Jakie gry zyskują na funkcji AMD FSR z kartą RX 7700 XT?
Artykuł sponsorowany

Jakie gry zyskują na funkcji AMD FSR z kartą RX 7700 XT?

hejto.pl

Technologia AMD FidelityFX Super Resolution znacząco poprawia wydajność gier na kartach graficznych z serii Radeon, oferując inteligentne skalowanie obrazu bez większej utraty jakości wizualnej. Karta RX 7700 XT z architekturą RDNA 3 wykorzystuje zarówno FSR 2.0, jak i najnowszy FSR 3 z generowaniem klatek. Właściwy dobór gier wspierających te technologie może podwoić liczbę klatek na sekundę w wymagających tytułach.


Które gry AAA najbardziej zyskują na FSR 3?

Cyberpunk 2077 stanowi jeden z najbardziej spektakularnych przykładów korzyści płynących z wykorzystania FSR na kartach Radeon. Bez aktywnej technologii skalowania RX 7700 XT osiąga około 46 FPS w 1080p z aktywnym ray tracingiem na średnich ustawieniach. Włączenie FSR 3 z generowaniem klatek podnosi wydajność do imponujących 75 FPS w tej samej rozdzielczości. W rozdzielczości 1440p przyrost jest równie znaczący - z natywnych 35 FPS do 53 FPS z FSR, co czyni grę znacznie bardziej płynną. Problem polega na tym, że ray tracing w tym tytule pozostaje bardzo wymagający dla kart AMD, ale FSR skutecznie niweluje straty wydajności.


Forspoken prezentuje jeszcze bardziej imponujące rezultaty wykorzystania FSR 3, osiągając nawet trzykrotny wzrost wydajności w niektórych scenariuszach. AMD demonstrowało wzrost z około 40 FPS do ponad 120 FPS w rozdzielczości 4K z włączonym ray tracingiem i FSR 3 w trybie Performance. Ta gra została specjalnie zoptymalizowana pod technologie AMD, co przekłada się na doskonałą jakość generowanych klatek oraz minimalną latencję. RX 9070 oferuje jeszcze lepsze rezultaty, ale RX 7700 XT pozostaje doskonałym wyborem dla tych gier.


Jak FSR wpływa na gry z ray tracingiem?

Marvel's Spider-Man: Miles Morales z włączonym ray tracingiem na bardzo wysokich ustawieniach osiąga około 63 FPS na RX 7700 XT bez FSR w rozdzielczości 1440p. Aktywacja FSR 2.0 w trybie Quality może podnieść wydajność do około 80-85 FPS przy zachowaniu większości detali wizualnych. Refleksje na powierzchniach budynków oraz realistyczne oświetlenie ulic Nowego Jorku pozostają płynne dzięki inteligentnej technologii skalowania. Resident Evil 4 z ray tracingiem na wysokich ustawieniach prezentuje podobne korzyści, gdzie FSR pozwala na utrzymanie 60+ FPS nawet w najbardziej wymagających scenach. The Last of Us Part I wykorzystuje FSR do zapewnienia kinematograficznych wrażeń przy zachowaniu wysokiej jakości wizualnej. Dying Light 2 z aktywnym ray tracingiem i FSR oferuje znacznie płynniejszą eksplorację nocnego miasta zombie. Karta Radeon serii 7000 szczególnie dobrze współpracuje z FSR w grach wykorzystujących RDNA 3-optymalizowane śledzenie promieni.


Hogwarts Legacy stanowi interesujący przypadek, gdzie FSR pomaga osiągnąć stabilne 60 FPS w rozdzielczości 1440p na wysokich ustawieniach bez ray tracingu. Zamek Hogwart z setkami świec oraz magicznych efektów wizualnych wymaga znacznej mocy obliczeniowej, którą FSR skutecznie wspomaga. STAR WARS Jedi: Survivor z FSR 2.0 oferuje płynną walkę mieczem świetlnym oraz spektakularne sekwencje akcji w wysokiej rozdzielczości. Forza Horizon 5 z ray tracingiem Extreme wykorzystuje FSR do zapewnienia 60+ FPS podczas szybkiej jazdy po malowniczych krajobrazach Meksyku. Call of Duty: Modern Warfare 2 z FSR pozwala na konkurencyjne granie przy zachowaniu wysokiej jakości wizualnej w trybie multiplayer. Overwatch 2 osiąga ponad 200 FPS z aktywnym FSR, co jest idealne dla graczy e-sportowych preferujących maksymalną płynność.


Które technologie FSR działają najlepiej z RX 7700 XT?

FSR 3 z generowaniem klatek oferuje najspektakularniejsze przyrosty wydajności, średnio podwajając liczbę FPS w obsługiwanych grach. Lista ponad 60 gier wspierających FSR 3 obejmuje popularne tytuły jak Dragon's Dogma 2, EVERSPACE 2, Gray Zone Warfare oraz House Flipper 2. Najnowsze aktualizacje dodały wsparcie dla Senua's Saga: Hellblade II, Still Wakes the Deep oraz The Thaumaturge. Nadchodzące tytuły jak Concord, Creatures of Ava, Farming Simulator 25 oraz inZOI również otrzymają wsparcie FSR 3. Technologia działa najlepiej gdy gra osiąga minimum 60 FPS przed aktywacją generowania klatek, dlatego warto dostosować ustawienia graficzne. AMD Anti-Lag+ zintegrowany z FSR 3 minimalizuje dodatkową latencję wprowadzaną przez generowanie klatek. Funkcja Native AA w FSR 3 pozwala na włączenie generowania klatek bez skalowania rozdzielczości, oferując lepszą jakość obrazu.


