Land Rover 3.0D Ingenium 2021

Przebieg 55 000 km i stanął dęba (wał nie obraca się).


Olej? Wymieniony raz przy przebiegu 34 000 km.

Dlaczego przy 34 000 km? Bo tak zaleca producent : )


Olej był ale... Nie udało się go spuścić przez korek spustowy ponieważ przybrał on konsystencję szlamo-galarety.


W ASO stwierdzono że naprawa wyniesie 180 000 zł na używanym silniku

Koszt samego NOWEGO silnika to 140 000 zł, niestety niedostępne.


Używane silniki? 35 000 do 40 000 zł netto w stanie nieznanym.

Majster twierdzi że lepiej kupić poszczególne części i składać samemu zamiast wkładać używkę w stanie nieznanym.


Opiłków w filtrze brak.


Wygląda to tak jakby ten olej w sensie ilościowym w silniku był, ale nie był w stanie spłynąć do miski bo kisiel/galareta, sama głowica była wypełniona kisielem.


Pan przejrzał katalog dostępnych części w serwisówce Land Rovera. W sekcji wał, koło zamachowe, panewki, jest dostępne tylko koło zamachowe ^_^ 


#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa

970f7157-a888-451d-8002-2a5ef830929b
2df0acbd-7411-44e8-9847-832b067de7f4
ac4a458a-d005-4453-89f3-a3bdc402d8a6
c2a1c445-37a5-4aaf-90cf-d5d073408b81
7ae8838b-664f-488b-ba48-d22743fdc6aa

Komentarze (40)

Marchew

źródło:

MotoDziennik

Motodziennik Warsztat: Nowy silnik Jaguar/Land Rover 3.0D Ingenium. Olej co 34tkm? MASAKRA!

https://www.youtube.com/watch?v=HkCNNm8MH88

ipoqi

Ale wał. Producenta

SuperSzturmowiec

Moto dziennik

Jak coś nie ma Filipów w głowie albo się kompletnie nie zna stosuje się do serwisówki to tak potem jest

Half_NEET_Half_Amazing

japierdole

jak pracowałem u niemca to mieli oni flote swoich samochodów; dostawcze fiaty

auta większość czasu były pędzone na max prędkościach po autobanach

co ile kazali jeździć na wymianę oleju i filtrów? co 30k

dlaczego? bo producent tak powiedział..

jestem ciekaw czy te silniki przeżyją chociaż dwa lata

jedrek

@Half_NEET_Half_Amazing wbrew pozorom, codzienne długie trasy z autostradowymi prędkościami to optymalne warunki dla silnika i oleju. Nie ma częstych rozruchów, zmian temperatury, a obciążenie przez większość czasu jest stałe. Wydaje mi się, że mimo wydłużonych interwałów pomiędzy wymianami oleju, te silniki powinny posłużyć długo.

jajkosadzone

@Half_NEET_Half_Amazing

jak to sa dostawczaki to spoko- taki przebieg zrobi w jakies trzy miesiace.


Wytrzyma olej i filtr,a jazda autostrada i tak jest mniej obciazajaca niz jazda w korkach

Marchew

@jedrek Czy autostrady to takie optymalne warunki to nie jestem pewien. Wydaje mi się że 80km/h najmniej daje silnikowi / olejowi po dupie.

Half_NEET_Half_Amazing

@jedrek @jajkosadzone

ale nie mówcie, że całe trasy robione na 5k rpm (diesel, krótki manual) są dla silnika spoko XD

jajkosadzone

@Half_NEET_Half_Amazing

nie ma opcji,zeby jadac blisko vmax auto bylo przy czerwonym polu- swoim koleosem xD jak sie rozpedzilem to mialem licznikowe 190 kmh,a to bylo kolo 4200-4400 obrotow na szostym biegu.

Half_NEET_Half_Amazing

@jajkosadzone

zapomniałem jakie w dieselu są obroty XD

nawet jeśli był to przedział 4-4,5k to wpływało to bardzo źle przy takich interwałach olejowych na pewno

Marchew

@jajkosadzone To nie obroty są wyznacznikiem a obciążenie silnika.

dradrian_zwierachs

ja stosuję interwał 10000km/rok. tak jest bezpieczniej dla jednostki.

jajkosadzone

@dradrian_zwierachs

cos w tym jest- lepiej czesciej,nawet gorszy olej z norma producenta niz dluzej,ale drozszy

jajkosadzone

30 000 km na jednym oleju- WARUNKOWO-gdy taki przebieg pokonujesz w 90% na drodze krajowej/szybkiego ruchu i to w czasie kilku miesiecy.

grzymislaw-mocowladny

"Bo tak zaleca producent : )"

Naprawdę słuchasz się zaleceń producenta? Bo ASO czy mechanicy mogą mieć z tym duże pole do polemizowania...

