Zastanawiam się nad zmianą Asterki na coś większego i bardziej komfortowego. Oczywiście z podtlenkiem LPG.

Jeździłem Vectrą C i podobało mi się, jako model wygodne, silnik Z22SE, jedyny minus to wymęczony egzemplarz.

Raczej pozostałbym w tej rodzinie, bo przyzwyczajenie, znajomość wizualna + trochę mechaniczna, no i mam międzymordzie z OpCOMem.


Myślę o Signum (tak, nie wiem dlaczego, ale odradzane) z silnikiem Z18XER, bo tylko takie są dostępne. VC nie znalazłem w satysfakcjonującej konfiguracji i cenie.

Problem z Z18XER jest taki, że sprzedający napisał

Wady:

- słychać koła zmiennych faz przy rozruchu silnika (brak błędów)

- czasem na zimnym silniku i odpalonym LPG – falowanie obrotów

No i zastanawiam się. Cena jednego koła dość znośna, ok. 400 zł. Do tego warto przy okazji zrobić luzy zaworowe (brak hydrauliki) i podstawowy serwis. Konfiguracyjnie mi pasuje, ale nie wiem czy się nie wkopię.


Pytanie do eksperta: czy naprawa tych wad jest trudna i kosztowna? Wkopię się, czy jest szansa, że nie?


#mechanikasamochodowa #opel #signum #pytanie #pytaniedoeksperta

Komentarze (29)

Odwrocuawiacz

Insignię kup jak chcesz opla koniecznie.

macgajster

@Odwrocuawiacz podobno wewnątrz jest jakieś dziwne, bo zwęża się mocno ku dachowi

Felonious_Gru

@macgajster jak zlezie koło z wałka to łatwo.


Chcesz kupić pełnoletnie auto, zawsze coś będzie nie tak. Zwykle łatwiej naprawiać mechanikę niż łatać budę

macgajster

@Felonious_Gru czyli z kołami na dwoje babka wróżyła i może będzie trzeba rwać wałki hm, przynajmniej silnik może być w miarę popularny.

LITE

Opel to takie niemiecke Daewoo, możesz się naciąć. Napisz na jakimś forum Opla i się dowiesz.

macgajster

@LITE ale Opel przez ponad 80 lat był w rękach GM czyli USA...

radidadi

@macgajster to bierz Alfę 159 - praktycznie ta sama platforma, pieniądze podobne a jednak trochę ładniej w środku;)

macgajster

@radidadi nie musi być ładnie, ma być praktycznie a Alfa brzmi jak wyjeżdżone auto z legendarną lawetą w tle

radidadi

@macgajster na pewnie będzie mniej problematyczna niż Opel, bolączki te same ale jakoś wyższa

Fen

@macgajster To z tymi lawetami jest prawdą tylko w odniesieniu do silników TwinSpark, których się NIE KUPUJE. Pozostałe był ok, a wysokoprężne nawet (moim zdaniem) wyprzedziły trochę swoją epokę. Dobre auta, ale trzeba szukać zadbanego egzemplarza.

MostlyRenegade

@macgajster toż to jakieś starocie

macgajster

@MostlyRenegade no i? To najmłodsze auto jakie mam. Mnie nie przeszkadza.

MostlyRenegade

@macgajster no ok, ale jak ktoś już wyżej zauważył - w pełnoletnim aucie zawsze będzię się coś je*bało, a teraz jeszcze dołożysz sobie potencjalnych kłopotów z silnikiem.


Jak dla mnie to jest więcej czerwonych flag niż na pochodzie pierwszomajowym.

Toarddd

Tylko to 1.8 nie będzie demonem prędkości bo jednak trochę to auto waży. Dużo lepszym wyborem będzie 2.0 turbo nie spali specialnie więcej a będzie czym wyprzedzić.

macgajster

@Toarddd katalogowo możemy tak dywagować, jednak do wyboru z ogłoszeń mam 1.8 lub 1.8

Half_NEET_Half_Amazing

miałem ten silnik

wpierdalal olej

jebła UPG

jebało się wszystko

wrzucałem hajs a samochód nie oddawał

macgajster

@Half_NEET_Half_Amazing moja VC też olej traktowała jak paliwo, a silnik inny. 2,5 L/1000 pod koniec żywota.

globalbus

@Half_NEET_Half_Amazing typowy opel jest typowy. Miałem Vectrę, 2.0, 1L na 1000 to norma.


Pomyśleć, że w 1.6 hdi w ogóle nie muszę nic dolewać xD

macgajster

@globalbus jak tak sobie podumałem, to w z16xep w astrze dolałem może 1,5 L na ponad 14 000 km, przy czym w tym roku miska już się nie poci, a z niej cieknie.

globalbus

@macgajster skromnie.

Miałem x20xev, ten co to projektował to parę razy powinien się stuknąć w głowę.

  • Wiązka przewodów idąca przy silniku, krusząca się izolacja od temperatury

  • Plastikowa pokrywa zaworów, nie sposób tego gówna uszczelnić - olej podciekał od góry na świece zapłonowe xD

  • pękający kolektor wydechowy

Jakieś tam miłe wspomnienia się ma, bo jednak to gówno nigdy nie rozkraczyło tak, że wylądowałem na lawecie. Ale drobne awarie wszystkiego były strasznie wkurwiające. Więc jak ktoś w 2025 wspomina o jeździe vectrą/signum, to mam flashbacki.

D21h4d

Sam bedziesz robił, czy oddajesz? Jak buda zdrowa to warty uwagi.

macgajster

@D21h4d nie chce mi się robić takich aut samemu, szkoda czasu. Mam taniego i dobrego mechanika, więc on na mnie zarabia.

W budzie na jednym błotniku schodzi klar, a przedni jest do wymiany z powodu rdzy

swrscyk

@macgajster fan Opla here.. Miałem Signuma 2.0 turbo bardzo miło wspominam, przesiadłem się do insigni i w sumie też polecam. Z tego co mi wiadomo a kilku znajomych z Vectra z silnikiem 1.8 miałem to mega cierpliwe jednostki, części w rozsądnych cenach i dostępne. Pozostaje tylko aspekt losowości, jak ktoś nie dbał o samochód no to będziesz ładował w naprawy. Jak ktoś dbał, serwisował na czas to pewnie i oleju nie wpierdala. Aby buda była zdrowa a silnik zawsze można zrobić xD

macgajster

@swrscyk z18xer ma 140 KM, z22se ma 147 KM. Mała różnica, powinno latać

Sweet_acc_pr0sa

@macgajster Signum miało 2 znajomych no i jest to ulep z części które zostały w daimlerze, kiepsko poskladanych, sypaly Im sie caly czas glupoty

macgajster

@Sweet_acc_pr0sa z tego co czytałem to vectra w innej budzie...

swrscyk

@macgajster signum był robiony jako bardziej luksusowy (xD) model więc mimo że w środku praktycznie różnić nie znajdziesz tak sig będzie lepiej wygłuszony. No i miejsce z tyłu. Nie dość że wygodne to miejsca w brud.

BylemSimpem

@macgajster A nie lepiej iść w Insignię? W DE można wyhaczyć z silnikiem 1.4 i 1.6 Turbo, oba doskonale pracują z LPG, wiadomo że 140KM nie robi z tego auta pocisku ale do normalnej jazdy spokojnie starcza.

macgajster

@BylemSimpem trochę za nowe i zbyt agresywne mydło. Z jednej strony fajne bo bezobsługowe, z drugiej bezpciowe. Musiałbym popatrzeć i dowiedzieć się czy opcom podejdzie też do insigni.

Zaloguj się aby komentować