Victoria's Secret odchodzi od politycznej poprawności. Strategia puszystych modelek nie była dobra biznesowo

Victoria's Secret odchodzi od politycznej poprawności. Strategia puszystych modelek nie była dobra biznesowo

Bezprawnik
Victoria’s Secret znana z luksusowej bielizny i oryginalnych pokazów, postanowiła wrócić do swoich korzeni w odpowiedzi na spadek sprzedaży. Po kilku latach eksperymentowania z kierunkiem „bardziej przebudzonym” i stawiania na różnorodność i inkluzywność, firma zdecydowała się powrócić do swojego tradycyjnego obrazu – kładąc nacisk na zmysłowość i seksowność.

#bekazlewactwa #modadamska

Komentarze (26)

bleblebator-bombambulator

Kasa zawsze wygra z lewackimi bredniami

Opornik

@bleblebator-bombambulator Z wyjątkiem sytuacji kiedy kasa big biznesu sponsoruje lewackie brednie

bleblebator-bombambulator

@Opornik do czasu, inwestorzy w pewnym momencie mówią dość

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@bleblebator-bombambulator to była tylko kwestia czasu Biznes operuje obierając za cel wypracowanie zysków. Charytatywnie to oni korporacji nie stworzyli. Dla tych wszystkich odklejonych dziwaków z lewej strony spektrum uważających, że są pępkiem wszechświata i wszystkich dyskusji to może być wiadomość, przez którą mogą się nieironicznie targnąć na swoje życia, bo dali sobie to tak mocno wmówić, ale... korporacje mają ich w dupie. W rzyci tak głęboko, że jeszcze trochę i światełko od strony gardła będzie widać. To, że oni na jeden miesiąc się oklejają w tęczę wynika tylko z faktu, że tym durnym ruchem trzepią na debilach hajs i się z nich śmieją do rozpuku jak łatwo dają się dymać. Tak samo jest z tą zabawą wewnątrz struktur w jakieś inkluzywno-tolerancyjne pierdolety- to istnieje tylko dlatego, że takim ruchem załatwiają sobie łatwy PR i czerpią z tego korzyści, ale jak tylko korzyści z tego skończą płynąć, to niech nikt się nie czaruje, że firma będzie te szamanizmy odprawiać za frajer wiedząc, że koniec końców musi do tego dokładać. Bo jeśli jest coś, czego korpo nienawidzi najbardziej, to jest to wydawanie pieniędzy wiedząc, że nie przyniesie oni żadnego zwrotu. W tym konkretnym przypadku głosowanie portfelem to bardzo skuteczna metoda, żeby firmie uświadomić niektóre rzeczy.

BoJaProszePaniMamTuPrimaSorta

Głosowanie portfelem to skuteczna metoda sprzeciwu konsumenckiego.

znany_i_lubiany

@Opornik "Hold my beer" - dosłownie. W stanach po aferze Bud Light ładnie dostał po dupie koncern Anheuser-Busch, także zależy co się bojkotuje.

libertarianin

@Opornik dżilet ma praktycznie monopol na rynku maszynek do golenia, wilkinson to jest jedyna znana ich konkurencja która ma z nimi wspólnego właściciela

poprostumort

@libertarianin Monopolu nie ma, ma (a w zasadzie miał) zgarnięta lwią część rynku (dane które znalazłem są tylko dla USA) - 70% maszynek kupowanych w stanach było od Gillette. Było, bo aktualnie spadło to do 50% rynku (trwający od lat spadek + dip po fatalnej kampanii reklamowej). Są wygryzani przez upstarty takie jak Dollar Shave Club, Harry's, Manscaped itp.


W Polsce też mają konkurencję, szczególnie w segmencie low-cost. Trzymają się dobrze tylko w segmencie premium, ale tam stracą jak tylko te same upstarty trafią do Polski.

libertarianin

@poprostumort z tego co czytam to jebło do 54% w 2020, więc teraz pewnie jeszcze mniejszy udział w rynku maja...


i dobrze

Amebcio

@Opornik No ale z tą raklamą to się postarali, obrażanie 90% grupy docelowej klientów to świetna strategia...

4Sfor

@Opornik Bo ludzie to debile, gdyby wiedzieli jaką moc mają działając razem, mogliby sięgnąć gwiazd. A tak, leżą w gównie i cieszą się, że mocz którym są oblewani jest ciepły, bo przecież miłościwy pan, który na nich sika mógłby go uprzednio schłodzić.

damw

@Abcdef90 no jaka szkoda. Zachciało się promować aseksualne, spasione świnie a teraz zdziwienie, że ludzie stracili zainteresowanie? No szkoda, szkoda.... A nie, czekaj. Bardzo dobrze. Niech giną

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@damw żeby to oni jedni takie coś odwalili. Pamiętasz tę pasztetową abominację?

