Składanka nagrań z ostatniego dronowania kacapskich lotnisk.
Ktoś wytłumaczy, co miały dać opony rzucone na samoloty? Poza działaniem jak rozpałka do grilla, bo to akurat widać.
#wojna #ukraina #rosja #lotnictwo
Składanka nagrań z ostatniego dronowania kacapskich lotnisk.
Ktoś wytłumaczy, co miały dać opony rzucone na samoloty? Poza działaniem jak rozpałka do grilla, bo to akurat widać.
#wojna #ukraina #rosja #lotnictwo
Opony podobno miały stanowić ochronę przed dronami. Potem z uwagi na rzadkie rozmieszczenie na samolotach które i tak przed niczym nie chroni pojawiła sie koncepcja że mają wprowadzać w błąd systemy automatycznego rozpoznawania celów. Ale możliwe że tu wchodzi kacapska bylejakość i faktycznie miały chronić ale kto by to przy każdym locie zdejmował i kładł z powrotem, z dołu i tak nie widać, weź Wania rzuć tam kilka na odpierdol i chodź bo samogon wietrzeje. Za tą wersją przemawia to że niektóre były faktycznie całe pokryte tymi oponami (pewnie te co nie latają) a na niektórych tylko po kilka-kilkanaście. Tak czy tak główny rezultat to dodatkowe paliwo do jarania orkowej floty.
@Kronos U Zychowicza ostatnio byla tez teza, ze polozone na skrzydlach sa balastem, ktory zmniejsza odksztalcenia pod wplywem wiatru, co skutkuje mniejszymi mikrouszkodzeniami.
Na samym początku jak zaczęło się dronowanie rosyjskich i białoruskich lotnisk (przywołuje tutaj akcje uszkodzenia rosyjskiego samolotu A50 z początku 2023 kiedy stacjonował pod Mińskiem) to używano niewyspacjalizowanych dronów i stosunkowo małych ładunków. Tamte ataki bardziej dziurawiły samoloty odłamkami niż eksplozjami i opony mogły zwiększyć szanse przetrwania takiego ataku. Ale
było post niżej https://www.hejto.pl/wpis/cale-nagranie-ze-specjalnej-operacji-quot-pajeczyna-quot-mozna-nacieszyc-oczy-ht ehhh
@Ciuplowski Wujcio GPT
Tak, to ciekawe i niecodzienne zjawisko. Rosjanie rzeczywiście zaczęli rozkładać opony samochodowe na skrzydłach i kadłubach bombowców strategicznych Tu-95 na lotniskach – m.in. po ukraińskich atakach dronami. Istnieje kilka logicznych hipotez (niepotwierdzonych oficjalnie), które eksperci rozważają:
Opony mogą działać jako:
rozproszenie ciepła i kształtu – zmniejszenie sygnatury termicznej lub wizualnej (dla kamer optycznych w dronach).
tarcza rozpraszająca uderzenie – opona mogłaby częściowo pochłonąć energię małego ładunku wybuchowego i zminimalizować uszkodzenia skrzydła.
Opony mogą zaburzać rozpoznawalność samolotu:
dla dronów zwiadowczych,
dla satelitów (obniżenie kontrastu kształtu samolotu na tle betonu).
W przypadku ataku rakietowego lub dronowego, opony mogą zadziałać jako rozpraszacz odłamków, minimalizując wtórne uszkodzenia.
To może być po prostu tania, szybka i dostępna forma "pancerza", nawet jeśli tylko psychologiczna – pokazująca "coś robimy", szczególnie w obliczu ograniczonych zasobów obrony przeciwlotniczej na zapleczu.
Rosja mogła rozmieścić opony również celowo, by:
zmylić przeciwnika co do statusu samolotów (czy są aktywne, czy atrapą),
odwrócić uwagę lub analizę wywiadowczą.
Podsumowanie:
Najprawdopodobniej chodzi o prowizoryczne środki ochrony przed dronami – być może opony mają ograniczyć skuteczność precyzyjnych uderzeń. Choć wygląda to prymitywnie, w realiach wojny często liczy się każde możliwe zabezpieczenie.
@DirtDiver No i widzisz jak to AI kłamie i zmyśla? Żadna odpowiedź nawet nie ociera się o prawdę.
@redfred Nie, to Twoja wersja wuja się trzyma
Czy ja dobrze widzę że było lądowane na conajmniej dwóch radarach w tych ruskich avacsach? Czy to jakiś mniejszy model?
Eliminacja naprężeń do podmuchów powietrza podobno.
Ta akcja to absolutny majstersztyk
Zaloguj się aby komentować