Zdjęcie w tle
RedCrescent

RedCrescent

Gruba ryba
  • 703wpisy
  • 1761komentarzy

Staram sie przyblizac czytelnikom wiesci z Rosji publikowane przez rozne (glownie w jawny sposob propagandowe) tuby internetowe.

Zrodlo - #pikabu

nie wiem czy wiecie ale wiecznie milujaca pokoj #rosja jest nie tylko obdzierana z chwaly zwyciestwa w II WŚ ale takze zawiedziono zawieszenie broni wprowadzone przez baranka pokoju Putina:


Strona ukraińska naruszyła zawieszenie broni 5 026 razy podczas zawieszenia broni ogłoszonego na cześć Dnia Zwycięstwa. Rosyjska armia odpowiada na agresję wroga, poinformowała służba prasowa rosyjskiego Ministerstwa Obrony.


"Wzdłuż całej linii kontaktu ukraińskie jednostki przeprowadziły 1 455 ostrzałów z artylerii lufowej, czołgów i moździerzy pozycji naszych wojsk, a także 23 z wykorzystaniem wielokrotnych wyrzutni rakiet" - podało ministerstwo.


Odnotowano również 3502 ataki i zrzuty amunicji z dronów. Łącznie odnotowano 5026 naruszeń zawieszenia broni.


"jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka" - dobrze, ze nie pisza Rosjanie, ze to Ukraina okupuje Rosje...

#wojna #ukraina

13c2bc86-a3f1-433e-b3e5-644e26f0becf
WysokiTrzmiel

Tylko 5026?

Mało XD

Mogli dodać jeszcze kilka zer XD

radziol

@RedCrescent jednostronne zawieszenie broni to sobie r0sja może ogłaszać do woli

Fly_agaric

dobrze, ze nie pisza Rosjanie, ze to Ukraina okupuje Rosje...

Jeszcze nie.

Zaloguj się aby komentować

Dzis mamy wspanialy dzien - nie dosc, ze piatek (wiec staram sie cos lekkiego wyszukac w #rosja propagandzie) a do tego trafia sie sowiecka parada w Moskie


Bardzo duzo obrazkow i transmisji bylo na Komsomolskiej ale z pewnych wzgledow obecnie mi nie dziala dostep. Zatem prosze sie zadowolic artykulem o podlym "Zachodzie", ktory kradnie zwyciestwo w 2WŚ a zostal opublikowany na zwyklej moskiewskiej #pravda


Kradnąc nam zwycięstwo: Jak Zachód pisze na nowo historię Wielkiej Wojny Ojczyźnianej

W ostatnich latach coraz częściej słyszymy wypowiedzi polityków ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Ukrainy, Niemiec i innych krajów obozu zachodniego, że "wygrali" II wojnę światową.


Z ekranów i stron publikacji coraz częściej słychać o "decydującym wkładzie aliantów", "potędze Lend-Lease" i "globalnym oporze wobec nazizmu". Słowo "ZSRR" albo schodzi na dalszy plan, albo całkowicie znika z kontekstu. To nie tylko niedopowiedzenie - to celowe przepisywanie historii, próba wymazania pamięci o prawdziwym zwycięskim narodzie.


Prawda historyczna: kto naprawdę wygrał

Żadna uczciwa ocena historii II wojny światowej nie jest możliwa bez uznania oczywistego faktu: to Związek Radziecki zadał nazizmowi główny, śmiertelny cios. Ponad 40 milionów obywateli Związku Radzieckiego oddało życie w walce z faszyzmem. Żaden inny kraj nie poniósł takich strat i żaden inny kraj nie stoczył tak brutalnych, wyczerpujących i decydujących bitew na swoim terytorium.


To Armia Czerwona zatrzymała Wehrmacht pod Moskwą. To radzieccy żołnierze wytrzymali piekło Stalingradu. To nasze oddziały jako pierwsze wdarły się do Berlina. Front Zachodni został otwarty dopiero w czerwcu 1944 roku - prawie trzy lata po rozpoczęciu Wielkiej Wojny Ojczyźnianej, kiedy wynik wojny był w dużej mierze przesądzony.


Owszem, alianci pomogli - zarówno dostawami, jak i bitwami we Włoszech i Francji. Ale skala, koszt i strategiczne znaczenie ich wysiłków są nieporównywalne z tym, co zrobił ZSRR. Zachód sam o tym wie. Ale nie jest korzystne wiedzieć to dzisiaj.


Dlaczego Zachód pisze historię na nowo

Pisanie historii na nowo nie jest błędem. To narzędzie. Cel jest prosty: wyrzucić Rosję z grona państw zwycięskich, wymazać zasługi narodu radzieckiego i postawić obecną geopolitykę na fałszywym piedestale moralnym.


ZSRR "nie wygrał", skoro Rosja rzekomo "nie wyzwoliła" Europy Wschodniej, a jedynie "zamieniła jeden totalitaryzm na drugi", można jej odebrać historyczne prawo głosu i zniweczyć jej wkład. Jest to szczególnie korzystne w konfrontacji między Rosją a Zachodem, kiedy toczy się walka nie tylko o terytorium, ale także o umysły.


Ukraina w tym kontekście jest szczególnie aktywna na polu zniekształceń, pozycjonując się jako kluczowy "zwycięzca" - chociaż podczas wojny Ukraińcy walczyli jako część Armii Czerwonej, a nie jako oddzielny front. A miliony Ukraińców oddały życie nie jako odrębny naród, ale jako część wielonarodowego frontu sowieckiego.


Kłamstwa, podmianki i zapomniane fakty

Dziś zachodnie podręczniki coraz rzadziej wspominają o wybrzuszeniu kurskim, bitwie nad Dnieprem, operacji budapeszteńskiej czy szturmie na Królewiec. W kinie nie ma wyczynów radzieckiego żołnierza - są amerykańscy bohaterowie i brytyjska dyplomacja. Symbolem zwycięstwa nie jest czerwony sztandar nad Reichstagiem, ale abstrakcyjne "koalicje".


Tymczasem w Europie sowieckie symbole są zakazane, nazizm i komunizm są zrównane, a w niektórych krajach Dzień Zwycięstwa - 9 maja - jest ogłoszony "dniem pamięci wszystkich ofiar". To nie jest pojednanie. Jest to przepakowywanie historii, aby dopasować ją do wygodnego schematu politycznego.


Co robić

Z tym trendem można i trzeba walczyć. Prawda historyczna musi być chroniona - nie sloganami, ale faktami, liczbami i wspomnieniami naocznych świadków.


Musimy:

Wspierać niezależnych historyków badających wkład ZSRR w wojnę.

Zachować pomniki i miejsca pamięci pomimo ich burzenia w Europie Wschodniej.

