Komentarze (28)

fadeimageone

Podziękuj Unii Europejskiej za przepisy.

Bank porusza się w granicach obowiązujących przepisów.

W przypadku braku wystosowania takich ankiet do ludzi to nomen omen KNF by mógł się do⁎⁎⁎ać do banku za brak respektowania przepisów przeciwko praniu "brudnych pieniędzy", podobną nadgorliwość ma Santander.

Błąd tego faceta polega na tym, że NIE ZNA PRAWA i nie dostosował się do tego, czego wymaga prawo.

Gdyby po prostu wypełnił ankietę (a podobno w korespondencji wisiała 3 miesiące) to by nie było "hurr durr bank odciął mnie od kasy."


Nieznajomość prawa nie usprawiedliwia zaniechania.

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@fadeimageone TO. Nie wiem jak w jego przypadku ale do mnie to z banku dzwonili, żeby przypomnieć, żebym taką ankietę wypełnił i bardzo wyraźnie mówili co się stanie jak tego nie zrobię.

Gamtaro2

@NiebieskiSzpadelNihilizmu i w jego przypadku na 100% też tak było tylko to pewnie jakieś cwaniaczki albo Janusze co potrafią tylko wupluć z siebie hurr durr jak on śmio mię pytać

fadeimageone

@NiebieskiSzpadelNihilizmu klient tego banku w tej sytuacji to ignorant i debil. zamykam dyskusję

d488739d-0f23-43c0-83bd-71b9654dbfa0
NiebieskiSzpadelNihilizmu

@fadeimageone no to w ogóle niech żre gruz... przez całe 2 dni, bo pewnie tyle trwa wypełnienie i przeprocesowanie tej ankiety. Ja rozumiem jakby mu odjebali ten dostęp do konta bez ostrzeżenia, ale to to już jest tylko i wyłącznie efekt jego wdupiemienia, a jak ktoś chce być debilem, no to cóż- szerokości zostaje życzyć.

MostlyRenegade

@Romanzholandii to są ogólnoeuropejskie przepisy. To raz.

Dwa: taką ankietę klienci wypełniają we wszystkich bankach jeśli zaczynają bawić się w produkty inwestycyjne.

Facet mógł normalnie wypełnić ankietę i mieć spokój zamiast rżnąć teraz głupa.

onpanopticon

@MostlyRenegade Z jednej strony tak, z drugiej nie do końca. Nie podoba mi się sam fakt, że bank, czyli instytucja prywatna, nabyła jakieś prawo do odcięcia kogoś od środków do życia. Bez sądu, bez komornika, bez wezwań, ot blokują. Zrozumiałbym możliwość nałożenia ograniczeń, czyli nie wypełniłeś to masz dostępne na jakiś czas do dyspozycji powiedzmy stawkę minimalną do wykorzystania. A nie, że pełna blokada i sobie bułki nawet nie kupisz. Zwłaszcza, że bank niespecjalnie sprawdza, czy akurat nie jesteś może na wakacjach, albo nie leżysz w śpiączce.


Takie przepisy same będą wpychać ludzi do dywersyfikacji miejsc trzymania kasy. Dokładnie odwrotnie niż chciałaby to Unia. Bo ja nie wiem od kiedy bank stał się kolejnym urzędem i to jeszcze takim, który sam może nakładać dotkliwe konsekwencje niedopatrzenia czy błędu. Bo wychodzi na to, że jak ciebie oszukam na gruby hajs, to dostanę mniejszą karę i możliwe, że nawet jej uniknę, a jak nie wypełnię jebanego papierka jakiejś prywatnej firemki, to mnie odetną od kasy, bo mnie karają przepisami dla jakiejś grupki przestępców i piorących miliony. Tak jak z przepisami o terroryzmie, stworzone by bronić przed jakimiś pojedynczymi szaleńcami, dotykają tysięcy uczciwych ludzi i dają pole do nadużyć ze strony zarówno instytucji państwowych jak i zwykłych prywatnych.

MostlyRenegade

@onpanopticon to jest wydumany problem. Facet nie poleciał na trzymiesięczne wakacje i nie leżał w śpiączce.

A jak chciał się bawić w inwestowanie, to powinien trochę liznąć przepisów albo przynajmniej przeczytać korespondencję z banku, a nie jęczeć potem, że "olaboga konta blokujo!". XTB też mnie pytało skąd mam pieniądze na inwestycje.


Citibank już od ponad roku mnie straszy blokadą usług przez przez nieaktualny dokument tożsamości, ale mam to w dupie. Pieniędzy u nich nie trzymam, a mam tam tylko kartę kredytową z której praktycznie nie korzystam.


Banki nie są jakimiś tam zwykłymi firmami. Z racji prowadzonej działalności obejmują je specjalne przepisy i obowiązki.

Ja bym się bardziej martwił tym, że bankom uchodzą na sucho znacznie grubsze tematy, jak wywoływanie krachów finansowych.

Orzech

@MostlyRenegade Govern me harder baby. Te ankiety są bez sensu

Pantokrator

@Orzech No są, ale to nie jest tak, że to sobie bank sam wymyślił. A ludzie chcą by trzymano ich za mordę, byle okradali somsiada i wyłudzona renta/wyższa lub wcześniejsza emerytura/800+/gigawysoka wypłata dla górniczego pasożyta wpływały na konto.

