@dez_ nie wiem czemu to jest takie ważne że kierowca jedzie w tym wypadku po drodze z pierwszeństwem, skoro rowerzysta tez po niej jedzie - zwróć uwagę że droga dla pieszych i rowerów oraz jezdnia po której porusza się taksówką są częścią tej samej drogi. na skrzyżowaniu kierowca postanawia zmienić kierunek ruchu, a zatem skręcić w drogę poprzeczną. gdyby tu była jazda po łuku w lewo (jak na prawym znaku) to wciąż było by skrzyżowanie ale kierowca jadący "z dołu w lewo" nie zmieniałby kierunku jazdy i to jest moim zdaniem ta różnica która robi tu robotę. gdyby tam była jazda po łuku to z wielką chęcią przyznałbym ci rację.
No chyba że nie uznajesz tego opracowania, które wrzuciłem
ciężko jest polemizować z przykładami wyrysowanymi na spokojnie w domu, jeszcze przedstawiające jakieś idealnie proste chodniki i drogi i na tej podstawie wyznaczające zastosowanie przepisów - trudno mi uwierzyć że autor mierzy na codzień każde mijane skrzyżowanie, a jeśli wymaga tego od innych to raczej powinien trafić do psychiatryka. artykuł w całości przeczytam pewnie wieczorem dla złapania kontekstu, ale z tych rzutów okiem na rysunki 3 i 4 to np. na poniższym skrzyżowaniu przejazd i przejście w ciągu CPRu nie jest częścią skrzyżowania bo kreseczka się nie zgadza
edit: dorzuciłem jeszcze widok z perspektywy kierowcy i rowerzysty - jeżeli uważasz że rowerzystka powinna założyć że przejazd rowerowy nie jest częścią skrzyżowania bo kreseczki się nie zgadzają, to masz rację, nie mamy o czym rozmawiać