Wlacza

Poszukaj na kanale YT Marka Balkana. On zna sprawę i specjalistów od tego. Może być taniej!

Fishery

@Marchew Master z wymianą oleju zaleconą przez producenta dozywa 350-400k. Potem wał wychodzi z silnika. Przy wymianach w połowie w/w okresu dojeżdża bańkę.

Millionth_Visitor

Aż trudno w to uwierzyć. Wcześniej by padło turbo, byłyby problemy ze wszystkim co jest sterowane ciśnieniem oleju typu popychacze, zmienne fazy itd. Jak dla mnie to coś się dostało do oleju i spowodowało takie ścięcie w krótkim czasie.

groman43

@Marchew https://www.youtube.com/watch?v=HkCNNm8MH88


Tutaj jest informacja, że właścicielem jest kobieta. To przede wszystkim tłumaczy, dlaczego olej był wymieniany tylko raz.

Pewnie babka wlała przez przypadek płyn do spryskiwaczy przez przypadek, albo inne cudo i ździwko.

dremmettbrown

@Marchew a mówią że wymiana baterii w EV to milion monet, za to silnik spalinowy w każdym warsztacie naprawisz za małe pieniądze

Furto

@dremmettbrown Uuu, po takim komentarzu zamieszczonym pod postem dużego FP w stylu "moto świat", dostawałbyś powiadomienia do wakacji 2027 xDD

Nemrod

@dremmettbrown Bo generalnie tak bywa/ło. Tu coś poszło grubo nie tak.

Marchew

@Millionth_Visitor Ciekawe spostrzeżenie, ale gdyby to był płyn chłodniczy, wszędzie było by pełno masełka?

Zapytałem AI o płyn do spryskiwaczy w oleju, twierdzi że również powinno być masełko.


@groman43 Może i coś dolała ale co mogła wlać co by nie zrobiło majonezu?

groman43

@Marchew Obawiam się, że nie doceniasz niektórych kobiet xD Moja koleżanka najpierw jeżdziła z "alladynem" na desce rozdzielczej a potem około miesiąc z check engine. Silnik stanął dęba i nawet nie opłacało się go naprawiać.


Przede wszystkim warto byłoby pobrać próbki tego majonezu i odesłać do labu. Albo coś się do tego oleju dostało, albo sam olej był trefny, albo ASO w ogóle go nie wymieniło.

Marchew

@groman43

albo ASO w ogóle go nie wymieniło.


I to może być strzał w dziesiątkę.

Millionth_Visitor

@Marchew nie musi być masełko jeśli chodzi k kolor. Może być kombinacja woda plus wysoka temperatura, np strzeliła uszczelka pod głowicą, chłodnica egr itp ale ktoś jechał dalej aż auto stanęło. I to wg mnie prawdopodobny scenariusz.

Millionth_Visitor

Obejrzałem kawałek jak ściągają głowicę i widać jak byk że był olej w kanałach wodnych, tak samo przypieczony szlam został w nich

Marchew

@Millionth_Visitor

Które to wodne?

b7b89e50-9452-45a1-b000-048034864150
Millionth_Visitor

@Marchew patrząc na zdjęcie jest 6 takich samych na górze w kształcie futerału na lornetkę

Marchew

@Millionth_Visitor A to nie powrót dla oleju?

Wodne to chyba te królicze zęby nad każdym cylindrem. Widać że są wydzielone różową uszczelką.

Millionth_Visitor

@Marchew olej jest w narożnikach po przekątnej z tego co widzę. Te o których piszesz to też wodne

Marchew

@Millionth_Visitor Te po przekątnej to na pewno olej, ale chyba zasilanie olejem. Gdzieś musi być powrót.

Bo jeśli zafajdane kanały wodne to chyba wszystkie przy tak intensywnym wymieszaniu płynów?

Everglades

W moim wynajmowanym passacie mam przebieg 48 tys. i jestem dopiero po jednej wymianie oleju. Czyli zaraz będzie kuku? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

redemptor

I za takie rzeczy powinni się wziąć w UE w sprawach związanych z motoryzacją. Wielu producentów aut podaje rekomendowane interwały, które stwarzają bardzo duże ryzyko uszkodzenia silnika... a następnie umywają ręce gdy tylko minie gwarka.

radidadi

@Marchew swap na v8 wyjdzie pewnie taniej

Marchew

A to nie są te "V8" z których warsztat w materiale się utrzymuje?

rm-rf

Ja co 10k zmieniam a w skrzyni AT co 20k, te zalecenia producentów to można sobie w buty wsadzić

Zaloguj się aby komentować