Taka prawda.
#heheszki #ekologia
4aace718-933e-4fa9-a2e0-7f0307f5a684
WolandWspanialy

@Dzawny Jak bardzo nie byłbym przeciw fałszywej ekologii to ten obrazek jest naiwny. Elektrownia węglowa ma zupełnie inne (czyt. lepsze) procesy filtracji niż Twój silnik spalinowy. Zresztą wstaw tam elektrownię jądrową i obrazek jest całkowicie bez sensu.

Dzawny

@WolandWspanialy ale ona nie tylko dymi. Zużywa węgiel, którego kiedyś zabraknie. Ściema, to to że gówno polityka "proeko elo" promuje używanie elektryków zasilanych z takich kopalni.


Dwa zachód chciał się wycofywać z elektrowni atomowych, a że mamy brak węgla z Rosji to muszą to przemyśleć.

Marchew

@WolandWspanialy Owszem filtry syfu są całkiem dobre. Ale! Cała ekologia krzyczy o globalnym ociepleniu wywołanym CO2, o śladzie węglowym mówi się bardzo dużo, nawet mastercard wypuścił kartę kredytową z limitem węglowym. Zredukować CO2 poprzez filtry się nie da. Można jedynie poprawić sprawność bloku, tak więc MEM całkiem dobry.

maximilianan

@Dzawny 


  1. Polska głównie używa węgla, chociaż ma ogromny potencjał OZE

  2. Faktycznie pewni idioci z zachodu zamykali elektrownie atomowe i nie chcieli budować nowych, ale to tylko kilka krajów - Niemcy, polegające na gazie z kacapstanu i Szwecja, która myślała, że OZE załatwi wszystko.

grappas

@WolandWspanialy ty, ale tu nie chodzi o filtrację, a o CO² xD

szczelamseczasem

@WolandWspanialy w przypadku roweru ten obrazek ma sens. Nawet jak wstawisz tam elektrownię jądrową, to i tak do jej budowy, wytworzenia energii wyprodukujesz więcej CO2 jak pedalarz. W przypadku auta elektrycznego to bym się zastanowił.

WolandWspanialy

@Dzawny @Marchew @grappas @szczelamseczasem

Panowie odpisuję zbiorczo. Ja rozumiem że jest kilka aspektów ale rysunek jest jaki go każdy widzi więc nie dopowiadajcie że chodzi o o CO2 bo jeżeli uważacie że CO2 to to brązowe g..o co wychodzi z kominów to zapraszam do szkoły na poprawkę

Jestem posiadadaczem 3-litrowego diesla którego bardzo lubię chociaż przesiadłbym się na benzynę gdyby w PL było łatwiej dostać autko z takim silnikiem w benzynie. Uważam że czas życia samochodu 15-20 lat powinien być podstawą bycia eko.

Jestem przeciwny SCT w zaproponowanej formie.

Jestem przeciwnikiem liczenia śladu węglowego.

Ten rysunek jest po prostu głupi i rozmija się z sensem. Nie jest to rozprawka na temat bezsensu pseudo-ekologii. Po prostu coś krytykując lepiej używać trafniejszych argumentów.

solly

@Dzawny 

> ale ona nie tylko dymi. Zużywa węgiel, którego kiedyś zabraknie

Tak samo moze byc z ropa naftowa i wszystkim, lol

Astro

@Dzawny ale czy Ty naprawdę nie odróżniasz dwóch różnych spraw pokazanych na tym głupim obrazku?

Jedno to odejście od samochodów spalinowych.

Drugie to odejście od paliw kopalnych.

I wydaje mi się że nie da zrobić się tak że najpierw zadbajmy o elektrownie a później przejedźmy na elektryczne pojazdy. To dzieje się równocześnie.

grappas

@Astro Policz jeszcze ile trzeba paliw kopalnych zużyć, aby przetworzyć metale ziem rzadkich na baterie, silniki. Jak niewydajne są nagrzewnice, kompresor klimy (ile strat energii jest w porównaniu z silnikiem konwencjonalnym). No i creme de la creme: ILE WYNOSZĄ STRATY ENERGII NA TRANZYCIE ENERGII. Czyt: linie wysokiego napięcia, transformatory oraz koszty dostosowania infrastrutury energetycznej, aby te wszystkie pojazdy zasilić.

jestem_na_dworzu

@Astro a znaleziono już surowce potrzebne do wytworzenia tak dużej ilości baterii? Bo póki co na same samochody nie wystarczy, a gdzie rowery, komunikacja miejska, samoloty, magazyny energii i wiele innych?

MostlyRenegade

@grappas najpierw sam pokaż swoje wyliczenia

Astro

@grappas jeśli chcesz przedstawić jakieś dane to je podaj a nie każ mi liczyć.