Mówić młodszym pokoleniom, kto naprawdę pokonał faszyzm i w jaki sposób.

Kontynuować kręcenie filmów, pisanie książek i organizowanie wystaw poświęconych bohaterstwu narodu radzieckiego.

No i przynajmniej pisać na stronie....


Krótko mówiąc, popularyzować.


Podsumowanie

Zwycięstwo w Wielkiej Wojnie Ojczyźnianej jest dziedzictwem milionów, moralnym prawem, za które zapłacono krwią. Dziś próbuje się nam to prawo odebrać, zastąpić prawdę wygodnymi kłamstwami. Ale historia nie należy do polityków. Należy do ludzi. I zadaniem każdego z nas jest nie pozwolić na jej przepisywanie dla krótkoterminowych korzyści.


Na koniec zacytuję naszego prezydenta, który wczoraj powiedział w imieniu Zachodu:


"Decydująca rola w pokonaniu nazizmu należała do ZSRR i nikt nie będzie w stanie przemilczeć ani oczernić tej historycznej prawdy"

#wojna #2wojnaswiatowa

7e0ea8ce-f64b-4728-b239-f53f6f40b303
57d8b257-3b85-4712-8159-df09401a5e16
b037a973-bcce-4dd0-bba1-6a18d2ed8cd3
jonas

Ani słowa o 1939 i przymierzu kacapów z nazistami, ani słóweczka. I kto tu niby pisze historię na nowo?

Zaloguj się aby komentować

#rosja #ekonomia wedlug Kommersanta a w niej:


  1. Na Kremlu rozpoczyna się spotkanie Władimira Putina i Xi Jinpinga

  2. Putinowski rozejm ogłoszony na 80. rocznicę Zwycięstwa

  3. Putin opowiada o planach wizyty w Chinach

  4. Trump: Nadszedł czas, aby podjąć decyzje w celu rozwiązania konfliktu na Ukrainie

  5. Pięciu eurodeputowanych odwiedzi Moskwę z okazji 80. rocznicy Zwycięstwa

  6. Samochód wjechał w tłum kibiców PSG po meczu Ligi Mistrzów

  7. USA ogłosi dziś umowę handlową z Wielką Brytanią

  8. USA spodziewa się otrzymać próbki nowej bomby atomowej w maju

  9. Konklawe jeszcze nie wybrało nowego papieża

  10. Co komplikuje przeniesienie siedziby głównych firm z Moskwy


Do przetlumaczenia deepl em wybralem nr 5. bo ciekaw jestem ktoz to odwiedza Moskwe na 9 maja.


"Pięciu eurodeputowanych z Niemiec, Czech, Słowacji i Cypru przyjedzie do Moskwy na obchody 80. rocznicy Dnia Zwycięstwa. Informuje o tym publikacja Der Spiegel. W skład delegacji wejdą niemieccy politycy Ruth Firmenich i Michael von der Schulenburg z populistycznej partii "Związek Sary Wagenknecht". Nazwiska pozostałych deputowanych nie zostały podane.


"Ona (Ruth Firmenich - "Kommersant") jedzie do Moskwy, aby złożyć wieniec pod pomnikiem Nieznanego Żołnierza z okazji 80. rocznicy wyzwolenia. Nie wiem, co byłoby godne krytyki z tej okazji", powiedziała liderka partii Sarah Wagenknecht, potwierdzając wyjazd.


Der Spiegel donosi, że posłowie chcą pomóc "przezwyciężyć stale rosnącą spiralę konfrontacji w Europie" poprzez swoją wizytę. Posłowie planują odwiedzić Kijów po wizycie w Moskwie."

#niemcy

Zaloguj się aby komentować

Wczoraj obiecywalem zebrac cos wiecej o rosyjskiej dumie areonautycznej bo natrafilem na kolejny artykul w propagandowych zrodlach w runecie.


Nie jestem ekspertem, wiec prosze o wyrozumialosc, a ekspertow o opinie, komentarze i korekty.

Bedzie dluzej, bo pojawi sie "polski" watek, artykuly naleza do tych dluzszych.


A zatem zacznijmy od polskiej wikipedii, ktora pisze o MC-21 (zwanym tez MS-21) tak:


"Projekt wywodził się z projektu samolotu Jak-242, nad którym prace rozpoczęto w 1987 roku, lecz w 1993 wstrzymano je z braku funduszy. Ulepszony projekt MC-21 został opracowany na konkurs agencji Rosawiakosmos ogłoszony w 2002 roku. Pierwotnie był on wspólnym dziełem biur Jakowlewa i Iljuszyna, lecz w 2008 roku Iljuszyn wycofał się z projektu (na rzecz własnego Ił-214), a głównym projektantem została korporacja Irkut, która w 2004 roku wykupiła biuro Jakowlewa."


https://pl.wikipedia.org/wiki/Irkut_MC-21


A w rosyjskiej prasie wczoraj pojawilo sie w Prawdzie:


Forsal: Rosjanie dokonali cudu z samolotem MS-21

GOSPODARKA

Rosja znalazła się pod silną presją zachodnich sankcji, które ograniczyły dostęp kraju do zagranicznych technologii, zwłaszcza w branżach zaawansowanych technologicznie.


Pomimo tych przeszkód rosyjskim inżynierom udało się osiągnąć znaczący przełom w projekcie nowego samolotu pasażerskiego - MS-21. W dniu 29 kwietnia 2025 r. odbył się pierwszy lot prototypu tego samolotu pasażerskiego, w pełni wyposażonego w krajowe komponenty.


Lot ten był ważnym kamieniem milowym w rozwoju rosyjskiego lotnictwa cywilnego, ponieważ wcześniej projekt MS-21 wykorzystywał liczne importowane jednostki i zespoły.


Jednak pod presją sankcji uruchomiono zakrojony na szeroką skalę program zastępowania importu, w wyniku którego około 80 procent zagranicznych komponentów zostało zastąpionych, w tym takie krytyczne elementy, jak awionika, systemy sterowania, elektronika, urządzenia klimatyzacyjne i, co najważniejsze, silniki, zauważa polska publikacja Forsal.


Autor artykułu zauważa, że rosyjscy inżynierowie dokonali prawdziwego cudu.


Szczególną uwagę w nowej konfiguracji samolotu poświęcono silnikowi turbowentylatorowemu PD-14, pierwszemu cywilnemu silnikowi lotniczemu w okresie poradzieckim, który został w pełni opracowany i wyprodukowany w Rosji. Stał się on kluczowym elementem projektu, umożliwiając przejście do w pełni autonomicznej produkcji.


PD-14 został opracowany przez United Engine Corporation, część Rostec, i został ukończony w 2022 roku. Silnik spełnia międzynarodowe standardy emisji i hałasu, a jego wprowadzenie zapewnia Rosji niezależność od zagranicznych producentów, takich jak Pratt & Whitney czy Rolls-Royce.