Radeon Super Resolution (RSR) działa na poziomie sterownika, oferując korzyści FSR w tysiącach gier bez konieczności wsparcia ze strony deweloperów. RSR wykorzystuje algorytmy FSR 1.0 do skalowania obrazu z niższej rozdzielczości renderowania do wyższej rozdzielczości wyświetlania. Technologia wymaga uruchomienia gry w trybie pełnoekranowym i współpracuje z kartami RX 5000 oraz nowszymi. Funkcja HYPR-RX łączy RSR z Radeon Boost oraz Anti-Lag+ w jednokliknięcowy profil wydajności.


#gry #komputery #technologia

hejto.pl

Komentarze (17)

pokeminatour

Planowałem kupić Rx 7700 XT myśląc że spadnie do jakichś 1400zl po premierze RX 9060 XT. Okazało się że nie spadł, ma podobną cenę jak nowszy RX który ma więcej ram, mniejsze zużycie energii i nowszy FSR.

Marchew

@pokeminatour RX 7000 z uwagi na lipne FSR 3 nie ma sensu zakupowego. Strzelaj na RX 9000 lub RTX.

ciri0x5a

Wymienilem rtx2060 na tego radka oraz ryżego 2600 na 5700x jakis rok temu. Ostatnie zycie b450...

Bylem bardziej niz zadowolony. To, co dzieje sie z grafikami od ostatnich kilku lat to cyrk. Kiedys za tysiaka mialo sie topowa kartę, teraz czuje ze 1700 za low mid tier to był bardzo dobry deal.

Eh, tanio juz bylo.

eloyard

@ciri0x5a

Kiedys za tysiaka mialo sie topowa kartę


Ehhh, mordo, przypomniałeś mi moją nieodżałowaną 8800GT. 8 stów z hakiem i długie lata zadowolenia.

sranko_csv

@ciri0x5a ja też śmigam na 5700x, do tego rtx 3060 12GB - gry w 1440p chodzą jak miód. Oczywiście mowa o tych grach które są dobrze zoptymalizowane - resident evil 8 np.

NiebieskiSzpadelNihilizmu

@eloyard co prawda nie tysiak a dwa ale do dziś katuję gtx 1080. Jasne- powoli już zaczyna mówić że ma dość, max na co w ogóle mogę liczyć to mid o ile w ogóle tytuł ruszy... ale dalej działa. 2 tysiące i tyle lat od premiery wszystko działało, bo to byl prawie top-top tier. Wyżej już tylko titany były. Dziś jak kupisz rtxa za 2k to możesz liczyć na jakiś low-end z aspiracjami do mida, który już na start bedzie sapał na średnich ustawieniach jak nie włączysz dlssa

Catharsis

@ciri0x5a Tysiak za topową kartę? Kiedy to było niby bo ja ponad 10 lat temu kupowałem za tysiaka GTX 960 który w żadnym momencie nie był topowy xD.

Legendary_Weaponsmith

@Catharsis pan jest jeszcze młody

Fly_agaric

@ciri0x5a Hehehe. Używam RTX2080ti , który już trochę na monitorze UWQHD nie wyrabia. Rozglądałem się za cenami RTX4070s, który byłby najmniejszym sensownym przyrostem i przeżyłem szok, jak ogromne pieniąchy trza zapłacić za tak mały przyrost wydajności.

Gdzie te czasy, jak mi się topowe karty za 1000PLN wydawały zbyt drogie...

Marchew

@NiebieskiSzpadelNihilizmu Pamiętam czasy kiedy RTX 4070 był za około 2000 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zuorion

@Catharsis np. 17 lat temu, GeForce 9800 GTX 299$ MSRP.


Dziś jak kupisz rtxa za 2k to możesz liczyć na jakiś low-end z aspiracjami do mida

@NiebieskiSzpadelNihilizmu za 2k jest 5060 ti 16gb (lub z okazja 5070 za 2,2k) czyli najtańsza karta warta zakupu, bo niżej już w chwili premiery będzie brakować VRAMu, nie mówiąc już o wydajności.

Jim_Morrison

Jeśli nie jest to przynajmniej Fsr4 to nie ma o czym w ogóle rozmawiać.

musimury

@Jim_Morrison bo to jest reklama, zeby zapasy magazynowe schodzily, bo juz jest generacja wyzej...

Catharsis

To zdjęcie pokazuje faceta który sobie gra i jego kobietę która stoi nad nim i z wyrzutami mówi "znowu grasz w te swoje gry?" xD.

DKK

Zawsze byłem sceptyczny do tych hypowanych technologi, ale ta naprawdę działa.

Marchew

@DKK Każda technologia musi dojrzeć.

Tutaj co prawda działa, ale wciąż czekam na czasy kiedy upscaling stanie się częścią DX czy tam vulcana. Będzie dostępny jako ficzer bez względu producenta GPU. Obecny pluginy do silników gier to patologia. Trzeba dodać FSR, XeSS, DLS, zaraz pewnie coś od ARM, a za pół roku patcha do gierek bo nowa wersja DLSS....

Zaloguj się aby komentować