Zdjęcie w tle
zeglarstwo

Społeczność

zeglarstwo

25

Wilki morskie i szuwarowe, piraci, admirały, skiperzy, przemytnicy i lafiryndy jachtowe łączmy sie

tellet

@SUQ-MADIQ


#elektryka #chatgpt

f1d7bc8f-1c88-494c-abfb-02c518bdda0d
3ca021a8-6cca-48d5-88b6-eec459608ce3
bartek555

@SUQ-MADIQ tylko amatorzy nie wiedza, ze do kilwatera potrzebny jest odpowiedni klucz, ktory zazwyczaj jest u bosmana przystani

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo


#bezpieczenstwonamorzu


Trwa akcja ratownicza na południowym Atlantyku.


Ian Herbert Jones, uczestnik wokółziemskich regat samotników Golden Globe Race, uruchomił wczoraj po południu nadajnik EPIRB i wezwał pomoc po uderzeniu potężnego sztormu o prędkości wiatru dochodzącej w porywach do 88 węzłów.


Żeglarz płynący na jachcie „Puffin” donosił wczoraj wieczorem, że jednostka się przewróciła, straciła maszt, pod pokładem stoi woda, a on sam doznał urazu głowy i pleców, przez który trudno mu się poruszać.


Na pomoc płynie brytyjska jednostka, która jednak ma do pokonania około 300 Mm. Znajdujące się bliżej statki rybackie i tankowiec nie odpowiadają na wezwanie służb. Akcję ratowniczą koordynuje MRCC Argentyna.


Najnowsze informacje śledzić można na profilu Golden Globe Race - https://www.facebook.com/goldengloberace.


Fot. Ian Herbert Jones / GGR2022

ac3cb0c7-eb50-4def-b91c-9a489fd1b937
tellet

@SUQ-MADIQ Chcącemu...


nie no, oby chłopa całego i zdrowego uratowali

Zaloguj się aby komentować

wrtc

Przecież bukszprytu się nie refuje

sebie_juki

@SUQ-MADIQ jeśli nie jesteś w stanie tego wykonać, to najwyraźniej ostatni akapit odnosi się do Twojej zaogi - brak im doświadczenia w refowaniu bukszprytu.

@wrtc co Ty tam wiesz? xd

Zaloguj się aby komentować

UncleFester

GWM dalej nieczytelne

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

ewa-szy

nie wiedziałam, że istnieją łodzie podwodne z napędem żaglowym.

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #statki #morze #bezpieczenstwonamorzu


Po zderzeniu z wielorybem zatonął 13 metrowy (44') jacht RAINDANCER. Uszkodzenia dna wokół śruby i skegu były na do zabezpieczenia i jacht szybko poszedł na dno. Ranny, krwawiący wieloryb zanurkował i nie wiadomo czy wypłynął. 


Kilka FAKTÓW i MYŚLI:


#1 - zatonięcia jachtów po spotkaniu z morskimi dużymi ssakami są rzadkie, ale się zdarzają. Również po celowym działaniu orek wzdłuż brzegów Porugalii i Hiszpanii.


#2 - Po spotkaniu ze statkami ginie około 20.000 zwierząt ROCZNIE!


#3 - od 2007 roku zgłoszono 1200 kolizji jachtów z wielorybami.


#4 - Od 2019 co rok ponad 100 ataków Gangu Orek na jachty wzdłuż brzegów od Gibraltaru do Zatoki Biscay kończy się zniszczeniem sterów i kilku zatopieniami. 


#5 - Ale niektóre kraje, w tym Hiszpania i Portugalia, zabraniają odstraszania morskich ssaków, a ŻADNE z oficjalnych zaleceń nie działa!


#6 - PINGER - holowana za jachtem bojka emitująca specjalne sygnały skutecznie odstrasza orki i innw morskie ssaki. Cena €110 - 150.


#7 - gdyby sy RAINDANCER (i większość innych straconych jachtów) miał wbudowane grodzie wodoszczelne to by nie zatonął. Ale byłby pewnie troszkę droższy i mniej wygodny do mieszkania.


PS. Zdjęcia z "Latitude 38" nr4/23 - ciekawego magazynu żeglarskiego


https://m.facebook.com/story.php?story\_fbid=pfbid02khEonK6thGLEbrnkV3d4H3F8bpHuyWBoNmasBkqufBqYuccfc5Z3QFrTFxHD5TfYl&id=100001022285914

43a7718b-ab9b-4b32-8c56-62da310743cc
cb81320c-63ce-460b-90b9-786bc0e01c90
jarezz

Słyszałem o tych orkach atakujących jachty ale myślałem, że to pojedynczy przypadek był.


Tutaj to wygląda na zorganizowaną grupę przestępczą i to o charakterze zbrojnym przez uzębienie.

Pewnie dlatego iberyjskie rządy nieskuteczne zalecenia wydają. Boją się waleniowej mafii.

Zaloguj się aby komentować

solomid-mid

andrzeju nie denerwuj sie

MPTH

@SUQ-MADIQ tutaj to nawet wiadro szpachli nie pomoże xD

Sorokawojcie.ch

Tylko przednimi hamował, aż mu rufę podniosło!

