Zdjęcie w tle
zeglarstwo

Społeczność

zeglarstwo

25

Wilki morskie i szuwarowe, piraci, admirały, skiperzy, przemytnicy i lafiryndy jachtowe łączmy sie

dfehgv-dwgcquy-wqrnj

W ostatnim tygodniu spodobał mi się komentarz w jednej ze stacji radiowych: -Rosyjska technologia w tej chwili nie potrafi wyprodukować elektrycznych szyb do Łady.

ZygoteNeverborn

@SUQ-MADIQ Wygląda jak ulepszenie mechanizmu z Antykithiry. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

UncleFester

@ZygoteNeverborn Raczej prototyp.

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #statki #jebacbiede


Rodowód projektu 430-metrowego super jachtu Aeolus wywołuje poruszenie na Międzynarodowym Pokazie Jachtowym w Dubaju?


Co robi wizjoner motoryzacji, który był odpowiedzialny za zaprojektowanie Ghosta i Phantoma dla Rolls-Royce'a , zróżnicowanego i dynamicznego zespołu projektantów wnętrz, znanego z tworzenia jedynych w swoim rodzaju przestrzeni na super jachtach i architekturze lądowej, oraz stocznię, która zbudowała jedne z największych i najbardziej rozpoznawalnych super jachtów na świecie, mają ze sobą wspólnego?


Myślę, że można się domyślić, że połączyli siły, aby zaprojektować i zbudować nowy superjacht. Ale jak widać na tych wczesnych zdjęciach, nie jest to kolejna koncepcja superjachtu. W rzeczywistości to tylko koncepcja, ale jest już gotowy dla pionierskiego właściciela i może już ubiegać się o tytuł „Superjachtu Roku”.


https://www.forbes.com/

429b8291-ca30-4a00-a538-1dffca86bd42
1999284a-108e-422a-b479-0a2650154d26
cfe3d2da-fe1b-4879-b5a5-8013d05398e6
Zgrywajac_twardziela

@SUQ-MADIQ

Trochę jak ta mapa z Black Ops III

f43035a6-4fe6-4207-9af2-193127c76f2e
RiverStar

@Zgrywajac_twardziela To mi przypomina którąś część Far Cry, tylko nie pamiętam którą

Zgrywajac_twardziela

@RiverStar W Intrze 1 części chyba się płynęło łódką, ale to raczej nie był jacht xd

Zaloguj się aby komentować

#bezpieczenstwonamorzu #statki


https://www.gospodarkamorska.pl/pomylili-tankowiec-z-terminalem-w-norwegii-trwa-rozprawa-w-sprawie-katastrofy-fregaty-69252


Trochę straszno, trochę śmieszno, czyli opowieść jak można pomylili tankowiec z terminalem!


W Norwegii toczy się rozprawa sądowa mająca ustalić, kto powinien ponieść odpowiedzialność za zderzenie fregaty Helge Ingstad z tankowcem Sola TS, do którego doszło w 2018 roku. W wyniku wypadku fregata przewróciła się i osiadła na mieliźnie, a zniszczenia okazały się zbyt poważne, by dało się ją przywrócić do użytku


.


Do katastrofy doszło, kiedy fregata Helge Ingstad zbliżała się do terminalu, z którego Sola TS właśnie wypływała. Tankowiec odcumował od nabrzeża i manewrował w kierunku wyjścia, trzymając się bliższej strony kanału. Sola TS miała włączone światła pokładowe zgodnie z przyjętą praktyką. Niemniej, według zeznań, ze względu na to, że tankowiec płynął blisko fiordu znajdując się de facto między fregatą a lądem, załoga Helge Ingstad uznała, że to część lądowej infrastruktury terminalu. Oficerowie byli tym samym przekonani, że Sola TS się nie porusza, samemu na pokładzie fregaty płynąc z prędkością 17 węzłów na kursie kolizyjnym. Helge Ingstad płynęła także z wyłączonym systemem AIS. Na fregacie nie było lokalnego pilota, który mógłby wyprowadzić oficerów z błędu.

Nemrod

@PanGargamel Napijesz się, naćpasz, a wypadek i tak by się zdarzył.

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo Cutty Sark Departure.. 


Sailboats, headed by the "Belle-Poule", and the "Palinuro" bringing up the rear, set off in the early morning of July 24, 1999 off Paimpol, from the " Cutty-Sark", a tall ship race that connects Saint-Malo (France) to Aalborg (Denmark). 


Photo credit Marcel Mochet..

4b8efd03-ba89-4877-8281-354a71c039b6

Zaloguj się aby komentować

LM317T

@SUQ-MADIQ gość telefon zgubił xDDDD

edit; a nie tylko czapke

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo


On another forum I was asked about the capabilities of the Sat2Chart program. My reply:


"The image is the Sat2Chart program 'front end'.


