@LukB lepiej nie zostawiać tam, gdzie nie musisz - w większości układów masz linki, które z wiekiem się wyciągają i nie ma co przyspieszać ich zużycia, do tego jeśli auto ma bębny, to ręczny będzie miał tendencję do przymarzania w zimie, jeśli tarcze to niby mniej, ale też może się "skleić" klocek do tarczy i zostanie po tym ślad.
Z drugiej strony ręczny jest po to, żeby z niego korzystać więc też nie ma co popadać w paranoję. Na równym zostawić na biegu/P, na spadku zaciągnąć ręczny, klocek też nie zaszkodzi ale jeśli musiałbym podkładać klocek w miejscu gdzie parkuje to pewnie ręczny też bym zaciągał. Jak jest sprawny to nie trzeba też go zaciągać do ostatniego ząbka, na siłę. Wymiana linek w niektórych przypadkach bywa naprawdę upierdliwa, no ale też linki nie wyciągają się po 3 latach nawet jakby ktoś zaciągał ręczny codziennie - oczywiście dzisiaj mamy też inne układy, auta same zaciągają sobie ręczny po zaparkowaniu i tam już nie ma linek, itp itd. Ale co do zasady jak jest zbędny, to go nie zaciągam.