Komentarze (25)

Heyto

Niestety, tego filmu nie obejrzą Ci co powinni.

PanKracy69

@Heyto probowalem tłumaczyć to takiemu dzbanowi @Macer bo twierdził ze w sumie nic się nie stało, wypadek jak wypadek i potem jeszcze coś stękał ze droga jest od zapi***ania a jak ktoś jest przeciwko to „boi się prędkości” jeszcze próbował mi wmówić ze w uk czy USA gdzie wszyscy jada potulnie 65-70 mil na godzine na autostradzie, normalne jest zapieprzeanie 160 mil jak ja jeżdżę od 15 lat w tych krajach i nigdy nikogo takiego nie widziałem bo od razu cię zgarniają i idziesz pierdziec słodkie bączury w pasiak. polactwo to najgorsza choroba umysłowa niestety. Najgorsze jak wyjedzie takie coś z Podkarpacia na zmywak i robi kwas za granica, a potem ludzie maja obrzydzenie do polaczkow.

citronaydo

@PanKracy69 No i @Macer ma racje dzbanie, polska w ostatnich dziesięciu latach nie odbiega w statystykach śmiertelnych od reszty europy polaczku.


"Trzy czwarte (76%) ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w całej UE to mężczyźni - ta proporcja pozostaje praktycznie niezmienna od 2010 r. i jest podobna we wszystkich krajach UE."


https://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/society/20190410STO36615/statystyki-smiertelnosci-na-drogach-w-ue-infografika

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@citronaydo "statystycznie" to ty i koń macie po 3 nogi.

redve123

@citronaydo W Polsce w 2020 r. wskaźnik wyniósł 65 śmiertelnych ofiar wypadków drogowych na milion mieszkańców.

Dane z https://transport.ec.europa.eu/background/2020-road-safety-statistics-what-behind-figures_en

EU 2020 average fatal car acidents: 42 per capita

Na tym samym wykresie jest też Polska z tymi samymi 65 ofiarami per capita, więc dane źródłowe z twojego linku prawdopodobnie nie odbiegają od tego.

42 vs 65

polska w ostatnich dziesięciu latach nie odbiega w statystykach śmiertelnych od reszty europy polaczku

takie różnice śmiertelności nie mieszczą się w granicy błędu (chyba że przyjmiemy odchylenie standardowe od rzeczywistej liczby ofiar na poziomie ~15 ofiar śmiertelnych, ale nikt tak dużego odchylenia nie przyjmuje)


"Trzy czwarte (76%) ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w całej UE to mężczyźni - ta proporcja pozostaje praktycznie niezmienna od 2010 r. i jest podobna we wszystkich krajach UE."

A to luzik. W Polsce może i umiera w wypadkach drogowych około 49 mężczyzn, ale to nie problem bo w Szwecji umiera 14, a to taki sam procent

6df61b88-96f1-4232-8fbf-39f6b01bdad6
stary-czlowiek

Tłok na dwóch pasach w jedną i w drugą. Jedzie husarz dżipem. Wyprzedza gdzie się tylko da, zapier-dala i ryzykuje, zakręty, przejścia dla pieszych. Jakieś 30min później jest ~10 aut bliżej celu. Zostało jakieś ~20 do wyprzedzenia , ale biedak nie zdąży bo oto zbliżamy się do rozjazdu i obwodnicy. Kilka kilometrów dalej widzę jak zjeżdża z obwodnicy. Pewnie musi być mu ciężko. Może spieszył się do szpitala psychiatrycznego?


Taki to obraz na polskich drogach. Powinniśmy brać przykład z Austriaków. Tam pełna kulturka. Jest ograniczenie do 100tki to nawet sebix w 500konnym bmw jechał jak inni. Koniec ograniczenia i wtedy sobie przycisnął.


Ryzykujesz życie innych ludzi? Powinna być sroga kara. Taka, proporcjonalna do zamożności, żeby ludzie wybili sobie z głowy zabawę w kierowców rajdowych.


Rok temu zginął dzieciak na przejściu, bo ograniczenie w terenie zabudowany do 50 jest przecież dla "przepisowych lamusów".


Brawo my!

szczekoscisk

Kurde materiał fajnie zrealizowany ale treść leży. Autor sugeruje że rozwiązaniem problemu są niższe limity prędkości mimo że sam przedstawia n przypadków łamania przepisów i zapier*. Czyli to nie limity są winne a łamanie przepisów. Czyli pierwsza część materiału też wypada słabo bo jednak pisiory znacząco podnieśli taryfikatory za przekroczenie prędkości, wyprzedzanie na pasach itp.

VanQuish

@szczekoscisk Autor sugeruje rozwiązanie wprowadzone w innym kraju, które działają w tandemie, a nie jako jeden element. Skoro działają i inne kraje je wdrażają.

Tom.Ash

@VanQuish  możesz podać te kraje które wdrożyły szwedzkie limity prędkości?

jerekp

Bo to jakiś zamordysta, pewnie Razemek.

