Zastanawiam się nad zmianą Asterki na coś większego i bardziej komfortowego. Oczywiście z podtlenkiem LPG.
Jeździłem Vectrą C i podobało mi się, jako model wygodne, silnik Z22SE, jedyny minus to wymęczony egzemplarz.
Raczej pozostałbym w tej rodzinie, bo przyzwyczajenie, znajomość wizualna + trochę mechaniczna, no i mam międzymordzie z OpCOMem.
Myślę o Signum (tak, nie wiem dlaczego, ale odradzane) z silnikiem Z18XER, bo tylko takie są dostępne. VC nie znalazłem w satysfakcjonującej konfiguracji i cenie.
Problem z Z18XER jest taki, że sprzedający napisał
Wady:
- słychać koła zmiennych faz przy rozruchu silnika (brak błędów)
- czasem na zimnym silniku i odpalonym LPG – falowanie obrotów
No i zastanawiam się. Cena jednego koła dość znośna, ok. 400 zł. Do tego warto przy okazji zrobić luzy zaworowe (brak hydrauliki) i podstawowy serwis. Konfiguracyjnie mi pasuje, ale nie wiem czy się nie wkopię.
Pytanie do eksperta: czy naprawa tych wad jest trudna i kosztowna? Wkopię się, czy jest szansa, że nie?
#mechanikasamochodowa #opel #signum #pytanie #pytaniedoeksperta