
vrkr
- 362wpisy
- 906komentarzy
ad mortem defecatam
Brzmi jak plan
@trixx.420 najlepszy plan
Zaloguj się aby komentować
Takie wieczorki już by były, gdyby pogoda była normalna w tym roku
Zaloguj się aby komentować
... ktoś nie śpi, aby spać mógł ktoś.
Zaloguj się aby komentować
Dochodzi 12:00, może pora na wyborczą #listaobecnosci
#wybory #polityka #ankieta
Czy byłeś na wyborach?
Btw. nie dałem opcji "Sprawdzam", bo raz oddanego głosu w ankiecie nie można zmienić, a ciekawość to pierwszy stopień do piekła i wypaczania statystyk
Zaloguj się aby komentować
@vrkr niech się bawi dłońmi póki ma całe xD
@mannoroth a nie odwrotnie przypadkiem? XDDDDDDDDDDDDDDDDD
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Ostatnie chwile sobotniego chillu, bo jeszcze godzinka i do roboty
#gownowpis #sobotawieczur

Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Biorę po 100zł (mmm, jak pachnie) i słucham Państwa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#humorinformatykow #programowanie i w sumie #wtf #javascript

@vrkr - za duck.ai:
Oto lista "głupich" rzeczy związanych z operatorami porównywania w JavaScript:
1. **Używanie `==` zamiast `===`**: Operator `==` wykonuje konwersję typów, co może prowadzić do nieoczekiwanych wyników. Zawsze lepiej używać `===`, aby porównywać zarówno wartość, jak i typ.
2. **Porównywanie różnych typów bez zrozumienia**: Porównywanie wartości różnych typów (np. liczby i stringi) może prowadzić do zaskakujących wyników, np. `0 == '0'` zwraca `true`, ale `0 === '0'` zwraca `false`.
3. **Używanie `!=` zamiast `!==`**: Podobnie jak w przypadku `==`, operator `!=` wykonuje konwersję typów, co może prowadzić do błędów. Zawsze lepiej używać `!==`.
4. **Porównywanie obiektów**: Porównywanie obiektów za pomocą operatorów porównania (np. `obj1 == obj2`) porównuje referencje, a nie zawartość obiektów, co może prowadzić do nieporozumień.
5. **Używanie `Object.is()` bez zrozumienia**: `Object.is()` ma swoje specyficzne zasady porównywania (np. `NaN` jest równe `NaN`, a `-0` nie jest równe `+0`), co może być mylące.
6. **Porównywanie wartości `null` i `undefined`**: Używanie `==` do porównania `null` i `undefined` zwraca `true`, co może prowadzić do niejasności, gdy nie jest to zamierzone.
7. **Zbyt skomplikowane wyrażenia porównawcze**: Tworzenie złożonych wyrażeń porównawczych, które są trudne do zrozumienia, może prowadzić do błędów i utrudniać czytelność kodu.
8. **Ignorowanie kontekstu logicznego**: Używanie operatorów porównania w kontekście logicznym (np. w instrukcjach warunkowych) bez zrozumienia, jak działają, może prowadzić do błędnych założeń.
9. **Porównywanie z `NaN`**: `NaN` nie jest równe żadnej wartości, w tym samemu sobie, co może prowadzić do nieoczekiwanych wyników w porównaniach.
10. **Używanie operatorów porównania w pętlach bez zrozumienia**: Używanie operatorów porównania w pętlach (np. `for`) bez zrozumienia ich działania może prowadzić do nieskończonych pętli lub błędów logicznych.
Unikanie tych pułapek może pomóc w pisaniu bardziej niezawodnego i przewidywalnego kodu w JavaScript.
@koszotorobur

@vrkr - pociągnąłem tylko temat nie psując zabawy
@vrkr Tak na oko to obstawiłbym C. Myślę, że A zwraca true, B jest ciekawszym przypadkiem bo bez podania argumentów Math.min() będzie infinity, a Math.max() będzie -infinity także również będzie to true. NaN nie jest równy innemu obiektowi NaN i dalej nie muszę myśleć.
@nbzwdsdzbcps jeszcze bym obstawiał, że wszystkie są prawdziwe, ale c wygląda zbyt logicznie jak na js XD
@nbzwdsdzbcps ( ͡° ͜ʖ ͡°)
~ $ node
Welcome to Node.js v23.11.1.
Type ".help" for more information.
> Math.min() > Math.max()
true
> Math.min > Math.max
true

