Zdjęcie w tle
zeglarstwo

Społeczność

zeglarstwo

25

Wilki morskie i szuwarowe, piraci, admirały, skiperzy, przemytnicy i lafiryndy jachtowe łączmy sie

#zeglarstwo #historia #mechanika


EVINRUDE introduced a “FOUR-STROKE” outboard, two inboards and two boats in 1916


In 1916, Evinrude Motors, now owned by Ole’s ex-partner Chris Meyer, introduced a four-cycle, opposed twin-cylinder outboard producing 4-horsepower and costing $125 to its product line. Unfortunately, the motor failed to deliver any significant speed or performance increase over the improved single-cylinder, two-cycle Evinrudes, though weighting and costing considerably more. It was discontinued after 1917.


Notably, a pair of two-cycle “inboards” were also introduced in 1916. The single-cylinder 2-horsepower model cost $50, while the two-cylinder 5-horsepower model cost $90. That year, Evinrude Motors also ventured into the boat building business showcasing two 16-foot boats - a round bottom model ($80) and flat bottom model ($40) - for use with its motors.


Sales, however, continued to decline for Meyer, and by 1917, had fallen to 5,534 units, or roughly half the volume produced by Ole and Bess the year they embarked on their five-year retirement and non-compete in 1914. Despite lagging in sales, Evinrude Motors was still the leading outboard producer when Ole’s non-compete expired in 1919.


(Brochure cover upper left.)

0c289b5f-9153-4f9b-b08b-154aecd71e77

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #podcasty #historia #piraci


https://spotify.link/jRVHUVrdhyb

Piraci - Skarby, legendy i życie na morzu!

Piraci - Skarby, legendy i życie na morzu!