GrindFaterAnona

Daj spokój, to jak jeżdżą p0lacy to jest tragedia. Wróciłem właśnie z Hiszpanii, gdzie można by się spodziewać, że południowcy to wiadomo, jeżdżą byle jak. Ale jest ograniczenie na ekspresówce czy autobanie 80 to wszyscy tyle jadą. A w chlewie? Mam wrażenie, ze jako jedyny przestrzegam przepisów. Jadę zgodnie z ograniczeniami to dosłownie nikt nie jedzie za mną. Wyprzedzają mnie kierowcy zawodowi: taksówki, dostawczaki, nawet tiry. I to na przejściu dla pieszych bez sygnalizacji, przez dwa pasy ruchu, na ograniczeniu do 50 km/h i to zapierdalając grubo ponad limit. NAGMINNIE. to jest kurwa dramat. Dlaczego policja nie jezdzi tymi swoimi tajniackimi samochodami z fotoradarem taką Wiślanką na przykład i nie łapie tych bandytów? Żyła złota dla nich. A spróbujcie przejść przez taką drogę, nawet na tych pasach. Śmierć gwarantowana.

marianmarcin

@GrindFaterAnona to chyba mało po tej Hiszpanii jeździłeś, bo lokalsi zapierdalają po krajówkach aż ciężko za nimi nadążyć. W Grecji jest totalna dzicz, a na samej Krecie jest dwa razy więcej śmiertelnych wypadków na liczbę mieszkańców niż u nas. Moim zdaniem u nas wcale wielkiej tragedii na drogach nie ma w porównaniu do innych jak niektórzy sądzą. Chyba że patrzymy na Skandynawię, ale oni są w ogóle jacyś śnięci

GrindFaterAnona

@marianmarcin tak, mało. ledwo jakieś 1000 km. I to widziałem. być może taki region.

Po Polsce też jakoś dużo nie jeżdżę ale wystarczająco, zeby zauważyć, że limit prędkości w tym kraju to tylko taka orientacyjna wartość na wypadek wyjątkowo kiepskich warunków na drodze.

Piotr_Chlopas

@GrindFaterAnona To polecam pojeździć po Nowym Yorku, tam dopiero jest bryndza, każdy jedzie jak chce, kierunkowskazy jak u naszym beemiarzy, czyli nieużywane. Nie umiałem się odnaleźć przez kilka dni. U nas w porównaniu z nimi jeździmy bezpiecznie a wyjedź gdzieś poza miasto to zobaczysz jak szybko porusza się duże amerykańskie auto. Bez porównania z naszymi piździkami po 4 właścicielu.

GrindFaterAnona

@Piotr_Chlopas to ze gdzieś jezdzą jeszcze gorzej nie sprawi, ze mniej osob zginie u nas na drogach

Piotr_Chlopas

@GrindFaterAnona Nie sprawi też, że będzie więcej, najwięcej wypadków powodują młodzi, brawura, popisy i tragedie.

sebie_juki

> a na samej Krecie jest dwa razy więcej śmiertelnych wypadków na liczbę mieszkańców niż u nas


@marianmarcin bo powodują je turyści, w tym polactwo

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@GrindFaterAnona bo masa ludzi w Polsce traktuje ograniczenie prędkości jak sugestię, albo wręcz prędkość minimalną. I tego się niestety nie zmieni ani łatwo, ani szybko, bo trzeba by zacząć karać kierowców faktycznie tak jak na zachodzie czyli pewność wpadki praktycznie 100% plus mandat od procentu zarobków, gdzie cwaniak się 10 razy zastanowi, czy zapierdalać i tracić na mandat miesięczne wynagrodzenie, a nie jak teraz wygodne kluchy pochowane w znanych od lat miejscówkach i mandat taki, że po kieszeni dostają tylko co najwyżej biedni, a jak jesteś bogaty to się z tego śmiejesz i zapieprzasz, bo dla ciebie to jest jak splunięcie.

ramzes

@GrindFaterAnona Znajomy po powrocie z Albanii odwrotnie, nie powie złego słowa na polskich kierowców.

GrindFaterAnona

@ramzes w Albanii fakttcznie jest kaszana ale lepiej rownac w gore

emdet

@spodwody film fajny i potrzebny. Tylko zwiększanie kwot mandatów i obniżanie dozwolonej prędkości w ŻADEN sposób nie poprawi bezpieczeństwa, jeśli nie będzie należycie kontrolowane.

W pierwszej kolejności należy się zająć egzekwowaniem istniejących przepisów, a dopiero później, w razie potrzeby, ich zaostrzaniem. Inaczej nie ma to sensu.


BTW, w tuningowaniu sportowych samochodów (choć sam może wielkim fanem nie jestem) nie ma nic złego - tak długo oczywiście jak spełniają przepisy pozwalające na bezproblemowe przejście badań technicznych. To kierowcy jeżdżą szybko, a nie szybkie samochody.

matips

@emdet No bo przepisy zmienia się łatwo, a struktury egzekwujące ich stosowanie organizuje się dużo trudniej.

HmmJakiWybracNick

@emdet Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś. Dodam tylko, że w filmie były przykłady ludzi łamiących świadomie i celowo przepisy, a zaproponowane jest "ukaranie" wszystkich kierowców nowymi ograniczeniami prędkości XD

ramzes

@spodwody Jedna sprawa, to to jak jeżdżą kierowcy, ale ważniejsze moim zdaniem jest to, że piesi nie patrzą przechodząc przez drogę.

Zaloguj się aby komentować