Metodą wykreślania poprawnych odpowiedzi:
A - w JS prawie wszystko jest obiektem więc to zwróci true
B - funkcja do zwracania najmniejszej wartości z podanych zwróci domyślnie największą możliwą liczbę a ta przeciwna odwrotnie więc też true
D - koncepcja truthy/falsy w JS gdzie przy takim porównywaniu wartości są "konwertowane" na true albo false, zero jest false a pusty string jest falsy więc zwróci true
No i pozostaje to C, gdym rozwiązywał jakiś test i nie miał dostępu od internetu to bym zaznaczył tę odpowiedź. A teraz podczas pisania tego zdania sprawdziłem na internecie dlaczego NaN != NaN i jak się nad tym pomyśli to ma to sens (jak wszystko w JS gdy zna się odpowiednio ten język, ale wtedy wszelkie te memy przestają bawić).
Dla ciekawskich tutaj są odpowiedzi:
https://stackoverflow.com/questions/10034149/why-is-nan-not-equal-to-nan
Zaloguj się aby komentować
Bez foreign keys
Zaloguj się aby komentować
Archiwalne zdjęcie przedstawiające radziecką szkołę uprawy gumowca zwyczajnego.
#ciekawostki #heheszki #zdjeciewyrwanezkontekstu

Gdzieś zaraz obok musi być też pole z onucami!
Zaloguj się aby komentować
@vrkr Bool nie ma warunku definicji rozmiaru, ponieważ rozmiary typów całkowitych też nie mają gwarancji być zawsze takie same. Ma tylko następujące wytyczne:
-
wartości boolean są tego samego rozmiaru przy porównywaniu
-
jest prawdą jeśli wartość jest niezerowa
Taka minimalna logika pozwala różnym językom implementować to jak chcą, dając użytkownikowi tryb "tak bardzo wyjebane" ja tylko używam true i false i am w d⁎⁎ie jak kompilator robi.
@wielkaberta ale w praktyce najczęściej zajmuje tego bajta
Jeśli nie robi się w embedded lub nie pracuje się z jakimiś bardzo małymi klockami to w ogóle wszyscy mogą mieć to w dupie xd
@ZohanTSW Znaczy się ewaluacja/kalkulacja tej wartości w rejestrze można zredukować do jednego bajta. Bo jest cwany trick by upchać 8 boolów w bajcie .
A potem ktoś potrzebuje boola wypromować do enuma XDDDD
Sorry, ale tzw padding istnieje nie bez powodu, baba jak zwykle robi problem z niczego.
@TRPEnjoyer Padding to wyrównywanie w strukturze przez dodawanie bajtów w strukturze by łatwiej było dobierać się do zmiennych w kodzie maszynowym..
To co mówisz, to jest "promowanie" i sobie takie rvalue "true" sobie maszynowo zamieni na inta.
Ale struktura 8 booli nie musi zajmować 8 bajtów.
@osn_jallr Tak, ale ewaluacja danego boola z bitmaski, na przykład "bitmask & 1<<5" to w rejestrze procesora musi zająć conajmniej jeden bajt. Niżej nie da rady.
Zaloguj się aby komentować
@vrkr nie dobranoc tylko noc dobra, #nocnazmiana się zaczyna powoli
Zaloguj się aby komentować
Wchodzę dziś w gorące i widzę, że pierwszy wpis osiąga woltaż na poziomie 330 pierunów.
O Panie.
A jeszcze niedawno 50 pierunów, to było coś. Ale ten czas zaiwania.
#gownowpis #hejto #nostalgia
jak to 330,o czym mowisz @vrkr
@vrkr inflacja
@vrkr Niby spoko, ale ja jak mam jakiś quest na rozdawanie piorunów to lecę wszystko z góry na dół więc to takie niezbyt organiczne mi się wydaje
Zaloguj się aby komentować
Sam fakt tego, że jest jutro powoduje, że jest lepiej.
Zaloguj się aby komentować
Najważniejszy kabel do monitorowania sieci ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
#humorinformatykow #heheszki #dziendobry

Nie rozumiem
Zaloguj się aby komentować
@vrkr Ahhh.. preprocesor C, czyli jak za pomocą 10 linii kodu wygenerować 10k linii błędów.
Dopiero template'y w C++ miały równie wielkie możliwości w dziedzinie generowania niezrozumiałych błędów.
@LondoMollari wystarczyło pisać poprawny kod ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Chociaż z tym templatkami to faktycznie bardziej na chybił trafił się to debugowało
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować













