pacjent: 1.8 wolnossące pb+lpg

objawy:
-żre olej (silnik oplowski)
-czujnik poziomu oleju potrafi wywalać błąd pomimo właściwego jego poziomu
-nie żre płynu chłodniczego
-nie pali jeden cylinder na benzynie
-był wymieniony wtryskiwacz benzyny z tego cylindra plus wszystkie świece, brak poprawy
-wymieniona przepływka
-po przełączaniu na lpg pracuje tak jak powinien
-kompresja mierzona, jest ok
-mierzony szczelinomierzem, również ok
-wypada zapłon powyżej 4k obrotów po ~30km jazdy autostradowej (wystarczy się zatrzymać, zgasić, odpalić i znów jest ok)
-im niższa temp na dworze tym mniejsza szansa na wypadniecie zapłonu (przez zimę nie wypadł ani razu!)
-był sprawdzany sterownik silnika, niby ok
-czasami wywala błąd sondy lambda
-jeden mechanior wyciął (ukradł) kata bo niby był zapchany..

edit: nie dymi na kolorowo

co z nim może być?
powoli tracę siłę na tego skurwola...
ehh

#mechanikasamochodowa #samochody
MostlyRenegade

@Half_NEET_Half_Amazing Opel nie ma własnych silników. Co to za samochód?

Half_NEET_Half_Amazing

@MostlyRenegade 

fiat, Z18XER

cebulaZrosolu

@Half_NEET_Half_Amazing


-żre olej (silnik oplowski)


W nawiasie sam postawiłeś diagnozę

GazelkaFarelka

@cebulaZrosolu opel żre olej, przecież wszystko w normie

cebulaZrosolu

@GazelkaFarelka życie ucieka jak olej z Ecoteca ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Marchew

@GazelkaFarelka Nie każdy opel żre olej!

KierownikW10

@Marchew oczywiście, że nie każdy. Bo ten który nie żre, dopiero w przyszłości będzie xD

Marchew

@KierownikW10 ( ͡° ʖ̯ ͡°)


220 k km

Od wymiany do wymiany nie widać ubytku na bagnecie. Jesteś zbyt negatywnie nastawiony do marki.

KierownikW10

@Marchew pośmieszkować z Opla zawsze można xD A tak na serio to dobre i wcale nie biorące oleju auta (w sporej części).

Marchew

Fiaty tańsze i chyba prostsze w naprawie

roadie

@Half_NEET_Half_Amazing 

czujnik poziomu oleju potrafi wywalać błąd

A to czujnik poziomu oleju czy ciśnienia oleju?


Profilaktycznie możesz sprawdzić połączenie masy, u mnie nie stykało i rzucało błędem

Half_NEET_Half_Amazing

@roadie 

cały czas poziom oleju nie ciśnienie

KochanekJaroslawaKaczynskiego

Kolega mówi tak: Ile tego oleju żre? Żre dużo oleju to znaczy, że jest gdzieś nieszczelność. Jeśli nie ma widocznych wycieków od spodu silnika lub od góry, to albo na uszczelniaczach zaworowych, albo na pierścieniach. Trzeba sprawdzić czy kopci na niebiesko czy na czarno? Przy dawaniu czy ujmowaniu gazu? I będzie wiadomo.

Nie pali cylinder całkowicie czy tylko wypada zapłon czasami?

Sprawdzić cewkę zapłonową i ciągłość przewodów oraz ich izolacji. Cylinder może też nie palić jak jest zablokowany zawór dolotowy i stąd też może uciekać olej.

Half_NEET_Half_Amazing

@KochanekJaroslawaKaczynskiego 

dodałem edit, że nie dymi na kolorowo

oleju tak z pół litra/1000km ale jest nieszczelna trochę pokrywa zaworów (była uszczelniana)

cylinder nie pali wcale na benzynie na lpg działa

z tanich rzeczy to właśnie cewka została..

KochanekJaroslawaKaczynskiego

@Half_NEET_Half_Amazing Wyciąg świecę i wprowadź endoskop, to powinno rzucić trochę światła jak sytuacja wygląda z wnętrza cylindra.

KochanekJaroslawaKaczynskiego

@Half_NEET_Half_Amazing Ponieważ LPG to gaz więc łatwiej miesza się z powietrzem niż benzyna, która jest cieczą. Czy może być tak, że zawór dolotowy jest przyblokowany (np. zgiety, lub zatarty) i dlatego podaje za mało powietrza żeby doszło do zapłonu benzyny, ale wystarczająco do zapłonu LPG, a przy zwiększonym obciążeniu (pisałeś że powyżej 4tys.) zapłon wypada, bo podawane jest za mało powietrza nawet dla LPG?

macgajster

@Half_NEET_Half_Amazing wymień tę cewkę, w z22se i z16xep padają aż im się zwoje trzęsą. Jak nie trafisz to masz starą cewkę na zapas "jakby co".

Mnie udało się w podobny sposób ożywić silnik, nad którym "mechanicy" rozkładali ręce. Przełożyłem świecę z wypadającego cylindra do drugiego i wicewersa. Błąd przeniósł się między cylindrami

pol-scot

@Half_NEET_Half_Amazing powoli? Gratuluję cierpliwości...

pol-scot

@Half_NEET_Half_Amazing ja też ale wszystko zrobione na tip top

Half_NEET_Half_Amazing

@pol-scot

No niestety w zasięgu 50km brak kompetentnych mechaników

macgajster

@Half_NEET_Half_Amazing obstawiam zimny lut lub brak styku.po nagrzaniu szczelina między elementami zwiększa się i masz objawy.