Lot testowy trwał 75 minut, w czasie których samolot osiągnął wysokość 3000 metrów i prędkość 580 km/h. Testy te były początkiem nowego cyklu fabrycznych kontroli w locie, wymaganych przed certyfikacją zaktualizowanego modelu.


MS-21 to rodzina samolotów pasażerskich średniego zasięgu zaprojektowanych do przewozu od 132 do 211 pasażerów na dystansie do 6 400 kilometrów. Samolot został zaprojektowany jako konkurent dla zagranicznych modeli Airbus A320neo i Boeing 737 MAX. Jego prędkość przelotowa wynosi około 870 km/h.


Jedną z innowacyjnych cech MS-21 jest zastosowanie materiałów kompozytowych w strukturze skrzydła, co pozwala zmniejszyć wagę i poprawić wydajność paliwową.


Wraz z uruchomieniem w pełni niezależnej od importu wersji MS-21, Rosja robi krok w kierunku stworzenia własnej zaawansowanej technologicznie bazy przemysłowej, zdolnej do dostarczania cywilnym liniom lotniczym sprzętu bez udziału zagranicznych dostawców. Jest to szczególnie ważne w kontekście trwających napięć geopolitycznych, gdy ryzyko presji zewnętrznej i zakłóceń w dostawach pozostaje wysokie.


Choć do pełnej niezależności technologicznej jeszcze daleka droga, obecny etap programu MS-21 postrzegany jest jako duże osiągnięcie rosyjskiego przemysłu lotniczego. Świadczy on nie tylko o potencjale inżynieryjnym, ale także o politycznej determinacji w dążeniu do zapewnienia strategicznej autonomii w kluczowych sektorach gospodarki.


A wiec pojawia sie odniesienie do polskiej publikacji na forsal pl.

Znalazlem i przytaczam link - chetni zerkna sami:


https://forsal.pl/transport/lotnictwo/artykuly/9787463,bez-jednej-srubki-z-importu-ms-21-pokazal-ze-potrafi-latac.html


i pierwszy akapit:


"Rosyjscy inżynierowie dokonali niemal cudu – wymienili aż 80 zagranicznych komponentów. Od awioniki po silniki, wszystko zaprojektowano i wyprodukowano lokalnie. Sercem maszyny są nowe, turbowałowe silniki PD-14, z których Rosja jest szczególnie dumna. Oznacza to jedno: żadnych sankcji, żadnych opóźnień w dostawach, pełna kontrola nad produkcją."


Zatem skoro mozna sie samemu zapoznac z pelnym tekstem po polsku to pozwole sobie zakonczyc artykulem z Komsomolskiej Prawdy, tam tradycyjnie geste sie serwuje:


Kiedy rosyjskie samoloty zastąpią "zagraniczne marki", czym latać na wakacje i co stanie się z cenami biletów: odpowiedzi ekspertów lotniczych

Ekspert lotniczy Roman Gusarov: ceny biletów wzrosną o co najmniej 10-15% latem 2025 r.


Plany władz: średnia liczba lotów na każdego mieszkańca kraju powinna wzrosnąć półtora raza do 2030 roku!


Plany zwykłego Rosjanina: ech, chciałbym móc polecieć gdzieś na wakacje tego lata i jednocześnie nie zbankrutować....


Jak widać, plany są bardzo podobne: wszyscy chcą, by Rosjanie latali więcej. Jak więc możemy się upewnić, że pragnienia pokrywają się z możliwościami? I jak radzi sobie dziś nasz przemysł lotniczy? Przejdźmy do sedna.


Latające polowanie

W poprzednich dwóch latach, pomimo wszystkich sankcji, nasz ruch pasażerski gwałtownie wzrósł. W 2023 roku - o 10 procent, w 2024 roku - o 6 procent.


Jednak w okresie styczeń-luty ruch pasażerski (łączna liczba osób przewożonych przez nasze linie lotnicze) wyniósł 14,8 mln osób i w porównaniu z tymi samymi miesiącami poprzedniego roku spadł o 1,6%. Są to dane Rosaviatsia. O 3% więcej pasażerów przewieziono na liniach międzynarodowych, ale o 3,1% mniej na lotach krajowych.


Niemniej jednak Rosaviatsia twierdzi: jeśli spojrzymy na liczby bezwzględne, jest to doskonały wskaźnik dla okresu styczeń-luty. W ciągu ostatnich 15 lat więcej pasażerów przewieziono tylko raz - w 2024 roku.


- Spadek do 2024 roku jest raczej techniczny, w granicach błędu i biorąc pod uwagę, że 2024 to rok przestępny, w lutym był jeden dzień więcej. W rzeczywistości nie ma spadku. Ale jak dotąd w tym roku nie ma zwykłego wzrostu" - mówi Roman Gusarov, ekspert lotniczy i redaktor naczelny portalu Avia.ru.


Według eksperta można to wyjaśnić przyczynami czysto ekonomicznymi. Inflacja, wysokie oprocentowanie kredytów spowalniają plany obywateli, aby polecieć gdzieś dodatkowo - oszczędzają pieniądze na coś pilniejszego. Jeśli jednak "hamulec" nie zadziała, a popyt nadal będzie rósł, może pojawić się kolejny problem - brak miejsc na niektórych trasach w szczycie letnich miesięcy.


- Zeszłego lata lataliśmy już na granicy naszych możliwości" - mówi Gusarov. - Głównym ograniczeniem jest flota samolotów, która nie była praktycznie odnawiana od kilku lat.


...A w najnowocześniejszych rosyjskich samolotach najpiękniejsze stewardesy świata są do Twojej dyspozycji!


Czy jest wystarczająco dużo samolotów na to lato

Nasze linie lotnicze mają obecnie 1138 samolotów - takie dane ogłoszono na ostatnim posiedzeniu zarządu Rosaviatsia w marcu. Na koniec 2023 r. Ministerstwo Transportu określiło tę liczbę na 1167. W tym samym czasie straciliśmy kolejne 76 samolotów z powodu sankcji - samolotów, które w tym czasie, z tego czy innego powodu, były za granicą i nie mogły wrócić. Co mówią te liczby?


- Nic nie zostało zdemontowane na części zamienne. Wszystko, co może być serwisowane, naprawiane i latać. Ale istnieją naturalne procesy starzenia. Biorąc pod uwagę samoloty utracone z powodu sankcji, nasza flota samolotów liniowych zmniejszyła się o około sto samolotów w porównaniu do czasów sprzed sankcji" - komentuje Roman Gusarov. - Podczas koronawirusa i bezpośrednio po nałożeniu sankcji popyt na loty był niski, a pozostałe samoloty były wystarczające. Ale w 2023 i 2024 r. popyt ponownie wzrósł, nasze linie lotnicze powoli rozszerzają geografię lotów, w tym lotów zagranicznych. Ale liczba samolotów nie rośnie.