Ale jeśli idziemy w tym kierunku to paliwa kopalne też trzeba przetoworzyć, sam sobie policz jak niewydaje są nagrzewnice i kompresor klimy (który występuje też w samochodach spalinowych, tyleż jest inaczej zasilany). I od razu podaj te dane! Możesz też sobie policzyć sprawność silnika elektrycznego w stosunku do spalinowego. I idąc tokiem chłopskiego rozumu: creme de la creme: ile paliwa pochłania transport paliw płynnych! Od razu odpowiem że nie wiem :) możesz też (jeśli czujesz się na siłach) policzyć ile prądu kosztuje wytworzenie litra paliwa :) możesz być zaskoczony.

Niemniej idąc tym tokiem to byśmy wszyscy siedzieli w jaskiniach bo rozwój technologii kosztuje! Zatrzymajmy tę karuzelę spier…nią. i to natychmiast bo internetowi znawcy świata tak piszą!

Astro

@jestem_na_dworzu Nie wiem czy znalezione te surowce, a Ty wiesz? Podasz jakieś dane czy Instrytut danych z pupy musi mi wystarczyć?

I dlaczego wszyscy przeciwnicy upierają się żeby w samochód elektryczny wpisać wszystkie możliwe wady (bo oczywiście są) a nie zauważją zalet? Czy naprawdę nie dostrzegasz że samochód składa się z wielu elemetów i baterie są jednym z nich, w dodatku dopiero raczkującym i nie pozbawionym wad? To Twoim zdaniem powinno skreślać rozwój?

jestem_na_dworzu

@Astro 


> Nie wiem czy znalezione te surowce, a Ty wiesz?


Wiem, nie ma dość rozpoznanych złóż, aby móc wytworzyć odpowiednią liczbę baterii do samochodów. Nawet jeżeli przestalibyśmy używać baterii do wszystkich innych rzeczy.


> Podasz jakieś dane czy Instrytut danych z pupy musi mi wystarczyć?


Zazwyczaj na tak chamskie wpisy nie odpowiadam, ale tym razem zrobię wyjątek:

https://www.iea.org/reports/the-role-of-critical-minerals-in-clean-energy-transitions


> a nie zauważją zalet?


Elektryk bez baterii jest bezużyteczny. Tej wady żadna zaleta nie zrównoważy.


> To Twoim zdaniem powinno skreślać rozwój?


Nie. Moim zdaniem, to skreśla elektryki jako zamiennik samochodów, które są teraz używane. Będą pewne, ściśle określone nisze, ale obecna wizja „0 samochodów spalinowych” jest nie tylko nieosiągalna, ale również szkodliwa.


Na więcej chamskich wpisów z twojej strony nie będę odpowiadać. Jeżeli chcesz merytorycznej dyskusji, to musisz trzymać poziom.

MostlyRenegade

@grappas to jest porównanie energochłonności, a nie wyliczenie zużycia paliw kopalnych.

grappas

@MostlyRenegade przy obecnej infrastrukturze elektrycznej można spokojnie postawić znak =, albo przynajmniej ~.

Obecnie tylko Francja ma jako tako energię atomową, ale trzeba wziąć poprawkę na fakt, że produkcja podzespołów i tak jest poza granicami Francji i Niemiec w większości, a często w krajach trzeciego świata, gdzie na ekologię mają wyjebane.

Procesy hutnicze, to tylko i wyłącznie redox z udziałem węgla więc ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

MostlyRenegade

@grappas no nie. Nawet w tak zacofanej pod tym względem Polsce produkcja elektryczności z OZE wynosi już 20%

grappas

@MostlyRenegade Z czego przytłaczająca większość pochodzi z zapór wodnych. Daj znać jak jakieś nowe rzeki powstaną na niezaludnionych terenach.

TrocheToBezSensu

Głupotę ludzką pokazałeś, wrzucając takiego mema:)

pozdrawiam_was_ciule

@TrocheToBezSensu chyba dzbanów którzy myślą że ten obrazek jakąś prawdę niesie a nie jest kretyńskim paszkwilem.


Mądrości rodem wujka zdzicha z pcimia.

TrocheToBezSensu

@pozdrawiam_was_ciule Chyba mnie źle zrozumiałeś.

Edytowałem swój wpis, żeby był bardziej zrozumiały.

grappas

@pozdrawiam_was_ciule Mądrości rodem wujka Zdzicha z pcimia, to racjonlalizowanie twojej postawy.

GordonLameman

Głupie brednie.


przejścia na elektryki dzieje sie równocześnie ze zmianami w elektrowniach.

rakokuc

@Dzawny takiego mema opatrzyłeś komentarzem "taka prawda"? Odważnie.

DexterFromLab

@Dzawny akurat tak się składa że rower elektryczny, ładowany z elektrowni węglowej jest dużo bardziej energooszczędny niż chodzenie pieszo. Jest tak ponieważ człowiek żeby przejść taki dystans na pieszo lub przejechać go rowerem bez napędu zurzyje więcej energii niż napęd elektryczny.

Ragnarokk

Ogólnie rowery mają chorą wydajność energetyczną, nie mamy chyba niczego co do niej się w ogóle zbliża

Zaloguj się aby komentować