-lock? Jeżeli U-lock to jaki (tak do ok 500 zł) i optymalnie jakiej długości?
Jeszcze jedna rzecz, blokada musi być przewożona przyczepiona do roweru. Odpada wożenie blokady np. w plecaku.
#rower #rowery #zabezpieczenia (dorzucam tag motocykle, bo często podobne zabezpieczenia się stosuje) #motocykle

Rozwiązałem problem kupując rower za 200zł. Wygląda również na 200zł.
ps. Zauważyłem że rowery giną okresowo. Raz na kilka miesięcy w każdej lokalizacji.
Mam kryptinite pomarańczowego - dosyć długiego. Pierońsko ciężki. Drugi uLock onGuard również w c⁎⁎j ciężki. Niestety sa one niewygodne w obsłudze :( Na codzień zapinam średniej klasy łańcuchem - aczkolwiek rower długo nigdy nie stoi na ulicy albo jest zapięty w pracy na parkingu podziemnym gdzie ryzyko mniejsze. Więc nie wiem w sumie co polecić…
Zaloguj się aby komentować
Wrzucam poniżej mały update (teorii) odnośnie katastrofy samolotu Boeing 787-8 Dreamliner (znaki rejestracyjne VT-ANB) należącego do Air India (lot AI171), który rozbił się po starcie z pasa startowego 23 na międzynarodowym lotnisku Ahmedabad (AMD).
Na prowadzenie wychodzi supozycja dotycząca poważnej awarii technicznej samolotu (nie wykluczone, że mogła obejmować też nastawy klap). Pojawia się coraz więcej wskazówek, mówiących o tym, że aktywowała się
Awaryjna turbina powietrzna (ang.Ram Air Turbine – RAT), która jest urządzeniem połączonym z pompą hydrauliczną lub z generatorem elektrycznym, mającym zastosowanie w lotnictwie i wykorzystywanym jako źródło zasilania. Wysuwana jest z boku lub ze spodu samolotu w przypadku braku prądu. Generuje ona energię, niezbędną do pracy podstawowych urządzeń i systemów samolotu. Moc jest generowana w wyniku przepływu strug powietrza poruszających łopatkami turbiny.
Świadczą o tym materiały audiowizualne, poniżej linki, pod którymi znajdziecie argumentację za teorią o poważnej awarii technicznej samolotu Boeing 787-8 Dreamliner.
Captain Steve - https://www.youtube.com/watch?v=8XYO-mj1ugg
Denys Davydov - Boeing 737 Captain https://www.youtube.com/watch?v=WHHY9SygEQA
#katastrofa #boeing #lotnictwo #samoloty #indie
@Ciuplowski Niewiele nowego. Ciekawe, co będzie w raporcie komisji.
Zaloguj się aby komentować
W sieci pojawił się zapis całego przebiegu lotu Boeing 787-8 Dreamliner (znaki rejestracyjne VT-ANB) należącego do Air India (lot AI171), który rozbił się po starcie z pasa startowego 23 na międzynarodowym lotnisku Ahmedabad (AMD).
Najpewniej powierzchnie nośne są źle skonfigurowane — klapy na skrzydłach nie zostały wysunięte do startu lub zostały wysunięte w zbyt małym stopniu (przyczyna nieznana).
Komentarz pilota, przełożone z ang. na pol.
Istnieje zjawisko zwane efektem przyziemnym – samoloty wytwarzają nieco większą siłę nośną, gdy znajdują się blisko ziemi. Prawdopodobnie udało mu się oderwać od ziemi właśnie dzięki temu zjawisku, ale wpadł w przeciągnięcie, gdy tylko wzbił się poza strefę działania efektu przyziemnego.
Ten klip pokazuje, że samolot wykorzystuje całą długość pasa startowego, podnosząc nawet kurz na jego końcu, co jest nietypowe. Coś zaczęło iść nie tak już podczas rozbiegu.
#samoloty #lotnictwo #katastrofa #indie #boeing
@Ciuplowski Trafiliście na eksperta. Obejrzałem już całe 103 odcinki Katastrof w przestworzach i mogę z całą pewnością powiedzieć, że "Na katastrofę złożył się splot kilku błędów i nieprzewidzianych okoliczności" i "W lotnictwie katastrofa niemal nigdy nie jest skutkiem jednej przyczyny."

