Komentarze (22)

PlatynowyBazant20

@bartek555 widać parkingowe otarcia, kto kierowcą k⁎⁎wa był? 🙂

Opornik

- o k⁎⁎wa, jak my to rozplączemy...

- ech... dzwoń po Polaka

- znowu po Polaka?

- tak, po Polaka...

f2a6f5da-2076-4af0-b010-a9288ed9a330
Chunx

@Opornik pytasz jak? Proste.


Ogniwko po ogniwku

entropy_

@bartek555 a w sumie to czemu na statkach nie ma hamulców hydrodynamicznych jak na samolotach?

No w sensie przeszkód wystawianych w Strumień wody żeby hamować

d6031511-2747-4a04-a194-ecb537e05153
MostlyRenegade

@entropy_ możesz włączyć wsteczny przecież

entropy_

@MostlyRenegade w samolocie też ale samoloty mają osobne hamulce jeszcze

Nemrod

@entropy_ W samolocie w powietrzu jedyną metodą hamowania są hamulce aerodynamiczne, to nie jest dodatek.

Dopiero na ziemi masz normalne hamulce i odwrócenie ciągu, a spojlerami wtedy dociskasz samolot do pasa, żeby zwiększyć skuteczność hamowania.

Już nie wspominając, że przy tej prędkości w samolocie niewiele trzeba, żeby spowodować hamowanie (samo podwozie powoduje spory opór), a w statku... to by musiały być jakieś gigantyczne wysuwane elementy.

bartek555

@Nemrod a statki nie maja ograniczonego toru do podejscia/ wyjscia? ;)

bartek555

@entropy_ sa, wystarczy dac wstecz

Nemrod

@bartek555 Tylko możesz sobie to zaplanować i najwyraźniej ci wystarcza ten wsteczny. Samolot nie może odwrócić ciągu w locie.

bartek555

@Nemrod samolot tez planuje podejscie, a jak mu nie starcza to daje ognia i podrywa sie znowu. Duzym ststkiem tak nie wymanewrujesz. Jak jest za pozno to jest za pozno.


Oczywiscie ten statek to inna rozmowa

Nemrod

@bartek555 Ale jeszcze ma kontrolę, która mu wydaje polecenia. Czasem więc musi wytracić więcej energii, niż planował, bo albo go trzymali za wysoko, albo za szybko, albo mu skrócili nagle podejście (albo nagle musi lądować na innym lotnisku). I jedyne, co ma do dyspozycji, to właśnie te hamulce aerodynamiczne.

Ta dyskusja jest bez sensu, bo mówimy o tym samym: statek może hamować "wstecznym", a samolot spojlerami. Tyle. W powietrzu to jest jedyna metoda hamowania, a nie dodatek. A pytanie jest czemu w statkach nie ma dodatkowego elementu do hamowania, który prawdopodobnie jest niepotrzebny, a byłby wielki i skomplikowany.

MostlyRenegade

@entropy_ jeśli myślisz o hamulcach aerodynamicznych (bo na statku raczej ciężko by było o koła), to odpowiednik na statku jest raczej nieopłacalny. Po pierwsze wytrzymałość - żeby to efektywnie hamowało, to by musiało przenosić ogromne obciążenia pomiędzy statkiem ważącym wiele tysięcy ton i wytrzymać napór wody. Pewnie musiałbyś zabudować takich hamulców wiele na każdej burcie. A to z kolei prowadzi do dwóch kolejnych problemów - każdy taki panel hamulca musi mieć swój napęd - to jest dodatkowa masa, koszt i kolejny mechanizm, który trzeba serwisować. Do tego jeszcze musisz zapewnić szczelność i odpowiednią wytrzymałość samego kadłuba, bo taki hamulec na pewno będzie słabym punktem (a musisz zainstalować ich wiele).


I to wszystko żeby rozwiązać problem, który zapewne w ogóle nie istnieje.

ZohanTSW

I co teraz, jeden kręci kabestanem na górze a drugi rozplątuje to? Xd

bartek555

@ZohanTSW teraz to juz mnie luj obchodzi. Kazali tak zrzucic to prosze bardzo :)

GazelkaFarelka

@ZohanTSW Jak myślisz, skąd chłop takie bary ma? Bartka zawsze do rozplatania wysyłają.

ZohanTSW

@GazelkaFarelka jeszcze widziałem że używają go jako lewarka do statków

Zaloguj się aby komentować