Heroes of Might and Magic: Olden Era - moje wrażenia
hejto.plPostanowiłem napisać coś więcej o nowym Herosie Olden Era:
-
Przede wszystkim to nie musicie tego czytać
i możecie samemu sprawdzić jak to wygląda, bo demo jest do ściągnięcia ze Steama za darmo i nie ma limitu czasu ani poziomów etc. co jest bardzo miłą rzeczą ze strony twórców (można powiedzieć, że w pewnym sensie mamy dostęp za darmo do (nie)pełnej gry). Taki niby early acces i wiadomo, że są pewne rzeczy do dopracowania, ale całkiem nieźle już to wygląda. Ja nie miałem żadnych crashy, błędów itd. 
-
Info dla tych co właśnie ściągają demo ;):
-
warto przejść samouczek, bo niektóre elementy są nowe (te omówię dalej w tekście).
-
W najnowszym patchu twórcy usunęli przez przypadek skrót klawiszowy kończący turę (E), ale już obiecali to naprawić.
-
Warto ustawić tryb wyświetlania (czy jakoś tak) w ustawieniach na kontrastowy. Jest dużo czytelniej.
-
Oprócz tego klawiszem (ALT) podświetlacie interaktywne obiekty na mapie (a też pokazuje wam ile produkujecie zasobów i złota dziennie).
-
Skrót do księgi czarów zwanej tu Grymuarem to (B)
-
Pomijanie tury to (SPACJA), a czekanie (W)
-
Na razie jedyne mapy to takie generowane losowo
-
-
Dobrze, teraz w skrócie moje wrażenia dla niecierpliwych ;):
-
Gra się fajnie
-
Czuć klimat trójki (niektóre dźwięki i obiekty na mapie są niemal żywcem przeniesione z niej)
-
Jednak ogólnie powiedziałbym, że to połączenie trójki i piątki
-
Grafika trochę jest dziwna, nieczytelna, ale da się do niej przyzwyczaić
-
-
Jak zapewne widzieliście na screenie wyżej mamy dostęp do 4 różnych frakcji (z planowanych 6, ale z tych 2 dodatkowych pojawiają się jednostki jako neutralne)
-
Świątynia
-
Nekropolia
-
Loch
-
Schizma
-
-
Dla mnie Schizma trochę jest dziwna (jakieś tam magiczne istoty z głębi oceanu) i bardziej widziałbym tutaj Fortecę znaną z trójki. Schizma mogłaby zostać dodana w dodatku.
-
W pozostałych zamkach znajdziecie znajome jednostki, ale oczywiście zostały przeprojektowane, dodane inne zdolności. Nie jest to kalka z trójki czy piątki i za to w sumie plus.
-
Mamy w demie dostęp do 3 trybów gry
-
Arena - szybki tryb, w której wybieramy umiejętności, wyposażenie i armię i od razu wchodzimy w tryb walki z przeciwnikiem
-
Klasyczny
-
Pojedynczy bohater - jak klasyczny, ale każdy ma tylko jednego bohatera i nie można tworzyć więcej - dla mnie super opcja, fajnie, że się pojawiła, bo nie lubię mieć dużo bohaterów, dużo zamków i się z tym bawić

-
-
Jak sami widzicie jest od razu w demie język polski, więc duży plus dla twórców (ale biorąc pod uwagę popularność Herosów w naszej ojczyźnie to nie mogło być inaczej
) -
Teraz wrzucę parę screenów (i jeszcze powiem o jednej sprawie, bo zapomniałem - mapy na razie są generowane losowo, działa to całkiem nieźle, ale nie idealnie - czasem generuje za dużo budynków, które podnoszą jedną umiejętność i potem w połowie gry mamy już wszystkie umiejętności wymaksowane)




