Bohater ostatniego ataku na fabrykę Shahed w Jelabuz, dron kamikadze, oparty na samolocie A-22. Tak, to jest ta Cessna, która wbiła się w fabrykę.
Przed państwem Dron E-300 Enterprise, który ma zasięg aż 3100 km i ładowność do 300 kg ( na zdjęciu 2 różne wersje modelu)

#wojna #rosja #ukraina

Reaktywując temat ruskich rafinerii. Straszczam za ekspertami:

Należy dokonać ważnego rozróżnienia.

Rosja już całkowicie wstrzymała wszelki eksport rafinowanych olejów używanych do pojazdów osobowych/ciężarowych, choćby po to, aby móc dostarczać je na własne potrzeby krajowe! Należy pamiętać, że rosyjskie czołgi bojowe zazwyczaj zasilane są tym samym olejem napędowym, którego używają ich zwykłe pojazdy cywilne. Tyle makroekonomia

Jeśli ruskie stracą moce rafineryjne, będą mogli eksportować ropę, którą trzymaliby w kraju na potrzeby własnych rafinerii. Nie tracą więc całej wartości, jaką obecnie posiadają z rafinacji....a jedynie premię, jaką otrzymaliby za produkt rafinowany w porównaniu do ropy.
Innymi słowy, eksport ropy, a nie produktów rafinowanych nie powoduje utraty całej wartości.
Ale.
Prowadzi to jednak do konieczności korzystania z dodatkowych cystern do przewozu paliwa. Zarejestrowane tankowce we flotach znajdują się pod coraz większą presją sankcji. W takich okolicznościach flota "duchów" może jedynie przewozić i rozwijać się w ograniczonym zakresie.

Chodzi o to, aby ograniczyć rosyjskie możliwości zarabiania pieniędzy w sposób rozłożony w czasie poprzez sankcje, a nie powodować nagłe zmiany w drodze embarga. Według raportów (forbes.com) Indie wstrzymują się z rosyjską ropą dostarczaną tankowcami objętymi sankcjami USA
5c555284-f8bd-49c9-8361-06151a3955c6
16eb1c32-dd70-456f-a6de-eb83ca302769
alaMAkota

Tutaj artykuł z 2017 roku :). https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/pilotless-plane-remote-controlled-flight-drone-aircraft-2025-aviation-technology-a7884911.html


A tu książka "Dług honorowy" Toma Clancy, która zadebiutowała na pierwszym miejscu listy bestsellerów „ The New York Timesa” . Później zauważono, że powieść zawierała elementy fabuły podobne do okoliczności ataków terrorystycznych z 11 września 2001 roku i porwania lotu United Airlines 93

pszemek

@alaMAkota skąd info o zasięgu i udźwigu? Ta Cessna oryginalnie ma ponoć mniej niż połowę tego zasięgu

myoniwy

@pszemek zamiast pilota ładujesz 100kg paliwa. I już wiekszy zasięg.

alaMAkota

@pszemek info o dronach stąd http://www.hisutton.com/Ukraine-OWA-UAVs.html


A dane z ukraińskiego forum. Potwierdzaja dane z Hi Suttan

none-none

@alaMAkota Aeroprakt , nie Cessna. Stosunkowo tani ultra-light . Co ciekawe zdaje się że można zamontować do niego spadachron . Stosunkowo popularne i u nas. A załączonego zdjęcia wynika że go jeszcze odchudzili, ogon i skrzydła jak by pokryte cieńkim materiałem i może z drewna ?

alaMAkota

@none-none @MostlyRenegade tak. Aeroprakt. Zmienię opis. Na początku była mowa o małej Cessnie co wleciała w fabrykę i tak nawet pojawiła się na anglojęzycznych stronach. Więc odwołałam się do tego opisu, ale faktycznie to mylące .

Pan_Buk

@none-none Pewnie dzięki temu materiałowi niewykrywalny przez radary?

MostlyRenegade

@alaMAkota no to A-22, czy Cessna?

L4RU55O

To ja jeszcze trochę uzupełnię jak to z tym paliwem wygląda. Kreml subsydiuje paliwa na rynku wewnętrznym co znaczy że realnie ponoszą stratę jeżeli kacapy tankuje u siebie na stacji. Sytuacja bliźniacza do awarii dystrybutorów na Orlenie bo tam też szły straty i Obajtek wyłączał dystrybutory. U ruskich co chwila pojawiają się "problemy z zaopatrzeniem" więc ludzie dostają paliwa tak aby-aby i kiedy robi się gorąco to pojawia się cysterna.