Listen to this episode from Podcast Historyczny on Spotify. Zabieram was dziś na prawdziwą, morską przygodę – czekają nas niespokojne, nękane sztormami i huraganowym wiatrem morza i pełne niebezpieczeństw tropikalne, duszne krainy. Biada temu, kto nie wytrzyma tych piekielnych warunków. Ale nie trafiło na byle kogo – dziś dołączamy do zahartowanej załogi XVII-wiecznych piratów. Wspólnie wypłyniemy i pod czarna bandera zapolujemy na nieostrożne statki handlowe! Przed nami niejedno wyzwanie! Niezależnie, czy to Atlantyk, Karaiby czy Morze Indyjskie - razem przygotujemy nasze statki do rejsu, zbierzemy wierną załogę, wyposażymy się w śmiercionośne pistolety i kordelasy. Nie mogę wam obiecać, ze będzie łatwo - ale jeśli nasze łowy się powiodą, jeśli uda nam się zdobyć jakiś wypełniony po brzegi drogocennymi towarami statek handlowy, to naszą nagrodą będą nieprzebrane skarby i bogactwa. Opowiem wam dziś o historii piractwa, od antyku aż po dzisiejsze, współczesne nam czasy. Opowiem o statkach pirackich i życiu na nich, o sposobie działania piratów, o tym jakiej używali broni, jak atakowali inne statki, co robili w wolnych chwilach, a nawet o tym, co jedli podczas wielotygodniowych rejsów. Dowiecie się wszystkiego o kodeksach pirackich, pirackich zwyczajach i przesądach. Rozprawimy się z mitami związanymi z piractwem. A to wszystko pozwoli nam zrozumieć, co jest tak fascynującego w profesji pirata i dlaczego piractwo jest tak romantyzowane w grach, książkach i filmach nawet dziś, przeszło 200 lat po jego zmierzchu. Gotowi? Naostrzcie zatem swój hak, nakarmcie swoja papugę, przegryźcie twardy jak kamień suchar, nalejcie sobie rumu aż po krawędź kielicha i rozsiądźcie się wygodnie w kajucie – oto wyruszamy na pirackie łowy! Dziękuję moim Patronom: https://pastebin.com/xr1UvWUc Jeśli Ci się podoba - wesprzyj Podcast Historyczny :) https://patronite.pl/podcasthistoryczny @patronite2062 @patronite Muzyka/Music by - Whitesand; Kupno/buy: https://whitesand.bandcamp.com Spotify: https://open.spotify.com/artist/3GXunV3wsCpSdKp0L5tcNH YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCe96JG5gdgSRtmqStx0isXA Whitesand songs: Adventure Begins https://www.youtube.com/watch?v=yj7g27GDVrY Kingdom https://www.youtube.com/watch?v=EFWo5hl4h3g Brand New World https://www.youtube.com/watch?v=udZdqsrMLoo Airborne https://www.youtube.com/watch?v=bdNULFOawlU Humanity https://www.youtube.com/watch?v=SwEK59aLXj4 Eternity https://www.youtube.com/watch?v=X5c83Uixoj8 Spaceman https://www.youtube.com/watch?v=i27sSTYnKdo Voidbringer https://www.youtube.com/watch?v=0TfL_8uu270 The Way of Kings https://www.youtube.com/watch?v=dJJ75n1yAV4 Adamantine https://www.youtube.com/watch?v=cVsQ8Ly6xfs Last of It's Kind https://www.youtube.com/watch?v=wqjAr_UmhUs Into the Unknown https://www.youtube.com/watch?v=F4eAAYSaqmo Legend of the Sword https://www.youtube.com/watch?v=62j6VWu-9VI Legends Anthem https://www.youtube.com/watch?v=JSAcPWYbwPI The Giant https://www.youtube.com/watch?v=cKrrFQ1j4Qs Unbreakable https://www.youtube.com/watch?v=ZRLpr_v714Q Undiscovered https://www.youtube.com/watch?v=KbmJPgXkljU Fallen Leaves of Old https://www.youtube.com/watch?v=NwZK4dITPw0 Worth Fighting For https://www.youtube.com/watch?v=e6Gx7V7mDsg Worthy https://www.youtube.com/watch?v=bQE4_fazzys Ancient Mastery https://www.youtube.com/watch?v=vBn-QfxrelU Legends https://www.youtube.com/watch?v=yMOz5Ssd6EE Open Music Revolution (www.openmusicrevolution.com) Zrodla: https://pastebin.com/49RLgLbh 0:00 Wstęp 3:52 Dlaczego ludzie zostawali piratami? 9:44 Pirat, Kaper, Bukanier czy Korsarz? 16:14 Piractwo w Antyku 24:35 Piractwo w Starożytnym Egipcie 34:09 Juliusz Cezar 38:17 Święty Patryk 47:10 Piractwo w Średniowieczu 52:25 Wiek Żagla 59:26 Złoty Wiek Piractwa 1:13:34 Krótkie podsumowanie części historycznej 1:17:10 Życie Pirata! 1:24:18 Typowy dzień pirata 1:30:00 Jedzenie 1:35:35 Szkorbut 1:40:19 Łupy i ich dzielenie 1:44:56 Kodeksy pokładowe piratów 1:50:09 Przesądy i rytuały 2:00:22 Statki 2:04:11 Broń 2:13:02 Co o piratach jest mitem? 2:13:28 Flaga piracka 2:16:22 Arrrr! 2:17:35 Piracki hak zamiast dłoni 2:19:17 Spacer po desce 2:20:23 Papugi 2:24:23 Potwory morskie 2:28:46 Zmierch piractwa 2:31:26 Piractwo w XXI wieku 2:33:58 Zakończenie Mój Twitter: https://twitter.com/sadowski_rafal Mój Instagram: https://www.instagram.com/rafal_sadowskii Facebook: https://www.facebook.com/podcasthistoryczny

Spotify
pol-scot

@SUQ-MADIQ jest też na podcastgo, tak w ogóle to autor mirkuje, nie wiem czy jest na hejto ale polecam cały podcast

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #inzynieria


zainteresowałem się tym alternatorem na sterydach, sprawdzam opinie o firmie a tam jak u nas ze szkutnikami ( ͡° ͜ʖ ͡°) sytuacja na rynku świń nadal beznadziejna

6804a75c-bb12-46da-abda-a38511ba6c76
02eed3a8-789c-4132-b2f7-4bdfa4da602e

Zaloguj się aby komentować

#modelarstwo #statki #zeglarstwo


The steam engine was one of the main pillars of the Industrial Revolution and changed the world of shipping forever. This invention is one of the principal subjects in our section dedicated to the history of shipbuilding on deck 3 of the museum. The stars of this section are without any doubt the fully functional engine models of Karl-Friedrich Pohlmann. They include a reproduction of the engines of the RMS Titanic, the SS Deutshcland (1900), but also this masterpiece that shows how steam power opened fully new possibilities in shipping. 