MostlyRenegade

@Orzech jeśli masz lepszy pomysł na walkę z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu, to śmiało zgłoś się do KE.

Orzech

@Pantokrator Ano

@MostlyRenegade Tak, bo gość który pracuje w jakimś januszeksie i dostaje 4000zl na rękę finansuje terroryzm i pierze brudne pieniądze. Govern me harder!

MostlyRenegade

@Orzech czyli po prostu tak sobie pier*dolisz nie mając pojęcia, o czym. I tak można.

Orzech

@MostlyRenegade Nie, po prostu krytykuję bezsensowne przepisy, a Ty chyba ich bronisz?

maximilianan

@Romanzholandii miałem tak w Szwecji. W apce miałem możliwość wypełnienia ankiety, ale przycisk "potwierdź" nie działał musiałem zadzwonić do ichniejszego urzędu, poczekać w kolejce i to załatwić. Zdążyłem w 14 minut i 50 sekund. Z doświadczenia wiem, że po 15 minutach by mnie automatycznie rozłączyło, nawet w trakcie rozmowy

fadeimageone

@maximilianan


Zdążyłem w 14 minut i 50 sekund. Z doświadczenia wiem, że po 15 minutach by mnie automatycznie rozłączyło, nawet w trakcie rozmowy

0f983486-7b9e-4b3e-a4bd-cfb9fd2d2ee4
maximilianan

@fadeimageone noms. Rozłączyło mnie tak kilka razy, narzeczona miała ten sam problem. Ktoś by pomyślał "wystarczy wysłać maila!" No to powodzenia w znalezieniu formy kontaktu innej niż telefon na jakiejkolwiek stronie swedbanku

jajesione

@Romanzholandii ja w ankiecie napisałem, że źródłem jest pranie brudnych pieniędzy z narkotyków i mi odblokowali

pacjent44

@jajesione szczerość zawsze popłaca

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@pacjent44 albo i nie. Śmieszki śmieszkami, ale ludzie sobie serio nie zdają sprawy z tego, że w bankach są całe działy tylko po to, żeby takie rzeczy sprawdzać. KYC, AML, monitoring transakcyjny i oni nie robią przez cały dzień nic innego jak weryfikacja transakcji i wniosków, które system im oflaguje. A jak się już za ciebie zabiorą, to raczej wątpię, że przejdą tłumaczenia "hehe to tak dla jaja pisałem hehe".

TheLikatesy

@Romanzholandii k⁎⁎wa prawo tego wymaga było czarno na białym, a typ to pewnie nagminnie ignorował, nie odbierał telefonu smsik z przypomnieniem cyk won, mail do spamu a potem k⁎⁎wa lament... już pomijam fakt ze ponowne odblokowanie dostepu do konta to 1-2dni dni roboty od dostarczenia ankiety... ale gównoburze trzeba kręcić xD


pewnie jakiś konfiarz co to myślał ze nikt mu nie będzie mówił jak ma żyć xD

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@TheLikatesy konfuch-freethinker xD

zielonkanazawsze99

@TheLikatesy wam komuchy nic nie przeszkadza i kazdy zakaz lubicie - oprocz zakazu aborcji xd

Marchew

@TheLikatesy To nie jest śmieszne.

U mnie przyszło JEDNO powiadomienie do appli mobilnej. Ale jedynie powiadomienie push które pojawiło się na ekranie telefonu (bez wchodzenia do appki). Po wejściu do appki, zarówno sekcja "powiadomienia", "informacje", "wiadomości" PUSTO, nic. Jakiś mail? Nie. SMS? Też nie. Dzień później znów powiadomienie push że zablokują. W appce w wszystkich zakładkach komunikacyjnych cisza. Dzwonię do konsultanta, po 30 min słuchania melodyjki dowiedziałem się że trzeba wejść w czwarte podmenu piątego podmenu, w najmniej oczekiwanym miejscu była sekcja o nazwie która nic mi nie mówiła, a po wejściu w nią było trzeba zaptaszyć "TAK", lub "NIE". Zapytałem się konsultanta, dlaczego to tak schowane, wystarczyłoby aby w sekcji w aplikacji banku "wiadomości", czy "powiadomienia" ta informacja wraz z instrukcją co i jak. Konsultant stwierdził że ludzie często z tym problemem dzwonią na infolinię

TheLikatesy

@Marchew oczywiście że to nie jest śmieszne, to jest w k⁎⁎wę przykre. Że ludzi rozkładają tak przyziemne i proste czynności... twoja historia nie trzyma sie kupy, bank cię informował miesiące temu ze będziesz musiał to zrobić bo inaczej zablokują, ale po prostu zlałeś temat i obudziłeś sie z łapą w sraczu.

TheLikatesy

@zielonkanazawsze99 czego tam jęczysz przegrywie?

Marchew

@TheLikatesy Miesiącami? Dostałem powiadomienie push którego treść nie była później widoczna w żadnej wiadomości w appce. Dzień później to samo. Drugiego dnia zadzwoniłem na infolinię aby się dowiedzieć jaki jest powód groźby zablokowania konta. Gdzie jest mój błąd? Że wykonałem telefon na infolinię dopiero drugiego dnia? Wykonałbym pierwszego, jednak infolinia jest czynna jedynie do 20:00.

Zaloguj się aby komentować