W Stambule gdzie jak wiadomo zasady ruchu drogowego są po to by je łamać, był problem z jazdą pod prąd w uliczkach jednokierunkowych. Poradzono sobie z nim montując w jezdni takie haki, składające się tylko gdy jedziesz w dobrym kierunku.


Można by takie montować u nas na zjazdówkach z autostrad i dróg ekspresowych.


Lepiej by debil zablokował taki zjazd przebijając sobie opony, niż zablokował autostradę zabijając siebie i kogoś jadąc pod prąd.


#ciekawostki #wakacyjnewypadki #polskiedrogi

dbf8a7a8-12e7-49c4-835e-4a6d0479fe7f

Komentarze (12)

entropy_

@RobertCalifornia Widziałem to kiedyś u nas na stacji benzynowej przy wjeździe na ekspresówkę. Nie miałem odwagi po tym przejechać xDDD

jakibytulogin

ciekawe jak to działa, jak się po pewnym czasie zapcha brudem, liśćmi, piachem itd.

RobertCalifornia

@jakibytulogin pewnie jak sie zapcha to nie dziala. ale skoro montują to jednak sie nie zapycha lub slozby co i tak przegladaja drogi tez to na bieżąco sprawdzają.

tomilidzons

Można by takie montować u nas na zjazdówkach z autostrad i dróg ekspresowych.

@RobertCalifornia Ciekawe jakby zadzialało gdyby jechałyby tam straż pożarna/katetka/policja. Bo jak jest wypadek i oba pasy zą zablokowane to czasami im bliżej jest jechać pod prąd i bezpieczniej, bo nie ma aut na trasie.

Trismagist

@tomilidzons Bardzo proste drogi Watsonie, wyposażyć ich w kluczyk zwalniający mechanizm dzięki któremu kolce pod wpływem grawitacji same by się opuszczały.

Cinkciarz

@Trismagist Po co kluczyk, jeśli to nie jest zablokowane? Wytstarczy położyć jakąś dechę abo inny wihajster i po tym przejechać. Tylko musieliby o tym wiedzieć.

RobertCalifornia

@Trismagist one sie wlasnie na bazie grawitacji podnoszą. tam nie ma zadnych sprezyn czy cos. kazdy kolec to taki jakby rodzaj wagi, w druga strone pod ziemia jest jego dalsza czesc, nieco dluzsza. i jak ktos po tym przejedzie to naciskiem kladzie kolec, a przeciwwaga go potem znow podnosi. to chodzi bardzo lekko, nawet przypadkowe kopniecie noga w kolec go sklada.

0x34

@tomilidzons pomijając kwestie służb to pomyśl o kosztach i utrzymaniu tego systemu. Musi on zawsze działać czyli jak najdzie piachu po zimie to jakieś miętki muszą przyjść i to wyczyścić. Na każdym zjeździe! Pytanie czy problem jazdy pod prąd jest aż tak palący żeby mocować sobie takie ograniczenie i narzekać że nie działa.

Nemrod

@RobertCalifornia Dałem plusa, bo mam hejtowyzwanie, ale też tego nie widzę. Wlot na autostradę to nie jest jednokierunkowa uliczka, wyższe prędkości, masy. Plus właśnie jakieś problemy - śnieg, błoto, kiedy by się to nie złożyło. Plus opór części kierowców bojących się na to wjechać. No i musiałbyś to umieścić na wszystkich wjazdach na autostrady i ekspresówki, tylko dlatego, że czasem jakiś emeryt odwali taką akcję i albo kogoś zabije, albo nie (bo 2 tyg. temu takiego ściągnęła policja bez ofiar).

pszemek

Ciekawostka, o ile wiem, w Polsce można jechać legalnie pod prąd na jednokierunkowej, tyłem XD

Bystrygrzes

@pszemek tak, ale nie dotyczy to autostrad i drog ekspresowych

Nemrod

@pszemek Możesz cofać na jednokierunkowej, ale nie możesz na nią wjechać tyłem pod zakaz.

Zaloguj się aby komentować