#zalesie #allegro
Brakuje mi odrobiny skurwysyństwa we krwi. Kupiłem coś na allegro, przedmiot od producenta x o numerze 12224, cena 300zł, deczko drożej od konkurencji ale szybsza dostawa. Oczywiście dostawa się przedłużyła więc bez profitu, w weekend miałem używać, doszło wczoraj. Kurier mi daje paczkę, jakaś duża, na pudełku też co innego ale myślałem że opakowanie zastępcze. Odebrałem, otwieram, o, coś zupełnie innego, producent x, numer 14224, koszt 750-800zł, jebnęli się przy pakowaniu. Brakuje mi odrobiny skurwysyństwa i wysłałem im pytanie czy mogę liczyć na jakiś ładny gratis jak im pomogę odzyskać ponad 400zł.

Co byście zrobili? Spory mel, nigdzie nie zamierzam go wieźć, niech przyślą kuriera po odbiór jeśli się odezwą w ogóle, od stycznia widzę że mają jakieś ostre problemy i mnóstwo negatywów z tytułu braku kontaktu, opóźnionych paczek itp

co byś zrobił

145 Głosów
21

Komentarze (21)

@Hejto_nie_dziala Oddał i nawet się nie wygłupiał z pytaniem, czy mnie poklepią po główce za to.

@Shagwest mają klepać jak sobie nie radzą ani z terminem wysyłki ani z zamówieniem. Zaraz miną 24h jak mi nie odpisali więc z kontaktem też sobie nie radzą

@Hejto_nie_dziala Trzeba odesłać - jak dla mnie tu nie ma dyskusji i kodeks cywilny to jasno mówi. Natomiast oni powinni załatwić wszystko.


I jakiś gratis za opóźnienie i marnowanie Twojego czasu byłby mile widziany, ale nie mają takiego obowiązku.


https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/art-405


Art. 405. [Bezpodstawne wzbogacenie]

Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem innej osoby, obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to nie było możliwe, do zwrotu jej wartości.

@LondoMollari jak najbardziej, gorzej że nie odpisują

dzwonisz i mówisz jak sprawa wygląda

@Half_NEET_Half_Amazing piszę*, nie mam zasięgu żeby sobie gadać swobodnie, jak na razie nie odpisali

Kliknąłem inny, bo bym oddał ale pod warunkiem że to zorganizują, poniosą koszty i oddadzą siano za twój towar, ewentulanie niezwłocznie przyślą towar tez na swój koszt

@Fen no to odpowiedź 'oddaję' się w to wpisuje bo innego wyjścia nie ma, za duże na paczkomat, ja nigdzie z tym nie będę jeździć, zamówią kuriera który to odbierze i mi da mój narządź to jasne że oddam

@Hejto_nie_dziala Kiedyś sprzedawca wysłał towar dwa razy. Ale że przydatny i drugi egzemplarz, to zapłaciłem za drugi, ale już bez kosztów przesyłki bo bez przesady. Wartość jakieś 100pln.

@Hejto_nie_dziala po prostu napisz do gościa jaka jest sprawa i tyle. Wiem, że jest okazja do genu cwaniaka, ale jak dostałeś nie to co chciałeś plus widać, że mają problemy, to na co im (i przy okazji sobie jak się wyda i sami do ciebie napiszą) jeszcze robić pod górkę? Gratis z ich strony to trochę jak w przypadku znaleźnego jak oddasz- mile widziany jak ci wypłaci i po prostu dobrze świadczy o drugiej stronie, ale no cóż, pytanie czy jest sens o to kruszyć kopię?

@NiebieskiSzpadelNihilizmu miałem to narzędzie użyć w weekend, wczoraj do nich napisałem, nadal nie odpisali, myślę że rekompensata jak najbardziej się należy bo pewnie kolejny weekend nie dostanę narzędzia. Przeżyję bez, to nie jest aparat tlenowy ale miło by było mieć to co zamówiłem

@Hejto_nie_dziala z doświadczenia setek paczek zamówionych z allegro i moim ogromnym szczęściem do dostawania nie tego co zamówiłem - od razu po zgłoszeniu sprzedawca zawsze nadawał nową paczkę z właściwym produktem, w ok połowie przypadków prosił o odesłanie błędnego produktu w ramach bezpłatnego zwrotu. Z racji tego, że wtedy tracisz de facto możliwosć zwrotu, to zawsze czekałem aż nowa paczka przyjdzie i wszystko będzie ok i dopiero odsyłałem.

@emdet też często miałem pomyłki przy jakichś małych rzeczach typu bity specjalistyczne na sztuki i sprzedawca mi po dwa razy dosylal bez zwrotu, reagowali natychmiast, ten już prawie dobę nic nie odpisuje

@Hejto_nie_dziala no to trochę dziwne faktycznie. Szturchnij allegro jak już będzie w sporze taka opcja.

@emdet odpisał, chyba się uda bez angażowania allegro. Finansowo oczywiście wolałbym to co przyszło bo jest na liście zakupowej ale dość daleko bo priorytet niski

@Hejto_nie_dziala z jednej strony gratisowe kilka stówek, z drugiej strony zostać c⁎⁎⁎em żerującym na czyjejś pomyłce dla dwóch dniówek?

@Hejto_nie_dziala kiedyś jedna firma wysłała mi nie ten rozmiar opony. Odesłałem, wysłali poprawną - ale dwie sztuki Napisałem raz, drugi, że chcę żeby sobie to odebrali czyt. zamówili kuriera czy coś, ale zero reakcji. No i leży gdzieś ta opona, kiedyś się może przyda.

Miałem podobną sytuację z blenderem. Różnica nie duża, bo ten co zamówiłem był za 250 chyba a tamten za nie całe 400. Zadzwoniłem, wytłumaczyłem i Pan się mnie spytał czy pasuje mi żebym zatrzymał, a ja że si i każdy zadowolony. Czasami warto poinformować, a sklep jeśli też się okaże ludzki to wyjdzie każdemu na dobre.

@Bezkid kiedyś militaria.pl wchodząc na rynek fajnie się zachowywała, przed świętami zamówiliśmy wiatrówkę pod choinkę, okazało się że im się stan magazynowy nie zgadza i nie mają, z przeprosinami i bez konsultacji wysłali droższą z listem wyjaśniającym. Czasy sprzed popularności internetu i poczty email

@Hejto_nie_dziala Jedyna pomyłka na moją korzyść to dorzucenie do paczki "gaśnicy na osy" xD Powiedzieli, że mam sobie zostawić. Nawet się przydała 2 lata później.


Ale generalnie wszelkie takie rzeczy zawsze bym starała się wyrównać. Za to widziałam jak na bezczela ktoś za⁎⁎⁎ał komuś 50 EUR, co mu wypadło. Niestety pozwoliłam, żeby to się stało - wycieczka za granicą, głośno, różne języki dookoła. Taka średnia sytuacja do interwencji, a ja jestem słaba w konfrontacje z innymi ludźmi.

@otoczenie_sieciowe nie chce żerować na ich pomyłce ale nie obrażę się jak mi dorzucą jakieś lepsze rękawiczki czy inny marker do mojego produktu. jak na razie nie odpisali

Zaloguj się aby komentować