Problemy z benzyną nie będą aż tak dotkliwe bo wojsko na niej nie jeździ ale Łukaszenka już musiał ich wspomóc jakieś dwa tygodnie temu, nie pamiętam jakim paliwem. Na Białorusi znajduje się duża rafineria, która nie może być zaatakowana i jest taką deską ratunku. Obowiązuje już zakaz eksportu benzyny na 3 miesiące ale pewnie go przedłużą.


Diesel jest ważniejszy ale nie zakładałbym że czołgi przestaną jeździć bo braknie, jedynie cywile będą mieli problemy, przy takim rozmiarze produkcji i zapotrzebowania niemożliwe żeby milionowa grupa soldatów nie miała czego tankować.


Sprzedaż surowej ropy przynosi zyski ale najlepiej pchać już rafinowane produkty bo to dużo więcej. 60$ (Indie lub Chiny mogą kupować taniej) za baryłkę (159l) to 31 centów za litr, około 1,20zł ale trzeba od tego odjąć koszty wydobycia więc myślę że zarabiają jakąś połowę z tego, 60-70 groszy za litr. W Polsce cena paliw bez podatków z marża stacji to jakieś 3,50zł, marży nie ma dużo więc niech będzie 3zł bez marży, mogę założyć że na każdym litrze rafinowanych paliw zarabiają około 2zł lub troszkę mniej. Różnica trzykrotna chyba że sprzedają ropę jeszcze taniej to wtedy robią się pojedyncze grosze.


Ukraińcy walą w początkowe kolumny w rafineriach co całkowicie wyłącza proces i jeszcze każda trafiona rafineria potrzebuje tych samych części. Miesiąc temu USA wdrożyło sankcje które bardzo bolą bo nawet tankowce pod "neutralną" banderą nie potrafią sprzedać tej ropy. Co ogranicza wolumen sprzedaży, wszystko się zatkało.


Kreml potrzebuje benzyny i diesla ale rynek wewnętrzny pożera całą produkcję więc nie ma co sprzedać a surową ropa naftowa staje się trędowata i niewielu ją chce. Jeżeli sytuacja się nie poprawi to ropociągi się zatkają i wydobycie będzie wygaszane a raz zaczopowany odwiert jest bardzo trudny do ponownego otwarcia.

alaMAkota

@L4RU55O dzięki za uzupełnienie. W czasie wojny zaopatrzenie militarne jest ważniejsze niż cywilne, tym bardziej w ruskim g.

Co do Białorusi, kartofel Łukaszenka teraz walczy o podniesienie prestiżu i swojej rangi, więc będzie ratował i pomagał za odpowiednią cenę. Ale jest też niuans. Na Białorusi działa ruch oporu, tak to nazwijmy, który sabotazuje poczynania proruskie. Nie wszystkie akcje docierają do mediów, ale były jakieś wzmianki o kolejarzach, którzy uszkadzali transport z bronią itp.


Chciałam zwrócić uwagę na uproszczenia, które zniekształcają rzeczywistość i prawda jest taka, że każdy z nas im ulega.

Różnica między produktem rafinowanym a ropa. Między benzyna i dieslem.


Indie już nie biorą paliw za darmo. Już nawet bananami nie płacą, właśnie z powodu sankcji na przewoźników.

L4RU55O

@alaMAkota Jednym z największych kłamstw w które wierzymy jeśli chodzi o reżimu to fakt że tam jest spokojnie. Ilość protestów i rozruchów w Chinach jest DUŻO większa niż nam się wydaje, syberia ciągle się buntuje bo mieszkańcy nie czują się kacapami i jest tam dużo ruchów separatystycznych. No ale skoro Ukraina miała swój Donbas to Kreml nie może pokazać że u nich też chcą się odłączyć bo to im wywraca narrację.


Szkoda że te burdele są za duże i za mocne żeby je próbować podważyć. W każdym innym państwie byłoby to wielkie wydarzenie a oni się zaprą rękami i nogami.

Zaloguj się aby komentować