- Four options for a source of charts.


- Three options for type of chart


- Three chart types to create


- Ability to edit a chart


- Ability to view an mbtiles chart


- Ability to merge mbtiles charts made at the same zoom levels


- Ability to create charts from the highest zoom level of an mbtiles chart


- Ability to manage the SasPlanet cache


- Ability to add self-generated depth sounding to an mbtiles chart


- Ability to add depth soundings from GoogleEarth (another location)


- Ability to convert other files (such as MaxSea & SeaClear) to .gpx or .kml


More 'tweaking' of the SasPlanet program.


All operations have supporting tutorials and help readily available.


A forum for discussion, updates, questions and getting answers. https://www.cruisersforum.com/forums...rt-233353.html


And a few more capabilities."


The program is available from


 https://www.gdayii.ca/Downloads.php


Terry

012c8c1b-657f-47ca-a7d8-3b07a46250f4

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #statki #historia #okrety


Two former RN ships-of-the-line converted into training barracks, HMS Duke of Wellington and HMS Marlborough, circa 1895

efcc0c3e-baae-4fa2-b26a-e30302d15f51

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

PM89

@Obserwator_Z_Ramiona_RIGCZ pewnie jakąś flądrę;)

SUQ-MADIQ

@Obserwator_Z_Ramiona_RIGCZ jak bedziesz udawał zagubionego amerykańskiego turyste to wyrwiesz i bez jachtu, wystarczy znać obcy język

Zaloguj się aby komentować

ErroL

@Zly_Tonari Umarł robiąc to co kochał. Pozazdrościć.


@SUQ-MADIQ

Po pół miliona mil to już raczej kapitan. Chyba, że Niemcy mają przyznanie kapitana inaczej.

Zaloguj się aby komentować

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #statki #morze #szczecin #swinoujscie


Dzisiaj 10 dostawa gazu do Świnoujścia od początku roku, ładunek dostarczył gazowiec AL HUWAILA który jest już u nas 8 raz. Zdjęcia pochodzą z 3-03-2022.                                  AL HUWAILA to tankowiec LNG zbudowany w 2008 roku i pływa pod banderą Bahamy .


Jego pojemność wynosi 214176 metrów sześciennych gazu płynnego , obecne zanurzenie wynosi 12,4 metra, długość wynosi 320,5 metra, a szerokość 50 metrów.


bardzo polecam tę grupę, samo mięsko i można się dużo dowiedzieć


https://www.facebook.com/groups/923254085078675/permalink/1411509539586458/

0b44dd63-ef9b-43da-99ee-63305823ba51
ddf870b4-ce96-4ab9-a60a-41983d2f0bad
c1b218d6-01f7-499e-ae93-f443c6e00f26

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo


Trzy holenderskie żaglowce - Europa, Oosterschelde i Tecla - podczas wspólnego okrążenia świata, które odbyły w latach 2013-14.


fot. Tall Ship Oosterschelde

c5f554c3-5668-4a22-acb8-a504649056e2

Zaloguj się aby komentować

#zeglarstwo #historia


Urodzony 23 lutego 1912 roku we Lwowie Juliusz Sieradzki był absolwentem Wydziału Matematyczno-Fizycznego Uniwersytetu Warszawskiego, żeglarzem, olimpijczykiem i konstruktorem jachtów.


W czasie II wojny światowej przebywał w Warszawie. W szopie Robotniczego Klubu Żeglarskiego w pobliżu Mostu Poniatowskiego stworzył warsztat szkutniczy, gdzie w 1942 roku zaprojektował swoją najsłynniejszą łódź - Omegę. Była to szybka, o niewielkim zanurzeniu, przeznaczona do żeglugi śródlądowej, prosta w budowie i obsłudze, dość tania łódź. Jacht posiadał 15m2 żagla, a załoga składała się z 3 ludzi, choć na pokładzie mogło przebywać 6 osób.


Łodziami zainteresowała się Armia Krajowa, która szkoliła na nich swoich żołnierzy, a w czasie Powstania Warszawskiego transportowała nimi powstańców i zaopatrzenie.


Po zakończeniu wojny jacht ten stał się najpopularniejszą i najliczniej produkowaną jednostką w historii polskiego żeglarstwa, na której pierwsze szlify zdobywało wiele pokoleń żeglarzy.

cfe807b0-f54c-4831-954c-97cb266eb613
Man_of_Gx

@SUQ-MADIQ Omega Sieradzkiego miała drewniane słomkowe poszycie i wcale nie była taka lekka i było z nią wch.. roboty w zimie jak się chciało zrobić dobrze.

Późniejsze modele, plastikowe były znacznie lżejsze, np. dawały się w miarę łatwo postawić przy wywrotce silami samej załogi.


Gx

Zaloguj się aby komentować