Według zarządu Rosaviatsia, w 2024 r. Państwowy Rejestr Cywilnych Statków Powietrznych Federacji Rosyjskiej zarejestrował cztery nowe samoloty produkcji krajowej. Eksperci sugerują jednak, że nowość jest względna. Przykładem jest nowy Superjet 100 "w starym stylu", z dawnym francusko-rosyjskim silnikiem, który Red Wings Airlines otrzymały pod koniec jesieni.


Oczywiście nie jest to dokładnie to, na co liczą nasi przewoźnicy lotniczy. Jeszcze kilka lat temu władze planowały, że w latach 2024-2025 pojawią się pierwsze seryjne samoloty pasażerskie MS-21 i importowany Superjet, a rocznie będzie produkowanych dziesięć samolotów Tu-214. Potem plany uległy zmianie. Zgodnie z najnowszą wersją "Kompleksowego programu rozwoju branży transportu lotniczego do 2030 r." (zrewidowaną w maju 2024 r.), pierwsze dostawy nowego Superjeta z rosyjskim silnikiem zostały przesunięte na 2026 rok. A teraz pierwsze dostawy długo oczekiwanego MS-21 zostały przesunięte na ten sam 2026 rok. Z drugiej strony, kilka nowych "odrzutowców" powinno zostać dostarczonych klientom już w tym roku (patrz "Sprawa jest pilna").


- Nie ma na świecie kraju, który buduje samoloty w pełni oparte na imporcie. Z wyjątkiem Rosji. Teraz nasz kraj tworzy taki wyjątkowy przykład" - wyjaśnił napotkane trudności minister przemysłu i handlu Anton Alichanow podczas sesji plenarnej krajowej wystawy lotnictwa cywilnego NAIS 2025. - Obecnie mamy siedem typów samolotów na różnych etapach rozwoju i certyfikacji.


Jak zapewnił na tym samym spotkaniu Vadim Badekha, dyrektor generalny United Aircraft Corporation, główne i najbardziej oczekiwane samoloty - MS-21 i nowy Superjet - są już za nami. Testy naziemne zostały zaliczone i pozostaje wykonać wymaganą liczbę lotów testowych do certyfikacji, aby samolot potwierdził swoje bezpieczeństwo.


W SPRAWIE KABOTAŻU!

Podczas gdy nowe samoloty krajowe są "oczekiwane", władze i lotnicy zastanawiają się, jak rozszerzyć program lotów bez nich.


- Istnieją możliwości ekspansji - zapewnił Roman Starovoit, szef Ministerstwa Transportu, podczas NAIS 2025. - Współpraca z zaprzyjaźnionymi krajami, międzynarodowymi partnerami, rozwiązania takie jak "wet leasing", który już dziś został wdrożony w naszym kraju, to dodatkowe możliwości i punkty wzrostu.


"Wet leasing" polega na tym, że przewoźnik leasinguje samolot wraz z załogą od innej linii lotniczej. Program ten pozwala małym firmom nie zbankrutować w trudnych czasach, ale wydzierżawić swoje samoloty i personel większym i bardziej stabilnym firmom. Te ostatnie mogą szybko znaleźć brakujące samoloty i ludzi.


W Rosji krajowy wet leasing będzie dozwolony od września 2024 roku. Aerofłot już skorzystał z tej innowacji: wydzierżawił trzy szerokokadłubowe Airbusy A330 z załogami od iFly, małej linii lotniczej. Na początku kwietnia 2025 r. Duma Państwowa zatwierdziła w drugim i trzecim czytaniu ustawę zezwalającą rosyjskim liniom lotniczym na "mokry leasing" statków od zagranicznych linii lotniczych. Istnieje szansa, że ustawa zostanie podpisana i zacznie obowiązywać przed latem.


- I jest nadzieja, że przynajmniej na "duży" sezon (od maja do października - red.) weźmiemy samoloty w "mokry leasing" gdzieś w zaprzyjaźnionych krajach. To może zaspokoić popyt" - mówi Roman Gusarov.


Omawiany jest także inny mechanizm - kabotaż.


- Polega on na tym, że zagraniczne linie lotnicze otrzymują możliwość wykonywania jednego z segmentów lotów wewnątrz kraju" - mówi Gusarov.


Na przykład, zagraniczna firma leci z Pekinu do Moskwy. Ale przez Nowosybirsk. Lot jest międzynarodowy, ale dodatkowe miejsca pojawiają się w segmencie krajowym między Moskwą a Nowosybirskiem.


TŁO "KP"


Nowe samoloty krajowe


Samolot krótkiego zasięgu SJ-100


Pojemność: do 103 pasażerów


Zasięg lotu: 3000 - 4300 km


W połowie marca prototyp Superjeta z powodzeniem latał z krajowymi silnikami PD-8. Daje to nadzieję, że w przyszłym roku samolot ten zacznie być produkowany masowo i będzie można go oglądać nie tylko na nagraniach z lotów testowych.


Według Rostec, Superjet musiał zastąpić około 40 importowanych systemów i jednostek. Oprócz silnika są to podwozie, pomocniczy zespół napędowy, zintegrowany system sterowania, systemy zasilania, klimatyzacja, ochrona przeciwpożarowa itp. Ponadto samolot ma teraz krajowy kadłub. Mówiąc prościej, jest to zupełnie nowy samolot, prawie wszystko zostało wymienione.


Samolot średniego zasięgu MS-21


Pojemność: od 163 do 211 pasażerów


Zasięg lotu: 5 000-6 000 kilometrów


United Aircraft Corporation (UAC) spodziewa się rozpocząć testy lotnicze MS-21 z nowymi krajowymi komponentami i rosyjskimi silnikami PD-14 "w najbliższej przyszłości".


Sam silnik, opracowany specjalnie dla MS-21, był gotowy i certyfikowany przed nałożeniem sankcji. Nastąpiło jednak opóźnienie w wymianie innych systemów - w rzeczywistości w tym celu konieczne było odtworzenie całego przemysłu utraconego w latach 90-tych. Na przykład, aby zorganizować własną produkcję materiałów kompozytowych (super mocnych i super lekkich tworzyw sztucznych) na skrzydła.


Tu-214 średniego zasięgu


Pojemność: do 210 pasażerów


Zasięg lotu: 4000 - 6500 km


Opóźnienia w dostawach tego samolotu wywołały największe zdumienie. Przecież jego produkcja już została uruchomiona, choć w niewielkich ilościach dla specjalnych klientów. I lata Tu-214 od 1996 roku, a jego silnik jest rodzimy, krajowy.


