Victoria Secret porzuca feministyczne ideały i wraca do korzeni

Victoria Secret porzuca feministyczne ideały i wraca do korzeni

The Telegraph
Kto by pomyślał, że prezentowanie entuzjastek wysokokalorycznych fastfoodów zamiast idealów piękna do których kobiety chcą dążyć, może spowodować miliardowe straty. Kto by pomyślał, że próba podlizywania się krzykliwej mniejszości, moze się okazać problematyczna dla marki. Kto by pomyślał, że ciągle pouczanie wszystkich dookała, że wciąż są zbyt mało "inkluzywni" może odbić się czkawką

#heheszki #finanse #bekazlewactwa #wydarzenia #modadamska

Komentarze (29)

dolitd

To nie do końca tak. Zyski VS spadały od jakiegoś czasu, głównie z powodu afer, więc postawili na inkluzywność w myśl "więcej klientów, więcej zysku". Jednak to nie powstrzymało spadku, więc próbują coś zmienić. Nadal będą inkluzywni, wrócą Victoria's Angels i pokazy mody. Słowo klucz w artykule: "inkluzywność też może być seksowna", czyli można się spodziewać, że te panie które dotychczas pojawiały się w ich reklamach, będą też na wybiegach. Do tego dodadzą swoje feministyczne idee emacypacji kobiet, np. na jednym z pokazów Naomi Campbell czytała poematy xD Feminizm i inkluzywność nadal są modne, więc pod tym względem nic się nie zmieni w VS.

KasiaJ

@dolitd Zyski spadały od momentu gdy zrezygnowali z "aniołków". Najpierw wprowadzili miłośniczki kebabów, później transa, a jeszcze później tę paskudną pikarkę co chce zarabiać tyle co Ronaldo

A w reklamach zamiast pokazywac bieliznę, jakaś feministka biła pianę, że "musimy być lepsi" i wmawiała, że waga 130 kg to czyte piękno


To jest własnieproblem z aktywizmem lewicowym. Ci ludzie drą japy histerycznie, ale kiedy dostaną te czego chcą nie głosuja portfelem

dolitd

@KasiaJ Nie. Zyski zaczęły spadać od 2015 roku, kiedy klienci stwierdzili, że jakość produktów VS spada oraz wizerunek firmy jest trochę przedawniony. W dodatku firma nie nadążała za trendami mody w zakresie staników. W tym samym czasie pojawiły się firmy takie jak Aerie czy ThirdLove, które oferowały bieliznę dla szerszej (dosłownie) gamy kobiet i zgarnęły część rynku. W 2018 ktoś z szefostwa stwierdził, że modelki o większych kształtach i transwestyci nie nadają się do pokazów, co wywołało sporą aferę i szefostwo straciło pracę. Zyski firmy nadal spadały, więc VS próbowało się zmodernizować zatrudniając modelki o większych kształtach, transwestytów i szefowe. W 2019 zrezygnowano z Aniołków, ale ujawnione zostały powiązania firmy z Epsteinem i wtedy sprzedaż produktów poleciała na łeb. Później był COVID, wyszły kolejne afery, firma została oskarżona o seksizm, bullying i coś tam jeszcze. Inkluzywność miała być dla nich ratunkiem i początkowo działało, ale afery zrobiły swoje.

KasiaJ

@dolitd wykresy mowia coś innego. Od momentu udanego debiutu cena spada.

A jeszcze zapomniałam, że firma stała się celem lewicowego udziałowca, który naciskał na pozbycie się tych podłych białych mężczyzn z kierownictwa

Parytety to wspaniała rzecz

a8d8dbcf-db06-440f-afea-3ea80ab692f8
dolitd

@KasiaJ Pokaż notowania sprzed 2021. Nie ma? Bo VSCO zaistniało w 2021, kiedy to firma macierzysta L Brands wydzieliła VC jako niezależną firmę. Tak, zaliczają spadek cen akcji, ale nie jest to pokłosie inkluzywności. To się dzieje od 2015, o czym pisałem wyżej.

KasiaJ

@dolitd no ale właśnie to jest mój argument. Mamy zmierzalne dane czarno na białym. 2015 to twoje spekulacje. Od debiutu spadek. Spadek, który "przypadkiem" zbiega się z "postępową" epoką firmy


Gdyby problemy były takie jak mówisz, to by walczyli z nimi, a nie dzielnie zwalczali problem, który sami stworzyli podlizując się aktywistom

dolitd

@KasiaJ To nie są zmierzalne dane, bo nie pokazują sytuacji sprzed 2021. I to nie są spekulacje. Masz, czytaj: https://www.businessinsider.com/victorias-secret-rise-and-fall-history-2019-5?r=US&IR=T


Jest zupełnie odwrotnie niż piszesz. VS było uosabiane z białymi, szczupłymi I pięknymi kobietami, gdy przyszedł feminizm trzeciej fali, kobiety zaczęły inaczej patrzeć na firmę i przerzucały się na bardziej progresywne i inkluzywne. VS chciało się ratować progresywnością, ale im nie wyszło. Teraz próbują zrobić coś innego, ale nadal będą progresywni i feministyczni. "Chcemy znowu być sexy, inkluzywność może być sexy". To słowa szefostwa, które są nawet w Twoim podlinkowanym artykule.