Odpinaj styki, czyść po kolei. Zacznij od tego co na benzynie jest używane.

Sprawdzenie sterownika pewnie było statyczne i na zasadzie "czy sypie błędami". Jak nie wywaliło to oznaczyli jako sprawny i zabrali kasę

Hejto_nie_dziala

@Half_NEET_Half_Amazing potrzebujesz jakąś miniżaróweczkę żeby sprawdzić sterowanie wtryskiwacza benzynowego. Powinien tam być stało + a na drugim kablu impulsowy minus. Mała żarówka w obwód, dla pewności raz w odpięty a raz w zapięty i pewnie będzie diagnoza że kabel ugnił. A jeśli nie ugnił to.... Sterownik gazu :D. Jak Boga kocham (ateista here), bardzo prawdopodobne że to ster gazu

SzwagierPrezydenta

@Half_NEET_Half_Amazing coś tu śmierdzi oplem zafirą. Jeśli tak jest to sterownik. Sprzedaj albo złomuj

polutt

Ja bym zajrzał do wnętrza cylindrów przez świece, bo trochę dziwny ten znikający olej.

A przy mocnym przegazowaniu nie wypluwa oleju przez odmę do dolotu?

kamyk1984

Pompa paliwa wysokiego ciśnienia. Dziękuję. Do zamknięcia. Można się rozejść.

Sweet_acc_pr0sa

@Half_NEET_Half_Amazing u mnie był podobny problem ale w 2.4 v6 z audi, i jednak problemem był rozjebany cylinder xD wymiana dołu silnika rozwiązała problem

Fox

-żre olej (silnik oplowski)

-czujnik poziomu oleju potrafi wywalać błąd pomimo właściwego jego poziomu


Wszystko się zgadza. W alfie też czujnik świruje czasem pawiana.

superhero

@Fox dziwne by było gdybyś napisał że to opel i nie żre oleju, w corsie mi to żarło ponad litrę na 10k km

macgajster

@superhero litr mówisz i to na 10k... amator. Z22SE, nalot oficjalny na liczniku 325 tys., dałbym samej budzie jeszcze ze 150 tys., a silnik był "wymieniany" po zatarciu, ale w sumie nie wiadomo i mechanikom nie można ufać przy takich robotach. Ten "nowy" silnik ze szrotu miał mieć 170 tys., co przy wtedy ok. 15-letnim samochodzie brzmi śmiesznie.

Mój wciąga 2,5 L w trasie autostradowej, w mieście jakieś 1,2 L. ( ͡ಥ ͜ʖ ͡ಥ)

Fox

@macgajster @Half_NEET_Half_Amazing japrdl a miałem brać złompla od znajomej xDDD

dzięki za protipa ziomy

macgajster

@Fox nowe samochody jeżdżą na wodzie, też w instrukcji będziesz miał napisane "może brać 0,x L między wymianami" albo jakiś inny dystans. Stare samochody często są zajeżdżone i słabo naprawiane, to ma największy wpływ.

Jakbym miał zdrową budę to bym wpakował ze 3-4 k w remont silnika i jeździł dalej, no ale buda też lekko rdzą zaszła i nie opyla się.

superhero

@macgajster dacia duster z silnikiem 0,9 + fabryczny lpg - zeżarła mi 1 litr oleju na dotarciu - pierwsze 10k km. teraz sporadyczne szklankę dolewam

superhero

@macgajster pierścienie z gównolitu cieńsze od piczego włosa - księgowi robią teraz samochody - i jak ma nie brać oleju?

Marchew

@macgajster Tak, w instrukcjach są absurdy, jednak moim zdaniem to dupochrony w przypadku roszczeń gwarancyjnych.

macgajster

@superhero nie zapominaj o ekologach Wszystko musi być mniejsze żeby zminimalizować straty mocy, bo jak zrobisz duży silnik z dużym zapasem materiałowym to i więcej spali.


@Marchew a i tak mimo wszystko potrafią powiedzieć, że silnik nieprawidłowo jeżdżony, nieprawidłowy rozruch lub gaszenie, źle skręcana kierownica i ktoś wiercił się na fotelu o dwie sekundy za dużo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Marchew

@macgajster Mistrzami spożycia oleju jest VW, tam od nowości trzeba oleju dolewać. Patologiczne silniki.

superhero

@macgajster zreno zrobiło gównosilnik z gównoturbinką-olej co 10k km lub raz w roku na wiosnę do tego filtr powietrza. zero ekodrivingu - odpalam silnik i czekam około minuty aż olej się rozprowadzi po arteriach olejowych - manewry parkingowe to dodatkowe około 3 minuty. wyłączenie silnika po długiej trasie - jak zjeżdżam do parkowania to na 1 i na wolnych obrotach - parkowanie trwa około 3 minut - turbina schodzi z wysokich obrotów

superhero

@Marchew zapomniałeś dodać że grupa wieśvagen ma super duper silniki benzynowe, gniazda zaworowe są zrobione ze stopu Biedium i Stalinium i taczki kociego gówna

Marchew

@superhero A ja słyszałem tylko o pękających tłokach. Jakie silniczki z tymi zaworami?

Fox

@superhero to dziś lepiej kupić e46

superhero

@Fox 1,9 TDI z Paskiem B5 - auto i silnik nie do zajechania

Fox

@macgajster silnik 0,9L? Musi być porywający

macgajster

@Fox chciałeś zawołać @superhero

Fox

@macgajster racja tak to sie klika na telefonie

superhero

@Fox no żesz kosiarka spalinowa sprawia więcej radości- autko było tanie i to jedyny powód zakupu

Zaloguj się aby komentować