@libertarianin ale to że Polonez był projektowany przez postsowiecki kraj nie czyni go limuzyną, czy autem sportowym, kiedy an świecie latały Audi, Mercedesy, BMW, Ferrari, czy Lancie...
A stealth to technologia już wykorzystywana w latach 60ych, czyli - uwaga - 60 lat temu...
SR-71 oblatany w 1964 to pierwszy konkretny przykład z redukcją RCS z 170 m2 do 10 m2~, czyli do poziomu obecnie nadal używanych samolotów, uznawanych za nowoczesne, ale bez konkretnych cech redukujących odbicie radarowe.
Potem F-117 to już jest "nowoczesny" Stealth - oblatany w 1981 roku, czyli 44 lata temu. Cytując za wiki:
Kształt samolotu (wykonany z dwuwymiarowych płaskich powierzchni) w znacznym stopniu przyczynia się do jego stosunkowo niskiego przekroju radarowego, wynoszącego około 0,001 m2 (0,0108 stopy kwadratowej). Aby zminimalizować sygnaturę w podczerwieni, ma nieokrągłą rurę wydechową, która miesza gorące spaliny z chłodnym powietrzem otoczenia i nie ma dopalaczy; jest również ograniczony do prędkości poddźwiękowych, ponieważ przekroczenie bariery dźwięku spowodowałoby oczywisty boom dźwiękowy, który zwiększyłby zarówno jego ślad akustyczny, jak i podczerwony.
Także nie nazywajmy ziemniaków poziomkami.
Poza USA nikt nie ma Stealth i próby przypisywania tej technologii (a nawet "cech" tej technologii) innym samolotom to jest nierozumienie tematu i rozmywanie pojęcia.