Przerażające.
Na tym filmie dokładnie widać, że to było kilka sekund życia dla wszystkich. Jeszcze pełne zbiorniki paliwa bo lot dopiero rozpoczęty.
Masakra.
Zaloguj się aby komentować
W Indiach rozbił się samolot, najpewniej linii Air India. W zależności od źródła, od 133 do 242 pasażerów na pokładzie samolotu.
India Today podaje, że rozbił się Boeing 787-8 Dreamliner
https://www.indiatoday.in/india/story/aircraft-crashes-in-ahmedabad-2739672-2025-06-12
Samolot Air India z Londynu, Boeing 787-8 Dreamliner, z 242 osobami na pokładzie rozbił się w czwartek w rejonie Meghani w pobliżu lotniska Ahmedabad.
Reuters podaje:
Samolot Air India z ponad 200 osobami na pokładzie rozbił się w pobliżu lotniska w zachodnim mieście Indii, Ahmadabad, poinformowali w czwartek przedstawiciele linii lotniczych i policji, nie podając, czy były jakieś ofiary śmiertelne. Samolot leciał na lotnisko Gatwick w Londynie w Wielkiej Brytanii, poinformowała Air India, podczas gdy funkcjonariusze policji stwierdzili, że rozbił się na terenie cywilnym w pobliżu lotniska.
#lotnictwo #katastrofa #indie #boeing #samoloty
No ba... https://www.hejto.pl/wpis/katastrofa-samolotu-w-indiach-na-pokladzie-ponad-100-osob
w ich kulturze trzeba kupować airbusy - one nie pozwalają zrobić głupich rzeczy
Tak na szybko pojawiają się dwie teorie:
Błąd pilota — Pilot zamiast podwozia wciągnął klapy, przez co skrzydła utraciły siłę nośną. Na nagraniu widać czystą konfigurację skrzydeł (klapy podniesione), która jest nieprawidłowa ze względu na niską prędkość samolotu, która nie zapewnia wystarczającej siły nośnej.
Problem z ciągiem silników — silniki nie generowały wystarczającego ciągu, by utrzymać prędkość zapewniającą siłę nośną. Mogło być to związane z problemem z komputerem sterującym mocą silników, układem paliwowym lub czymś innym. Nie widać strug spalin wydobywających się z silników, które w takiej sytuacji powinny pracować z pełną mocą.
Zaloguj się aby komentować
Motocyklowe Kasie i Tomki,
Dbajcie o swoje oczęta i nie uchylajcie wizjera jeżeli nie macie dodatkowego zabezpieczenia patrzałek.
Wczoraj pojeździłem sobie z kumplem, w drodze powrotnej złapał nas deszcz. Zapomniałem wpiąć pinlock'a więc co pewien czas parował mi wizjer i musiałem go uchylać, by odparował.
Nie wiem kiedy, nie wiem, jak, ale po półtorej godzinie po powrocie zaczęło boleć mnie oko. Myślałem, że może rzęsa się zawinęła, albo zatarłem/dotknąłem się jakoś przez przypadek. Przepłukałem więc oczko, zapuściłem krople i poszedłem spać, bo rano czekała mnie wyprawa do klienta na Śląsk.
Rano czułem, że cały czas mnie coś uwiera, oko zaczerwieniało, to wpuściłem krople i poprosiłem żonę, by poszukała w wolnej chwili terminów do okulisty. W drodze powrotnej zajechałem do apteki, bo było już na tyle źle, że z trudem skupiałem się na drodze, szczęśliwie żona zadzwoniła z nowiną, że trafiła termin do okulisty i powinienem się wyrobić po powrocie do domu.
Przyjęła mnie sympatyczna pani, szybki wywiad i badania- lewe oczko OK, w prawym oczku wbite ciało obce (jakiś opiłek metalu).
Zgoda na zabieg wyciągnięcia ciała obcego, znieczulenie, parę minut dłubania i sprawa załatwiona.
Szczęście w nieszczęściu opiłek nie wbił się bardzo głęboko, więc sprawę dało się załatwić w gabinecie.
Oko oczywiście będzie boleć z dwa dni, ale to i tak nie najgorszy scenariusz. Teraz przez tydzień krople, żele, leki i powinno być dobrze.
Przyznam szczerze, nie sądziłem, że przez lekko uchylony wizjer może wlecieć takie cholerstwo i niesione porąbaną trajektorią niczym magiczny pocisk w wormsach- uderzyć w oko.
#motocykle #zalesie #zdrowie