7ede87f6-8584-46e3-b5e6-a418285c0b0b
damw

@NiebieskiSzpadelNihilizmu pamiętam. Ale nie śledziłem dalej losów CK po tej reklamie

bleblebator-bombambulator

Ciekawe ile szwaczek szyjących spadochrony zostało zatrudnionych do szycia tej bielizny

PanW

Trochę strach. Były modelki, potem świnie, teraz będą glonojady czy transy?

Tiruriru

@bleblebator-bombambulator @damw @Opornik @Abcdef90


Duplikat

https://www.hejto.pl/wpis/victoria-secret-porzuca-feministyczne-idealy-i-wraca-do-korzeni

I tam w komentarzach @dolitd ładnie wyjaśnił w czym rzecz.


Parę postów jego autorstwa:

To nie do końca tak. Zyski VS spadały od jakiegoś czasu, głównie z powodu afer, więc postawili na inkluzywność w myśl "więcej klientów, więcej zysku". Jednak to nie powstrzymało spadku, więc próbują coś zmienić. Nadal będą inkluzywni, wrócą Victoria's Angels i pokazy mody. Słowo klucz w artykule: "inkluzywność też może być seksowna", czyli można się spodziewać, że te panie które dotychczas pojawiały się w ich reklamach, będą też na wybiegach. Do tego dodadzą swoje feministyczne idee emacypacji kobiet, np. na jednym z pokazów Naomi Campbell czytała poematy xD Feminizm i inkluzywność nadal są modne, więc pod tym względem nic się nie zmieni w VS.


Zyski zaczęły spadać od 2015 roku, kiedy klienci stwierdzili, że jakość produktów VS spada oraz wizerunek firmy jest trochę przedawniony. W dodatku firma nie nadążała za trendami mody w zakresie staników. W tym samym czasie pojawiły się firmy takie jak Aerie czy ThirdLove, które oferowały bieliznę dla szerszej (dosłownie) gamy kobiet i zgarnęły część rynku. W 2018 ktoś z szefostwa stwierdził, że modelki o większych kształtach i transwestyci nie nadają się do pokazów, co wywołało sporą aferę i szefostwo straciło pracę. Zyski firmy nadal spadały, więc VS próbowało się zmodernizować zatrudniając modelki o większych kształtach, transwestytów i szefowe. W 2019 zrezygnowano z Aniołków, ale ujawnione zostały powiązania firmy z Epsteinem i wtedy sprzedaż produktów poleciała na łeb. Później był COVID, wyszły kolejne afery, firma została oskarżona o seksizm, bullying i coś tam jeszcze. Inkluzywność miała być dla nich ratunkiem i początkowo działało, ale afery zrobiły swoje.


@KasiaJ To nie są zmierzalne dane, bo nie pokazują sytuacji sprzed 2021. I to nie są spekulacje. Masz, czytaj: https://www.businessinsider.com/victorias-secret-rise-and-fall-history-2019-5?r=US&IR=T


... Jest zupełnie odwrotnie niż piszesz. VS było uosabiane z białymi, szczupłymi I pięknymi kobietami, gdy przyszedł feminizm trzeciej fali, kobiety zaczęły inaczej patrzeć na firmę i przerzucały się na bardziej progresywne i inkluzywne. VS chciało się ratować progresywnością, ale im nie wyszło. Teraz próbują zrobić coś innego, ale nadal będą progresywni i feministyczni. "Chcemy znowu być sexy, inkluzywność może być sexy". To słowa szefostwa, które są nawet w Twoim podlinkowanym artykule.

KasiaJ

@Tiruriru "kobiety zaczęły inaczej patrzeć na firmę i przerzucały się na bardziej progresywne i inkluzywne" - wiadomo, że nie będę kupowała bielizny reklamowanej przez piękną kobietę jaką chciała bym być, tylko przez fanatyczkę mcdonalds, albo paskudną feministkę, która mnie w reklamie opierdziela, że jestem rasistką i muszę być lepsza


Nie, dzięki

Abcdef90

@Tiruriru bro myślisz że jestem w stanie widzieć wszystkie posty z ostatnich dni. Trafił się duplikat

Trudno

Tiruriru

@Abcdef90 Spoko. Nie mam żalu :). Podrzuciłem tylko, bo tam była sensowna dyskusja w tej sprawie

franaa

No kto by pomyślał ( ͡° ͜ʖ ͡°)

arcydramatyczny

a teraz za karę poziom sprzedaży powinien się utrzymać taki jaki jest obecnie.

kotos

No qrwa. Może hipopotamy zostawiały za duży ślad węglowy heheh.

Balti

Dzisiejsze pokazy mody to jakaś aberracja, same tłuste dupska, sraki czasem jak u wieloryba, rozumiem tolerancje itd, ale stracili na wizerunku maksymalnie...


https://www.youtube.com/watch?v=OdO7OJwrZ9I&ab_channel=BMEVISUALS

Zaloguj się aby komentować