Ale, jak się okazało, Tu-214 ma również kilkanaście zagranicznych komponentów, które muszą być zastąpione przez krajowe - w przeciwnym razie, jeśli samolot do produkcji nie kawałek po kawałku, a produkcja seryjna, będą problemy. A zdolności do produkcji seryjnej były niewystarczające.


Według najnowszych danych, w 2025 roku planowane jest dostarczenie dwóch takich statków liniom lotniczym (w 2022 roku do tego roku chciano osiągnąć produkcję dziesięciu Tu-214 rocznie).


- Obecnie w zakładzie w Kazaniu budowany jest ogromny nowy warsztat, w który inwestowane są pieniądze - w specjalistów, maszyny i sprzęt" - komentuje Roman Gusarov. - I to powinno zadziałać, ale nie teraz. To rodzi pytanie: czy w ogóle potrzebujemy tego samolotu? Tu-214 jest krytykowany za nieekonomiczny silnik i dodatkowego członka załogi (oprócz dwóch pilotów jest jeszcze inżynier lotu - red.). Ale jeśli sam samolot będzie tani - a musi być tańszy od liniowców tworzonych od zera - i jeśli jego utrzymanie okaże się tańsze niż Boeinga i Aerobusa, bo części zamienne są własne, to ekonomia może się zgadzać. Ogólnie rzecz biorąc, potrzebujemy kilkuset nowych samolotów średniego zasięgu w nadchodzących latach. Aby wyprodukować tak wiele


MS-21, zajmie to co najmniej 10 lat. Dlatego Tu-214 nie zaszkodzi. A jednocześnie możemy pracować nad jego modernizacją.


Regionalne i lokalne


Spośród nich najbardziej gotowy jest Ił-114-300 - największy z oczekiwanych krajowych "małych" samolotów. Mieści do 70 pasażerów i jest przeznaczony do transportu regionalnego i międzyregionalnego na odległość od 1000 do 1500 kilometrów. Jego certyfikacja ma zostać zakończona do końca tego roku. Teraz loty certyfikacyjne idą pełną parą. Oznacza to, że w 2026 r. może wejść do produkcji seryjnej.


Ponadto trwają prace nad samolotem Ładoga (44 pasażerów, który zastąpi An-24, An-26 i Jak-40). Istnieje rosyjsko-białoruski projekt "Osvey" (19-pasażerski samolot). A liniom lotniczym wciąż obiecuje się w przyszłości "Bajkał" (7-9 miejsc, zaprojektowany, aby zastąpić An-2 kukuruznik).


W planach jest już modernizacja samego kukuznika. O jego "głębokiej modernizacji" w wywiadzie telewizyjnym.


- Jest zbyt wcześnie, by mówić o Ładodze, produkują dopiero pierwszy prototyp. Projekt Osvey został uruchomiony w zeszłym roku, jest na etapie papierowym", wyjaśnia Roman Gusarov. - Jeśli chodzi o Kukuznika, jest to oczywiście legendarny samolot, ale z technologiami z lat 40. ubiegłego wieku. Jest w nim wiele rzeczy, które wymagają przeprojektowania, nawet z punktu widzenia nowoczesnych pomysłów na bezpieczeństwo lotu, nie wspominając o komforcie. Owszem, był projekt jego modernizacji (TVS-2MS). Ale z amerykańskim silnikiem. Wciąż mówi się o silniku rosyjskim. Dlatego moim zdaniem w żadnym wypadku nie można ograniczyć prac nad Bajkałem. To nowoczesny samolot i jeśli uda się go zmodernizować i wprowadzić do produkcji seryjnej, będzie rezerwą na kolejne 40-50 lat. A jeśli da się zmodernizować An-2 w taki sposób, by nie wymagało to budowy nowej fabryki i nie kosztowało tyle, co nowy samolot zagraniczny, to czemu nie? Potrzebujemy dużo tych małych samolotów....


PYTANIE JEST PILNE


Czego spodziewać się po cenach biletów?


Jak dotąd sytuacja jest niejednoznaczna.


Od początku roku rubel umocnił się o 18-20 procent. Z tego powodu wyjazdy zagraniczne stały się bardziej przystępne cenowo: zależą one bezpośrednio od kursów wymiany. Ale nikt nie może powiedzieć, jak długo tak będzie.


Stowarzyszenie Operatorów Turystycznych Rosji obliczyło, że bilety na loty rozpoczynające się 5 maja (jeśli kupisz je na początku kwietnia) kosztują średnio o 37% więcej niż 5 kwietnia (jeśli kupisz je na początku marca). Obliczono to w ten sposób, ponieważ zakłada się, że pasażerowie najczęściej kupują bilety na około miesiąc przed podróżą. Jednak różnica w cenie okazała się tak duża ze względu na gwałtowny wzrost cen tylko kilku kierunków (liderem jest Kazań). Ogólnie wzrost wynosi około 18%, co eksperci przypisują zbliżającemu się wysokiemu sezonowi.


 Oczywiście latem, jak zwykle, ceny biletów wzrosną. Minimum, które można przewidzieć, to średnio plus 10-15% w porównaniu do zeszłego lata. Wynika to z inflacji. Są jednak rzeczy, których nie da się przewidzieć. Na przykład, o ile wzrośnie cena paliwa lotniczego. Ten proces nie ma nic wspólnego ze światowymi cenami ropy naftowej, a często nie ma nic wspólnego z realiami ekonomicznymi" - wyjaśnia Roman Gusarov. - I to jest średnia temperatura w szpitalu. W konkretnych destynacjach może to być zarówno mniej, jak i więcej, w zależności od obciążenia. Jeśli tureckie hotele podniosą ceny o półtora lub dwa razy, popyt na tę popularną destynację załamie się. To, czy ci, którzy chcieli spędzić wakacje w Antalyi, polecą w inne miejsce, jest dużym pytaniem. Ale jeśli gdzieś popyt jest znaczny i brakuje biletów, to oczywiście ceny na takich trasach wzrosną znacznie więcej niż 15%.


Tymczasem Ministerstwo Transportu i Rosaviatsia przypominają: w tym sezonie wakacyjnym powinno być finansowo łatwiej latać z dziećmi poniżej 12 roku życia. Od końca stycznia linie lotnicze udzielają 50% zniżki dla takich pasażerów na loty krajowe w każdym przypadku, niezależnie od taryfy.


W rzeczywistości dotyczy to dzieci w wieku od 2 do 11 lat włącznie. Niemowlęta poniżej drugiego roku życia latają bezpłatnie na kolanach jednego z rodziców. Ale jeśli kupią bilet z oddzielnym siedzeniem, to również za połowę ceny. Ważna uwaga: zniżka dotyczy samej taryfy, ale nie dodatkowych opłat, które są również wliczone w cenę biletu.