SUQ-MADIQ

@Sorokawojcie.ch pewnie auta przy jebnięciu zaparkowały z przodu

bartek555

@SUQ-MADIQ wiem, ze heheszki, ale przy takich masach, bezwladnosciach i plastycznosci konstrukcji to tego zderzenia sie nawet za bardzo nie czuje.

Zaloguj się aby komentować

WolandWspanialy

@SUQ-MADIQ Ciekawe od jakich warunków uważa stosowanie lifeliny za konieczne

Zaloguj się aby komentować

Nie ma róży bez kolców , a Horn nie wbacza.


Trudne warunki na trasie The Ocean Race .


𝗥𝗼𝘀𝗮𝗹𝗶𝗻 𝗞𝘂𝗶𝗽𝗲𝗿 z Team Malizia wczoraj około 9:00 UTC 𝗱𝗼𝘇𝗻𝗮ł𝗮 𝘂𝗿𝗮𝘇𝘂 𝗴ł𝗼𝘄𝘆 po tym, jak w pobliżu Przylądka Horn wyjątkowo duża fala nieoczekiwanie rzuciła jachtem.


Rosie nie straciła przytomności, 𝗱𝗼𝘇𝗻𝗮ł𝗮 𝗷𝗲𝗱𝗻𝗮𝗸 𝘀𝗶𝗹𝗻𝗲𝗴𝗼 𝗸𝗿𝘄𝗮𝘄𝗶𝗲𝗻𝗶𝗮 𝘇 ł𝘂𝗸𝘂 𝗯𝗿𝘄𝗶𝗼𝘄𝗲𝗴𝗼. Will Harris i Antoine Auriol opatrzyli jej ranę i co godzinę monitorowali Rosalin pod kątem nasilających się objawów wstrząsu mózgu.


Spike Briggs, lekarz wyścigu, potwierdził, że Rosie doznała wstrząśnienia mózgu i musi odpocząć. Jak odpocząć na kilkumetrowej fali nie wyjaśnił .


Dyrektor zespołu zapewnia że Rosie jest twarda i dużo odpoczywa, podczas gdy Will Harris potwierdził, że załoga robi wszystko co w ich mocy, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku.


Załoga, zespół lądowy i organizatorzy wyścigu będą monitorować Rosalin, korzystając z porad doktora Briggsa, aby zapewnić najlepszą możliwą opiekę.


𝗪𝗴 𝗽𝗿𝗼𝗴𝗻𝗼𝘇, 𝘁𝗿𝘂𝗱𝗻𝗲 𝘄𝗮𝗿𝘂𝗻𝗸𝗶 𝗺𝗮𝗷𝗮̨ 𝘀𝗶𝗲̨ 𝗱𝘇𝗶𝘀́ 𝗽𝗼𝗽𝗿𝗮𝘄𝗶𝗰́.


Team Malizia pomimo kontuzji Rosie prze naprzód, właśnie mija Horn i prowadzi w wyścigu. Kilka mil za nimi Team Holcim - PRB, natomiast zespoły Biotherm i 11th Hour Racing Team straciły ok. 250 mil do liderów


#żeglarstwo


foto: The Ocean Race press release


https://m.facebook.com/story.php?story\_fbid=pfbid02fMWnMxdwc6HVAjG2yRjpuQJc69ayjpvvmueBpTzWWvcYGW79i56kkVkvB7NQQVc6l&id=100064718649184

798b79cb-a125-4ea5-a5b2-e216f577ef1f
b224cb65-0488-47a6-ab3d-813f37f19b5c

Zaloguj się aby komentować

jiim

@SUQ-MADIQ a gdzie jakieś nagranie z normalną prędkością? Chyba że nagrywający był liliputem o bardzo wysokim głosiku.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #statki #historia


Queen Anne's Revenge was an early-18th-century ship, most famously used as a flagship by Edward Teach, better known by his nickname Blackbeard. Although the date and place of the ship's construction are uncertain,[3] it was originally believed she was built for merchant service in Bristol, England in 1710 and named Concord, later captured by French privateers and renamed La Concorde. After several years' service by French sailors (both as a naval frigate and as a merchant vessel – much of the time as a slave trading ship), she was captured by Blackbeard in 1717. Blackbeard used the ship for less than a year, but captured numerous prizes using her as his flagship.


In May 1718, Blackbeard ran the ship aground at Topsail Inlet, now known as Beaufort Inlet, North Carolina, United States, in the present-day Carteret County. After the grounding, her crew and supplies were transferred to smaller ships. In 1996, Intersal Inc., a private firm, discovered the remains of a vessel that was later determined to be Queen Anne's Revenge, which was added to the U.S. National Register of Historic Places.The shipwreck was discovered off Beaufort Inlet, North Carolina. 


https://en.wikipedia.org/wiki/Queen_Anne%27s_Revenge


https://www.facebook.com/groups/tallships/permalink/9034056143332482/

f0228b4d-a0e9-41fc-8f83-24e344ee3d11
ArthurBurbridge

@SUQ-MADIQ na polski nie umiesz przetłumaczyć?

Zaloguj się aby komentować