KasiaJ

@dolitd "gdy przyszedł feminizm trzeciej fali, kobiety zaczęły inaczej patrzeć na firmę i przerzucały się na bardziej progresywne i inkluzywne" - po pierwsze jestem kobieta i nigdy nie patrzyłam na markę bielizny czy jest postępowa i nazywa nie bigotką

Po druge już ci napisałam, że lewicowi aktywiści potrafią tylko drzeć japę, a później i tak nie kupują. Ilu z nich ratowało markę bud light?

Po trzecie wypuszczanie pięknych kobiet na scenę to zaprzeczenie feminizmu. Współczesnym feminizmem i empoweremnetem jest jak palec w dupe przed kamerką sobie wkładasz, ale nie pokaz mody

Po czwarte nawet w tym artykule jest napisame, że kłopoty zaczęły się w 2019

Po piąte sam piszesz o atakach aktywistów, a ci jak wiemy zawsze sa wspierani ochoczo przez dziennikarzy. Jest ironia, że podajesz artykuł, który atakuje firmę za to, że osmiela się przywrócić swój ikoniczny szoł

Po szóste jest różnica miedzy pisaniem "jesteśmy inkluzywki", albo wklejaniem flagi lgbt na profilu twiterowym, a zatrudnianiem transów i grubasów. To pierwsze robią wszyscy dla świętego spokoju, a to i tak nic nei znaczy. To drugie aktywnie niszczy twoją markę. Markę, której targetem są kobiety aspirująca do czuci się piękną. Każdy ci powie, że Lizzo jest piękna, ale nikt nie chce byc do niej powrównywany

WolandWspanialy

@dolitd I o takie Hejto nic nie robiłem ! Argument - kontrargument. Wnioski każdy wyciąga sam. Gratki.

Tiruriru

@dolitd Dzięki za fakty z bibliografią i szacun za cierpliwość

GtotheG

Komentarz usunięty przez moderatora

KasiaJ

@GtotheG nie ma to jak życzyć komuś śmierci podczas dyskusji w internecie


Pokazujesz moralną wyższość, intelekt i fenomenalne argumenty

GtotheG

@KasiaJ a ty te swoje debilizmy, wiecznie oblezona twierdza, wysmiewanie sie z kobiet, ktore nie wygladaja jak modelki, jakies psychiczne odlamy lbgt, wiecznie chora polityczna propaganda. Straszne gowno produkujesz caly czas i lecisz na czarno, elo.

KasiaJ

@GtotheG nie podoba ci się mój content...więc mi zyczysz smierci? Ile ty masz lat?

Oczk

 I o takie Hejto nic nie robiłem ! Argument - kontrargument

@WolandWspanialy a dwa komentarze niżej

idź się zabij

XD


@GtotheG nikt nie każe Ci tu cytować artykuły branżowe czy wdawać się w poważne analizy (jak powyżej), ale to co napisałaś w skasowanym poście to zdecydowana przesada - proszę o przystopowanie

Sorokawojcie.ch

Feminizm i VS się trochę nie spina - przecież ten ruch jest kojarzony z paleniem staników

GrindFaterAnona

@Sorokawojcie.ch najpierw będą musiały kupić jakieś, żeby spalić. To tak jak z bojkotem Ciechana i wylewaniem piwa

RockmanZMorrowind

Ładni ludzie lepiej sprzedają niż nieładni, ot co

PanW

@RockmanZMorrowind Gdybym chciał pooglądać grube baby to bym stanął w kolejce w Biedronce albo poszedł na kebaba.

mordaJakZiemniaczek

Po mojemu to oni robili do tej pory pokazy dla facetów a teraz dorzucili pokazy dla kobiet. Na tych pierwszych można obejrzeć dupeczki a na tych drugich - bieliznę i jak leży na przeciętnej sylwetce. Nie ma się co spinać polityką firmy, która produkuje pstrokate majty.

KasiaJ

@mordaJakZiemniaczek "teraz dorzucili pokazy dla kobiet." - jako kobieta zaręczam ci, ze to nie są pokazy dla kobiet.

To tak jakby ktoś ci chciał sprzedać produkt, reklamując go tym panem poniżej. To nie działa, prawda?

fef2d493-a554-4061-899b-62e72b80859d
GtotheG

@mordaJakZiemniaczek dokladnie, byly to ekskluzywne prostytutki dla bogatych - hub do poznawania zon dla bogaczy. Nie ma to nic wspolnego z wygodna bielizna dla kobiet, na co dzien, a normalnych kobiet nie stac na tego typu ekstrawagancje z pokazow

Dacusx

@mordaJakZiemniaczek Jak nie lubię KasiaJ to tu się z nią zgadzam. Chcesz powiedzieć że grube kobiety, które nienawidzą na siebie patrzeć w lustrze chcą oglądać inne grube na wybiegu?

mordaJakZiemniaczek

@Dacusx pewnie masz rację, bo to Ty wybierasz i kupujesz swoją bieliznę. Jeśli więc tamte pokazy były dla nikogo, to chyba łyknęliśmy stunta PRowego, z którego bezczelnie szybko się wycofują

ramen

O takie VS nic nie robiłem!

GetBetterSoon

niemozliwe to jest, przeciez sila nabywcza turbolewakow jest przepotezna i nadaje kierunek temu zgnilemu kapitalistycznemu swiatu

WafelMaster

Mało mnie interesował temat, ale za dyskusje w komentarzach (z oczywistymi wyjątkami) szacun!

wrukwiony

Promowanie otylosci powinno byc karane. Obrzydliwe.

Zaloguj się aby komentować