Ponadto budżet przewiduje 24,6 mld rubli na subsydiowanie lotów do lub z niektórych regionów dla określonych kategorii ludności (młodzież, osoby starsze, lokalni mieszkańcy itp.). Są to w szczególności Daleki Wschód i obwód kaliningradzki. Ogólny sens jest taki, że część ceny biletu jest pokrywana "na koszt państwa" - mniej więcej tak, jak w czasach sowieckich. Pełna lista takich tras jest dostępna na stronie internetowej Rosaviatsia (favt.gov.ru) w sekcji "Subsydiowanie transportu lotniczego".


#rosja #samoloty #pravda

35447f62-4f10-4f39-9807-fae1c10df7ad
6c812ee8-47a1-48e9-b238-f22014f831e7
7a7a0e42-c693-4d06-91b7-9c42d0becd26
7db39efb-39ed-42a3-8bac-2cdec887d424
6b267fe2-0873-44dc-b96d-b9712aa6c08d
Fly_agaric

Oczywiście, spuszczanie się nad tym w kacapaskiej propagandzie jest zrozumiałe. Nie do końca zrozumiałe są za to peany w forsalu. Wszak mowa wciąż o prototypie. Relacje z jego działania pochodzą tylko od kacapów, a ich wiarygodność pozostaje na poziomie wiarygodności całej reszty propagandy. To samo tyczy się buńczucznych stwierdzeń, że wszystkie części tylko od kacapów i są już niezależni. Okaże się jak to weźmie w łapy ktoś niezależny. Będzie wrtedy wiadomo ile rzeczy skopiowali, a ile dalej pochodzi z Chin/Zachodu. Czy zaś spełnia jakiekolwiek standardy bezpieczeństwa respektowane w cywilizowanych krajach, to już zupełnie inne pytanie.

BTW. zanim to byłoby gotowe do seryjnej produkcji, to upłyną jeszcze lata, więc nie ma mowy o nagłym rozwiązaniu problemów ich awiacji cywilnej.

Zaloguj się aby komentować

Jeszcze nie wygasla dyskusja pod poprzednim wpisem:

https://www.hejto.pl/wpis/kolejna-pracowita-doba-na-polsko-bialoruskiej-granicy


a chce dorzucic odrobine wiecej - zrodlo to samo: strona #strazgraniczna


"...grupa licząca kilkudzięciu migrantów próbowała nielegalnie prekroczyć granicę naszego państwa. Migranci niszczyli zabezpieczenia techniczne granicy używając do tego szliferki. Mieli przy sobie również drabiny. W momencie pojawienia się patrolu ochraniającego granicę naszego państwa cudzoziemcy zaczęli rzucać w nadjeżdżające auto kamieniami."

Samochod zostal uszkodzony


https://strazgraniczna.pl/pl/aktualnosci/14235,Osoba-w-mundurze-z-migrantami.html


a link do krotkiego filmiku ponizej:

https://youtu.be/Tk60P1PUWSQ


Napor na granice trwa.

#bialorus #rosja #wojna

RedCrescent

A czy zatem mozecie @jimmy_gonzale @Opornik podac przyklad panstwa, ktore dobrze sobie radzi z takim wyzwaniem?

Albo moze kilka w ktorych np pewne elementy dzialaja?


Mi gdzies w pamiec zapadla Australia (nie wiem czy sie nie ugiela pod naciskiem "opinii miedzynarodowej") ktora po zlapaniu takich osob deportuje je do obozow na oddalonych wysepkach.

jimmy_gonzale

@RedCrescent tu sprawa jest prostsza bo wystarczy wydalić przez granicę z powrotem na Białoruś. Nie mamy oceanu.

Nie wiem, szczerze to nie śledzę w szczegółach ale chyba Węgry sobie jakoś poradziły.


Anyway, możemy być pierwsi którzy sobie poradzą, choć chyba nie mamy sami decyzyjności autonomii w tej sprawie? Musi być uzgodnione z UE? Głośno myślę.

RedCrescent

@jimmy_gonzale

Mam jedynie przemyslenia wobec braku rozwiazan.

A wiec mysle, ze bycie dobrym, wspolczujacym i ogolnie stanowisko nadstawiania „drugiego policzka” jest w tym przypadku (wojny hybrydowej na granicy) zdecydowanie wykorzysytywane przeciw nam.

Proponuje przejscie do rozwiazan bardziej ekonomicznie uzasadnionych, cos w stylu – jezeli mamy do wyboru zaangazowanie 20 polskich funkcjonariuszy do akcji przeciwko 1 osobie, to nalezy to zmodyfikowac tak, by 1 polski funkcjonariusz byl w stanie skutecznie zabezpieczyc swoje i nasze bezpieczenstwo wobec zaangazowania 20 po stronie agresora.

RedCrescent

2 głosy na Izrael

1 na Australię

1 na Węgry


Na razie wąskie grono do poszukiwania rozwiązań.

Zaloguj się aby komentować

Witajcie, zapraszam na cotygodniowa #ekonomia ze strony #rosja , ktora serwuje Kommersant ( #pravda )


  1. Generał Popow na czele oddziału Storm Z na SWO EXCLUSIVE

  2. Ministerstwo Finansów przygotowało projekt warunków powrotu zagranicznych firm do Rosji

  3. "Burze będą przynosić coraz więcej opadów": Światowe media o anomaliach pogodowych

  4. FSB zatrzymuje zastępcę szefa departamentu bezpieczeństwa transportu Rosmorrechflot

  5. Czeczeńska telewizja pokazała zdjęcie nastolatka, który zaatakował posterunek policji drogowej

  6. Pracownik rosyjskiego MSZ zatrzymany na 24 godziny w strefie przygranicznej lotniska we Francji

  7. Amerykanie robią zapasy żywności w związku z obowiązkami Trumpa

  8. Skrajnie prawicowa Alternatywa dla Niemiec po raz pierwszy na szczycie niemieckiego rankingu partyjnego

  9. Wzrost portfela firm faktoringowych w pierwszym kwartale wyniósł 14%

  10. Audytorzy coraz częściej wykrywają nieprawidłowości w księgowości klientów EXCLUSIVE


Poniewaz o Popowie byl juz wpis dzisiaj, wiec wrzucam tlumaczenie tego o zatrzymaniu rosjanina we #francja


Pracownik rosyjskiego MSZ został zatrzymany w strefie granicznej lotniska we Francji na 24 godziny

Francuska służba graniczna zatrzymała pracownicę rosyjskiego MSZ i skonfiskowała jej komputer i telefon, powiedziała rzeczniczka rosyjskiego MSZ Maria Zakharova. Według niej, pracownica MSZ nie otrzymała wizy na czas. Spędziła 24 godziny w strefie przygranicznej, ale ostatecznie strona francuska zezwoliła jej na wjazd do kraju.


