Ubrany w pustynny kamuflaż Hayes M1030-M1 to w rzeczywistości Kawasaki KLR650 z silnikiem przystosowanym do zasilania paliwem przeznaczonym do celów wojskowych. Stworzony przez firmę Hayes Diversified Technologies (HDT) z Hesperia w Kalifornii. Motocykl jest zgodny z wymaganiami NATO (wszystkie pojazdy organizacji muszą w czasie pokoju jeździć na oleju napędowym lub biodieslu, a w czasie wojny na paliwie lotniczym lub nafcie JP8. Wymagania te oznaczają, że wszystko co ma silnik: od wozów transportowych, przez jeepy, po odrzutowce, ma zużywać to samo paliwo, co zmniejsza zamieszanie związane z dostarczaniem i transportem różnych rodzajów paliw.)
Dlatego amerykańskie motocykle wojskowe musiały jeździć na oleju napędowym.
Podobnie jak w przypadku innych środków transportu używanych w armii, HDT M1030-M1 musiał spełniać rygorystyczne wymagania US Army. Wymagania stawiane takim pojazdom: musi przepłynąć strumienie o głębokości dwóch stóp, posiadać światła zaciemniające, a zasięg na zbiorniku paliwa musi wynieść 400 mil.
Pojemność silnika 650 cm3
Moc 30KM
Masa własna 177kg
Lata produkcji 2004-2008
#motocykle #motoryzacja #ciekawostki