You are looking to the engine system of an ocean-going and salvage tug, around 1900, in a scale of 1:25. This type of vessel needs an imense amount of power to carry out their duties - and really needs to be able to operate independently from the wind. So, for such a comparably small vessel, an ocean-going tug will always need a comparably large, mighty and complex engine. This is still the fact for modern offshore operating tugs. The model of the stern of this tug shows two three-cylinder expansion engines with main condensers, and air and water feed pumps, as the heart of the propulsion system. Furthermore, two twin expansion engines with two cooling water centrifugal pumps for the main condensers and two single-cylinder expansion engines with two electric power generators as auxiliary engines. The model is completed by a two-cylinder steering gear with alternating steam valve, to control the rudder of the tug.


This parts are known as compound steam engines. In them, he steam is fed in progressively larger and lower pressure cylinders while it loses heat. This way, the engine uses more power from the steam. This engines are usually closed systems, where the steam is cooled into water to be reheated and reused as steam. This is specially relevant for sea operation, because the use of salt water would damage the boiler. The compound steam engine was invented in the early 1780s, but it took approximately a century to develop functioning maritime applications for the multiple compound steam engine. This system will be the highest propulsion technology for ships until the steam turbine and the Diesel engine were developed.


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02qGHJqn8bYCKhznsaQy4EhXk9vuBwUuEgMXrxzX7T18vwvWMpM5LHargUATdwMFL2l&id=100064747356789

bfb6299f-806c-44e0-9b99-74987f1bc1d0
901b3588-7020-4aa0-a78a-82704719133b
f66d6529-2440-4c7c-bfba-f59456198c30
dsol17

Quite interesting model,but of despite of being kind of engineer even I have big problems with understanding what (the fuck) is for what. Moreover using such words on hejto - "tug" and "stern"... - quite marinetime specific words,so text isn't so easy. Was that a test or something ?


Get the thunder for reposting it pirate @SUQ-MADIQ - good job,and ahoy !

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #narkotykizawszespoko #statki


Urzędnicy oszacowali, że na 49-metrowej łodzi znalezionej na Oceanie Spokojnym w niedzielę 12 marca 2023 r. było ponad 2,6 tony kokainy. Oprócz zwłok znaleziono także dwóch ocalałych, którzy potrzebowali ratującej życie pomocy medycznej.


https://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/znalezli-podwodna-lodz-widmo-na-pokladzie-dokonali-makabrycznego-odkrycia/7fzjrbs

acea11ac-e919-4e5a-9900-473146869c69

#zeglarstwo #historia #ciekawostki #modameska


Kombinezon wielorybniczy z Grenlandii, wykonany przed 1834 rokiem, jest jedynym tego rodzaju kompletnym kombinezonem na świecie. Łowca wpełzał do skafandra z foczej skóry przez centralny właz, czyniąc go wodoszczelnym przez zawiązanie włazu. Obecnie znajduje się w Muzeum Narodowym Danii


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0JMhwDUFdMXgA8DK4KRyFujyoTJTRwy4Y97EJCs8mA8nP3eohVZEh4AaWTgNsvBG2l&id=100064566046481

8715646c-7802-44db-baa5-180ebcc67ba3
SUQ-MADIQ

@Zgrywajac_twardziela tak

Misio_Puszysty

Tak sie zastanawiam czemu nie mogl wlazic przez ten otwor na glowe. Jedna dziura mniej.

