
Prognozy ruchu dla Centralnego Portu Komunikacyjnego mogą być przeszacowane, bo ograniczają prognozę tylko do portów lotniczych Mazowsza – uważają naukowcy z Politechniki Krakowskiej. CPK, który bazuje na prognozach IATA, zakłada, że w 2060 r. megalotnisko będzie obsługiwać 60 mln pasażerów rocznie.
niem ekspertów Politechniki Krakowskiej przyjęty model prognozowania ruchu lotniczego może być niewłaściwy. Mat. pras. CPK
Z tego artykułu dowiesz się…
Dlaczego zdaniem ekspertów Politechniki Krakowskiej prognozy ruchu na CPK mogą być przeszacowane.
Czy można jeszcze wprowadzić zmiany przy budowie inwestycji.
Jakie rozwiązania proponują eksperci.
Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego wymaga opracowania szacunków, które wskażą, jak ruch lotniczy będzie się kształtował za pięć, dziesięć, ale i za kilkadziesiąt lat. To pozwala dopasować wielkość inwestycji do rzeczywistego zapotrzebowania pasażerskiego. Prognozując wielkość ruchu lotniczego, spółka CPK bazowała na prognozach IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych – red.). Według jego szacunków, od 2065 r. CPK będzie mógł obsługiwać 60 mln pasażerów rocznie.
Prognozowanie liczby pasażerów jest powszechnie stosowane – nie tylko przy realizacji dużych przedsięwzięć infrastrukturalnych. Jednak zdaniem ekspertów z Politechniki Krakowskiej, wyliczenia w przypadku inwestycji CPK mogą być błędne, a wyniki, którymi posługuje się spółka – niewiarygodne. [...]
#wiadomoscipolska #lotnisko #cpk #prognozy
