Miejski elektryk za 700 tys. zł. Można zamawiać Renault 5 Turbo 3E. Nawet cena rezerwacji zwala z nóg

Mini supersamochód w maksi cenie — tak można w kilku słowach zapowiedzieć start rezerwacji na Renault 5 Turbo 3E. Elektryczny model jest nowoczesną interpretacją legendarnych modeli Renault 5 Turbo. Już teraz można złożyć zamówienie na jeden z 1980 numerowanych egzemplarzy.

#motoryzacja #carboners #samochody

Auto Świat

Komentarze (24)

WujekAlien

@rain gdyby to była spalinowa rajdówka na cywilne drogi, to może jadąc na nostalgii zebraliby kilku chętnych, ale w tej cenie i to jako elektryk, to trzeba mieć dział kreatywny jak Jaguar, żeby się na to porwać

rain

@WujekAlien ponoć już mają 1000 zamówień, a ma powstać 1980 egzemplarzy. Są tacy, których stać na takie zabaweczki.

FoxtrotLima

@WujekAlien przecież taka limitka to inwestycja a nie auto do jeżdżenia.

kodyak

@rain to wszystko jest wyliczone. Wiedza że na to znajdzie się bardzo ograniczona ilość frajerów więc żeby koszty samochodu wyszly przynajmniej na 0 to cena jest wysoka. Efekt skali tu gra sporą role

Opornik

gurwa jakie brzydactwo

30ohm

Lubię małe miejskie włoskie i francuskie samochody. Mam nawet jeden w mocno specyficznej wersji, ale to co aktualnie z nich robią. Ładny papierek na cukierku z gównem na baterie w środku.

maks_kow

@30ohm @WujekAlien : To jest auto zbudowane od podstaw. Płyta podłogowa, zawieszenie, układ napędowy - wszystko stworzono od zera, na potrzeby tego samochodu.

Do tego to nie jest masówka, jak np AMG A 45 czy inne Type R, tylko mocno limitowana seria. To podnosi koszty pracy.

A że elektryk? Przeciez to nie jest sprzet do wakacyjnych wyjazdów, a z zadnej pospolitej spalinowki jezdzacej na cywilnym paliwie nie da sie tyle wydusic w tak malym aucie

Do sluchania pracy silnika i tka najlepiej kupic amerykanskie V8 i zrobic wydech. Europejskie czy japonskie jednostki brzmia przy czyms takim jak zawodzenie eunucha.

A ze brzydki? Jest wystarczajaco szybki, zeby olac kwestie wygladu.

30ohm

@maks_kow tylko elektryki nie nadają się do katowania na torze. Temperatura baterii ma wpływ na jej wydajność. Będziesz miał osiągi przez 15 minut a to samo w spalinowym przez godzinę. To jest ten poziom absurdu

maks_kow

@30ohm No bo przeciez temperatura silnika spalinowego nie ma wplywu na jego wydajnosc. Podobnie jak temperatura paliwa, powietrza w dolocie, cisnienie wtrysku, cisnienie doladowania, oleju... komu silnik nigdy nie wystawil kopyta, niech pierwszy rzuci ogniwem LiFePo4

Faktycznie, chujowe te elektryki do katowania na torze XD

30ohm

@maks_kow masz rację, tego w samochodach elektrycznych nie ma. Tylko w spalinówce poczekasz, zatankujesz i pojedziesz dalej, a elektryk naładujesz może szybko od 20 do 80% tylko musi mieć odpowiednią temperaturę aby ją ładować i katować, to nie jest ten sam czas.

kitty95

@maks_kow a w pakiecie siurek rośnie 3mm

30ohm

@maks_kow w momencie odbioru już będzie droższy. Tylko nadal ja uważam, że bateria będzie stanowić problem. W samochodzie spalinowym spuścisz oleje i paliło i może tak stać pół wieku. Z elektrykiem tak się nie da. Współczesne baterie to najwyżej mogą spuchnąć i wybuchnąć. Elektryczna motoryzacja jest super, tylko problemami jest współczesna konstrukcja baterii.

maks_kow

@30ohm Trudno sie z takim argumentem nie zgodzic.

Z drugiej strony, wspolczesne wzornictwo przemyslowe jest na tyle generyczne, a konstrukcje aut unifikowane, ze nie bedzie sensu trzymac pod kocem takiego Passata CC, nawet w wersji spalinowej.

Szczupak za to, bedzie rarytasem po wsze czasy.

Poza tym, parlament europejski, dzialajac w oczywistym dobrym interesie spolecznym, wprowadzi przepisy na odstrzal sanitarny posiadaczy aut spalinowych ( ͡~ ͜ʖ ͡°) Tylko przypadkiem korzystny dla korporacyjnego dobrobytu.

Nie ma za tem o czym dyskutowac

kitty95

Co to za furka dla leszczy? Dajcie silnik 10MW co najmniej. Na miasto w miarę się nada.

rain

@kitty95 nie, bo się ubrudzi, albo zarysuje.

L4RU55O

@kitty95 Nie wiem czy doczytałem ale tam ma być 4800 (!!!) Niutonometrów. Bugatti Chiron ma 1600 a Tesla Plaid około 1400.


Nie wiem jaki tam musi być lać żeby trzymał przyczepność.

kitty95

@L4RU55O i po chuj to komu? Te wyścigi na wielkość chuja w wydaniu koncernów są żenujące. Porządnego auta nie potrafią zrobić, tylko jednorazowe gówno, a tu łeeee, patrzcie, wjebaliśmy silniki od lokomotywy elektrycznej i ciekawe co będzie.

kodyak

Bardzo ładny ale kurde to przecież elektryk. Takie zaklinanie rzeczywistości. Co najwyżej można powiedzieć że się to dobrze rozpędza. Zasięgu 400 km czyli niby w mieszanym. Będzie pewnie jakies 250. Szkoda że nie podali ciężaru. I ogólnie czy da się coś do niego zapakować.


Zdecydowanie samochód fanaberia.

rain

@kodyak w 100% się zgadzam. Cena też jest z kosmosu, więc autko będzie kupowane pewnie przede wszystkim jako inwestycja. Albo dla szpanu.

elmorel

Tak, tym razem na pewno się uda.

Amebcio

Wszystko co najgorsze we współczesnych samochodach: Brzydkie, drogie i pełne ekranów dotykowych.

Roark

Tak powinien wyglądać od początku Alpine A290 pod względem specyfikacji, choć i tak czysty elektryk jako samochód sportowy to po prostu porażka. Nawet takie Porsche poległo z 718, ciągle przedłuża się data uruchomienia produkcji.

Gdyby to były fajne hybrydy, które są regularnie stosowane w wyścigach, to z pewnością byłoby więcej zainteresowanych. W salonie Alpine w Warszawie nawet nie nie mają tego A290, pewnie zerowe zainteresowanie i się nie dziwię patrząc na parametry.

Zaloguj się aby komentować