@Oczk witam techno sceptyka. Wielu rzeczy już nie dawało się kiedyś zrobić a jednak istnieją. I tak, pomarzyć dobra rzecz - i może to jest właśnie pole do popisu w zrobieniu czegoś nowego? Koszt opracowania, przetestowania, homologacji, zmian w prawie na pewno byłby spory, a to jest tylko luźny pomysł
Dlaczego dane GPS? Bo najłatwiej tego użyć bez podpinania się pod auto tak jak policyjne fotoradary. A że zawodne? No cóż, może popracować nad niezawodnością - minimalna do pomiaru ilość zafiksowanych satelitów, powtarzalne pomiary w jakimś odstępie czasu itp. Jak warunki nie są spełnione to nie ma pomiaru, nie oczekiwałbym 100% skuteczności. W przypadku analizy obrazu bardziej miałem na myśli wskazanie mierzonego pojazdu i zaznaczanie go na ekranie, mierzenie jego prędkości na podstawie np. mijanych obiektów to na razie fantastyka. Jakość wykonania i parametry kamery - no właśnie chodzi o to, żeby to nie było dowolne gówno kupione z Ali za 99,99 tylko atestowany, przetestowany sprzęt o dobrych parametrach. W przypadku dalmierza laserowego tak jak przy GPS - kilka powtarzalnych pomiarów. "Analiza nagrań po wysłaniu na serwer przy użyciu AI" - chodziło o "analiza nagrań przy użyciu AI po wysłaniu na serwer", zły szyk zdania. Ostateczną decyzję podejmowałby człowiek, tu bardziej miałem na myśli wykorzystanie AI do eliminowania sytuacji ewidentnie wątpliwych, np. wskazanie 2 aut, jakiejś przeszkody na drodze itp.
Ale może da się jeszcze inaczej - po co się bawić w jakieś fantastyczne urządzania jak napisałeś. Może zwyczajnie montować w każdym aucie czarne skrzynki. Pozycja (tak znowu GPS), prędkość z kół (tak wiem, różne rozmiary opon mogą być)