SUQ-MADIQ

@Misio_Puszysty bo by miał za luźny kaptur gdyby przez niego właził, przy takim projekcie pracowali wszyscy inżynierowie u eskimosów

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #historia #morze


Przylądek Horn dla żeglarzy oznacza prawdziwe piekło. Trzeba mieć szczęście, żeby ten styk oceanów przepłynąć bez strat. 50 lat temu dokonała tego załoga bydgoskiego jachtu "Euros", na której czele stał kapitan Aleksander Kaszowski. Członkami załogi byli: Henryk Jaskuła w roli pierwszego oficera, młody naukowiec z Politechniki Krakowskiej Hubert Latoś, dziennikarz Zbigniew Urbanyi, ślusarz z ZNTK Henryk Lewandowski i lekarz Eugeniusz Głuszko. 


Kilka dni temu, w siedzibie Sekcji Żeglarskiej Lotto Bydgostia odbyła się uroczystość upamiętnienia tej wyprawy. W uroczystości uczestniczył Hubert Latoś – jedyny żyjący uczestnik tej wyprawy. Podczas uroczystości Hubert Latoś podzielił się wspomnieniami z wyprawy. Pokazano filmy i zdjęcia dotyczące rejsu. Uczestnicy uroczystości obejrzeli też wystawę poświęconą Hornowi.


To była prawdziwie szalona wyprawa. Z racji uwarunkowań politycznych i ekonomicznych, rejs zaczął się w Chile, a Euros został przetransportowany do Ameryki Południowej z Gdyni na pokładzie statku handlowego "Czacki". 


Dramatyczne chwile czekały bydgoszczan, gdy zbliżali się do pięćdziesiątego równoleżnika. Przez bite dwa tygodnie szalał potężny sztorm. Fale sięgały wysokości 20 metrów. Wichura tak przechyliła jacht, że całym żaglem położył się na fali i prawdziwym cudem udało się z tego wybronić. - Zepsuł się silnik, który kiedyś poruszał traktor w jakimś PGR-ze pod Brodnicą, więc mogliśmy liczyć tylko na żagle. Pękały nam wanty, co groziło w każdej chwili połamaniem masztu - relacjonowali żeglarze. 


- Myśmy cenę za tę wyprawę zapłacili ogromną - wspominał wyprawę kapitan Kaszowski. - Droga na Horn zwłaszcza od 50. stopnia szerokości geograficznej była koszmarna. Pamiętam, że każdy kolejny sztorm był silniejszy od poprzedniego. Wprost nie da się opisać, jak wyglądały te fale. Najbardziej niesamowite było to, że mimo tak strasznej pogody, nie straciliśmy ani jednego żagla.


27 lutego tuż po 23.40 jacht przeszedł południk przecinający przylądek. Następnego dnia "Euros" zawrócił na północ, a 20 marca przybił do brzegu w Buenos Aires.


Obszerny artykuł o kulisach tej wyprawy, sylwetce Kapitana Kaszowskiego, budowie Eurosa i jego dalszych losach, rywalizacji bydgoskich żeglarzy z kapitanem Krzysztofem Baranowskim w niezwykle ciekawym artykule Gazety Wyborczej Bydgoszcz.


https://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/7,48722,29446626,tysiace-mil-morskich-zeglugi-z-kapitanem-kaszowskim-50-lat.html#commentsAnchor


Warto też nadmienić, że w 1979 roku Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi napisali książkę "Eurosem na Horn".


Fot. Michał Żurawski i archiwum rodzinne uczestników wyprawy.


Kujawsko-Pomorski Okręgowy Związek Żeglarski

5fa3c8b3-dfe9-4391-b397-e8fd30a11770

Zaloguj się aby komentować

vredo

Poprzedni komentarz to pomyłka ale piorun jak najbardziej zasłużony, lubię ten kanał, obejrzałem ostatnio wszystkie filmy.

Zaloguj się aby komentować

Jestem_bart

Tato kiedy wrócisz? Synek nie martw się zara wracam

Zaloguj się aby komentować

jimmy_gonzale

@SUQ-MADIQ coś podejrzanie tanio.

KHOT

@jimmy_gonzale niekoniecznie, popatrz na proces odbudowy Tally Ho na Youtube. Tutaj może być w trochę lepszym stanie, ale też mocno spróchniałe drewno przykryte świeżą farbą i łajba się nadaje do odbudowy w którą włożysz kolejne kilkaset tysi.

Zaloguj się aby komentować