@GrindFaterAnona jestem daleki od stawiania mitycznego prawodawcy w roli nieomylnego bytu, którego decyzji nie wolno kwestionować.
Pisząc o pojemności 250cm3, moim zdaniem mocno hiperbolizujesz, tylko po to żeby było bardziej po twojemu. Tak zgadzam się że na początku i na takich zasadach mocne maszyny nie powinny być dostępne.
Piszesz o większej mocy.
Zaglebiajac się w technikalia, przy prostych założeniach, że motocykl o pojemności 125cm ma moc mniejsza niż 15KM, mało który motocykl w tych pojemnościach przekracza w ogóle 13KM, to zwiększając moc o te 20 - 40% nadal nie przekroczysz 20KM, w tych wydajniejszych maszynach może się zbliżysz do tej wartości, w większości przypadków nadal będą to okolice 17KM przy pojemnościach 150 - 175cm3.
Przy 125cm3 Vmax rzadko kiedy przekracza 100km/h.
Jest to zazwyczaj prędkość zbliżona do tirów.
Przy 150 - 175cm3 Vmax może uda się dopchać do 110 - 115km/h. To pozwala się od takiego tira oddalić, a przy wyprzedzaniu, skrócić czas bycia w jego martwej strefie, albo pozwolić żeby to on nie wyprzedzał Ciebie, dzięki temu też w tej martwej strefie nie jesteś.
Piszesz jakby to była nie wiadomo jak wieksza moc - moim zdaniem nie jest to coś co sprawi że maszyna będzie trudniejsza do prowadzenia niż 125cm3, a pozwoli zmniejszyć ryzyko z tirami, których u nas na drogach nie brakuje, I to wcale nie musi być ekspresówka.