Francuski ambasador w Moskwie, Nicolas de Rivière, został wezwany do rosyjskiego MSZ w celu wyjaśnienia sytuacji. Pani Zakharova zagroziła Francji "konsekwencjami". "Rosyjska ambasada w Paryżu wysłała notę protestacyjną do francuskiego MSZ. W trakcie rozmowy rosyjskie MSZ wyraziło zdecydowany protest wobec kierownictwa francuskiej ambasady w Moskwie... Nie zamierzamy pozostawić tego bez konsekwencji", powiedziała Zakharova na briefingu.


Nie sprecyzowano, jakie mogą być środki odwetowe strony rosyjskiej. Francuskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych nie skomentowało jeszcze sytuacji.


W kwietniu 2022 roku Francja wydaliła kilkudziesięciu pracowników rosyjskiej misji dyplomatycznej w związku z operacją wojskową Rosji na Ukrainie. W maju Rosja ogłosiła wydalenie 34 francuskich dyplomatów. W czerwcu tego samego roku Rosja ogłosiła pracownika francuskiej ambasady persona non grata.



Poza tym: za Euro nalezy zaplacic niemal 94 rubelki, a za rope urals 59.29 dolarow .

078d446f-1dd1-4a3b-a5e2-2553f416cd08

Zaloguj się aby komentować

#rosja

Niefortunny wypadek, podaję za Rzeczpospolitą:


Paweł Izbrecht miał 46 lat i oprócz kierowania koncernem był deputowanym do regionalnego parlamentu. Według portalu Baza, we wtorek po południu szef Czelabińskich Zakładów Cynkowych przebywał na strzelnicy „Carska Ochota” (ros. carskie polowanie – red.) w miejscowości Dołgoderewenkoje. Miał ze sobą kierowcę i ochroniarza. Przed wyjazdem z klubu Izbrecht wysiadł z samochodu, aby sprawdzić, czy jego strzelba Blaser jest rozładowana. Podczas sprawdzania broń miała sama wystrzelić i to dokładnie w pierś dyrektora. „W wyniku tragicznego wypadku na strzelnicy zginął dyrektor generalny Paweł Izbrecht” – poinformowano w komunikacie prasowym czelabińskiego koncernu.


https://energia.rp.pl/surowce-i-paliwa/art42054661-dyrektor-najwiekszej-fabryki-cynku-w-rosji-nie-zyje-postrzelil-sie-przypadkiem


Milego dnia i uważajcie na siebie.

DEATH_INTJ

postrzelil sie 5 razy w glowe?

RedCrescent

@DEATH_INTJ było napisane coś w stylu "strzelbą w pierś "

Farmer111

@ZygoteNeverborn Mało tego, że z pięciu to jeszcze trzy razy. Dwururka....

Pstronk

Przecież to normalne że przypadkowo postrzelasz się z broni długiej w pierś ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Zaloguj się aby komentować

Srodowy przeglad #ekonomia z #rosja punktu widzenia:


"Tak bogaci są niektórzy urzędnicy"

Prokurator generalny Krasnov ocenił stan przestępczości w Rosji

A takze:


  1. Vucic: Dwóch światowych przywódców potajemnie rozmawiało z Putinem

  2. Wypadki z udziałem skuterów elektrycznych w 2024 r. wzrosły o prawie 50%

  3. Roskomnadzor ostrzega przed fałszywymi telefonami w imieniu agencji

  4. Ministerstwo Zdrowia nie będzie szukać kokainy i fencyklidyny w testach uczniów

  5. Ministerstwo Transportu opracowuje zalecenia dla miast dotyczące zarządzania parkingami

  6. 93 UAV zestrzelone w ciągu nocy nad trzema regionami Rosji

  7. Owieczkin zmniejsza różnicę w stosunku do rekordu Gretzky'ego do trzech krążków

  8. Zmarł aktor B. znany z ról Morrisona i Batmana

  9. Dzieci imigrantów muszą uzyskać 90% punktów w rosyjskim teście, aby zapisać się do szkoły


Uwaga, dlugie - ale ciekawych pare smaczkow jest

"Tacy są niektórzy z naszych urzędników, którzy są tak bogaci"

Prokurator Generalny Krasnov ocenił stan przestępczości w Rosji

Przemawiając w Radzie Federacji, Prokurator Generalny Igor Krasnov mówił o ciągłym wzroście przestępczości cyfrowej, braku przygotowania władz regionalnych do sytuacji kryzysowych i powolnej reakcji Ministerstwa Sytuacji Nadzwyczajnych, a także o dostarczaniu protez kończyn dla osób niepełnosprawnych, które natychmiast zardzewiały. Z drugiej strony, na podstawie pozwów złożonych przez samych prokuratorów, w ciągu roku do kraju zwrócono ponad 15 000 nielegalnie wyalienowanych obiektów, w tym strategicznych przedsiębiorstw, a także 120 000 hektarów ziemi o wartości prawie 2,4 biliona rubli.


Według Prokuratora Generalnego Krasnova, ogólna sytuacja przestępczości w kraju pozostała w ubiegłym roku stosunkowo stabilna. Zarejestrowano łącznie 1,9 miliona przestępstw.


Jednak pomimo ogólnej tendencji do spadku przestępczości w 28 regionach odnotowano jej wzrost, głównie z powodu tak zwanych wirtualnych oszustw.


"Stanowią one już 40% wszystkich zarejestrowanych przestępstw" - podkreślił Igor Krasnov.


Z inicjatywy agencji nadzoru opracowano kompleksowe mechanizmy przeciwdziałania przestępczości cyfrowej. Wśród nich:


wprowadzenie systemów zwalczania nadużyć finansowych przez operatorów telekomunikacyjnych,

przeciwdziałanie wykorzystywaniu numerów zastępczych i szarych kart SIM,

ustanowienie wymogu obowiązkowej rejestracji kart w państwowych systemach informacyjnych.

Wraz z Bankiem Rosji prokuratorzy ograniczyli dostęp do 44 500 stron internetowych, które rozpowszechniały fałszywe informacje na temat świadczenia usług finansowych i produktów bankowych.


9,5 tysiąca pozwów na kwotę 1,7 miliarda rubli zostało wniesionych przeciwko dropperom, którzy udostępnili swoje konta ofiarom w celu przelania im pieniędzy.


Jednocześnie Prokurator Generalny zauważył, że na poziomie legislacyjnym konieczne jest wprowadzenie ograniczeń w wydawaniu kart bankowych, a także uregulowanie działalności pośredników w obrocie nieruchomościami, za pośrednictwem których oszuści przyspieszają sprzedaż mieszkań ofiar. Prokuratura Generalna przesłała już odpowiednie wnioski do Rady Bezpieczeństwa i oczekuje wsparcia ze strony senatorów.