Całkowicie miałeś podniesiony wizjer czy tylko uchylony?
Btw. W deszczu czasami nawet pinlock nie pomaga a jak się podniesie szybkę to woda spływa po wewnętrznej stronie i jest jeszcze gorzej 😅
kolega sobie kiedyś wbił włókno światłowodowe w oko XD
cud, że mu to wyciągnęli..
@Ciuplowski
Kiedyś sprzątając wielką halę produkcyjną wbił mi się opiłek metalu do oka . Początkowo nie byłem tego świadomy ale oko zaczęło coraz mocniej łzawić i pobolewać. Krople i płukanki nie pomagały więc wizyta u okulisty zamówiona. Był to 3 moze 4 dzień. Diagnoza jak już wyżej wspomniałem-opiłek metalu. Lekarz mówi że dookoła już zaczęła się pojawiać rdza co jest dosyć niebezpieczne bo ponoć gdybym zwlekał jeszcze kilka dni to infekcja murowana + w bonusie strata około 20% wzroku na to oko a z czasem mogło być jeszcze gorzej. Powyciągał jakis sprzęt, dał znieczulenie w jakimś żelu i mowi że będziemy wiercić 🤯
Zapytał czy dam radę samemu utrzymać otwarte oko czy założyć coś co wyglądało jak z filmu "Piła".
Nie skorzystalem z pomocy sprzętowej:)
Nic nie czułem podczas zabiegu. Trwało to może 10 minut . Po zabiegu około 2 tygodnie na noc musiałem nakładać jakiś żel na oko . Rano ciężko było je otworzyć co po pierwszej nocy było troszkę niepokojące bo nie zostałem poinformowany że może się tak dziać. Dwie wizyty kontrolne gdzie na pierwszej byla powtórka z "wiercenia" w celu dokladniejszego wyczyszczenia by nie było później przykrych niespodzianek . Druga to już tylko sprawdzenie czy jest ok .
Współczuję sytuacji i dobrze że na strachu się skończyło:)
Zaloguj się aby komentować
Obok pewnych okazji nie przechodzi się obojętnie ( ͡ಥ ͜ʖ ͡ಥ)
#heheszki #piwo
Fake and gay
Zaloguj się aby komentować
Wojna
Treść dla dorosłych lub kontrowersyjna
Super, że w NASK podjęło pracę wiele kobiet i nie ma wykluczenia ze względu na płeć, fajnie, że w zespołach zasiadają wykwalifikowane i kompetentne osoby i że to jest głównym kryterium, ale czemu w artykule opis tego typu zagadnień (cytat poniżej) został potraktowany priorytetowo? Przecież jest to absurdalnie mało istotne (z punktu widzenia całej działalności NASK), godzi w powagę tej instytucji oraz jej pracowników. Masa poważnych osiągnięć i prac w ramach NASK, a tu coś takiego zostaje przytoczone, jako flagowy przykład.
Jak dodała Karolina Seweryn, zespół czuwa m.in. nad zabezpieczeniem modeli językowych przed powielaniem stereotypów, także tych genderowych. – Zajmujemy się tym, żeby nasze modele, dostępne przecież dla wszystkich, były bezpieczne i inkluzywne, a odpowiedzi były jak najbardziej wyważone – podkreślała specjalistka.
Dr Karlińska zaznaczała, że świat nauki, zwłaszcza w przypadku nauk technicznych, jest mocno zmaskulinizowany. – Sytuacja powoli się zmienia – rekrutuje się do nas na przykład coraz więcej inżynierek – ale bariery są wciąż odczuwalne. Projekty PLLuM i HIVE AI pokazują, że współpraca w zespołach zróżnicowanych pod kątem pokoleniowym, dyscyplinarnym i genderowym jest z perspektywy budowy LLM-ów bardzo cenna: dzięki zderzeniu różnych doświadczeń i perspektyw tworzymy produkty lepiej dostosowane do szerokiej grupy odbiorców i odbiorczyń – przekonywała.
Proszę, przeczytajcie całość, żeby nie było, że to wyrwane z kontekstu. Poniżej link do artykułu
Źródło: https://nask.pl/aktualnosci/sila-kobiet-w-it-nask-na-women-in-tech-summit
#nauka #sztucznainteligencja #innowacje #wtf
Zaloguj się aby komentować
Przyznam, że jestem pod wrażeniem organizacji i intelektu tych mrówek ( ಠ ͜ʖಠ)
#ciekawostki #przyroda #mrowki #nauka
@Ciuplowski a tu mrówki vs ludzie
@Ciuplowski lel, to jest to samo co tutaj
https://youtube.com/playlist?list=PLfIss4eoF7hy3DWjL90AdE\_zJz7sjQddD
Zaloguj się aby komentować
ehh... najgorzej XD

@Ciuplowski 10 minut za szybko
@Ciuplowski ode mnie 50+
Jeśli łaska, poproszę 10 za komentarze
Zaloguj się aby komentować
I ani jednego kilometra pokonanego na lawecie (ʘ‿ʘ)
#motoryzacja #alfaromeo #samochody

@Ciuplowski jesteś wyjątkiem. ja sporo lat w serwisie alfy przepracowałem. z niektórymi klientami byliśmy po imieniu. są trzy typy alfiarzy
-ale mam super furę. ślicznie wygląda i panie z salonu obok tak zachwalały. ciastko dostałem (nówka)
-kurrrrwa, czemu znowu zawieszenie mi poszło i dlaczego to nie podlega gwarancji? (po roku)
-dzień dobry panie darku, znów mnie laweta przywiozła (stały klient, pogodzony z losem)
ale to jest specyficzny klient, kolejną alfę kupi, chociaż mit o gwarancji to lipa. na zawieszenie tajnym okólnikiem producent daje tylko 20tys km. powyżej nie refunduje. nie wierzcie w zużycie eksploatacyjne. serwisom za takie naprawy się nie płaci. może się zmieniło, trochę lat minęło, ale to był straszny syf. tym bardziej gratuluję. po naszych drogach raczej nie jeździłeś
@Ciuplowski Nie kłam! Przecież musieli ją na czymś przywieźć do salonu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
co to jest 55k
tyle to ja w dwa lata robię
ciekawe czy dobije do 450k jak moje stare volvo, które sprzedałem i dalej jeździ
Zaloguj się aby komentować
Wojna
Treść dla dorosłych lub kontrowersyjna