-
Gdy ulepszamy mury możemy wybrać jedno z 3 ulepszeń

-
A teraz fajna nowość wg mnie - oprócz budowania nowych budynków mamy coś takiego jak punkty prawa, które generujemy. Punkty prawa pozwalają nam uchwalić dane prawo - np. zwiększające ilość jednostek i zwiększające ich umiejętności, ale też produkujące złoto, zasoby czy dodające różne ulepszenia swoim bohaterom. Możemy wybierać z drzewka co nam bardziej pasuje na danym moment.
-
Drzewko prawa jest inne dla każdej frakcji. Natomiast jest jedno (nie jest zależne od ilości zamków czy ich rodzajów). -
Bardzo podoba mi się nowy system magii - czary są przemyślane i przydatne. Są tutaj 4 szkoły magii: Brzasku, Zmierzchu, Pierwotna i Tajemna. Każda trochę się w czymś specjalizuje, ale zawiera zróżnicowane jednak czary. Są umiejętności bohaterów, związane z każdą szkołą magii. Poziom podstawowy daje możliwość nauczenia się czarów do 3 poziomu i zwiększa moc danej szkoły. Ale istnieje też umiejętność Inteligencji (dzięki niej mamy, o ile pamiętam, możliwość nauczenia się każdej szkoły magii - do 3 poziomu w przypadku podstawowej umiejętności). Istnieje też umiejętność pozwalająca korzystać z Grymuaru więcej niż raz na turę. Podoba mi się bardzo estetyczny i klimatyczny wygląd gildii magów. Czary można ulepszać za pył alchemiczny. A także kupować za zwykłe zasoby, jeśli nasz ulubiony czar akurat nie trafił nam się


-
No właśnie - to jest nowy zasób - pył alchemiczny.
1. Za jego pomocą można ulepszać budynki produkujące jednostki
2. Ulepszać czary
3. Ulepszać artefakty
4. Jest bardzo ograniczony, więc nie uda nam się ulepszyć wszystkich budynków w początkowych fazach rozgrywki
5. Można go znaleźć na mapie, jest też budynek, który raz w tygodniu daje nam jakąś ilość, ale to wszystko jest bardzo rzadkie
6. Można też zniszczyć artefakty i uzyskać w ten sposób pył
7. Ogólnie ten nowy zasób oceniam na plus
15. Mamy 7 poziomów jednostek, a każdą można ulepszyć wybierając jedno z 2 ulepszeń

- Przed walką mamy takie okienko, które od razu pokazuje nam czy zwyciężyliśmy oraz ile jednostek straciliśmy. Możemy zaakceptować wynik bądź walczyć sami.
1. Teoretycznie system fajny, bo oszczędza czasu walcząc z drobnicą
2. Ale trochę odbiera fun z gry, bo pokazuje od razu czy wygraliśmy i niepotrzebnie spojleruje
3. Trochę wtedy ma się tendencję, żeby przeklikiwać te walki, a przecież one stanowią sedno gry
4. Twórcy zauważyli problem i mają coś z tym zrobić

17. Twórcy są bardzo otwarci na uwagi społeczności co cieszy
-
Tak wygląda ekran walki. Każda jednostka ma jakieś umiejętności pasywne (jak to dawniej bywało)
-
Ale też - NOWOŚĆ - umiejętności aktywne zwane zdolnościami
1. Zdolności można używać po zgromadzeniu punktów skupienia
2. Punkty skupienia generują się uderzając wroga podczas walki
3. System ten potrzebuje poprawek, bo zanim wygenerujemy punkty skupienia potrzebne do aktywacji zdolności to już dawno po walce!

20. Fajne są nowe umiejętności bohaterów
-
Każda frakcja ma swoją unikatową umiejętność (np. Nekropolia ma nekromancję, która po walce przemienia pewną ilość jednostek wrogiej armii w odpowiedniki - czyli np. Szkielety
) -
Przy awansie nadal się wybiera jedną z 3 umiejętności

-
Awansując na zaawansowaną albo wybitną umiejętność, możemy wybrać jednego "perka"

-
Tutaj jest komunikat, który się pokazuje po skończonej rozgrywce

-
Gra wymaga pewnych poprawek, ale już jest w miarę dopracowana
-
Ostatnio twórcy chwalili się, że milion graczy dodało do Wishlisty na Steamie, więc jest zainteresowanie, a tym samym można liczyć na rozbudowę gry w przyszłości
-
Trochę się napracowałem przy tym - więc proszę o pioruna
#gry
#homm
#oldenera