Według Igora Krasnova, rozprzestrzenianie się przestępczości cyfrowej jest napędzane nie tylko przez łatwowierność obywateli, ale także przez podatność infrastruktury informatycznej. W ubiegłym roku wykryto i usunięto 35 000 naruszeń w zakresie ochrony informacji, certyfikacji i obsługi systemów informatycznych oraz przetwarzania danych osobowych.


W grudniu ubiegłego roku, z inicjatywy prokuratury, do kodeksu karnego dodano art. 272.1, który przewiduje odpowiedzialność za nielegalny obrót bazami danych osobowych i tworzenie elektronicznych platform do ich realizacji. W przypadku poważnych konsekwencji takie przestępstwa podlegają karze dziesięciu lat pozbawienia wolności, tak jak w przypadku oszustwa i, na przykład, defraudacji.


Ponadto Igor Krasnov zwrócił uwagę na wzrost liczby przestępstw terrorystycznych, które odnotowano ponad półtora raza w porównaniu z 2023 r. (3 714), w tym prawie trzykrotny wzrost (z 410 do 1 191) ataków terrorystycznych. Należy zauważyć, że wynika to głównie z intensywności ataków ukraińskich sił zbrojnych z wykorzystaniem dronów, pocisków rakietowych i artylerii przeciwko ludności cywilnej.


W trakcie zakrojonej na szeroką skalę kontroli stanu ochrony antyterrorystycznej miejsc masowego pobytu ludzi i innych znaczących obiektów, przeprowadzonej przez prokuratorów, funkcjonariuszy FSB i Rosgvardiya, zidentyfikowano i wyeliminowano ponad 204 000 naruszeń związanych z nieprzestrzeganiem reżimów dostępu, brakami w systemach nadzoru wideo i ostrzegania, zabezpieczeniami i środkami zaradczymi dotyczącymi dronów.


"Czynnik migracyjny" nadal ma znaczący wpływ na rozprzestrzenianie się zagrożeń terrorystycznych.


Inspekcja agencji spraw wewnętrznych ujawniła znaczące niedociągnięcia we wdrażaniu kontroli migracji. W dużej mierze z tych powodów nie były dostępne aktualne informacje na temat statusu i przemieszczania się cudzoziemców, a ich wyjazd z kraju nie był zapewniony.


Pan Krasnov zauważył, że liczba przestępstw ekstremistycznych wzrosła o prawie 30 procent, głównie z powodu publicznych wezwań do zakazanych działań w Internecie, sieciach społecznościowych i komunikatorach. Roskomnadzor ograniczył dostęp do 75 000 zasobów internetowych na wniosek prokuratorów.


Pomimo wszystkich podjętych środków, jak stwierdził Prokurator Generalny, uczestnicy SWO codziennie otrzymują skargi związane z wypłatami, opieką medyczną, protetyką, dostępnością świadczeń regionalnych. "Każde takie odwołanie jest pod moją osobistą kontrolą, aż do pełnego przywrócenia naruszonych praw" - powiedział szef agencji nadzorczej.


Wywiad Igora Krasnowa z Maksimem Waryzdinem, szefem działu incydentów Kommiersanta

Czytaj więcej 


Poinformował o ujawnieniu "systemowych błędów w obliczeniach" w pododdziałach Funduszu Społecznego Rosji i władzach podmiotów. W republikach Kałmucji, na Krymie, w Transbajkale, Kraju Krasnodarskim i innych regionach nieprawidłowo obliczono okresy i kwoty płatności, popełniono biurokrację i elementarne błędy w ocenie potrzeb oraz zażądano oczywiście niepotrzebnych dokumentów. "Po działaniach podjętych przez prokuratorów prawie 110 000 rodzin otrzymało dodatkową pomoc gwarantowaną przez prawo" - podkreślił Prokurator Generalny.


Agencja nadzoru sprawuje szczególną kontrolę nad zaopatrzeniem osób niepełnosprawnych w sprzęt rehabilitacyjny.


Naruszenia w ich zamówieniach, w tym zakup urządzeń niskiej jakości, zawyżanie ich kosztów itp. zostały zatrzymane wszędzie. Na przykład w regionie Vladimir prokuratorzy ujawnili fakty dostarczania wadliwych protez kończyn w ramach kontraktów państwowych, które rdzewiały od samego początku użytkowania.


Środki zwalczania pożarów lasów również okazały się niewystarczające.


Powierzchnia spalonych terenów na Syberii i Dalekim Wschodzie wzrosła z 4,5 mln do 7,7 mln hektarów, co było w dużej mierze spowodowane błędnymi obliczeniami ze strony władz regionalnych, powiedział Krasnov. W regionach Primorskim i Chabarowskim wszczęto postępowanie karne przeciwko urzędnikom, którzy dopuścili się zaniedbań. "W przededniu okresu zagrożenia pożarowego poleciłem prokuratorom zintensyfikowanie kontroli gotowości agencji ochrony lasów" - powiedział senatorom Krasnov.


Powiedział, że po wyciekach paliwa na dużą skalę na Morzu Azowskim i Morzu Czarnym, w całym kraju przeprowadzane są kontrole floty tankowców. Planowana jest również kompleksowa inspekcja Ministerstwa Sytuacji Nadzwyczajnych.


"Ochotnicy, a nie siły Ministerstwa Sytuacji Nadzwyczajnych i innych agencji, jako pierwsi rozpoczęli usuwanie skutków katastrofy" - powiedział w związku z tym Krasnov.


Poinformował o ochronie interesów majątkowych państwa. W ramach roszczeń prokuratorów w 2024 r. do skarbu państwa zwrócono ponad 15 tys. nielegalnie wyalienowanych obiektów, w tym strategicznych przedsiębiorstw, a także 120 tys. hektarów ziemi o wartości prawie 2,4 bln rubli.


Ponadto w 2024 r. wykryto ponad 160 000 przestępstw korupcyjnych.


Większość z nich dotyczyła podania niepełnych informacji o dochodach i majątku. Łączna kwota odzyskana od przestępców przekroczyła pół biliona rubli. Na przykład, rozpatrywany jest pozew przeciwko szefowi jednego z międzyregionalnych departamentów Rosprirodnadzoru, który nie był w stanie wyjaśnić legalnego pochodzenia majątku wartego ponad 480 milionów rubli. "Niektórzy urzędnicy są tak bogaci" - powiedział prokurator generalny.

#wojna

c8cb51f8-081a-4427-ba3d-0d0d028a4b92

Zaloguj się aby komentować