
YouTube wprowadza ograniczenia monetyzacji treści tworzonej automatycznie przez narzędzia AI
TechCrunchInfo tutaj
A tu automatyczne tłumaczenie artykułu xD
YouTube przygotowuje się do aktualizacji swoich zasad, aby ograniczyć możliwość generowania przez twórców przychodów z „nieautentycznych” treści, w tym filmów produkowanych masowo i innych rodzajów powtarzalnych treści – treści, które stały się łatwiejsze do wygenerowania dzięki technologii sztucznej inteligencji.
15 lipca firma zaktualizuje swoje zasady dotyczące monetyzacji w Programie Partnerskim YouTube (YPP), wprowadzając bardziej szczegółowe wytyczne dotyczące tego, jakie treści mogą generować zyski, a jakie nie.
Dokładny tekst zasad nie został jeszcze opublikowany, ale strona w dokumentacji pomocy YouTube wyjaśnia, że twórcy zawsze byli zobowiązani do przesyłania „oryginalnych” i „autentycznych” treści. Aktualizacja twierdzi, że nowe zasady pomogą twórcom lepiej zrozumieć, jak obecnie wyglądają „nieautentyczne” treści.
Niektórzy twórcy YouTube obawiali się, że aktualizacja ograniczy ich możliwości monetyzacji niektórych rodzajów filmów, takich jak filmy z reakcjami na komentarze czy te z klipami, ale w poście Rene Ritchiego, dyrektora ds. redakcji i łącznika z twórcami YouTube, stwierdzono, że tak nie jest.
W opublikowanym we wtorek filmie Ritchie twierdzi, że zmiana jest jedynie „drobną aktualizacją” długoletnich zasad programu YPP YouTube i ma na celu lepsze identyfikowanie treści produkowanych masowo lub powtarzalnych.
Ritchie dodaje również, że tego typu treści od lat nie kwalifikują się do monetyzacji, ponieważ widzowie często uważają je za spam.
Ritchie nie mówi jednak, o ile łatwiej jest obecnie tworzyć takie filmy.
Wraz z rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), YouTube został zalany niechcianymi materiałami z AI, terminem tym określającym niskiej jakości media lub treści tworzone z wykorzystaniem generatywnej technologii AI. Na przykład, dzięki narzędziom AI do przetwarzania tekstu na wideo, często można znaleźć głos AI nałożony na zdjęcia, klipy wideo lub inne treści z odzysku. Niektóre kanały z muzyką AI mają miliony subskrybentów. Fałszywe, generowane przez AI filmy o wydarzeniach, takich jak proces Diddy'ego, zgromadziły miliony wyświetleń.
W innym przykładzie, serial o prawdziwych morderstwach na YouTube, który stał się viralem, okazał się w całości generowany przez sztuczną inteligencję, jak donosiła na początku tego roku firma 404 Media. Nawet wizerunek prezesa YouTube, Neala Mohana, został wykorzystany w generowanym przez sztuczną inteligencję oszustwie phishingowym na stronie, pomimo istnienia narzędzi umożliwiających użytkownikom zgłaszanie filmów deepfake.
Chociaż YouTube może bagatelizować nadchodzące zmiany, nazywając je „drobną” aktualizacją lub doprecyzowaniem, rzeczywistość jest taka, że pozwolenie na rozwój tego typu treści i czerpanie zysków przez ich twórców może ostatecznie zaszkodzić reputacji i wartości YouTube. Nic więc dziwnego, że firma chce wprowadzić jasne zasady, które pozwolą jej na masowe banowanie twórców korzystających z AI w ramach YPP.
#youtube #ai #google