😄
#barteknamorzu #heheszki #smiesznekotki #pokazkota #marynarz


Społeczność
Społeczność zrzeszająca miłośników żeglugi większej, jak i tej mniejszej.
😄
#barteknamorzu #heheszki #smiesznekotki #pokazkota #marynarz

Zaloguj się aby komentować
Na zdjeciu dosyc ciekawa i bardzo rzadka sytuacja. Ukladanie pierwszej czesci rurociagu na plytkowodziu. Aby zapobiec "przelamaniu" sie rury w pionie na plytkiej wodzie w systemie kladzenia S-lay uzywa sie odpowiednio dlugiego tzw. stingera, czyli tej konstrukcji, po ktorej luku lagodnie opada rura.
Tutaj natamiast, przez to ze mamy dodatkowe plywaki, moze rowniez nastapic zlamanie rury w poziomie. Stad te wszystkie lodeczki, ktore trzymaja rure mniej wiecej w linii.
W nastepnej kolejnosci nurek odcina po kolei plywaki zaczynajac od najplytszej czesci i rura uklada sie w przygotowanym rowie.
Normalnie taka operacje nadzoruje i moze wykonywac ROV (remotely operated vehicle, czyli po prostu robot podwodny, ale tutaj ze wzgledu na bardzo dlugi odcinek plytkiej wody musi to zostac zrobione recznie przez nurkow.
No i jeszcze taka ciekawostka, ze do rurociagow na plytkich wodach i do pierwszych odcinkow uzywa sie statkow/barek, ktore przesuwaja sie na kotwicach jak ta na zalaczonym obrazku. Ta sama wykonywala ten rurociag z glownego zdjecia.
#barteknamorzu #ciekawostki #technologia #pracbaza #statki #marynarz


Zaloguj się aby komentować
Taki tam prezencik od agenta. Byla wczoraj kolacja na miescie, ale nie moglem isc, bo szedl chief z maszyny i kapitan. A jak kapitan idzie to dobrze by bylo jakby chief z pokladu zostal na statku.
#barteknamorzu #pracbaza #marynarz #chwalesie


Zaloguj się aby komentować
Jak bardzo moze byc niebezpieczna praca na statku. To nie u mnie, jak cos. Nie ma u nas takich ananasow 😄
Jak to moj kolega skwitowal - dobrze, ze przescieradlo sie nie zsunelo, bo by go gumka zabila.
#barteknamorzu #pracbaza #bezpieczenstwo #heheszki

Zaloguj się aby komentować
Kto bogatemu zabroni?
#barteknamorzu #pracbaza #marynarz

Zaloguj się aby komentować
Kolega @morrowind wrzucil ciekawy post o kablu podmorskim, to wrzucam nasz umbilical, czyli przewod, ktory laczy dane urzadzenie podwodne (robota) i rownoczesnie sluzy za jego zawiesie, czyli prosto mowiac, robot jest na tym podnoszony i opuszczany. Nasz robot to 20t i 5x7m.
Jak widac jest w srodku wiele zyl, sluzacych do wszystkiego od zasilania przyrzadow po przesylanie sygnalow, np video.
Po stronie zewnetrznej dla ochrony jest 5 warstw kevlaru i warstwa uszczelniajaca. Testowane i zdaje egzamin, bo operator przejechal raz gasienicami po kablu i przetrwal. Kabel. Operator ledwo.
#barteknamorzu #ciekawostki #pracbaza #technologia #marynarz #elektronika

Zaloguj się aby komentować
Eh i jeszcze mi za to placa.
#barteknamorzu #marynarz #heheszki #pracbaza

Zaloguj się aby komentować
Ty vs…. (druga czesc w komentarzu)
#barteknamorzu #heheszki

Zaloguj się aby komentować
Grillowedzarnia gotowa. We wtorek testy na zywym miesie.
#barteknamorzu #pracbaza #spawanie #technologia #marynarz #statki




testy na zywym miesie.
Konstruktora ugrillujecie żeby drugiego egzemplarza nie zbudował?
Zaloguj się aby komentować
Ekologia kurla. @starszy_mechanik bylby dumny
#barteknamorzu #marynarz #statki #pracbaza #technologia
@bartek555 kiedy kumpel mówi, że ma za⁎⁎⁎⁎⁎tego skuna
Zaloguj się aby komentować
Ale ambaras w firmie. Jest projekt w Izraelu, ktory wykonuja 2 statki. Na jednym, ktory juz tam jest, wszystko spoko.
Drugi, ktory ma pojechac niedlugo ma duzy problem z ludzmi, bo 8 mechanikow (shift leaderow) postanowilo, ze oni pierdola tam jechac, bo ola boga wojna, zona mnie nie pusci i w ogole. No i skad teraz wziac tylu pierwszych i drugich mechanikow? Firma staje na glowie, kombinuje jak moze.
Co tydzien wysylaja update o sytuacji w Izraelu, zeby kazdy (nawet nie zaangazowany w projekt) wiedzial co sie dzieje. Podmiany helikopeterem z cypru i praca dosyc daleko od ladu. Sprzet do anti-spoofingu GPS od IDF, dodatkowe kanaly lacznosci itp.
Zaproponowali wszystkim 15% wiecej do bazowej dniowki.
Szef HRow zostal wyjebany z miejsca z roboty.
Ambaras jak 150, bo konktrakt na grube miliony, wiec nie mozna powiedziec "sorry byku, nie mam ludzi, elo".
No i teraz my w swej przebieglosci wpadlismy na pomysl, ze skoro oni dostaja 15% wiecej do dniowki, za prace "w strefie wojny", to my napiszemy do v-ce prezydenta (ktory przejal tymczasowo role szefa HRu), ze "no bo wiesz...korea poludniowa nigdy oficjalnie nie zakonczyla wojny z korea polnocna"
Myslicie, ze zadziala? xD
#barteknamorzu #pracbaza #statki #marynarz #heheszki
Jak to nie ma ludzi? ,,Do roboty, jeb... nie Roby"
Powodzenia
@bartek555
Szef HRow zostal wyjebany z miejsca z roboty.

@bartek555 wyjebali go bo dał 15% podwyżki czy jak mam to rozumiec?
Zaloguj się aby komentować
Pierdolone wycieraczki, epizod 3.
Zainstalowane, sprawdzone. O dziwo dzialaja.
Nastepna juz zdjeta, wybebeszona, czeka na usuniecie farby i malowanie.
Sprobowalem maszyna do piaskowania, ale za slabiutka, nie radzi sobie z taka gruba farba, wiec chlopaki ostukaja w nocy i pomaluja nowo.
Chociaz w sumie to nie wiem czy zdaza, bo musza naniesc nowy color code na jakies 200 padeyesow. (nie wiem jak to po polsku sie nazywa).
I tak sie zyje na tej wsi.
#barteknamorzu #pracbaza #marynarz #ciekawostki #statki

Nadal mają przewagę liczebną.
Niech się w kolejce ustawią, pucha szpinaku i luta, pięta, nie ma klijenta, jak mój stary opowiadał😉
Jeżeli piaskarka nie daje rady, to piasek w niej ciulaty - pewnie za drobny.
Zaloguj się aby komentować
Dokrecic wam srube?
#barteknamorzu #marynarz #pracbaza

@bartek555
za mały masz kluczyk ziom
@bartek555 Fun fact: klucz do śruby o tej samej średnicy i gwincie ale z łbem sześciokątnym waży tyle że ojapierdole.
Gx
na tego dajcie 1000
Zaloguj się aby komentować
Mysleliscie, ze wieza wiatraka 10MW jest duza? W porownaniu do naszej wiezy to parowka berlinka.
Alez spamuje dzisiaj 😄
#barteknamorzu #statki #technologia #pracbaza #marynarz

Ale daj banana na porównanie.
Musisz mieć twarda psychikę
Komentarz usunięty
Zaloguj się aby komentować
Pomyslalbym, ze kogos pojebalo i odjechal mu peron, ale jest to pomysl mojej firmy, a udowodnila juz nieraz (i dalej udowadnia), ze jestesmy pionierami pod wieloma wzgledami.
Jeszcze mi napedu nuklearnego brakowalo na statku xD
#barteknamorzu #technologia #statki #pracbaza #ciekawostki #marynarz

ruskie były pierwsze
@bartek555 co wy tam macie, ze 20MVA potrzebujecie?
@bartek555 były już nuklearne statki cywilne, nawet pływają do teraz. Jeden z najsławniejszych to chyba NS Savannah z lat pięćdziesiątych. Jak kiedyś przypłynęła do Gdyni, to pół miasta się zleciało oglądać.

Zaloguj się aby komentować
Dzisiaj takie zlowione.
#barteknamorzu #marynarz #gotowanie #jedzenie #pracbaza

@bartek555 te młody machnij takie finezyjne kółeczka j⁎⁎⁎ij kawałek trawy, to sprzedamy za 50$ więcej.
@bartek555 Tam jest włos orangutana. Ja bym to oddał i niech daja normalnego schabowego z ziemniakami
@bartek555 To musi być polędwica z dorsza skoro pływa w morzu.
Zaloguj się aby komentować
Pierdolone wycieraczki xD
#barteknamorzu #pracbaza #statki #marynarz

Cierpliwy jesteś, ja bym wy⁎⁎⁎ał młotkiem szyby i po uj wtedy wycieraczki?
@myoniwy cos dla ciebie ;)

