@LaMo.zord Przesłuchałem, TLDR + mój komentarz:
- bez ingerencji w konstrukcję i oprogramowanie samochodu*
- tylne oświetlenie, rozdzielenie świateł zintegrowanych, tj. świateł stopu zespolonych z kierunkowskazami i zmiana barwy kierunków na pomarańczowe
- dołożenie światła przeciwmgielnego tylnego (jest taka opcja w konfiguracji nowego pojazdu, dla tego egzemplarza nie była wybrana, nie było także fabrycznej wiązki)
- przednie światła do jazdy drogowe / mijania zostały normalne tj. symetryczne (hehe wg. diagnosty nie było takiej potrzeby) ponieważ samochód jest "mocno skomputeryzowany" i wszystkie sygnały są cyfrowe i nie ma analogowych odpowiedników bo wszytko po szynie CAN - jak dla mnie bez sensu argument, można to było zrobić np. rozebranie reflektora i dołożenie czegoś (blaszka / soczewka) co mogło by odciąć oślepiający snop światła, mówią że by zachować fabryczność pojazdu czekają na specyfikację europejską i zrobią przekładkę reflektorów plugin (bo konwersja reflektorów - o ile można tak nazwać te światła w Cyberteuck są bardzo nietypowe, jest niemożliwa)… jak tyle mamy firm trudniących się modyfikacją lamp np. z powodu specyfikacji LHD/RHD i jak dla mnie kolejny argument z dupy xD ogólnie wg nich konwersja świateł najgorsza, btw. auto ma 48V instalację
- wgranie map europejskich (z dostępnych w Europie modeli), odblokowanie częstotliwości sieci komórkowej na pasma europejskie, włączenie obsługi LTE
- zmiana portu ładowania (na razie na przejściówce ładują) z amerykańskiego typu na europejski CCS2, który jest większy i problem jest z jego umiejscowieniem w karoserii - konieczne cięcie blachy lub zainstalowanie go w innym miejscu
- z ostrymi krawędziami karoserii nie zrobili nic (co do wymogów bezpieczeństwa dla pieszych) - pomimo braku testów bezpieczeństwa i homologacji na rynek UE
- ponieważ rejestracja nowego auta wymagałaby homologacji producenta na danym rynku, a że było to auto używane i przerejestrowane z innego kraju Europy to się udało je zarejestrować - są firmy co się tym zajmują… machloje jak z żarówkami led, retrofity itp. gdzie pomimo dopuszczenia i homologacji w poszczególnych krajach wspólnoty to w innych krajach UE ich nie akceptują - ale jeśli auto jest fabrycznie na LEDach to OK i inne tego typu xD
*ogólnie chłop co robił to chyba skłamał na wstępie (tj. nie przyznaje się do ingerencji w oprogramowanie), tzn. mówi wszytko się da zrobić, ale zastrzegał że nie zrobił i mówi, że można to zrobić, ale w granicach jak producent przyzwala - chodzi o to, że Tesla widzi, że użytkownik grzebał i ingerował i mogą być wyłączane niektóre funkcje zdalnie przez Tesle (auto traci funkcje) xddd
A i jest firma w Europie co sprowadzi dla klienta Cyberteucka i właśnie dokona formalności związanych z zarejestrowaniem na tę firmę - spółkę, by móc później przerejestrować (kręcenie lodów na hajpie Ilona xD)