
SUQ-MADIQ
- 670wpisy
- 977komentarzy
chyba druga rotoskopowana postać w grach (pierwsza to było international karate jak dobrze pamiętam?)
I klikanie po całej klawiaturze żeby znaleść przycisk wolnego chodzenia
@kreyg Klawiaturze? Luksus... Ja w "Prince of Persia" gralem na podrobionej pseudo-konsoli do gier, kupionej na bazarze.
Zaloguj się aby komentować
@SUQ-MADIQ poradnik z cyklu "Management for dumbs" zamiast "dummies" - takie nawiązanie do poradników z Tag i MS WIN z lat 90.
@ql00 to nie brednie tylko oczywista rzeczywistość lat 90 i wczesnych 00. Roboty nie było, a januszom się w dupach przewracało ze szczęścia. Oby te czasy już nigdy nie wróciły.
@SUQ-MADIQ A potem płacz i zgrzyt że ludzie neet wybierają xD
Zaloguj się aby komentować
#zeglarstwo #esp32 #poradnikarmatora - taki tag do zczarnolistowania kto nie jest zainteresowany biedackimi rozwiązaniami diy do użycia w jachcie
In this episode we set up a ESP32-E Firebeetle 2 to be able to monitor key data from my Yanmar 3GM30 (and applicable to any engine). The device will run a program based on SensESP from the Signal K team and interface with my Openplotter system on my boat Raspberry Pi. This system could be easily extended to be NMEA 2000 for integration into an existing NMEA 2000 marine electronics system.
The data that the device will provide is as follows:
• Oil Pressure - requires a pressure sender and a port on the engine to connect to.
• RPM - requires a pulse from the spinning engine, this is usually the 'W' terminal or Tachometer Signal wire. This could also be done using a flywheel sensor or something similar
• Fuel Burn Rate - this will be calculated from the RPM
• Temperature Sensors - I am using 1-Wire sensors for the following:
○ Oil Temperature
○ Aft Cabin Temperature
○ Exhaust Elbow Temperature
○ Exhaust Barrel Temperature
○ Alternator Temperature
• Environmental Sensor - this device will report Temperature, Relative Humidity and Air Pressure in the engine bay
@SUQ-MADIQ wydaje mi się że z silnika za pomocą CAN byś mógł wyciągnąć dane bezpośrednio bez konieczności używania tylu sensorów
@sorek https://streamable.com/7okv3q
Nie ma nawet pompy oleju ani filtra a ty byś chciał jakieś gniazdo z elektroniką
Za rok mu stuknie 50 lat
@SUQ-MADIQ a to takie ustrojstwo
Zaloguj się aby komentować
Komentarz usunięty
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
#rakcontent #wykop #onkologia
rak zaczął się zmniejszać po miesiącu bez wykopu

@SUQ-MADIQ ty vs. syn koleżanki twojej starej
Po lewej, stare lisisko
Jeszcze jak
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
#pracaspawaczamnieprzeistacza #pracbaza #heheszki #humorobrazkowy #korposwiat

Włosy niech schowa
Zaloguj się aby komentować
#zeglarstwo #wakacje #morze
#spiulkolot

@SUQ-MADIQ jesteś piłatem z kałaibów ?
@Atarax ze szczecina
To ja pokaże #mazury

Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
#programowanie #elektronika #esp32
jaram sie jak jedwabne

@SUQ-MADIQ widzę, że ma nawet gniazda #lego system 3x3 study i 6 gniazd lego technic ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@SUQ-MADIQ Da radę na tym postawić fluttera? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@SUQ-MADIQ esp32 to najlepszy mikrokontroler obecnie. Dawaj znać jak coś chętnie pomogę
Zaloguj się aby komentować
#alkoholizm no siema od wiosny 2019 nie pije

@SUQ-MADIQ No i fajnie, oby tak dalej
@SUQ-MADIQ gratulacje!
@SUQ-MADIQ jesteś jedną z osób jaka mnie motywuje do rzucenia tego stylu życia, jest ciężko ale widzę różnicę i wiem że warto.
Zaloguj się aby komentować
#morze #morzebaltyckie #wakacje #medycyna
Zaloguj się aby komentować
Norweski drakkar przypływa do Nowego Jorku
a tutaj walczy ze sztormem na morzu północnym
I kto jest kozak? Jak używany jacht to tylko od szweda #zeglarstwo #morze #statki #ciekawostki #wikingowie
Zaloguj się aby komentować
#pracaspawaczamnieprzeistacza #pracbaza #heheszki #humorobrazkowy #korposwiat

Dadzą radę, małpa by to ogarnęła
@SUQ-MADIQ Babka po lewej trochę do Bubblesa podobna xd
@SUQ-MADIQ Złoto ⚡⚡⚡
Zaloguj się aby komentować
#statki #morze #bezpieczenstwonamorzu
Zaloguj się aby komentować
Zaloguj się aby komentować
#zeglarstwo #bezpieczenstwonamorzu
AIS as a SURVEILLANCE TOOL
An Automatic Identification System (AIS) is an automated tracking system that displays other vessels or vessels in the vicinity.
SOLAS Requirements
The IMO Convention for the Safety Of Life At Sea (SOLAS) Regulation V/19.2.4 requires all vessels of 300 GT and above engaged on international voyages and all passenger ships, irrespective of size, to carry AIS onboard.
What will appear on the Screen of your AIS
Vessels Info
-MMSI number
-IMO number
-Name and Call Sign
-Length and Beam
-Type of ship
-Ship’s position with accuracy indication
-Position timestamp (in UTC)
-Course Over Ground (COG)
-Speed Over the Ground
-Heading
-Bearing
- Range
-Ship’s draught
-Type of cargo
-Destination and ETA
How does the AIS system work?
TWO TYPES OF AIS
AIS operates principally on two dedicated frequencies or VHF channels:
AIS AS A SURVEILLANCE TOOL
In coastal waters, shoreside authorities may establish automated AIS stations to monitor the movement of vessels through the area.
Coast stations can also use the AIS channels for shore to ship transmissions and to send information on tides, NTMs and located weather conditions.
To sum it up, the AIS only improves the safety of navigation by assisting the OOW/VTS.

Zaloguj się aby komentować
#zeglarstwo #jachty maltese falcon pod żaglami #statki
https://m.facebook.com/groups/sailing.yacht/permalink/6602128356470228/
Zaloguj się aby komentować