Pasek jak nowy

Zaloguj się aby komentować
Obiecalem to dowoze.
Znak wolnej burty, inaczej zwany znakiem Plimsolla, od wynalazcy, brytyjskiego parlamentarzysty, ktorego wkurwialy przeladowane statki, ktore czesto ulegaly zniszczeniom czy zatonieciom ze wzgledu na zaburzona statecznosc. Pewnie niejednokrotnie widzieliscie takie znaki na statkach, a jak nie, to nastepnym razem zwrocicie uwage. Szukajcie na srodokreciu.
Znak sklada sie z kregu wolnej burty i literek towarzystwa klasyfikacynego wydajacego tzw. international load line certificate (drugie foto), czyli certyfikat wolnej burty. Tutaj akurat GL, czyli Germanischer Lloyd. Towarzystw jest sporo, Polski Rejestr Statkow daje literki P R.
A co oznaczaja te literki i kreski obok? To dopuszczalne zanurzenie dla tego konkretnego statku w konkretnym okresie i w wodzie o odpowiedniej gestosci. To znaczy, ze statek zaladowany w zime (W - Winter) w wodzie slonej, moze byc zanurzony maksymalnie do literki W i jednoczesnie oznacza to, ze jakby sie znalazl w wodzie slodkiej (o mniejszej gestosci) to jego zanurzenie zwiekszyloby sie i siegneloby odpowiednio literek F lub TF (Fresh/ Tropical Fresh). Statki przewozace drewno maja tez osobne marki dla podrozy z drewnem.
WNA - Winter North Atlantic
Znak wolnej burty jest na wysokosci S - summer, czyli podstawowej linii (woda slona, lato), od ktorej oblicza sie pozostale. Wszystkie linie maja grubosc 25 mm.
Co jest istotne, to to, ze statek nie moze wyplynac ani wplynac do portu przeladowany, natomiast co sie dzieje po drodze to hulaj dusza, piekla nie ma
#barteknamorzu #statki #ciekawostki #pracbaza #technologia #marynarz


@bartek555 a tu co się stało się

statek nie moze wyplynac ani wplynac do portu przeladowany
@bartek555 a jeśli po drodze nabierze wody i nie ma jak jej wypompować? Trzeba wyrzucić ładunek za burtę? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
>Wszystkie linie maja grubosc 25 mm.
jak wysoka jest w ogóle ta podziałka tak + - ? Bo pewnie im mniejsza ładowność tym jest wyższa.
Na załączonym img na wyświetlaczu laptokowym to wygląda jakby pomiędzy każdym stopniem było 25mm, a nie że tyle wynosi grubość każdej krechy ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Tak z ciekawości ile trzeba by latem w słonej dowalić tonażu aby krypa zanurzyła się do kolejnego poziomu?
Np. na takiej o której zazwyczaj piszesz, lub pływasz (pomijając ten pływający kontynent z wieżą rakietową)
Zaloguj się aby komentować
Jakie zanurzenie na dziobie ma widoczny statek?
.
.
.
.
.
.
.
7.06 m
Kazda cyfra ma 10cm wysokosci i przerwy miedzy nimi tyle samo. Jesli woda jest rowno POD 7.2 to mamy 7.20, w polowie dwojki mamy 7.25, zakryta dwojka to 7.30, itp, itd.
Z marek zanurzeniowych mozemy dostac wiele informacji, oprocz oczywiscie samych wartosci bezwzglednych. Mozemy dowiedziec sie, czy mamy przechyl na ktoras burte (porownujac lewa/prawa). Trym (porownujac dziob/rufa). Mozemy tez dowiedziec sie czy i jakie mamy ugiecie statku, tzw. hogging lub sagging.
Zanurzenie to jeden z podstawowych parametrow statecznosciowych, rowniez do obliczania tego ile ladunku przyjal statek. Nazywa sie to draft surveyem, i polega to, w skrocie, na porownaniu stanu poczatkowego wszystkich zbiornikow i zanurzenia ze stanem koncowym, a roznica da nam calkiem dokladna ilosc przyjetego towaru.
Z zanurzeniem jest zwiazanych wiele parametrow, a jednym z ciekawszych i bardziej przydatnych jest TPC, czyli tons per centimeter. Wartosc ta uzywana jest do szacowania zmian zanurzenia po przyjeciu danej masy na statek. Oczywiscie jest to bardzo uproszczone, dlatego mowie, ze to tylko do szacowania, bo wszystko zalezy gdzie ta masa zostala polozona.
Ogolnie moglbym jeszcze duzo pierdow na ten temat powiedziec, ale i tak nie przeczytacie. Na nastepny post na warsztat wezmiemy znak Plimsola.
Piona.
#barteknamorzu #ciekawostki #pracbaza #statki #marynarz

@bartek555 plot twist:nie wiadomo bo to zdjęcie rufy
@bartek555 Przeczytam! Opisuj detale
@bartek555 ja czytam nawet te długie
Zaloguj się aby komentować
Wrzucam, bo mnie @entropy_ zdenerwowal. Jak to nie mamy destylatorow, rektyfikatorow i innych? Co ty myslisz, ze kadzie na piwo to sie same zapelnia?
#barteknamorzu #pracbaza #statki #heheszki #technologia


@bartek555 Chryste, ile wasz kadłub ma wysokości od stępki?
@bartek555 Bartek wrócił do roboty, i od razu mi też jakby bardziej się chce pracować xD
@bartek555 te duże na piwo co widać z drogi jak się przejeżdża koło browarów to są tanko-fermentatory. kadzie to mogą być warzelne na ten przykład.
Zaloguj się aby komentować